Wpis z mikrobloga

CzeΕ›Δ‡ wszystkim! πŸ‘‹ Nazywam siΔ™ Krzysztof i reprezentujΔ™ kampaniΔ™ Stop Destroying Videogames (europejski odΕ‚am Stop Killing Games) w Polsce.

https://www.stopkillinggames.com/eci
Serdecznie zapraszam Was na AMA odnoΕ›nie kampanii, ktΓ³re odbΔ™dzie siΔ™ w przyszΕ‚y czwartek (15.08.2024r.) o godzinie 14:00

Akcja polega na tym, by powstrzymaΔ‡ proceder, w ktΓ³rym wydawcy sprzedajΔ… gry klientom, a potem poprzez wyΕ‚Δ…czanie serwerΓ³w tych gier sprawiajΔ…, ΕΌe nie da siΔ™ w nie juΕΌ nigdy zagraΔ‡. Chcemy, by wtedy wydawca zapewniΕ‚ moΕΌliwoΕ›Δ‡ dalszego grania (np. offline, albo poprzez danie moΕΌliwoΕ›ci hostowania wΕ‚asnych serwerΓ³w) w momencie gdy oficjalnie zakaΕ„cza support. Lubicie mΓ³c dalej graΔ‡ w kupione gry, prawda? ( Ν‘Β° ΝœΚ– Ν‘Β°)

Do tego potrzebujemy zebrać 1 milion podpisów od obywateli UE pod petycją bezpośrednio związaną z europarlamentem, by wraz z nimi opracować prawne rozwiązanie problemu. Zapewne część z Was pomyśli, że to bardzo duża liczba, i ma absolutną rację. Nie pocieszy tej części też fakt, że statystycznie część głosów jest odrzucana jako nieważne, więc w praktyce potrzeba nam 1,2-1.3 miliona. Mamy na to rok. Jesteśmy pewni, że jest to osiągalne, ale nie bez Waszej pomocy!

Od startu kampanii w zeszΕ‚ym tygodniu zebraliΕ›my ponad 210 tysiΔ™cy.

Problem jest dość złożony, i łatwo o mylną interpretację, stąd AMA może pomóc rozwiać wszelkie wątpliwości. Odpowiem na wszelkie pytania związ. z kampanią, w tym też te techniczne. Nawet jeśli będzie ich lawina.

Do zobaczenia!
_Krzysztof - CzeΕ›Δ‡ wszystkim! πŸ‘‹ Nazywam siΔ™ Krzysztof i reprezentujΔ™ kampaniΔ™ Stop D...

ΕΊrΓ³dΕ‚o: AMA_header

Pobierz
  • 85
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 12
@_Krzysztof czemu mamy wymuszać na deweloperach podtrzymywanie gier które sami wypuścili i prawdopodobnie nie chcą ich dłużej wspierać bo przynoszą straty.
Czym to siΔ™ rΓ³ΕΌni od zmuszenia przedsiΔ™biorstwa ktΓ³re przynosi straty do podtrzymywania biznesu.
  • Odpowiedz
@Adrien: ludzie, nie zdajecie sobie sprawy, ΕΌe tu nie chodzi o wieczne podtrzymywanie gry, ale np. o informacjΔ™ ile bΔ™dzie podtrzymywana
Teraz możesz kupić grę i po 2 miesiącach mieć zablokowany dostęp, to jest uczciwe wg Ciebie? Warto by było wiedzieć ile po zakupie będzie można w grę grać albo mieć możliwość grania offline, a tak nie jest
  • Odpowiedz
@Adrien: Ale jakie straty ma przynieΕ›Δ‡ moΕΌliwoΕ›Δ‡ grania OFFLINE, przez gracza, ktΓ³ry juΕΌ kupiΕ‚ dany tytuΕ‚ i ma go w bibliotece?
  • Odpowiedz
Akcja polega na tym, by powstrzymać proceder, w którym wydawcy sprzedają gry klientom, a potem poprzez wyłączanie serwerów tych gier sprawiają, że nie da się w nie już nigdy zagrać.


@_Krzysztof: wygląda mi to na wymuszanie na deweloperach gier sztucznego podtrzymywanie życia owych gier. Zrozumiem wsparcie dla naprawdę starych (i fajnych) gier, gdzie teraz nawet nie ma skąd ich pobrać, ale nowe gry? Większość to syf, robiony albo dla największych fanów, albo frajerów, dających dymać się na wszystkim, bo "biedny deweloper nie ma co do garnka włożyć, a ta skórka kosztuje tylko 500 dolanów, pomóż nam i nakarmimy biedne dzieci w Etiopii. Ale tylko raz. Innymi Etiopczykami".

A co, jeżeli gra miała 5 czy 10 graczy na krzyż przez cały okres jej istnienia, bo była tak gównianie zrobiona, że lepiej było patrzeć na rosnącą trawę, niż w nią grać? W tym momencie utrzymywanie takiej infrastruktury serwerowej mija się z celem, bo nawet licencja na jeden serwer to koszt kilku(nastu) tysięcy... dolarów.
  • Odpowiedz
wyglΔ…da mi to na wymuszanie na deweloperach gier sztucznego podtrzymywanie ΕΌycia owych gier


@Seif: przecieΕΌ nie o to chodzi, pisaliΕ›my juΕΌ wyΕΌej
  • Odpowiedz
W starych grach dało się postawić własny serwer. CS, UT, Minecraft etc. Wiadomo nie przeniesie to pozycji w rankingu czy itemow, ale dalo się przynajmniej grać. Niektóre nieoficjalne serwery miały swoje laddery do punktacji.
  • Odpowiedz