Czy trzeba przestać subskrybować event w momencie zniszczenia obiektu ? Chodzi mi o sytuacje kiedy mamy brodcast z obiektu A na B a obiekt B już nie istnieje. Czy jest konieczne zaprzestanie subsktrybcji np w OnDestroy na B ? #unity #unity3d
@ptaszyszko: trzeba, ponieważ event ciągle się wywoła i w momencie kiedy skorzystasz z jakiegoś pola obiektu B to sypnie null reference exception ponieważ obiekt z którego pola się korzysta już nie istnieje
Tak sobie myślę. Czemu twórcy gier nie programuja przeciwnikom gracza zachowań, odruchów kazacych im ratować swoją skórę. Ile to razy jakiś NPC ryzykowal własnym życiem (i tracił je) w nierówny starciu z przeciwnikiem który właśnie położył 15 jego kumpli i się nawet nie spocil. Gość powinien przejść do ostrej defensywy, a nawet poddać się czy uciekać a nie walczyć jakby miał jakiekolwiek szanse. #gry #gamedev #programowanie
Zmienne w prefabs nie są zainicjalizowane od razu tylko za drugim razem. Dlaczego tak jest? Prefab to tablica rozkładów, która odpytuje JSONa. W #vuforia Cloud pokazuje instację prefab, ale jak pokazuje obiekt A, tablica jest pusta, pokazuje obiekt B -> pokazuje rozkład A, znów obiekt A -> rozkład B.
Mirasy, potrzebuję jakiegoś dobrego zwykłego plecaka, na podróż, jako bagaż podręczny do samolotu, w marcu lecę do Azji na urlop i nie biorę walizki ani żadnego bagażu rejestrowanego, w zwykły plecak chcę się zmieścić. Może ktoś ma usiebie jakiś fajny i podzieli się gdzie kupił?
@handballer: Polecam wyprawę do Decathlona, 40litrów wystarczy na taki wypad i już na miejscu jeszcze będzie można coś wsadzić (jedzenie). Warto zwrócić uwagę na wagę plecaka bo przy podręcznym zaczyna to robić różnice a mogą chcieć ważyć/sprawdzić wymiary. Edit: ach, miał być zwykły ¯\_(ツ)_/¯
Sporo czasu upłynęło od ostatniego wpisu ale to nie znaczy że nic nie robiłem. Jest wręcz odwrotnie, zamknąłem temat assetów 3D, dużo czasu spędziłem nad usprawnieniami UX i rozbudowałem grę w głąb.
Minął już rok odkąd zacząłem robić grę. Choć początkowo planowałem robienie jej "aż skończę", to jednak zdecydowałem, że wystartuję z Early Access na GooglePlay. Stwierdziłem tak, ponieważ mam za małe siły przerobowe robiąc ją tylko po godzinach oraz dlatego że dzięki
@maly_ludek_lego: Na pół etatu nigdy nie próbowałem pracować. Ale jak w stopce trochę widać, przez 2 lata nie pracowałem dla kogoś i bardzo podoba mi się ten styl życia, niestety jeszcze nie mogę sobie na to pozwolić.
@Reepo: Rób projekt w którym główny gameplay zrobisz w 3h a reszta to będzie dodawania dodatkowych rzeczy, dizęki temu będzie prosta gra ale za to fajna :) Do tego śpij i nie pracuj przemęczony bo z tego nic dobrego nie wychodzi, lepiej ponetworkować z innymi jamowiczami niż robić rzeczy przemęczonemu
@FEAofTruss: Mnie do 3. przekonał tymi argumentami @RSGApps i kupiłem, z doświadczenia wiem że te rzeczy się przerąbanie robi bo nie ma do niego łatwego wsparcie, a jak jest coś co to crossplatformowo ogarnie to warto wydać pare $ na to żeby sobie zaoszczędzić zabawy z niskopoziomowym API.
Pytanie do Mirków z tagu #gamedev - czy korzystacie z ogólnie dostępnych repozytoriów kodu? Czy staracie się chronić swój kod? Zapraszam do ankiety i do dyskusji w komentarzach ( ͡°͜ʖ͡°) #programowanie #pytanie
Gdzie trzymasz kod swojej gry podczas tworzenia?
W ogólnodostępnym repozytorium Github26.9% (14)
Na Github ale płacę za prywatne repozytorium21.2% (11)
We własnym repozytorium (wlasny hosting)21.2% (11)
@powaznyczlowiek: poza gitem jeszcze hg jest, zresztą tak samo jak wcześniej wspomniany bitbucket. I jak głosować w tym kraju gdy nie ma na co głosować (╥﹏╥)
@ptaszyszko: Unity 5, 2017, 2018 to ten sam produkt tylko kolejne update'y, tak jak Windows 8, 10, Andoid 8, 9 czy iOS 10,11. Są niekompatybilne wstecz ale różnice są stopniowo niewielkie, wiadomo że im starsza wersja tym więcej różnic może być i mniej featurów. Jak zaczynasz warto żebyś korzystał z tego samego co tutorial bo mogą być jakieś drobne różnice na które możesz stracić dużo czasu a jak juz opanujesz
Grzegorz
Digital Nomad i Gamedeveloper Unity / Unreal
Twórca:
Assassins vs Pirates: http://store.steampowered.com/app/425150
Sengoku Dynasty https://store.steampowered.com/app/1702010/Sengoku_Dynasty/
#unity3d #gamedev
źródło: comment_pPFPoEE8w3MdpJAVvtSzL67RQ9hY0Z0O.jpg
Pobierz