Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko179
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
_Krzysztof

_Krzysztof

Dołączył 1 rok i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 103
  • Znaleziska 93
  • Mikroblog 10
  • Obserwujący 6
  • Obserwowane 6

884

AMA - Stop Killing Games (European Citizens' Initiative)

AMA - Stop Killing Games (European Citizens' Initiative)

Hej, mam na imię Krzysztof i jestem jednym z głównych organizatorów kampanii Stop Destroying Videogames (europejskiego odłamu Stop Killing Games) w Polsce, zapraszam Was serdecznie do udziału w AMA!

_Krzysztof
z
wykop.pl
dodany: 15.08.2024, 10:37:59
  • 210
  • #
    gry
  • #
    grypc
  • #
    playstation
  • #
    xbox
  • #
    stopkillinggames
  • #
    ama
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 12:06:43 via Wykop
  • 10
@Strieloka: Ciężko ocenić procentowo, ale myślę, że znaczna. Myślę tak dlatego, że:
- Dotychczasowe kampanie ECI, które uzyskały milion podpisów prowadziły do wielu spotkań i rozmów w ramach europarlamentu, i co najmniej część do zmiany w dyrektywach Unii, jak np. kampania Right2Water https://en.wikipedia.org/wiki/Drinking_Water_Directive_2020#2020_revision
- Ciężko zignorować politykom głos ponad miliona ludzi

Czego bym jednak się obawiał, jako potencjalnie najczarniejszego scenariusza to sytuacja, gdzie Unia jedynie wprowadza wymaganie, by określić długość
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 12:15:29 via Wykop
  • 11
@programista3k: W przypadku znacznej większości gier (wypowiadam się o PC, bo to mi najbliższa platforma) jest to jedynie powrót do standardu sprzed około dziesięciu lat (i wcześniej), więc nie sądzę, by to stanowiło jakiś niewyobrażalny problem. Aplikacje od dedykowanych serwerów były wtedy szeroko dostępne, chociażby poprzez Steam. Zdecydowana większość wydawanych obecnie gier już teraz spełnia warunki gry offline bez utraty funkcjonalności, więc przyszłe gry tego typu pozostaną niezmienione.

Największe zmiany
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 12:18:50 via Wykop
  • 3
@planarize: Mamy zdecydowany problem z dotarciem do państw jak Hiszpania, Włochy czy Francja. Nasza kampania opierała się dotąd w 99% na języku angielskim, który nie jest zbyt powszechny tam. Staramy się temu zaradzić, ale nie mamy (w mojej wiedzy) wśród organizatorów kogoś z Włoszech, który by był nam w stanie pomóc (mamy za to ludzi z Niemiec i Francji).

Nie znasz może kogoś ogarniętego? ( ͡° ͜ʖ ͡
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 13:06:11 via Wykop
  • 36
@bastek66: nie sposób mi wypowiadać się o opiniach wszystkich organizatorów o jego argumentach i działaniach, bo są dość różnorodne, ale mogę podzielić się swoją własną ( ͡° ͜ʖ ͡°) Szczerze mówiąc w większości nie jest zbyt pozytywna, choć jeden lub dwa argumenty, których użył mają rację bytu.

Pod koniec wiadomości jest wersja TL;DR

W celu uzasadnienia mojej opinii (jako organizator nie mogę być w pełni bezstronny, proszę o zrozumienie) łatwo mi
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 13:08:00 via Wykop
  • 2
@programista3k: A nie jestem pewien co masz na myśli, mógłbyś doprecyzować? Hostowanie własnych serwerów sobie przez fanów nie musiałoby być uregulowane, nie było uregulowane do tej pory. Co do całego uregulowania niezabijania gier, taki jest nasz cel!
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 13:10:22 via Wykop
  • 11
@planarize: Myślę (poparte wynikami do tej pory), że nasze próby kontaktu na maile biznesowe influencerów mają dużo mniejsze szanse powodzenia, niż wielu fanów piszących komentarze i superchaty do tych samych influencerów ( ͡° ʖ̯ ͡°)
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 13:16:21 via Wykop
  • 5
@programista3k: Ah, to masz na myśli.

Zakładamy, że po przyjęciu inicjatywy wydawca zapewni wszystkie aplikacje wymagane, by gra dalej działała. Modyfikacje tych aplikacji, czy to klient, czy to serwer, nie są objęte inicjatywą. Te aplikacje to nadal własność intelektualna wydawców/właścicieli.

Dodam tylko, że nie każdy RE jest uznany za legitny. Jedynie ten, z mojej wiedzy: https://en.wikipedia.org/wiki/Clean_room_design
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 13:40:31 via Wykop
  • 1
wołam @Luffik w związku z wcześniejszym komentarzem https://wykop.pl/wpis/77616177/czesc-wszystkim-nazywam-sie-krzysztof-i-reprezentu#271571629
@Luffik +27
A ja polecam przed podpisywaniem zapoznać się z możliwymi konsekwencjami wejścia w życia regulacji z góry narzuconych przez pięknie nam panujących
https://youtu.be/ioqSvLqB46Y
więcej
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 13:57:48 via Wykop
  • 96
Od @Adrien:

@_Krzysztof czemu mamy wymuszać na deweloperach podtrzymywanie gier które sami wypuścili i prawdopodobnie nie chcą ich dłużej wspierać bo przynoszą straty. Czym to się różni od zmuszenia przedsiębiorstwa które przynosi straty do podtrzymywania
  • 23
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 14:11:27 via Wykop
  • 14
Odnośnie "głosowania portfelem" przytoczonego przez:

@qwerty54321:

@_Krzysztof wystarczy nie kupować abonamentu na gry a zacząć kupować gry (takie jak kiedyś, w pudełkach z kluczem do gry a nie do serwera). Tyle że takich gier nie ma, dlatego trzeba kupować stare gry. Próbować można ale wątpię czy coś z działacie. Zbyt duży pieniądz dla producentów i pośrednika by gracze mogli coś zrobić. Jedyne co widzę za rozwiązanie to
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 14:17:14 via Wykop
  • 13
@NieMogeSieZarejestrowac:

@_Krzysztof: Ale bym zagrał w Splinter Cell Blacklist na coopie...

Nie miałem okazji zagrać w tą część (skończyłem na Double Agent). Jest w sieci niby jakiś fanowski projekt utrzymania trybu multi tej gry przy życiu: https://github.com/unixoide/5th-echelon , ale ciężko ocenić na ile jest kompletny/sprawny. Dużo fajniej by było, gdyby wydawca oficjalnie wypuścił coś takiego, jak zamykał oficjalne serwery, ale co zrobić (╯︵╰,)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 14:27:06 via Wykop
  • 20
@PP20:

Pirackie zawsze działają. A niektóre nawet lepiej.

Absolutnie nie proponuję piractwa jako rozwiązania tego problemu, ale muszę wspomnieć że to, co mówisz, to nie jest prawda - nie działają zawsze. Dużo gier zeszłej dekady lub dwóch ma martwy tryb multi player (martwy w sensie, że nie da się go w pełni uruchomić, nawet jeśli ktoś by chciał i zebrał ludzi). Wiele obecnych gier ma zabezpieczenia tak mocne (i jednocześnie tak niewygodne
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 14:31:01 via Wykop
  • 43
@Pixario:

@_Krzysztof: Ta cała akcja wygląda jak byście prosili wydawców o cracki i pirackie serwery ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Nie mogę się z tym zgodzić. Prędzej bym powiedział, że prosimy o możliwość gry na *jakichkolwiek* serwerach. Nie chcemy też brać na siebie łamania jakichkolwiek zabezpieczeń. Nie żądamy też przyznania sobie jakichkolwiek praw do rozpowszechniania oprogramowania dla innych. Prawa autorskie pozostają bez zmian.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 14:34:14 via Wykop
  • 0
@zajente:

@_Krzysztof: Da się jakoś dołączyć i wam pomóc? Potrzebujecie marketingowców?

Tak! Mówisz może dobrze po włosku? (ʘ‿ʘ)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 14:42:18 via Wykop
  • 40
@Karmazynowy_Przyplyw:

@_Krzysztof: Czy są na sali ofiary tego przed czym chronić ma ta akcja? Jeśli tak, to jestem ciekaw tytułów, które zostały wam odebrane.


List ofiar mamy dość dużo, najbliżej pod ręką mam https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Category:Unplayable_games . Niektóre z wymienionych udało się uratować przez fanów, ale wymaga to ogromnego wysiłku i często jest niemożliwe, więc nie oczekiwałbym na Twoim miejscu, że tak będzie zawsze. Szczególnie, że gry robią się trochę
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 15:44:49 via Wykop
  • 8
@planarize: Ano, to jest jedna z naszych list ( ͡° ͜ʖ ͡°)
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 15:47:36 via Wykop
  • 0
@29Promises:

@_Krzysztof: macie w agendzie też coś w temacie DEI? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@lad-lad:

@_Krzysztof: Eee to może zajmijcie się
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 15:50:08 via Wykop
  • 3
@planarize:

@_Krzysztof przydałoby się nagrać max 3 minutowy filmik, w którym wyjaśnić dlaczego warto poprzeć te inicjatywę (tj. nie jest to kolejna internetowa petycja bez wpływu na nic, ale realna inicjatywa która może zmienić prawo w UE), jak to zrobić, z podkreśleniem, że ta strona to żaden scam zbierający dane, tylko oficjalna UE, oraz na koniec podsumowanie czym ta sprawa nie jest, bo jak widać po tym wątku jest
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 15:53:42 via Wykop
  • 0
@R_O_T_T_E_N:

@_Krzysztof NRGeek to Ty?


Sprawdziłem tego pana w sieci i mogę potwierdzić, że to nie ja ( ͡° ͜ʖ ͡°) Przypadkowo też nazywa się (czy tam też "ma na imię" ( ͡~ ͜ʖ ͡°) ) Krzysztof.

Ale gdyby zrobił wideo o inicjatywie, bylibyśmy super wdzięczni!
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 15:55:07 via Wykop
  • 2
Wołam @chlopzoszczednosciami00 , bo to też odpowiedź na pytanie https://wykop.pl/wpis/77616177/czesc-wszystkim-nazywam-sie-krzysztof-i-reprezentu#271580729
@chlopzoszczednosciami00 +1
Akcja polega na tym, by powstrzymać proceder, w którym wydawcy sprzedają gry klientom, a potem poprzez wyłączanie serwerów tych gier sprawiają, że nie da się w nie już nigdy zagrać. Chcemy, by wtedy wydawca zapewnił możliwość dalszego grania (np. offline, albo poprzez danie możliwości hostowania własnych serwerów) w
więcej
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 16:09:46 via Wykop
  • 9
@Seif:

@Hmrogrz: no dobrze, to jest spoko rozwiązanie, ale związane z udostępnieniem licencje - nawet jeżeli kod nie został otwarty - musiałyby przez danego wydawcę zostać zmienione na takie, które pozwalają użytkownikom swobodnie udostępniać pliki między sobą, a w dodatku musieliby wtedy wyłączyć wszystkie dostępne modele biznesowe osadzone w kodzie serwerowym.


Nawet nie tyle wyłączyć osadzone w obecnych grach, bo inicjatywa dotyczy wyłącznie przyszłych gier, co zaprojektować nowe tak,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 16:15:00 via Wykop
  • 65
#!$%@?ą grę


Widzę, że spolonizowane słowo oznaczające dodanie łatki do gry wpadło pod filtr słów niedozwolonych (ಠ‸ಠ)

@wykop ...tak ma być?
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 16:25:53 via Wykop
  • 1
@szmichal:

@_Krzysztof: a co ze sprzedażą półproduktów albo false-advertising? Obiecują coś czego nigdy nie dowożą


Cóż... tutaj jest sprzedawana gra, która później przestaje działać - pomimo tego, że nie ma na pudełku informacje o tym, ani nawet daty ważności. Wiem, że to jedynie jeden z wielu przykładów false-advertisingu, ale należy właśnie do tej kategorii, co wymieniłeś (
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 16:37:12 via Wykop
  • 21
@Niebadzsmokiem:

@_Krzysztof: a gdybyście tak poszli dalej i podciągnęli pod to wszelkie oprogramowanie? Choćby taki przykład, że starszej wersji photoshopa możesz już nie zainstalować, bo nie da się aktywować klucza, pomimo że wybuliłeś grubą kasiorą na to. I jesteś zmuszony płacić obecny abonament jeśli nadal chcesz korzystać. A w zasadzie ludzi nie interesują się aż tak grami, a na wszelkie oprogramowanie (w tym gry) możnaby trochę łatwiej złapać
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 16:42:46 via Wykop
  • 0
@JANIEZOLTY:

@_Krzysztof: Serio Pesel mam podać? To chyba XD

Niekoniecznie. Można też spróbować przez profil zaufany, powinien
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 16:44:44 via Wykop
  • 36
@slapdash:

@_Krzysztof: dlugo jeszcze tym szajzem bedziecie spamowac?

Po osiągnięciu około 1.2M podpisów przestanę, obiecuję (。◕‿‿◕。)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 16:50:06 via Wykop
  • 0
@ModeracjazKlanu:

@_Krzysztof lepiej zajmijcie się walką ze sprzedażą pełnych wersji gier za 500zł kilka dni przed "drugą" premierą czyt. przeceną

Nie mówię, że to nie jest problem (a jest, jak i to, że czasami mamy największe ceny gier na świecie, bo wydawca nie wziął pod uwagę kursu złotego i ustawił za wysoką), ale uważam, że by gry w ogóle działały to obecnie wyższy priorytet, niż by nie były tak
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 16:53:38 via Wykop
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 16:57:36 via Wykop
  • 0
@tomszczyk: I potencjalnie nie miałbym przez to Hrota ( ͡° ʖ̯ ͡°) Wątpię, czy by znalazł jakiegoś sponsora pod tak niszową grę. Co najwyżej by mógł Kickstartera zrobić, ale to jeszcze bardziej w stronę kupna niekompletnego (jeszcze) produktu.
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 17:14:25 via Wykop
  • 8
@bidzej: Korporacje nie muszą rozumieć petycji, petycja nie jest kierowana do nich. Petycja jest kierowana do europarlamentu (jest z nim bezpośrednio połączona, i po uzyskaniu wystarczającej liczby podpisów są prawnie zobligowani jej wysłuchać i odnieść się), więc działa inaczej niż takie typowe change.org

Korporacje rozumieją prawo europejskie, i jak zostanie zmienione pod konsumentów, zmienią zachowanie.

Jeśli gracze tego nie zrozumieją, to nie ma ratunku dla gier.

Jestem jak najbardziej za
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 18:17:47 via Wykop
  • 1
@Erados: Mam na imię Krzysztof. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dla niewtajemniczonych: W zajawce AMA popełniłem błąd gramatyczny zaczynając od "Nazywam się Krzysztof". Okazuje się, że to nie jest poprawna forma - używa się takiej tylko, jak wskazujesz na nazwisko. Nie wiedziałem o tym, nikt mi nigdy nie powiedział (miałem 4 z j. polskiego w liceum, zaniżone przede wszystkim przez literaturę). Moje nazwisko to nie "Krzysztof",
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 18:24:10 via Wykop
  • 7
@HolyImperialOwl: Ciężka praca bardzo oddanych mikro grupek fanów o wystarczająco dużych umiejętnościach programistycznych, by rekonstruować całe aplikacje serwerów od zera, jest zbyt często brana za pewnik. Myślę, że to może się odbić czkawką w przyszłości na konsumentach. To od sprzedawcy powinno zależeć, by to co sprzedał było sprawne.

Oczywiście w ramach inicjatywy chcemy by wydawca nie mógł blokować ludziom prób dostępu do ich własnych kupionych kopii gier.
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 18:29:19 via Wykop
  • 6
@Piaer: Prawnie? Wszystko co SKG (ogólnoświatowe, nasza inicjatywa niestety nie zawiera w sobie TheCrew1, jedynie przyszłe gry) robi odnośnie tej gry jest "in progress".

Poza SKG? Słyszałem o fanach próbujących zbudować własny prywatny serwer, ale nie śledziłem stanu tego projektu (dyskusje nt. tego projektu są na którymś z powiązanych serwerów Discorda, ale nie ma mnie tam).
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 18:30:52 via Wykop
  • 0
@Degrengolada24: chcemy też objąć gry mobilne. Możliwe, że będzie to problematyczne, choć raczej nie aż tak jak co niektóre gry PC/konsolowe, czas pokaże.
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 18:32:56 via Wykop
  • 9
@EissIckedouw: chodzi o słowo #!$%@?ą ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Just kidding, chodzi o słowo s + patch + ują. Myślę, że połączenie końcówki słowa "patch" z następną częścią stanowiło problem.
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 18:38:27 via Wykop
  • 7
@gibbs: Tak, obejrzałem wszystkie (myślę) filmiki AlpenGolda 🍫 nt. inicjatywy. Przyznam się, że zmieniły mi nastawienie do niego, stanowczo na plus.

Co do dewelopera, jeśli chodzi Ci o Thora, to odniosłem się do jego poglądów tu https://wykop.pl/link/7517087/ama-stop-killing-games-european-citizens-initiative/komentarz/125968421/co-sadzicie-o-argumentach-jasona-thora-halla-z-pirate-software-https-www-youtube-com-watch-v-ioqsvlqb46y-https-www-youtube-com-watch-v-x3jmkeg9s-s#125969581
@_Krzysztof +41
@bastek66: nie sposób mi wypowiadać się o opiniach wszystkich organizatorów o jego argumentach i działaniach, bo są dość różnorodne, ale mogę podzielić się swoją własną ( ͡° ͜ʖ ͡°) Szczerze mówiąc w większości nie jest zbyt pozytywna, choć jeden lub dwa argumenty, których użył mają rację
więcej
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 18:42:40 via Wykop
  • 5
Em... czyli jesteś za? ( ͡° ͜ʖ ͡°) To co opisałeś brzmi jak problem. Nasza inicjatywa to potencjalne rozwiązanie. Najfajniej by było uratować wszystkie gry od bycia zabitymi (i to będziemy walczyć), ale jak się nie uda w 100% i będą objęte tylko gry single i coop, to chyba i tak na plus.
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 18:49:40 via Wykop
  • 11
@RadzieckiKonstruktor: Jeżeli taki deweloper:
- jeszcze tej gry nie skończył/wydał
- nie zakłada możliwości gry bez konieczności łączenia się ze swoimi serwerami (czyt. gracze sobie grać między sobą bez konieczności łączenia się z jakąś stroną trzecią, która może im tę zabawę uniemożliwić)
- nie załapie się na okres przejściowy (po uzyskaniu głosów zanim prawo wejdzie w życie upłynie trochę wody, i zapewne wydawcy dostaną jeszcze kilka lat by móc się
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 19:00:20 via Wykop
  • 11
@szk6dnik:
1. Raczej nie do końca. Gdy ktoś kupił grę jak Alan Wake i została ona zdjęta ze sklepu, bo wygasły prawa do muzyki (iirc true story), ciągle ta osoba może grać w kupioną grę, bez ograniczeń czasowych. Tak samo w jakąś starą FIFĘ (w sumie wszystkie teraz są stare, bo seria się nazywa inaczej), pomimo że tam prawa do piłkarzy zmieniają się często. Co najwyżej następne kopie nie są
@_Krzysztof +12
@RadzieckiKonstruktor: Jeżeli taki deweloper:
- jeszcze tej gry nie skończył/wydał
- nie zakłada możliwości gry bez konieczności łączenia się ze swoimi serwerami (czyt. gracze sobie grać między sobą bez konieczności łączenia się z jakąś stroną trzecią, która może im tę zabawę uniemożliwić)
- nie załapie się
więcej
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 19:05:35 via Wykop
  • 19
@An-Dagda: Ludzie używają tego argumentu, ale nie jestem w stanie wziąć na poważnie scenariusza, w którym firmy zyskujące miliony, jeśli nie miliardy nagle zignorują populację 450 milionów ludzi tylko z tego powodu, że nagle muszą sprawić, by klienci faktycznie mogli grać w kupione gry ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ile wydawców wyszło z UE po wprowadzeniu GDPR? Czy Apple zwinęło się z Europy w momencie, jak nakazała
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 19:12:34 via Wykop
  • 3
@SarahC: Jako SKG/SDV nie jesteśmy arbitrami jakości gier, nie zamierzamy decydować, że te konkretne gry mają żyć, a te inne nie. Od tego są gracze. Sytuacja w Twoim poście brzmi super, jak ja przyrównasz z taką, w której wszyscy chcą grać w Paragon, ale gra została ubita i nikt nie może. Zdecydowanie wolelibyśmy tą pierwszą, w której kto chce, może grać. Jak nikt nie chce to trudno.

Sytuacje jak ta
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 19:13:32 via Wykop
  • 0
@INSANITY: 🫡
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 19:18:44 via Wykop
  • 1
@reveil: Wiele ludzi uznaje gry multiplayer za wartościowe. Nawet w bardzo stare gry multi małe (lub większe) grupki ludzi zbierają się by grać, jeśli jest to technicznie możliwe. Chcemy, by ludzie mogli grać w każdą grę którą kupili (niby "na własność") bez ryzyka, że wydawca nagle powie im "nie" i popsuje im kupiony "produkt".

Zatem według mnie powinna tyczyć gier single player, gier typowo multi player, trybów single player w
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 19:20:08 via Wykop
  • 6
@zdjecie_z_wenszem: Dziękujemy za wsparcie 🙇‍♂️ Zapraszamy do polecenia akcji znajomym ( ͡° ͜ʖ ͡°)
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 19:32:30 via Wykop
  • 5
@HolyImperialOwl: Zdarzyło mi się być w fandomach gier, które były w limbo wystarczającej popularności by chcieć móc grać dalej, ale nie wystarczającej, by wśród fandomu znalazło się kilka osób o wysokim skillu programistycznym, którzy chcieliby poświęcić rok albo kilka lat życia by grę ożywić (za darmo oczywiście).

Możliwe, że moja pierwsza odpowiedź nie była dość sprecyzowana, więc doprecyzuję teraz: To jest dość duża wyrwana porcja życia codziennego dla takiego fana tylko
_Krzysztof - @HolyImperialOwl: Zdarzyło mi się być w fandomach gier, które były w lim...

źródło: steamuserimages-a.akamaihd

Pobierz
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 19:36:36 via Wykop
  • 0
@tomszczyk: Co mogę powiedzieć (╯︵╰,) No są liczne przykłady nadużyć, ale są też developerzy, którym to faktycznie pomaga. Też lubię dema gier.

W każdym razie inicjatywa SKG (i SDV) nie jest o tym problemie, w porównaniu z tym problemem co wymieniasz, nasz to "ten łatwy" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 19:42:29 via Wykop
  • 4
@szczekacz666: Wierzymy (i mamy dobre powody by wierzyć), że po wprowadzeniu inicjatywy w życie będzie łatwiej negocjować tego typu licencje. Firmy trzecie udzielające infrastruktury sieciowej też chcą zarabiać na siebie. Odrzucanie klientów (firm growych), bo ci muszą stosować się do prawa, nie leży w ich interesie.
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 20:05:01 via Wykop
  • -1
@pkh: Po zebraniu odpowiedniej liczby głosów, inicjatywa będzie procedowana tak czy siak. Jest realne ryzyko, że uzgodnione nowe prawo będzie skutkowało jedynie wymogiem dodania daty ważności. Będziemy walczyć zaciekle, by to się nie stało. Nasza inicjatywa to Stop Killing Games, a nie Kill Games But Tell Us When (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 20:08:25 via Wykop
  • 1
@CzasemTuZerkam: odpowiedziane tu: https://wykop.pl/link/7517087/ama-stop-killing-games-european-citizens-initiative/komentarz/125972989/niebadzsmokiem-krzysztof-a-gdybyscie-tak-poszli-dalej-i-podciagneli-pod-to-wszelkie-oprogramowanie-chocby-taki-przyklad-ze-starszej-wersji-photoshopa-
@_Krzysztof +24
@Niebadzsmokiem:

@_Krzysztof: a gdybyście tak poszli dalej i podciągnęli pod to wszelkie oprogramowanie? Choćby taki przykład, że starszej wersji photoshopa możesz już nie zainstalować, bo nie da się aktywować klucza, pomimo że wybuliłeś grubą kasiorą na to. I jesteś zmuszony płacić obecny abonament jeśli
więcej
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 20:13:07 via Wykop
  • 3
Niestety nie jesteśmy w stanie sprawić, by sprzedawca udostępniał nam kupioną grę do pobrania wiecznie, byłoby to też sprzeczne z założeniami inicjatywy (by móc grać dalej nie polegając na wydawcy, i nie zmuszając go by płacił za hosting wiecznie).

Scenariusz, w który celujemy to:
Gracz kupuje grę, może ją ściągnąć ze źródeł wydawcy i grać, a jak wydawca wyłącza support gry, to gracz może grać dalej w to co pobrał, a to
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 20:18:41 via Wykop
  • 1
@FlameMan: Ciężko powiedzieć. Myślę, że "najprościej" jest mieć w miarę równy rozkład per państwo. Użytkownik @planarize podesłał mi tabelę, w której policzył ile faktycznie per państwo powinno być podpisów, by osiągnąć bezpieczne 1,2 miliona.

Czy liczymy na przełom w konkretnym państwie? Osobiście nie widzę faworyta, ale zdecydowanie musimy zwiększyć zasięg w dużych państwach mniej anglojęzycznych jak Francja, Hiszpania i Włochy. Mamy też niewystarczające zasięgi w social media innych niż
_Krzysztof - @FlameMan: Ciężko powiedzieć. Myślę, że "najprościej" jest mieć w miarę ...

źródło: planarize

Pobierz
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 20:21:20 via Wykop
  • 1
@5da4266d3de6dbaf425a2d4fc16225d0: nie uważam, że inicjatywa jest głupia sama w sobie, jak i że nie ma szansy zadziałać. Jeśli znasz jakieś nieoczywiste powody ku temu, by tak myśleć, chętnie się odniosę do nich.
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 20:25:46 via Wykop
  • 5
@snup-siup: z Twojego postu wnioskuję, że nie jesteś przeciw inicjatywie, a jedynie oznajmiasz, że ludzie nie zawsze działają w swoim konsumenckim interesie.

Jeżeli nie jesteś przeciw inicjatywie, to może ją podpiszesz? (ʘ‿ʘ) Nie masz przecież wiele do stracenia, nie brzmisz sam jakbyś pałał miłością do obecnej mody https://eci.ec.europa.eu/045/public/#/screen/home Jak się nie uda, to przynajmniej próbowaliśmy.
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 20:28:20 via Wykop
  • 1
@slawek887: To co napisałem w poście wyżej tyczy się wszystkich przypadków. W każdym chodzi o przyszłe gry, o brak konieczności łączenia się z wydawcą, poszanowanie okresu przejściowego, i o gry sprzedawane jako nie abonament. Myślę, że zapis prawny nie będzie przekomplikowany.
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 20:29:16 via Wykop
  • 0
@CzasemTuZerkam: Prawników od spraw każdej branży na świecie związanej z oprogramowaniem? NIestety nie. Prawników od gier komputerowych - takich się u nas znajdzie.
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 20:32:15 via Wykop
  • 7
@krzywy_odcinek: Odpowiedziane tu https://wykop.pl/link/7517087/ama-stop-killing-games-european-citizens-initiative/komentarz/125970495/od-adrien-krzysztof-czemu-mamy-wymuszac-na-deweloperach-podtrzymywanie-gier-ktore-sami-wypuscili-i-prawdopodobnie-nie-chca-ich-dluzej-wspierac-bo-przy#125975455
@_Krzysztof +22
@An-Dagda: Ludzie używają tego argumentu, ale nie jestem w stanie wziąć na poważnie scenariusza, w którym firmy zyskujące miliony, jeśli nie miliardy nagle zignorują populację 450 milionów ludzi tylko z tego powodu, że nagle muszą sprawić, by klienci faktycznie mogli grać w kupione gry ( ͡
więcej
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 20:38:37 via Wykop
  • 3
@Kalan: Z wymienionych nie miałem okazji zagrać w Counter Strike 2, ale raczej jestem spokojny o przyszłość tej gry - chyba już teraz da się grać w tą grę offline, jak i przez LAN. Valve nie jest znane z kładzenia kłód pod nogi ludziom próbującym grać w ich stare gry na multi. Przeciwnie - ich niedawny update do (wtedy) 25letniego half life 1 w którym dodali nowe mapy multiplayer jeszcze
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 20:41:16 via Wykop
  • 1
grypsujesz


@Mete: lmao

Przeciwnie!
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 20:43:50 via Wykop
  • 7
@Niebadzsmokiem: Jakby sześć innych państw przekroczyło swój próg ledwo co a Polska sama nabiła 1,2 miliona, to by inicjatywa przeszła ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wymogi są proste:
- przekroczyć próg w 7 państwach (mniej ważne, na 100% przekroczymy)
- mieć w sumie 1 (1,2 dla bezpieczeństwa) milion podpisów
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 20:51:34 via Wykop
  • 7
@donpabloss: prawda, jeżeli wydawca zbankrutuje, to nic nie możemy zrobić, by ocalić grę. Jednak patrząc na to optymistycznie, nieczęsto gry umierają przez to, że wydawca zbankrutował. Nie sądzę, że będą celowo bankrutować, by tylko móc zabić swoje gry.

Zmiany w prawach autorskich są dużo trudniejsze niż to, co chcemy osiągnąć. Nie oczekiwałbym dużych sukcesów na tym polu. Niemniej będziemy próbować czegokolwiek, co jest możliwe i ratuje gry.

O wycofaniu się
@_Krzysztof +22
@An-Dagda: Ludzie używają tego argumentu, ale nie jestem w stanie wziąć na poważnie scenariusza, w którym firmy zyskujące miliony, jeśli nie miliardy nagle zignorują populację 450 milionów ludzi tylko z tego powodu, że nagle muszą sprawić, by klienci faktycznie mogli grać w kupione gry ( ͡
więcej
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 20:55:14 via Wykop
  • 1
@valeera: ale że jak, z braku czasu? Przez całodniową pracę? Nadmiar obowiązków? Albo bo ktoś się czuje za stary, by cieszyć się grami? ( ͡° ʖ̯ ͡°) Aż mi się smutno zrobiło przez taką wizję życia.

Trzymaj się tam, będzie dobrze!
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 20:56:30 via Wykop
  • 0
@Mete: Nie no, załapałem grę słów, dobre!
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 21:03:41 via Wykop
  • 1
@Kalan: nie grałem nigdy w SW TOR, więc ciężko mi się odnieść, ale myślę, że graczy chętnych by w to nadal grać będzie więcej niż 1. Byliby pewnie w stanie się zebrać i sobie grać na prywatnych serwerach. W Guild Wars grałem krótko, ale tutaj jestem pewien, że znalazłoby się sporo graczy, by jakieś tam community podtrzymać. Jak City of Heroes daje sobie radę dzięki wyłącznie fanom, to i oni mogą.
@szk6dnik +8
1. Co z prawami autorskimi? Jak gra jest o batmanie to oczywistym jest, że prawa autorskie do tej postaci i innych z uniwersum były kupione na jakiś czas. Pewnie w umowie jest zapis, że wygasają razem z końcem wsparcia gry a nawet jeśli nie to gracze nie mają
więcej
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 21:07:29 via Wykop
  • 2
@slawek887: Inicjatywy ECI nie polegają na pisaniu nowego prawa przez inicjatorów kampanii. Nawet sama Unia tego od nas nie oczekuje. Konkretne rozwiązanie mamy, polega na tym, by nałożyć wymóg na wydawcę, by jak sprzedaje ludziom grę na czas nieokreślony, dało się w nią grać na czas nieokreślony ( ͡° ͜ʖ ͡°)
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 21:18:26 via Wykop
  • -1
@5da4266d3de6dbaf425a2d4fc16225d0: Myślę, że koszt tworzenia i zabijania spółek-wydawców co grę jest spory i nieszczególnie się by wydawcom opłacał. Co do regulacji samego prawa to myślę, że UE dałaby sobie radę. Jak przycisnęli Apple, by używało USB-C we wszystkich nowych telefonach, to to wydaje relatywnie łatwe.

@Niebadzsmokiem: Tak. Nie ma sensu wprowadzać prawa które nie działa.

Nie jesteśmy w SKG arbitrami, czy prawo zadziała czy nie - to zależy od
@_Krzysztof +24
@Niebadzsmokiem:

@_Krzysztof: a gdybyście tak poszli dalej i podciągnęli pod to wszelkie oprogramowanie? Choćby taki przykład, że starszej wersji photoshopa możesz już nie zainstalować, bo nie da się aktywować klucza, pomimo że wybuliłeś grubą kasiorą na to. I jesteś zmuszony płacić obecny abonament jeśli
więcej
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 21:26:58 via Wykop
  • 2
@slawek887: hej, sam przecież nie uważasz, że prawo, które mówi, że:
"wydawca musi zapewnić dostęp do gry w momencie zakończenia wsparcia (w jakikolwiek sposób wybierze, póki spełnia ten warunek)"
jest tak lakoniczne jak:
"trzeba zrobić tak, żeby było dobrze."

Po prostu nie wierzę, że
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 21:29:11 via Wykop
  • -1
@An-Dagda: Nie oczekujemy żadnych praw do własności intelektualnej. Jedynie do sprawnego działania kupionych gier. Tak samo nie legalizujemy inicjatywą piractwa.
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 21:35:56 via Wykop
  • -1
Dziękuję serdecznie za wsparcie i za pytania do tej pory! Przyznam się, że trochę się zmęczyłem i potrzebuję przerwy (ꖘ‸ꖘ) Chyba na dziś to tyle. Ale to nie koniec AMA, pytajcie śmiało, odpowiem później!
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
16.08.2024, 11:48:52 via Wykop
  • 0
@freelook: To, czy zabezpieczenia gry będą kiedykolwiek złamane nie jest już tak pewne, jak było lata temu. Więcej info tu: https://wykop.pl/link/7517087/ama-stop-killing-games-european-citizens-initiative/komentarz/125971017/pp20-pirackie-zawsze-dzialaja-a-niektore-nawet-lepiej-absolutnie-nie-proponuje-piractwa-jako-rozwiazania-tego-problemu-ale-musze-wspomniec-ze-to-co-mo
@_Krzysztof +20
@PP20:

Pirackie zawsze działają. A niektóre nawet lepiej.

Absolutnie nie proponuję piractwa jako rozwiązania tego problemu, ale muszę wspomnieć że to, co mówisz, to nie jest prawda - nie działają zawsze. Dużo gier zeszłej dekady lub dwóch ma martwy tryb multi player (martwy w sensie, że nie da
więcej
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
16.08.2024, 12:09:13 via Wykop
  • 0
@Kalan:

Czego konkretnie oczekujecie od producenta?

Odpowiedzi od @Bastruk w tym threadzie dobrze oddają ideę sprawy, i ciężko by było ująć mi to lepiej.

Jednak muszę dodać: pomimo, że w praktyce w większości przypadków będzie to rozwiązane możliwością hostowania dedykowanych serwerów legalnie, jako inicjatywa nie chcemy wpisywać tego rozwiązania bezpośrednio w literę prawa. W wyżej wymienionych przypadkach jest to najłatwiejsze rozwiązanie problemu, ale znajdą się sytuacje, gdzie rozwiązanie będzie inne (np. gdy
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
16.08.2024, 12:14:06 via Wykop
  • 1
@tellet: Kwestia legalizacji tzw. "abandonware" to temat na inną inicjatywę. Chętnie bym się podpisał za ( ͡° ͜ʖ ͡°). Nie jest to jednak problem powiązany z naszym, bo jak gra jest zabita przez serwer, to ściągnięcie jej legalnie czy nie nie ożywi jej.
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
16.08.2024, 12:57:20 via Wykop
  • 0
@snup-siup:

Jestem devem. Ten cloud i przepychanie do chmury mnie nie przekonuje, raczej brzydzi. Jednocześnie jestem beneficjentem, bo roboty jest po pachy i zarobki świetne.

Rozumiem. Ciężko być po obydwu stronach barykady tutaj.

Nie kupuję oprogramowanie a jedynie ściągam, dlaczego? Bo mogę. Płacę opłatę reprograficzną, która zakłada, że piracę
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
16.08.2024, 13:59:21 via Wykop
  • -1
@An-Dagda: Pytasz mnie jak UE egzekwuje swoje prawa. Nie sądzę, by groziła interwencją zbrojną, nie grozili Apple tym, jeśli Apple nie wprowadzi USB-C w swoich telefonach. Mimo wszystko Apple dostosował się do regulacji, więc cokolwiek UE zrobiła, zadziałało.

Organizatorzy inicjatywy nie są od pisania nowego prawa, od tego będą legislatorzy UE, którzy są ekspertami w tej sprawie. Na tym polega całe European Citizens' Initiative, stworzone zresztą przez Unię Europejską. UE
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
16.08.2024, 14:40:54 via Wykop
  • 2
@slawek887: coś czuję, że będzie ciężko z Tobą dyskutować - przekręciłeś co nieco z tego, co mówiłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Coś Ci zacytuję:

Myślę, że zapis prawny nie będzie przekomplikowany.

Ciężko ocenić procentowo, ale myślę, że znaczna.

więc nie sądzę,
@_Krzysztof +12
@RadzieckiKonstruktor: Jeżeli taki deweloper:
- jeszcze tej gry nie skończył/wydał
- nie zakłada możliwości gry bez konieczności łączenia się ze swoimi serwerami (czyt. gracze sobie grać między sobą bez konieczności łączenia się z jakąś stroną trzecią, która może im tę zabawę uniemożliwić)
- nie załapie się
więcej
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
16.08.2024, 14:44:28 via Wykop
  • 1
@slawek887: a, i odnośnie:

Do tego przejrzałem sobie całą dyskusję i jesteś strasznie uprzedzony do krytyków - nie przyjmujesz krytyki, trwasz przy swoim, nie >próbujesz tłumaczyć rzeczy, tylko w kółko tuptasz w tym samym miejscu "ma być tak, żeby było dobrze".


Nie jestem tej opinii - znasz jeszcze kogoś, kto myśli, że nie próbuję tłumaczyć, i nie przyjmuję krytyki?
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
16.08.2024, 15:05:46 via Wykop
  • 1
@szk6dnik:

Jak kupię licencję na produkcję Fiata 500 na dwa lata to oczywistym jest, że każdy kto kupił od mnie tego Fiata 500 to dalej go może używać. Ale po dwóch latach ja nie mogę go dalej produkować. Tu jest taka sama sytuacja. Studio sprzedaje prawa autorskie do jakiegoś uniwersum konkretnej firmie i ona ma prawa z nich korzystać przez jakiś określony czas pod określonymi warunkami. Np. właściciel praw
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
17.08.2024, 10:17:24 via Wykop
  • 2
@tellet: Nasza inicjatywa odbiega od abandonware nieco (więcej tu: https://wykop.pl/link/7517087/ama-stop-killing-games-european-citizens-initiative/komentarz/125976393/obecnie-w-duzej-mierze-gry-dystrybuowane-sa-online-czyli-kupuje-sie-prawo-do-korzystania-z-gry-niz-sama-gre-do-tego-jedynie-na-konkretnej-platformie-s/strona/2#125987039 ), no ale faktycznie niezbyt fair, że polskiej wersji Doom3 nie da się kupić oficjalnie już ( ͡° ʖ̯ ͡°) Nie jestem w stanie pomóc, może GoG byłby, jak wystarczająco dużo osób się zgłosiło z zapotrzebowaniem
@_Krzysztof +1
@tellet: Kwestia legalizacji tzw. "abandonware" to temat na inną inicjatywę. Chętnie bym się podpisał za ( ͡° ͜ʖ ͡°). Nie jest to jednak problem powiązany z naszym, bo jak gra jest zabita przez serwer, to ściągnięcie jej legalnie czy nie nie ożywi
więcej
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
17.08.2024, 10:23:07 via Wykop
  • 1
@degenero: Tak, mam! Ale Ty też możesz mieć (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) Na dole strony https://www.stopkillinggames.com/ jest jego email. Jest ostatnio mocno zajęty - musi żonglować między wszystkimi inicjatywami, udzielać wywiadów, a do tego jeszcze tworzyć swoje normalne filmy by zarabiać na siebie (wbrew zarzutom niektórych z internetu: Stop Killing Games nie pomaga w promocji ani monetyzacji kanału ( ͡° ͜ʖ ͡°
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
17.08.2024, 10:29:30 via Wykop
  • 1
@grim1234: tak, mamy. Jest dość dynamiczny w odpowiedzi na to jak inicjatywie idzie, a mamy dość dobre narzędzia do pomiaru (nie przez nas robione), jak ostatnio https://stopkillinggames.neocities.org/ co pojawiło się niedawno w sieci.

Przede wszystkim będziemy próbowali poprawić zasięgi we Francji, Hiszpanii i szczególnie we Włoszech. Nasza kampania jak dotąd polegała głównie na promocji w anglojęzycznym internecie, ale te konkretne mają mniejszy współczynnik płynności w tym języku. Nie możemy pozwolić
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
17.08.2024, 10:44:56 via Wykop
  • 2
@sorek: przede wszystkim dziękujemy serdecznie za wsparcie!

Ten argument nie jest bezpodstawny, szczególnie jak się aplikuje to do obecnych gier. W przyszłej sytuacji gdzie *wszystkie* gry by tego wymagały, takie licencje naturalnie by zanikły, bo w innym przypadku podmioty trzecie przestałyby zarabiać, a modyfikacja licencji jest preferowana od bankructwa. Stąd zakaz licencji nie byłby potrzebny. Oczywiście jak @planarize mówi, nie wymuszamy konkretnie rozwiązania w postaci wypuszczenia binarek, ale w praktyce
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
17.08.2024, 10:51:54 via Wykop
  • 2
Na ocalenie gier z abonamentem szanse są niestety niewielkie, nasza forma argumentacji prawnej w ECI odnosi się do jednorazowych zakupów.

Gry które przeszły na F2P, ktoś kupił wcześniej w ramach jednorazowego zakupu, albo abonamentu. Te w ramach jednorazowego zakupu podchodzą pod inicjatywę, abonamentowe nie. Zakupy w ramach gry F2P, jeśli są jednorazowe bez limitu czasowego, też podchodzą pod inicjatywę (jeśli ktoś kupił skin, albo np. większe DLC, w tym fabularne, za X
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
17.08.2024, 10:54:22 via Wykop
  • 1
@RopuchYtong: tinfoil hat much?
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
17.08.2024, 11:00:26 via Wykop
  • 1
Niewątpliwie są na świecie większe problemy niż branża gier, ale to nie sprawia, że ten nagle przestaje być problemem.
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
17.08.2024, 11:01:59 via Wykop
  • 1
@Marty_Mcfly87: Niestety nie pomogę ( ͡° ʖ̯ ͡°) Angielskiego nauczyłem się za dzieciaka po to właśnie, by od spolszczeń uciec (były dużo niższej jakości niż oryginały, głównie przez naturalnie mniejszy budżet). Niemniej jednak respektuje ludzi, którzy chcą grać po polsku.
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
17.08.2024, 11:04:36 via Wykop
  • 1
@PafnucyJhonson: o DEI piszę tu: https://wykop.pl/link/7517087/ama-stop-killing-games-european-citizens-initiative/komentarz/125972319/29promises-krzysztof-macie-w-agendzie-tez-cos-w-temacie-dei-0-0-lad-lad-krzysztof-eee-to-moze-zajmijcie-sie-firma-sweet-baby-inc-zeby-nie-niszczyli-gi ("My chcemy, by gry w ogóle działały, nie ingerujemy w to, co w nich jest.")

strych pierdów.


( ಠ_ಠ)
@_Krzysztof +1
@29Promises:

@_Krzysztof: macie w agendzie też coś w temacie DEI? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@lad-lad:

@_Krzysztof: Eee to może zajmijcie się
więcej
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
17.08.2024, 11:06:48 via Wykop
  • 2
@Marwo: Uroki DRMów ( ͡° ʖ̯ ͡°) A bez używania Ubisoft Connect pewnie nie da się grać w te gry, nawet jak są na dysku.
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
17.08.2024, 11:18:52 via Wykop
  • 1
@akes: Zrzeczenie się wszystkich praw przy kupnie produktu to coś, co faktycznie się zdarza w Stanach Zjednoczonych. Ostatnio niesławą okrył się Disney, gdy doprowadził do śmierci pewnej kobiety, bo w jednej z restauracji Disneyowskich podano jej jedzenie z alergenami, o których wielokrotnie mówiła, że nie może jeść. Disney powiedział jej mężowi, że nie może ich pozwać, bo klauzula w Disney+ Trial niby zakłada zrzeczenie się praw do pozwu firmy z
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
17.08.2024, 11:26:05 via Wykop
  • 0
Gry wyprodukowane do np. 2025 - tu trzeba indywidualnie sprawę rozwiązać


Zdecydowanie gry w okresie przejściowym będą traktowane ulgowo. Koszt zapobiegnięcia śmierci przyszłej gry jest często dużo większy, niż koszt zapobiegnięcia śmierci gry istniejącej. A więc tak, zgadzam się.

Gry produkowane od 2025 - zasady jak z rynku agd/ samochodów / ubrań itp - GWARANCJA na komponenty gry. Np - na solo 5 lat, na multi 8.

Tutaj mamy inne zdania. Nie na 5/8lat, tylko
_Krzysztof
_Krzysztof 09.08.2024, 00:37:49
  • 1041
Cześć wszystkim! 👋 Nazywam się Krzysztof i reprezentuję kampanię Stop Destroying Videogames (europejski odłam Stop Killing Games) w Polsce.

https://www.stopkillinggames.com/eci
Serdecznie zapraszam Was na AMA odnośnie kampanii, które odbędzie się w przyszły czwartek (15.08.2024r.) o godzinie 14:00

Akcja polega na tym, by powstrzymać proceder, w którym wydawcy sprzedają gry klientom, a potem poprzez wyłączanie serwerów tych gier sprawiają, że nie da się w nie już nigdy zagrać. Chcemy, by wtedy wydawca zapewnił możliwość dalszego grania
_Krzysztof - Cześć wszystkim! 👋 Nazywam się Krzysztof i reprezentuję kampanię Stop D...

źródło: AMA_header

Pobierz
  • 86
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
09.08.2024, 00:52:05 via Wykop
  • 43
@LudzieToDebile: Off to a good start (╯︵╰,) Poprawione.

@cutecatboy co zrobić, już nie odogłoszę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
_Krzysztof
_Krzysztof
Autor
15.08.2024, 10:42:43 via Wykop
  • 0
Znalezisko z AMA pod linkiem https://wykop.pl/link/7517087/ama-stop-killing-games-european-citizens-initiative
@_Krzysztof 884

AMA - Stop Killing Games (European Citizens' Initiative)

więcej
  • Odpowiedz

Krzysztof Gapys

  • Hej! To konto zostało założone pod nadchodzące AMA akcji Stop Destroying Videogames (od Stop Killing Games). Akcja polega na tym, by powstrzymać proceder, w którym wydawcy sprzedają gry klientom, a potem poprzez wyłączanie serwerów tych gier sprawiają, że nie da się w nie grać. Chcemy, by wtedy wydawca zapewnił możliwość dalszego grania (np. offline, albo self-hosting). Potrzebujemy zebrać 1 milion podpisów pod petycją związaną z europarlamentem, by wraz z nimi opracować rozwiązanie problemu.
  • https://stopkillinggames.eu
  • gapys.krzysztof@gmail.com

Osiągnięcia

  • Ekspert
    od 16.08.2024

    Ekspert
  • Rocznica
    od 09.08.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking