Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko284
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

draculeq
draculeq

draculeq

Dołączył 11 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2567
  • Znaleziska 747
  • Mikroblog 1820
  • Obserwujący 69
  • Obserwowane 77
  • Dodane (75)
  • Komentowane (846)
  • Plusowane (899)
macgar
macgar
macgar
08.12.2020, 18:48:54 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
Dziwi mnie trochę to, że Redzi mając już wieloletnie doświadczenie z grami typu wiedźmin i ogólnie tematyce budowy gier, algorytmach, silnikach graficznych, fizycznych nie mogą sobie poradzić z takimi elementami jak kolizja obiektów. Przecież nie wymyślają koła na nowo. Takie rzeczy są dopracowywane na etapie budowy silnika gry a nie miesiąc przed premierą. Dobrze myślę?

Może napisali od nowa silnik fizyki i się z tym teraz męczą.
#cyberpunk2077 #gamedev
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 08.12.2020, 19:16:33
  • 0
@macgar: Jaki konkretnie problem z kolizjami obiektów masz na myśli?

A cokolwiek masz na myśli to nie da się zrobić realnych kolizji, zwłaszcza jak masz na to 16ms z czego pewnie lekko połowa jest przeznaczone na rendering grafiki bo ludzie będą marudzić że gra wygląda jak kupa. A gra to nie tylko grafika i fizyka...
  • Odpowiedz
MagicoSoftware
MagicoSoftware
MagicoSoftware
24.11.2020, 12:37:48
  • 6
Hej Drodzy,

Wrzucam ostatnią grafikę koncepcyjną kolejnych leveli. Tak jak pisałem wcześniej, z gry side-view, chciałbym jednak zrobić coś bardziej angażującego graczy. To oznaczało, że trzeba zając więcej ekranu.
Ponadto testy na paru użytkownikach wykazały, że gry mobilne muszą mięc sporo większe przyciski niż się wydaje( ͡° ͜ʖ ͡°)
Serio, porada dla innych - każdy przycisk jaki tworzycie na kompie dla gierki
MagicoSoftware - Hej Drodzy,

Wrzucam ostatnią grafikę koncepcyjną kolejnych leveli...

źródło: comment_1606220679h3bCQmArCnlyj2cU3KJuIr.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 24.11.2020, 14:23:11
  • 2
każdy przycisk jaki tworzycie na kompie

W sumie nie spotkałem się jeszcze żeby ktoś UI robił nie na kompie :P
  • Odpowiedz
ewolucja_myszowatych
ewolucja_myszowatych
ewolucja_myszowatych
09.11.2020, 18:20:40
  • 1
Skaner 3D w iPhone 12:
#blender #unity3d #gamedev
ewolucja_myszowatych - Skaner 3D w iPhone 12:
#blender #unity3d #gamedev
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 09.11.2020, 18:45:09
  • 1
@n1cod3: Korzysta z dodatkowego hardware i ma pojęcie o wymiarach. Google kiedyś miało projekt Tango co było w gruncie rzeczy tym samym, ale nikt nie podłapał za bardzo tematu i projekt umarł. Korzystałem z tego, fajna zabawka do pokazania znajomym przy piwku, ale zbyt niszowe żeby się utrzymało na rynku.
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 09.11.2020, 23:10:06
  • 0
@n1cod3: Przecież nikt tutaj nie mówi o zastosowaniach profesjonalnych :)
@ofczy: ja o tym wiem powiedz to mirkowi @n1cod3 który zaraz by chciał iphonem wierzowce budować xD Nie wykluczam takiej opcji bo pewnie za trooochę lat to będzie codzienność. Bo kto 20lat temu spodziewał się od telefonu tego co teraz smartphony robią.
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 05.11.2020, 20:21:43
  • 9
Też marzyliście o poważnej pracy w poważnym instytucie przy poważnej uczelni nad poważnymi tematami bazując na danych od 19 latka?

( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
#heheszki
draculeq - Też marzyliście o poważnej pracy w poważnym instytucie przy poważnej uczel...

źródło: comment_1604607486Flk5od0nhYoqfdC5in5kJB.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq
Autor
05.11.2020, 20:22:24
  • 4
artykuł z rozmowy z twórcą bazy danych na komputer świat:
www.komputerswiat.pl/aktualnosci/internet/lockdown-w-polsce-w-oparciu-o-dane-zebrane-przez-19-latka-dzialania-rzadu-opieraja/bjbnb6b
  • Odpowiedz
blakker
blakker
blakker
29.10.2020, 12:13:01
  • 0
Ma ktos jakiekolwiek info o networking unity vs unreal ?

Unreal ma mniej wiecej rozplanowane a unity usuwa powoli unet, wiec co dalej z unity?
#gamedev
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 29.10.2020, 14:45:38
  • 1
@blakker: jeśli networking jest robiony przez unity to najlepiej go nie używać. Bo albo jest przestarzały, albo jeszcze go nie ma, albo zaraz będzie lepszy. A co najgorsze wszystkie te stany występują w tym samym momencie od lat
  • Odpowiedz
LoginZeStali
LoginZeStali
LoginZeStali
25.10.2020, 22:22:09
  • 1
Cześć!
Bawię się w Unity w tworzenie prototypu gry TPP z elementami budowania. W związku z tym gameplay będzie miał różne stany:
- poruszanie się postacią - stan "domyślny"
- budowanie - stan "budowania" po wciśnięciu odpowiedniego przycisku, gdzie kamera oddala się tworząc widok izometryczny, rysuje się grid, na którym możemy myszką umieszczać budynki
- prawdopodobnie jakieś inne w przyszłości

Pytanie
LoginZeStali - Cześć!
Bawię się w Unity w tworzenie prototypu gry TPP z elementami b...

źródło: comment_16036645256kIK8FDZFxdMhtFuuMz8lw.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 25.10.2020, 22:37:01
  • 1
Piękny to czas nauki robienia gier, gdy myśli się że stan gry da się zdefiniować enumem (。◕‿‿◕。)

@LoginZeStali: Możesz enumem i sprawdzać wszędzie jaki to stan, będzie działać. Bardziej przyszłościowe jednak będzie podzielenie gry na moduły które aktywujesz/dezaktywujesz high levelowo. Dzięki temu nigdzie nie musisz sprawdzać stanu gry tylko działają moduły które aktywowałeś. Każdy taki moduł powinien sobie sam input zgarniać i robić
  • Odpowiedz
blakker
blakker
blakker
25.10.2020, 18:26:48
  • 0
Czy osoba zajmujaca sie programami typu blender jest w stanie duzo wyciagnac kasy na miesiac? Czy to bedzie tylko pare k.

#gamedev
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 25.10.2020, 18:43:39
  • 1
@blakker: tak
  • Odpowiedz
TymRazemNieBedeBordo
TymRazemNieBedeBordo
TymRazemNieBedeBordo
24.10.2020, 12:38:55
  • 2
Kocham pracować z fizyką #unity .
Mam sobie łajbę, dla ułatwienia procesu tworzenia logiki poruszania się podpiąłem jej wheel collidery .
Jako że gra będzie takim se arcade to chciałem zaimplementować sterowanie w miejscu. I tak, skręcanie w lewo działało dobrze, w prawo potrafi się zkasztanić, skręca za wolno, przyspiesza za szybko. Ten sam kod. Z taką różnicą, że wektor osi x lewej gałki zamiast -1 w lewo to jest 1 w prawo.
Debuguje, kombinuje z wheel colliderami, czytam dokumentacje, drapie się po głowie, wyrywam sobie włosy, siwieje...
W chwili bezradności odpalam build.
Działa równo i stabilnie dla obu osi.
TymRazemNieBedeBordo - Kocham pracować z fizyką #unity . 
Mam sobie łajbę, dla ułatw...

źródło: comment_1603543048exaF02grqbzHQWm0RsIEM9.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 24.10.2020, 14:59:33
  • 0
w lewo działało dobrze, w prawo potrafi się zkasztanić, skręca za wolno, przyspiesza za szybko


@TymRazemNieBedeBordo: A to nie z tego powodu że jakieś ułamki zaokrąglasz do intów? W efekcie w jedną stronę liczby przeskakują szybciej/częściej a w drugą wolniej/rzadziej.
  • Odpowiedz
applicattura
applicattura
applicattura
20.10.2020, 17:50:55
  • 95
#gamedev #programowanie #grafika Gang szopów prowadzi firmę usługową dot. przeprowadzek. 1300 i umowa o dzieło bo mam już szopy na pana miejsce. Robię prototyp gierki mobilnej, każda moja gra zaczyna tutaj i tutaj też kończy :D
applicattura - #gamedev #programowanie #grafika Gang szopów prowadzi firmę usługową d...

źródło: comment_1603216255ixd0gYdS3J9plEsNIlxPle.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 20.10.2020, 20:52:44
  • 3
@applicattura: Powodzenia!
  • Odpowiedz
TymRazemNieBedeBordo
TymRazemNieBedeBordo
TymRazemNieBedeBordo
20.10.2020, 14:50:42
  • 1
Kto wygra?
Moje ledwo żyjące chłodzenie 7 letniego laptopa czy pieczenie oświetlenia w #unity ? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#gamedev
TymRazemNieBedeBordo - Kto wygra?
Moje ledwo żyjące chłodzenie 7 letniego laptopa cz...

źródło: comment_1603205392iDhxExHVV2uo3f0qTwn4pT.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 20.10.2020, 20:55:32
  • 2
@TymRazemNieBedeBordo: Laptopy tak mają :/ Mam nowiutkiego laptopa i 100stopni to nic nadzwyczajnego. Dopiero po zmianie pasty temperatury spadły mi do ~80 stopni i problemem stało się za mało prądu z kabla a nie temperatura (╥﹏╥)
  • Odpowiedz
wodzik
wodzik
wodzik
20.09.2020, 08:52:28 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
Ej Mirki, szukam gierek na androida robionych przez Mirków. Było parę ciekawych logicznych, ale nie dodałem do ulubionych i mi uciekło.

#kiciochpyta i #gamedev dla zasięgu
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 20.09.2020, 10:39:11
  • 2
@wodzik:
Jednego mireczka:
https://play.google.com/store/apps/dev?id=7949958676360116567&hl=pl
Innego mireczka:
https://play.google.com/store/apps/developer?id=Hamster+On+Coke+Games&hl=pl
  • Odpowiedz
ewolucja_myszowatych
ewolucja_myszowatych
ewolucja_myszowatych
14.09.2020, 19:41:02
  • 1
Mirki jak mogę dodać namespace/class do Unity tak żebym mógł wywołać to w innym skrypcie?

np. EasingFunction.cs stąd https://gist.github.com/cjddmut/d789b9eb78216998e95c
nie wiem czy ten skrypt trzeba wkopiować do folderu Editor i dodać using: EasingFunction; czy jak?

#csharp #unity3d
ewolucja_myszowatych - Mirki jak mogę dodać namespace/class do Unity tak żebym mógł w...

źródło: comment_1600112418sXz9eQ92Z0eSMlcMgbLbco.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 14.09.2020, 19:55:31
  • 1
@ewolucja_myszowatych: Ja nie na temat ale polecam korzystać z bardziej rozbudowanego pluginu do tego. Ja korzystam zawsze z DoTween ale są jeszcze inne tego typu narzędzia jak by te nie pasowało.
Dzięki temu możesz od razu napisać np: transform.DOMove(new Vector3(1,2,3), 1).SetEase(Ease.OutBack); i dzięki temu transform przejdzie do wskazanej pozycji w ciągu jednej sekundy z easingiem OutBack. Jest bardzo dużo gotowych metod jak transform.DoMove dla wielu różnych komponentów. Do tego da
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 14.09.2020, 20:00:20
  • 0
@ewolucja_myszowatych: No ma ukryte bo nie ma tam czego edytować :D Ale ma tez możliwość podania mu własnego easinga lub po prostu animationCurve którego możesz ustawić w inspektorze
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 14.09.2020, 20:16:59
  • 1
@ewolucja_myszowatych: Tak da się wepchnąć do niego customowe easingi
http://dotween.demigiant.com/documentation.php
draculeq - @ewolucja_myszowatych: Tak da się wepchnąć do niego customowe easingi 
ht...

źródło: comment_16001146103RUtlVedEfl214r1CDuV03.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Goglez
Goglez
Goglez
12.08.2020, 09:07:03
  • 1
Jest jakiś branżowy standard tego jak wygląda współpraca twórcy gry komputerowej z wydawcą, czy może każda taka współpraca to sprawa bardzo indywidualna? Ciekawi mnie jak taka współpraca może wyglądać i jak to jest rozliczane, procent od przychodu (jaki?) dla wydawcy, czy wydawcy jakoś biorą udział w tworzeniu gry (czynny albo wykładają kasę) czy może tylko reklamują i sprzedają itp

#gamedev
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 12.08.2020, 09:16:27
  • 4
@Goglez: Standardem jest to że szukasz takiego wydawcy który da Ci to czego potrzebujesz.
Jeśli jakiś da ci umowę 70% dla niego i 30% dla ciebie bez wykładania pieniędzy przez wydawcę, i powie Ci że to standardowa umowa każdego wydawcy to szukasz dalej
  • Odpowiedz
q.....n
q.....n
konto usunięte 22.06.2020, 18:18:25
  • 3
Zamiast tworzyć jakieś przydatne rzeczy, to ja się zajmuję jakimiś głupimi benchmarkami.
I jeszcze byłoby coś jakby mi wychodziło, ale zdarza się, że wyniki wydajności przy wyświetlaniu 9 hexów są mniejsze niż przy 100.

Benchmark jest przyspieszony 10 razy i powinien trwać około minuty, dlatego wszystkie wyniki końcowe należy pomnożyć przez 10(później to raczej naprawię/będę skalować) - Moje GTX970 nie jest zbyt słabe aby wyświetlić 108 wierzchołków z 4 teksturami w satysfakcjonującej wydajności.

High Graphics - włącza tło (world environment) a mimo to mam jakieś zakłócenia z wynikiem(powinien być mniejszy niż bez tła)
q.....n - Zamiast tworzyć jakieś przydatne rzeczy, to ja się zajmuję jakimiś głupimi ...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 23.06.2020, 07:48:14
  • 0
@qarmin: gdzieś podstawy masz skopane jak 970 nie daje rady wyświetlić 108 wierzchołków i 4 tekstur :D
Przy optymalizowaniu grafiki przydaje się siedzenie z profilerem a nie zlicznie klatek bo potrzebujesz wiedzieć co zajmuje najwięcej czasu i to optymalizować a zliczanie klatek nic ci nie mówi.
Z godota nie korzystałem więc nie pomogę za bardzo ale powinien mieć jakieś narzędzia profilujące.

Ja sam w unity dlubie mobilke 3d i taka
draculeq - @qarmin: gdzieś podstawy masz skopane jak 970 nie daje rady wyświetlić 108...

źródło: comment_1592898383uYm9IFkXAvnn0FJ8UWhAks.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
kolonko
kolonko
kolonko
11.06.2020, 15:57:14
  • 0
Czy robiąc np animacje 3D w Unreal mogę to robić komercyjnie? Czy nie? Chodzi mi o animację 3D produktu. Czy potrzebuje licencji, jak to wygląda?
#unrealengine #unreal #3d #animacja
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 12.06.2020, 16:43:59
  • 1
@kolonko: Tak, śmiało możesz instalować, robić na tym animacje i sobie na nich zarabiać :)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 43
  • Strona 4 z 43
  • >

Grzegorz

  • Digital Nomad i Gamedeveloper Unity / Unreal Twórca: Assassins vs Pirates: http://store.steampowered.com/app/425150 Sengoku Dynasty https://store.steampowered.com/app/1702010/Sengoku_Dynasty/
  • Warszawa
  • http://www.projektpodrozy.pl
  • X (dawny Twitter)
  • Instagram

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 13.05.2016

    Komentator
  • VIP
    od 10.05.2016

    VIP
  • Człowiek miesiąca
    od 31.05.2016

    Człowiek miesiąca
  • Ekshibicjonista
    od 24.05.2016

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 20.05.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 27.05.2014

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 27.05.2016

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl