Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko210
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Informacje
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

draculeq
draculeq

draculeq

Dołączył 11 lat i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2564
  • Znaleziska 744
  • Mikroblog 1820
  • Obserwujący 69
  • Obserwowane 77
  • Dodane (75)
  • Komentowane (846)
  • Plusowane (899)
MrFisherman
MrFisherman
MrFisherman
16.02.2020, 17:01:24
  • 0
Dzień dobry, chciałbym zapytać jakie o rozwiązanie dla następującego problemu:

mam particle system (czyli deszcz) w mojej scenie i chcę żeby kamera śledziła gracza, jednak kiedy poruszam graczem te wszystkie cząstki przyspieszają w ciul (tak jakby się od nowa renderowały lub lagowały), jak to można obejść? Szukałem już w google, na yt, i próbowałem z cinemachine.

#gamedev #pytanie (post moge usunac jesli uzyskam odpowiedz :/)
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 16.02.2020, 17:06:01
  • 0
@MrFisherman: Ustaw w particle systemie simulationSpace na Local i podepnij go pod kamerę.
Co prawda nie będzie się deszcz przesuwał względem kamery ale najprawdopodobniej będzie to niewidoczne
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 16.02.2020, 18:04:25
  • 0
@MrFisherman: Pisałem o podpięciu deszczu do kamery, nie gracza. Czyli rozumiem że deszcz nie pada na całej scenie tylko w jakimś miejscu?
Nie do końca wiem jak wygląda to aktualne zachowanie particli i czym może być spowodowane więc ciężko udzielić konkretnej rady. Sposób zahakowania tego problemu zależy w dużej mierze od tego jakiego typu to kamera więc też ciężko coś sugerować.
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 16.02.2020, 19:17:16
  • 0
@MrFisherman: Wydaje mi się że masz na tyle cienkie grafiki deszczu, że przy tak dużych pikselach ekranu nie zawsze renderuje się każda kropla. Zerknij włącz sobie obok sceneView i zobacz czy podczas chodzenia gdy w gameView deszcz się "resetuje" resetuje się też w sceneView. Jeśli na sceneView będzie ok a na gameView będzie się resetować to musisz zrobić szersze krople deszczu, albo puścić go pod lekkim kątem a nie prosto
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 16.02.2020, 19:32:55
  • 0
@MrFisherman: Coś tam wykombinować się da, ale najprościej będzie dać pod lekkim kątem ;)
Pytasz o Assassins vs Pirates? Tam wszystko rysowane było. W grze to znacznie lepiej widać niż na promo artach.
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 16.02.2020, 19:36:56
  • 0
@MrFisherman: Myślałem właśnie o obróceniu całego particle systemu. Jak nie chcesz obracać to dodaj poziome velocity
  • Odpowiedz
BadzLepszy
BadzLepszy
BadzLepszy
15.02.2020, 09:22:57
  • 9
Ostatnie zmiany:
- ostatnio pracowałem głównie nad Restfull Api, więc nic co można by pokazać ale mam już rejestracje, logowanie, zapisywanie wyników graczy, pokazywanie wyników itp.
- zaimplementowałem wyświetlanie najlepszych wyników dnia na ekranie gameover. W przyszłości będzie to znacznie bardziej rozwinięte (pokazywanie spersonalizowanych wiewiórek graczy, flaga kraju z którego pochodzi gracz itp.)
- dodałem jeszcze ścianę rekordu na mapie, żeby było widać kiedy gracz przebije swój osobisty rekord. W przyszłości będą na mapie pewnie też najlepsze rekordy innych graczy.

ps. Ta gra to mocny prorotyp, na razie robię podstawowe funkcjonalności. W grze końcowej będzie dużo więcej zawartości (przedmioty, rankingi, urozmaicenia na mapie itp.)
BadzLepszy - Ostatnie zmiany:
- ostatnio pracowałem głównie nad Restfull Api, więc n...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 15.02.2020, 12:51:30
  • 3
@BadzLepszy: Siemka! Miło patrzeć jak ktoś wrzuca przez dłuższy czas development jednej gry i robi to cały czas. I dalej będę z chęcią patrzył jak ci się wiewiór r̶o̶z̶b̶i̶j̶a rozwija :)
Piszesz że robisz podstawowe funkcjonalności a zajmujesz się RESTowym API do leaderboardów co wydaje mi się troszeczkę nie podstawą gry, aczkolwiek sam dobrze wiem że czasem trzeba odreagować od jednej części projektu robiąc jakąś zupełnie inną, więc trochę rozumiem
  • Odpowiedz
Re-volt
Re-volt
Re-volt
26.10.2019, 10:09:53
  • 0
#unity3d #csharp Potrzebuje malej pomocy. Musze zrobic w unity kalkulator dat wyliczajacy ile dni uplynelo z uwzglednieniem lat przestepnych. Cos podobnego do tego https://www.kalbi.pl/kalkulator-dni

Jakies rady jak to zrobic?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 26.10.2019, 11:40:11
  • 2
@Re-volt: stworzenie poprawnie działającego kalendarza to jedna z najtrudniejszych rzeczy bo musi być kompatybilny wstecz i obsługiwać egzotyczne edge casy. Miłej zabawy. :)
Tu możesz sobie poczytać fajny artykuł o problemach o których nawet nie śniles: https://zachholman.com/talk/utc-is-enough-for-everyone-right
  • Odpowiedz
Wink
Wink
Wink
22.10.2019, 15:01:24
  • 1
Mireczki z #warszawa i #programowanie, mam do was pytanie!

Pełno tu jakichś bootcampów za 10k, a czy właściwie istnieją jakieś zwykłe weekendowe szkoły programowania pod kątem #gamedev? Jakieś całoroczne czy dwuletnie, coś a'la studia, tylko skupione na jednym konkretnym zagadnieniu?

Spędzę w stolicy najbliższe 3 lata i mam nadzieję, że są tu większe możliwości co do nauki. Nie interesuje mnie "super kurs 2 miesiące i jesteś programistą". W domu mogę się uczyć i to robię, ale zapisanie się do rozsądnej szkoły to też zawsze plus i cholernie mi
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 22.10.2019, 16:43:56
  • 0
@Wink: jako stary członek polygonu polecam. Spotkania są co tydzień w środę o 19, nie zapisujesz się nigdzie. Osób przychodzi na spotkania tak dużo że jak nie będziesz miał ochoty to nikt cię nie zauważy więc nie musisz się bać że będziesz "nowy". A po spotkaniu zawsze jest wyjście na p--o gdzie można przy piwko czy soczku sobie pogadać o technologiach firmach czy grach z innymi :)
Jak masz jakieś
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 23.10.2019, 20:52:59
  • 0
@Wink: To nie jest kurs, to grupa ludzi z wspólnym zainteresowaniem spotykająca się właśnie najpierw na dwóch wykładach a potem idąca do lokalu żeby móc między sobą rozmawiać. Nie ma też w związku z tym progu wejścia. Będziesz mógł sobie tam pogadać z innymi i na pewno ktoś ci poleci jakieś kursy jakie warto przerobić, na jakie konferencje warto pojechać czy w której firmie warto się zatrudnić a na które
  • Odpowiedz
ewolucja_myszowatych
ewolucja_myszowatych
ewolucja_myszowatych
21.10.2019, 19:59:10
  • 0
Mirki, nie mogę skompilować nic w #unity3d bo IL2CPP wywala błąd "askForBuildLocation", mam czystą wersję 2018.3 i na drugim kompie 2018.4, czysty projekt. Ktoś miał to może i udało mu się obejść?

(build standardowy dla win-mac-linux)

#gamedev #programowanie
ewolucja_myszowatych - Mirki, nie mogę skompilować nic w #unity3d bo IL2CPP wywala bł...

źródło: comment_d4KFFqCMh57zxo5SctG6bYW2X2Y1JjJe.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 22.10.2019, 06:12:57
  • 0
@ewolucja_myszowatych: chyba musisz mieć jre, jdk, i ndk androidowe. Sama instalka unity nie starcza. Dla mnie to zawsze piekło to wszystko zainstalować na nowej maszynie. Unity chyba od 2019.2 maja opcje zainstalować te narzędzia w unity hubie jak klikniesz w wersję unity i zainstaluj moduly
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 22.10.2019, 10:57:08
  • 0
@ewolucja_myszowatych: Aaaa to NDK na pewno nie potrzebujesz. A ja na PC ill2cpp jeszcze nie robiłem wiec nie wiem o co chodzi :/
  • Odpowiedz
decentralizacja
decentralizacja
decentralizacja
17.10.2019, 08:13:28
  • 1
Jak to jest być programistą a zarabiać grosze w ciągłym crunch mode?

#gamedev
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 17.10.2019, 08:28:12
  • 0
@decentralizacja: W gamedevie jest crunch i nie-RED ʕ•ᴥ•ʔ
  • Odpowiedz
H.....e
H.....e
konto usunięte 30.09.2019, 22:04:08
  • 4
Powinienem coś umieć poza podstawami C# i obiektówki przed rozpoczęciem zabawy z Unity, czy mogę wskakiwać od razu? Zaczynać zabawę na gotowym silniku, czy może w ramach nauki lepiej najpierw wymyślić koło na nowo i napisać kilka rzeczy w gołym C#?

#programowanie #programista15k #unity #gamedev #pytaniedoeksperta #kiciochpyta
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 30.09.2019, 22:24:28
  • 4
@Hedage: Ciśnij z tym co umiesz. Robienie gier jest tak obszerne że jak będziesz chciał się czegoś nauczyć to się będziesz mógł nauczyć, a jak będziesz chciał zrobić grę a nie uczyć się to odpalaj assetsotore i ściągaj wszystko co ci potrzebne żeby zlepić taką grę jaką chcesz zrobić
  • Odpowiedz
Harriet
Harriet
Harriet
27.09.2019, 19:57:04
  • 4
Hej :) Zapraszam na kolejny post na nowo reaktywowanym blogu - tym razem opowiadam co zrobić, aby nasz kod w Unity był czystszy, bardziej testowalny i łatwiejszy w utrzymaniu : https://www.blog.emi.gd/zenject-in-depth-cz-1-di-i-unity-a-po-co :)

#emigd #programowanie #unity #czystykod #blog #gamedev
Harriet - Hej :) Zapraszam na kolejny post na nowo reaktywowanym blogu - tym razem op...

źródło: comment_ZoeGacwYMCzPmZbBt4OVSjz3k6IrnDZi.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 28.09.2019, 05:13:22
  • 1
@Harriet: Siemka! Polecam się jeszcze zainteresować korzystaniem że scriptable objectow jako prostszego typu niż mono behaviour. Ta klasa niczym sobie nie zasłużyła na traktowanie jej jako kontener na dane ʕ•ᴥ•ʔ
  • Odpowiedz
H.....H
H.....H
konto usunięte 16.09.2019, 08:44:25
  • 3
Ktoś z was programował już gry na Nintendo Switch? Polecicie jakąś wartą uwagi lekturę? Chciałbym zrobić grę w stylu:
Cadillacs and dinosaurs lub Elevator Action Returns
#gamedev #programowanie
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 16.09.2019, 10:52:07
  • 0
@HHHHHH: Jak zamierzasz robić na Unity/UE i innych popularnych silnikach to przejmuj się tylko tym żeby gra była dobra. Wydawanie na dowolną platformę jest w tych czasach jest proste i bardzo długo nie ma za bardzo sensu żebyś przejmował się tym czy działa na tym na czym będziesz chciał wydawać. Tylko najważniejsze trzeba mieć jakiś produkt który ktokolwiek może chcieć kupić. No i pamiętaj że nintendo to nie firma charytatywna
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 21.12.2015, 02:35:41
  • 29
nsfw
Treść nieodpowiednia do przeglądania w pracy lub miejscu publicznym...
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq
Autor
02.10.2019, 18:59:40
  • 0
@wujek_mikazjusz: któregoś dnia może ogarnę o co chodzi. Nie planowałem supportu tej aplikacji przez 4 lata :D ale niezmiernie cieszy ze ktoś korzysta. Ciekawe do jakich tagów ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 43
  • Strona 6 z 43
  • >

Grzegorz

  • Digital Nomad i Gamedeveloper Unity / Unreal Twórca: Assassins vs Pirates: http://store.steampowered.com/app/425150 Sengoku Dynasty https://store.steampowered.com/app/1702010/Sengoku_Dynasty/
  • Warszawa
  • http://www.projektpodrozy.pl
  • X (dawny Twitter)
  • Instagram

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 13.05.2016

    Komentator
  • VIP
    od 10.05.2016

    VIP
  • Człowiek miesiąca
    od 31.05.2016

    Człowiek miesiąca
  • Ekshibicjonista
    od 24.05.2016

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 20.05.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 27.05.2014

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 27.05.2016

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Informacje

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Ciekawostki