Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko173
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
dalibor
dalibor

dalibor

Dołączył 13 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 7140
  • Znaleziska 6994
  • Mikroblog 146
  • Obserwujący 7
  • Obserwowane 1

381

Eksperymentalna terapia we wrocławskim szpitalu. "Stan żadnego z pacjentów nie..

Eksperymentalna terapia we wrocławskim szpitalu. "Stan żadnego z pacjentów nie..

...uległ pogorszeniu" Nasza terapia pacjentów z COVID, to 33 leki mieszane w różnych sytuacjach. Stan żadnego z pacjentów leczonych w ten sposób, nie uległ pogorszeniu – poinformował dziennikarzy ordynator oddziału zakaźnego Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Wrocławiu prof. Krzysztof Simon

HaHard
z
rmf24.pl
dodany: 23.03.2020, 14:45:24
  • 86
  • #
    hahard
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    medycyna
  • #
    covid19
  • #
    wroclaw
dalibor
dalibor
dalibor 23.03.2020, 18:57:24
  • 2
@spokoromek: Posłuchaj wywiadów z nim - potrafi tak zdominować rozmówcę że głowa mała ( ta słynna Monika Olejnik zachowywała się przy nim jak uczennica przy tablicy). W dodatku często odnosi się wrażenie że nawet jakby mówił o pogodzie, to będzie to robił tak, jakby kogoś za coś o--------ł :D To tyle z moich obserwacji w TV :D
dalibor
dalibor
dalibor 23.03.2020, 19:33:31
  • 0
@wicia07: Roziwniesz? :D

583

18 latek zmarł w UK na koronawirusa

18 latek zmarł w UK na koronawirusa

Najmłodsza ofiara koronawirusa na wyspach

Radek41
z
dailyrecord.co.uk
dodany: 22.03.2020, 19:26:27
  • 99
  • #
    koronawirus
  • #
    uk
  • #
    smierc
  • #
    wielkabrytania
  • #
    anglia
  • #
    2019ncov
dalibor
dalibor
dalibor 22.03.2020, 20:56:16
  • 160
Fragment-klucz artykułu:

including the teenager who had an underlying health condition.


I obawiam się, że to była raczej poważna choroba - 17latkowie rzadko chorują np. na nadciśnienie (70% zgonów we Włoszech, btw.), miażdżycę, POCHP, czy tym podobne. Podobna sytuacja była kilka dni temu, kiedy gruchnęła wieść, że w Hiszpanii (?) zmarł 19 letni trener piłkarski. Zapomniano jedynie dodać, że miał też raka.

Jeśli ktoś chciałby poczytać nieco statystyk np. o chorobach współistniejących
  • 16
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

dalibor
dalibor
dalibor 22.03.2020, 22:23:36
  • 2
@sokotra: Czy ja mówię, że zajebiście? Moja matka miała raka (mastektomia) i wciąż bierze leki, do tego nadciśnienie, cukrzyca, regularne migotanie przedsionków i osteoporoza. do tego jest po 70. Każdy ma kogoś takiego, przynajmniej jednego wśród bliskiej rodziny, dla kogo korona to z dużym prawdopodobieństwem wyrok.

Chodzi jedynie o to, że z niewiadomych przyczyn kiedy umiera ktoś młody, to panika jest razy 5 połączona z biegunką myśli. A naprawdę, panika

572

Avigan - japoński lek działa skutecznie na SARS-CoV-2

Avigan - japoński lek działa skutecznie na SARS-CoV-2

Chińscy badacze donoszą o skuteczności tego leku na wirusa SARS-CoV-2 oraz zalecają jego stosowanie (w sensie leku a nie wirusa :P) [Wymagany angielski]

3eefc4ke
z
.nhk.or.jp
dodany: 18.03.2020, 11:47:16
  • 56
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    nauka
  • #
    medycyna
  • #
    covid19
dalibor
dalibor
dalibor 18.03.2020, 16:41:41
  • 3
@pyskaty92: Bo nie wszystkim ten lek podasz. Ogólnie chlorochina jest przeciwskazana dla osób właśnie z grupy ryzyka: nadciśnieniowców, rakowców, etc. (tak słyszałem) Bezpieczniejsza i sporo mocniejsza hydroxychlorochina ma zdecydowanie mniej przeciwskazań i jest bezpieczniejsza, ale jest O WIELE słabiej dostępna - robi ją w naszej okolicy chyba tylko francuskie Sanofi. Do tego dochodzi np. Kaletra czy Remdesivir.

Wszystkie te leki które wymieniłem są już w oficjalnych wytycznych do leczenia COVIDu,

2009

Ostatnia twierdza padła. Pierwszy przypadek koronawirusa na Podlasiu

Ostatnia twierdza padła. Pierwszy przypadek koronawirusa na Podlasiu

Bimber nie pomógł, jest pierwszy chory

Barham
z
poranny.pl
dodany: 17.03.2020, 20:22:41
  • 131
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    podlasie
  • #
    bialystok
dalibor
dalibor
dalibor 17.03.2020, 21:25:35
  • 68
Będzie teraz więcej przypadków, bo zaczął się "wielki powrót" z Belgii. Podlasiacy bardzo upodobali sobie ten kraj jako kierunek emigracji.
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

121

Najnowsze opracowanie naukowe dt. inwazji układu nerwowego przez koronawirusa

Najnowsze opracowanie naukowe dt. inwazji układu nerwowego przez koronawirusa

tldr: Jeśli teorie o atakowaniu układu nerwowego przez wirusa są prawdziwe, to maski są najlepszą ochroną. Poza tym badanie wskazuje, że użycie Kortykosteroid pogarsza rokowania. Na koniec wirus wydaje się chować w neuronach by ponownie zaatakować.

Rabusek
z
onlinelibrary.wiley.com
dodany: 16.03.2020, 11:06:35
  • 34
  • #
    swiat
  • #
    koronawirus
  • #
    2019ncov
  • #
    covid19
  • #
    wirus
  • #
    epidemia
dalibor
dalibor
dalibor 16.03.2020, 12:24:39
  • 2
Zakop, duplikat i informacja nieprawdziwa zarazem: https://www.wykop.pl/link/5361409/comment/73994607/#comment-73994607
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

488

Włochy: Blisko 6 procent. Taki jest wskaźnik śmiertelności chorych na Covid-19

Włochy: Blisko 6 procent. Taki jest wskaźnik śmiertelności chorych na Covid-19

Śmiertelność z powodu koronawirusa we Włoszech wynosi 5,8 proc. - podał w raporcie krajowy Instytut Zdrowia. Średnia wieku osób zmarłych to ponad 80 lat i jest o 15 lat wyższa od średniej wieku wszystkich zakażonych. Kobiety stanowią 28 proc. wszystkich zmarłych.

HaHard
z
rmf24.pl
dodany: 14.03.2020, 15:16:43
  • 129
  • #
    hahard
  • #
    europa
  • #
    koronawirus
  • #
    wlochy
  • #
    medycyna
  • #
    covid19
dalibor
dalibor
dalibor 14.03.2020, 17:31:17
  • 5
Przypominam jedynie, że we Włoszech zabrakło już dawno respiratorów i zdaje się, że ludzie powyżej 80 lat nie są nawet brani pod uwagę w "kolejkach".

Po drugie, Włochy mają sporo starsze społeczeństwo niż Chiny.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

66

Koronawirus powoduje drastyczny wzrost cen w sklepach. Drożeje mięso i pieczywo.

Pokaż treści 18+

Koronawirus powoduje drastyczny wzrost cen w sklepach. Drożeje mięso i pieczywo.

..nawet o 200% - W Zawierciu kilogram udek kurczaka kosztował 3-4 zł , teraz 8-9 zł. Cena piersi z kurczaka wynosiła 15-16 zł za kilogram, teraz 21-22. A dopiero początek podwyżek. W osiedlowej piekarni w Katowicach Ligocie chleb zdrożał z 6,80 zł na 7,40 zł Nie ma ryżu i słoików z gotowymi dniami.

Kumpel19
z
dziennikzachodni.pl
dodany: 14.03.2020, 15:05:55
  • 56
  • #
    katowice
  • #
    slask
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    2019ncov
  • #
    gospodarka
dalibor
dalibor
dalibor 14.03.2020, 16:05:04
  • 2
Zakop.

1. To, że Januszexy podnoszą ceny (napędzając panikę) licząc na zarobek na krzywy ryj nie znaczy, że cokolwiek złego się dzieje.
2. To, że są jakieś braki to chyba normalne, skoro pół polski robiło zapasy jak na rok oblężenia, a NIKT w zakładach produkcyjnych nie miał pojęcia że coś takiego nastąpi. Na zwiększony popyt zakłady nastawiały się raczej w okolicach Wielkanocy a nie już teraz.
3. JEST WEEKEND. co znaczy, że nie
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

dalibor
dalibor
dalibor 14.03.2020, 17:06:56
  • 1
@kuncol02: Nie mam, ale i tak żyje wg. zasady "grunt, żeby dobrze zbierał" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

1456

Polskie szpitale dostaną Arechin, lek wspomagający leczenie koronawirusa.

Polskie szpitale dostaną Arechin, lek wspomagający leczenie koronawirusa.

Lek jest używano od blisko 70 lat w walce z malarią. Teraz znajdzie nowe zastosowanie - u pacjentów zakażonych koronawirusem. Jak informuje reporter TOK FM Michał Janczura, Ministerstwo Zdrowia skupiło cały zapas z rynku i ma dzielić ten lek między szpitale.

Asarhaddon
z
tokfm.pl
dodany: 14.03.2020, 12:11:33
  • 82
  • #
    koronawirus
  • #
    polska
dalibor
dalibor
dalibor 14.03.2020, 14:39:59
  • 0
Super! Teraz trzeba zrobić szum wokół Hydroksychlorochiny (skuteczniejsza, mniej skutków niepożądanych) oraz cisnąć naszych speców aby monitorowali kanadyjskie badania nad Kwercytyną! (W dużych dawkach ma pozwalać na transport cynku do wewnątrz komórki i stopować namnażanie wirusa) :)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

2867

Brawo dla rodziny Adamkiewiczów - właścicieli Grupy Adamed

Brawo dla rodziny Adamkiewiczów - właścicieli Grupy Adamed

Adamed wytwarza lek Arechin, którego substancja czynna wg najnowszych badań z Chin powstrzymuje CoviD-19. Ale... Ceny surowców tak nagle wystrzeliły, że produkcja Adamedowi się dziś NIE OPŁACA. Właściciele - rodzina Adamkiewiczów nie zważają na to. Produkują.

trobivik
z
twitter.com
dodany: 14.03.2020, 12:55:09
  • 87
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    2019ncov
  • #
    medycyna
  • #
    epidemia
dalibor
dalibor
dalibor 14.03.2020, 14:31:30
  • 7
@niko444: Z tego co mi wiadomo, to hydroksychlorochina nie jest dopuszczona do obrotu w Polsce (bardzo możliwe, że po prostu nie było podmiotu, który byłby tym zainteresowany, boe nie oszukujmy się ale rynek na to u nas jest raczej średni) jednocześnie będąc trochę bardziej skomplikowaną w produkcji. Możliwe że na razie produkuje się u nas Chlorochinę, aby później w trybie ekspresowym dopuścić do obrotu Hydroksychlorochinę - ale to już nie

3746

Jest przełom? Chińscy badacze informują o skutecznym leku na Covid-19

Jest przełom? Chińscy badacze informują o skutecznym leku na Covid-19

Po wybuchu epidemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2 w ekspresowym tempie ruszyły badania eksperymentalne i kliniczne leków. Chińscy naukowcy informują, na podstawie wyników 15 badań klinicznych, o skutecznym remedium.

Kempes
z
polityka.pl
dodany: 12.03.2020, 20:06:03
  • 384
  • #
    swiat
  • #
    nauka
  • #
    koronawirus
dalibor
dalibor
dalibor 12.03.2020, 22:00:34
  • 78
@openin_pl: Trochę Cię poprawię: Chlorachina jako lek jest znana nie od 2003 roku - a od 1934. W 2003 roku badano jąchyba po raz pierwszy pod kątem skuteczności przeciw wirusom. Z racji wieku nie jest już chroniona patentami, a przy tym bardzo tania w produkcji. To z kolei pozwala mieć nadzieję, że nawet jeśli Polska nie ma jej zapasów, to będzie w stanie je wytworzyć.

475

Pierwsze partie płynów antyseptycznych dla aptek będą gotowe w ciągu kilku dni

Pierwsze partie płynów antyseptycznych dla aptek będą gotowe w ciągu kilku dni

„Produkujemy na potrzeby detaliczne. W tym tygodniu pierwsze partie Trisept Max i Dezynmax będą w hurtowniach. Oznacza to możliwość wprowadzenia produktów do aptek pod koniec tego tygodnia lub na początku przyszłego. Liczba zamówień jest bardzo duża, pracujemy 24H” – pisze …

300GOSPODARKA
z
300gospodarka.pl
dodany: 12.03.2020, 12:20:50
  • 68
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    2019ncov
  • #
    epidemia
  • #
    wirus
dalibor
dalibor
dalibor 12.03.2020, 16:57:30
  • 0
@Tesseract: @Tomento: Po prostu się miesza. Tu macie proporcje oraz co i jak zrobić:

https://www.who.int/gpsc/5may/Guide_to_Local_Production.pdf Jak nie znacie angielskiego to dajcie znać, dopiszę po polsku
dalibor
dalibor
dalibor 12.03.2020, 17:08:44
  • 9
@Tomento: Masz 2 możliwości - z alkoholem etylowym albo alkoholem izopropylowym jako bazą.

z Etylowym:

8333ml alkoholu etylowego 96%
417ml wody
dalibor
dalibor
dalibor 12.03.2020, 21:39:28
  • 0
@Gerard_z_Libii: Nie odpowiem ci na to pytanie, bo nie jestem lekarzem. Przepis jest ze strony WHO, proporcje składników są prawie identyczne jak w środkach z prawdziwego zdarzenia (Sanytol np.). Ni mogęci dać gwarancji, że bez wody utlenionej rozcieńczony z wodą będzie ok :)

Za to czego byś nie używał, pamietaj o kremie do rąk, bo przez pękniętą skórę może wleźć każdy zarazek, korona też :)

211

zbierzmy na respiratory

zbierzmy na respiratory

Hej, zielonka z tej strony. Na wykopie od lat leci banałem więc lećmy z tematem: Droga Fundacja #wosp, słuchając o tym co dzieje się we Włoszech - gdzie lekarze jak na wojnie muszą decydować kogo będą ratować a kogo nie, ze względu na za małą liczbę respiratorów w szpitalach, to zastanawiam się.

zbierzmy_na_respiratory
z
wykop.pl
dodany: 10.03.2020, 23:29:42
  • 84
  • #
    wosp
  • #
    koronawirus
  • #
    owsiak
  • #
    covid19
dalibor
dalibor
dalibor 11.03.2020, 09:37:29
  • 20
Zakop, za strasznie dziecinne podejście do tematu, na zasadzie "weźmy wszyscy pałki, cepy i spuśćmy w------l koronawirusowi"

Obecnie NIE MA GDZIE kupić respiratorów, gdyż wszystkie zostały wykupione przez Chiny, a kolejnych 1000 zostało już zamówioncyh przez Włochy. Mało tego - następna będzie Wielka Brytania, sądząc po ich podejściu do kwestii epidemii. To nie pieniądze są problemem (bo rząd uruchomił środki kilkakrotnie większe niż cała zbiórka na wośp), a dostępność sprzętu - nie
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

527

Włosi poszli drogą Chińczyków. Dali chorym na Covid2019 lek na RZS. Zadziałał

Włosi poszli drogą Chińczyków. Dali chorym na Covid2019 lek na RZS. Zadziałał

Włoscy lekarze wiążą duże nadzieje z lekiem podanym dwóm poważnie chorym pacjentom, którzy mieli zapalenie płuc wywołane przez koronawirusa. Po podaniu leku ich stan poprawił się w ciągu 24 godzin - informuje portal ilmessaggero.it. Włosi nie wpadają jednak w przesadny entuzjazm. Lek...

noiseXterror
z
fakt.pl
dodany: 10.03.2020, 22:21:33
  • 64
  • #
    swiat
  • #
    europa
  • #
    nauka
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    2019ncov
dalibor
dalibor
dalibor 11.03.2020, 07:53:52
  • 3
Ciekawe, coś może być na rzeczy z tymi lekami przeciw rematyzmowi, bo ta słynna chlorachina oprócz zastosowania na malarię czy pasożyty, może być stosowana również przeciwko RZS.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

dalibor
dalibor
dalibor 11.03.2020, 08:01:18
  • 0
RoActemra


@noiseXterror: Ale to może być właściwy trop, w sensie leki przeciwreumatyczne. RoActemra blokuje jedną z cytokin, a "burza cytokinowa" jest ponoć główną przyczyną śmierci z powodu koronawirusa. Chlorachina też jest lekiem m.in. przeciwreumatycznym (choć nie przede wszystkim) ale utrudnia namnażanie się wirusa. Te leki przeciwreumatyczne to może być właściwy kierunek, przynajmniej doraźnie.

484

WHO wykreśla praktyki sado-maso i fetyszyzm z listy zaburzeń seksualnych

Pokaż treści 18+

WHO wykreśla praktyki sado-maso i fetyszyzm z listy zaburzeń seksualnych

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) opracowała nową klasyfikację chorób ICD-11. Ma obowiązywać od 1 stycznia 2022 roku, zastępując klasyfikację ICD-10. WHO zdecydowało się na wykreślenie z "listy chorób fetyszyzm i konsensualne praktyki BDSM, które były dotychczas uznawane za zaburzenia...

mat49
z
kobieta.onet.pl
dodany: 10.03.2020, 20:22:00
  • 304
  • #
    swiat
dalibor
dalibor
dalibor 11.03.2020, 07:51:16
  • -2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

621

Włochy: Dramatyczna relacja lekarza - umierający pacjenci nie otrzymują pomocy

Włochy: Dramatyczna relacja lekarza - umierający pacjenci nie otrzymują pomocy

Lekarz z oddziału intensywnej terapii opisuje dramatyczną sytuację w jakiej znalazł się personel medyczny. Setki pacjentów z ciężką niewydolnością oddechową oczekuje na pomoc, zasoby są jednak bardzo ograniczone. Chorzy są segregowani, ci po 65 roku życia mają niewielkie szanse na właściwą pomoc [EN

ssakul
z
dailymail.co.uk
dodany: 10.03.2020, 17:50:23
  • 184
  • #
    wlochy
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    epidemia
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
dalibor
dalibor
dalibor 10.03.2020, 18:46:46
  • 90
@van_lo: Ale u nas raczej nikt np.nie dopuszcza możliwości odwiedzin w szpitalu chorych przez ich rodziny, co miało miejsce we Włoszech.
dalibor
dalibor
dalibor 10.03.2020, 18:47:40
  • 84
@Arhus: Na chwilę obecną wszystkie wykupili Chińczycy, tak więc kibel.

2301

Gen. Jarosław Mika zarażony koronawirusem

Gen. Jarosław Mika zarażony koronawirusem

MON: po powrocie z Niemiec u dowódcy generalnego rodzajów sił zbrojnych gen. Jarosława Miki potwierdzono obecność koronawirusa; osoby towarzyszące generałowi poddano kwarantannie.

iErdo
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 10.03.2020, 13:36:39
  • 215
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    epidemia
  • #
    2019ncov
  • #
    wirus
  • #
    swiat
dalibor
dalibor
dalibor 10.03.2020, 15:41:02
  • -1
@muak47: Bzdura, są odwołane, tak samo jak promocje rezerwistów. Pozaglądaj sobie na strony WKU, choćby tutaj:

https://wkuostroleka.wp.mil.pl/pl/articleswazne-4/2020-03-10u-odwoanie-promocji-zonierzy-rezerwy-oraz-krotkotrwaych-cwiczen-rezerwy/?fbclid=IwAR3ZbHUfswbaP5WfVwSheLvE01zCFRuXCVkHSJyy_DyNKoOTCSXiRTJFmos
dalibor
dalibor
dalibor 10.03.2020, 15:53:19
  • 0
@muak47: A to przepraszam jeśli tak.
dalibor
dalibor
dalibor 10.03.2020, 15:56:22
  • 5
@secretservice666: Dokładnie, to jest prawdziwy test - działanie wojska w warunkach kryzysu a nie w sztucznych, szklarniowych.

7599

AMA z dr Pawłem Grzesiowskim. Koronawirus - fakty i mity.

AMA z dr Pawłem Grzesiowskim. Koronawirus - fakty i mity.

W ostatnich dniach wykryto kilkanaście przypadków zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2, czy to już początek epidemii w Polsce? Wiele osób wpada w panikę, odwołuje wyjazdy, robi zapasy, szykuje się jak na wojnę. Czy to dobra taktyka? Jakie są najskuteczniejsze sposoby walki z epidemią?

drPGrzesiowski
z
wykop.pl
dodany: 09.03.2020, 16:55:32
  • 1990
  • #
    ama
  • #
    koronawirusy
  • #
    covid19
  • #
    2019ncov
  • #
    ciekawostki
  • #
    zdrowie
dalibor
dalibor
dalibor 09.03.2020, 17:14:52
  • 44
@drPGrzesiowski: Panie doktorze - badania nad Chlorochiną stosowaną przeciwko wirusom są prowadzone przynajmniej od 2003 roku z obiecującymi rezulatami, co było publikowane m.in. w Lancecie. Ponadto, Chlorochina znajduje się obok Remdesiviru i innych leków na liście produktów, które podczas leczenia chińskich pacjentów okazywały się skuteczne publikowanej przez chiński rząd (poprzez agencję Xinhua).

Absolutnie nie mówię, że chlorochina jest "lekiem na wszystko" ale może warto byłoby przynajmniej monitorować jej zapasy oraz
dalibor
dalibor
dalibor 09.03.2020, 18:20:51
  • 3
@prezess123123: Lepiej! wciąż badają jej rozwiązania i to poważni naukowcy, nie żadne szury - bo możliwe, że pewne substancje roślinne rzeczywiście mogą działać przeciwko temu wirusowi. Tu masz wszystko opisane:

http://www.xinhuanet.com/english/2020-02/19/c_138796388.htm

Dwa - na temat chlorachiny jest masa poważnych badań publikowanych w poważnych czasopismach, więc porównanie z d--y.

Trzy - nie byłby to pierwszy raz, kiedy lek powszechnie stosowany w jednej przypadłości okazuje się skuteczny również w innej.
dalibor
dalibor
dalibor 09.03.2020, 18:52:06
  • 2
@prezess123123: Szczerze mówiąc, nie wiem o co ci chodzi - jeśli coś jest z "tradycyjnej medycyny chińskiej" ale działa, to i tak jest chu* warte bo w nazwie jest "tradycyjna" ? Mało tego - NIKT nawet chińczycy nie twierdzą że "tak, to czy tamto jest super lek na wszytsko". Stwierdzono jedynie, że z setek czy tysięcy substancji wyłoniono 5 czy 6, które dają obiecujące wyniki (Ale zaznaczono też, że wymagają

2137

Koronawirus - co sprawia że jest ta epidemia inna niż wszystkie

Koronawirus - co sprawia że jest ta epidemia inna niż wszystkie

Pierwsza epidemia w moim życiu zawodowym pojawiła się, gdy byłem jeszcze na stażu. Zaraz po ukończeniu studiów, rozpocząłem pracę w szpitalu dziecięcym w Warszawie. Po dwóch miesiącach pracy na oddziale wystapiło kilka przypadków ciężkiej infekcji u noworodków. Okazało się że był to gronkowiec,...

drPGrzesiowski
z
wykop.pl
dodany: 09.03.2020, 09:59:29
  • 144
  • #
    koronawirus
  • #
    epidemia
  • #
    covid19
  • #
    sarscov2
dalibor
dalibor
dalibor 09.03.2020, 12:21:17
  • 12
Mirasy, Mirabelasy - prośba - pytajcie @drPGrzesiowski o chlorachinę, i czy w ogóle biorą pod uwagę wytyczne chińczyków nt. tego co im się w leczeniu sprawdziło. (A chlorachina na tej liście jest, sprawdzona w kilkuset przypadkach) Dziś widziałem wypowiedź jednego z dyrektorów szpitali, że "Nie są znane ŻADNE środki, które mogą pomóc" pacjentom z koroną i leczy się ich tylko objawowo albo wcale. W momencie, kiedy

Chodzi o kilka rzeczy:
1. o to,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1761

Dlaczego świat milczy? Jest skuteczny lek na Koronawirusa?

https://www.jstage.jst.go.jp/a... Wideo opublikowane we wtorek 25 lutego przez profesora wirusologii Didiera Raoulta uważanego za wiodącego światowego eksperta w dziedzinie chorób zakaźnych, pierwotnie zatytułowane „Endgame Koronawirus ” ogłaszające, że leczenie zostało znalezione i wykazano...

otworzoczy
z
wykop.pl
dodany: 05.03.2020, 19:33:43
  • 171
  • #
    swiat
  • #
    europa
  • #
    koronawirus
  • #
    2019ncov
  • #
    wirus
  • #
    chiny
dalibor
dalibor
dalibor 05.03.2020, 22:40:38
  • 2
@Greenwich: Czyli wygląda na to, że od minimum 17 lat znane są przeciwwirusowe właściwości chlorachiny. Ciekawi mnie tylko ten fragment o "niewystarczających właściwościach profilaktycznych" pomimo wysokich właściwości terapeutycznych. Wie ktoś jakie to ma praktyczne znaczenie w stoswaniu tego leku?
dalibor
dalibor
dalibor 06.03.2020, 08:18:02
  • 0
However, government-sponsored clinical trials have shown insufficient prophylactic effects against influenza infection12, which is consistent with our mouse results.


@KubaGrom: Ciekaw jestem w takim razie co w tym przypadku i kontekście oznaczało słowo "insufficient". Czy oznaczało to

"Olewamy chlorachinę całkiem jako lek przeciwko wirusom i o niej

661

Koronawirus zaraz pójdzie w zapomnienie? Uchodźców będzie więcej niż 5 lat temu

Koronawirus zaraz pójdzie w zapomnienie? Uchodźców będzie więcej niż 5 lat temu

Nowa odsłona wojny w Syrii to ogromny problem dla Europy. Prezydent Turcji złamał porozumienia z Unią i nawołuje uchodźców do przekraczania granicy z Grecją. Miliony ludzi mogą w najbliższych tygodniach przypuścić na nią szturm.

WirtualnaPolska
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 05.03.2020, 15:06:15
  • 146
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    syria
  • #
    4konserwy
  • #
    bliskiwschod
dalibor
dalibor
dalibor 05.03.2020, 21:40:51
  • 21
@panropuch: To może nie być taki proste :) Z jednej strony mamy niemieckich polityków widzących lawinowy wzrost poparcia dla AfD a co za tym idzie widmo przejęcia przez nich władzy w kraju, a z drugiej OGROMNĄ diasporę turecką mieszkającą w Niemczech. Oczywiście nie mówię, że wszyscy są proerdoganowscy, ale bardzo duża część na pewno. A to z kolei rodzi ryzyko kryzysów wewnętrznych.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
  • Strona 4 z 10
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 04.09.2017

    Komentator
  • Złotousty
    od 31.05.2016

    Złotousty
  • Rocznica
    od 25.01.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 01.07.2014

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking