Podręcznik Niedzielnego Widza #abcf1 Historia F1 w pigułce odc.1 ,,Historia zespołu MasterCard Lola"
W 1996 roku Eric Broadley pozyskał wsparcie finansowe firmy MasterCard i postawił sobie za cel debiut Loli jako samodzielnego zespołu Formuły 1. Pieniądze do zespołu trafiać miały dzięki użytkownikom MasterCard, biorących udział w specjalnych programach, które nie przynosiły jednak zakładanych zysków. Pierwotnie zespół planował zadebiutować w sezonie 1998, ale ze względu na naciski MasterCard debiut przełożono na sezon 1997, a zespół rozpoczął przyspieszone prace nad modelem T97/30.
Oznaczało to brak czasu na testy, zarówno w tunelu aerodynamicznym którego nie było jak i na torze, a bolid został ukończony dopiero w noc poprzedzającą jego prezentację. Chociaż aerodynamika jest kluczową dziedziną przy projektowaniu samochodu Formuły 1, a „pakiet aero” zmienia się w trakcie sezonu, projektowanie nowego samochodu z rozwiązaniami technicznymi sprzed czterech lat pokazywało amatorstwo Loli. Ogólnie Problemami samochodu było w zasadzie wszystko - aerodynamika, docisk, balans samochodu i powolność, bolid wytwarzał zbyt duży opór aerodynamiczny, a jego siła dociskowa była zbyt mała. Kierowcami zostali paydriverzy: Ricardo Rosset i Vincenzo Sospiri.
Podczas
W 1996 roku Eric Broadley pozyskał wsparcie finansowe firmy MasterCard i postawił sobie za cel debiut Loli jako samodzielnego zespołu Formuły 1. Pieniądze do zespołu trafiać miały dzięki użytkownikom MasterCard, biorących udział w specjalnych programach, które nie przynosiły jednak zakładanych zysków. Pierwotnie zespół planował zadebiutować w sezonie 1998, ale ze względu na naciski MasterCard debiut przełożono na sezon 1997, a zespół rozpoczął przyspieszone prace nad modelem T97/30.
Oznaczało to brak czasu na testy, zarówno w tunelu aerodynamicznym którego nie było jak i na torze, a bolid został ukończony dopiero w noc poprzedzającą jego prezentację. Chociaż aerodynamika jest kluczową dziedziną przy projektowaniu samochodu Formuły 1, a „pakiet aero” zmienia się w trakcie sezonu, projektowanie nowego samochodu z rozwiązaniami technicznymi sprzed czterech lat pokazywało amatorstwo Loli. Ogólnie Problemami samochodu było w zasadzie wszystko - aerodynamika, docisk, balans samochodu i powolność, bolid wytwarzał zbyt duży opór aerodynamiczny, a jego siła dociskowa była zbyt mała. Kierowcami zostali paydriverzy: Ricardo Rosset i Vincenzo Sospiri.
Podczas
https://sport.tvp.pl/43310360/zuzycie-opon-w-formule-1-czym-jest-graining-i-blistering
@podobno_mialem_multikonta: będę zgryźliwym czepialskim qts-em, analiza? really?