Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko197
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Thrandir
Thrandir

Thrandir

Dołączył 11 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 706
  • Znaleziska 5
  • Mikroblog 701
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 17
mistejk
mistejk
10.07.2024, 09:52:27
  • 1
Czy to już koniec hossy na bananie?
#gielda #gpw #banan
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thrandir
Thrandir
Thrandir 10.07.2024, 10:48:26 via Wykop
  • 0
@mistejk: wig20tr, mwig40tr, swig80tr praktycznie na poziomie ath, ale z drugiej strony wig20usd nawet nie na poziomie sprzed spadkow w okolicach ~2012... ciezko powiedziec, miejmy nadzieje, ze nie
  • Odpowiedz
banzi
banzi
03.07.2024, 17:27:07
  • 1
8 lipca 2024 r. na rynku akcji zagranicznych GPW GlobalConnect zadebiutują akcje spółek:
Amazon
Apple
JPMorgan
Meta Platforms
Microsoft Corporation
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thrandir
Thrandir
Thrandir 03.07.2024, 17:44:31 via Wykop
  • 1
@banzi: ..w koncu.
  • Odpowiedz
SuperGosc11
SuperGosc11
SuperGosc11
02.07.2024, 08:42:07
  • 0
#gielda co się to dzieje ostatnio z starwarda industries? Kolejny dzień ponad 10%
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thrandir
Thrandir
Thrandir 02.07.2024, 08:47:58 via Wykop
  • 0
@SuperGosc11: no wlasnie ciekawe ruchy, to NC wiec ktos moze cos wiedziec
  • Odpowiedz
drylu09
drylu09
10.06.2024, 06:51:43
  • 5
#gielda Na bananie to wszystko jest pretekstem do spadków
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thrandir
Thrandir
Thrandir 10.06.2024, 07:03:17 via Wykop
  • 1
@sforce: tak

( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
banzi
banzi
25.05.2024, 21:51:56
  • 112
Wiecie, że gdyby nie splity jedna akcja Coca Coli kosztowałaby dzisiaj 571 392 USD :-)

Od 1919 Cola-Cola miała 11 splitów

#gielda #ciekawostki
banzi - Wiecie, że gdyby nie splity jedna akcja Coca Coli kosztowałaby dzisiaj 571 39...

źródło: coca-cola-splits

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thrandir
Thrandir
Thrandir 26.05.2024, 06:54:17 via Wykop
  • 21
@OCIEBATON: na GPW tez mamy jedna spolke co nie splituje akcji - LPP - ale z przyczyn prawnych z tego co kojarze (to moze byc niezbyt dokladne, ale mniej wiecej: zmienilo sie prawo co do akcji specjalnych dajacych wiecej glosow niz udzialy by sugerowaly, wiec jakby zrobili split to glowni wlascciiele nowe akcje dostaliby z nowymi zasadami, dlatego nigdy nie robia splitu zeby kontrolowac spolke z minimum akcji na bazie
  • Odpowiedz
Frank_Parker
Frank_Parker
06.05.2024, 08:56:27
  • 2
Top 10 wyleszczeń:
#mirbud po ogłoszeniu emisji po 9,50 (i dont like it because im on this photo)
#gpw #gielda
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thrandir
Thrandir
Thrandir 06.05.2024, 09:08:16 via Wykop
  • 0
@Frank_Parker: TEN

XD
  • Odpowiedz
wiverna
wiverna
17.04.2024, 09:34:50
  • 2
Czasem coś napiszę do szuflady. Tym razem postanowiłem się z Wami podzielić wierszykiem, tudzież fraszką.



#meczennicyxtb #xtb #gielda #pieniadze #wiersz #inwestycje
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thrandir
Thrandir
Thrandir 17.04.2024, 09:51:39 via Wykop
  • 3
@wiverna: nie bedzie 1000, zrobia split jak dojdzie do okolic 200+ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
gonzo91
gonzo91
13.04.2024, 14:32:32
  • 13
#nieruchomosci #gielda
Popyt na kredyty hipoteczne w USA na prawie 30 letnim minimum. Ale to biedna USA, nie to co Polska która zaraz będzie wykręcać nowe rekordy :)
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • Doceń
Thrandir
Thrandir
Thrandir 13.04.2024, 16:36:02 via Wykop
  • 1
@Bubbo: bardzo mnie zaskoczyles tym wykresem dlatego, ze zaczalem sobie wpisywac rozne panstwa - Czechy, Litwe itd. i okazalo sie ze w Polsce naprawde ta banieczka nie jest chyba az taka duza jak wszedzie indziej... Dzieki, otwiera troche oczy.
  • Odpowiedz
charlie1919
charlie1919
charlie1919
05.04.2024, 11:29:51
  • 0
1) pochwal się ktoś swoim portfelem inwestycyjnym jakie straty / zyski po kilku latach, w co odkładacie regularnie co miesiąc?
2) czy są tu ludzie 30+ co regularnie odkładają na IKE na jakiś fundusz z myślą że wypłacą to dopiero po 60?
bo wydaje się to trudnym zadaniem, ale chyba rozsądna opcja patrząc na perspektywy wypłat z ZUS ( ͡° ͜ʖ ͡°)
3) jakie konkretnie spółki obstawiacie że
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thrandir
Thrandir
Thrandir 05.04.2024, 11:46:06 via Wykop
  • 2
2) tak, BOSSA IKE i IKZE trzymane z mysla o emeryturze, duzo ETFow - najwiecej Vanguard Life Strategy (szczegolnie ten 80/20), co miesiac kupuje tez EDO tez z mysla o emeryturze (to juz poza IKE / IKZE).
  • Odpowiedz
widmo82
widmo82
04.04.2024, 10:10:37
  • 2
#gielda #mirbud jest 91mln a nowych dodrukują 18 :>

https://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/48107336,mirbud-planuje-emisje-do-18-35-mln-nowych-akcji-w-celu-podwyzszenia-kapitalu-zakladowego
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thrandir
Thrandir
Thrandir 04.04.2024, 10:16:19 via Wykop
  • 2
@widmo82: cale szczescie ze sprzedalem polowe jak mi dobil do 100% zysku z miesiac-dwa temu...
  • Odpowiedz
Thrandir
Thrandir
Thrandir 04.04.2024, 11:02:38 via Wykop
  • 0
@antagonista1111: a kto to wie, ja bralem jak bylo chyba nawet ponizej 4 i mi sie kolo 8 zwrocila poczatkowa inwestycja (i to nie liczac dwoch dywidend co zlapalem po drodze) jak sprzedalem polowe. Hajs z tej polowy poszedl w obligi EDO i bedzie sie tam krecil do emerytury, druga polowa to czysty zysk i tez bede to trzymal w nieskonczonosc, nie planuje nigdy wychodzic z pozycji ktora juz mi
  • Odpowiedz
Thrandir
Thrandir
Thrandir 04.04.2024, 11:19:23 via Wykop
  • 1
@logiczny_sens: ja nie umiem doradzic bo nie kupowalem teraz. Ale gdybym to ja kupil i byl w tym momencie tj. 04.04.2024 13:20 i mirbud juz zwalil sie o 13% przy info o rozwodnieniu akcji o 19% to raczej bym uznal ze juz po ptakach i bym nie sprzedal (bo tez nie kupilbym go gdybym oczekiwal tylko wzrostu o te 6 pp roznicy), moment na emergency ucieczke byl raczej od razu
  • Odpowiedz
Thrandir
Thrandir
Thrandir 04.04.2024, 12:17:12 via Wykop
  • 0
@widmo82: zobaczymy, obys mial racje, ja tam nigdy nie wiem czy glowny wlasciciel sie nie dogadal z jakims fundem. Cale szczescie ze w mirbudzie jednak kilkanascie procent maja TFI oni tanio skory nie sprzedadza.
  • Odpowiedz
goferoo
goferoo
02.04.2024, 11:38:11
  • 0
#gielda problemy, problemy helmuta https://www.imf.org/en/News/Articles/2024/03/27/germanys-real-challenges-are-aging-underinvestment-and-too-much-red-tape
goferoo - #gielda problemy, problemy helmuta https://www.imf.org/en/News/Articles/202...

źródło: Screenshot 2024-04-02 133735

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thrandir
Thrandir
Thrandir 02.04.2024, 11:52:18 via Wykop
  • 1
@zaq22: bylo milion razy, zerknij sobie ile % przychodow spolek z DAX to Niemcy a ile reszta swiata, zerknij na indexy mniejszych firm w DE i zobaczysz duzo wieksza korelacje z gorszymi danymi np o PKB. DAX to nie Wig20, to sa w wiekszosci miedzynarodowe firmy.
  • Odpowiedz
maniek74
maniek74
29.03.2024, 11:04:58
  • 2
#gielda

W marcu 2024 roku indeks cen towarów i usług konsumpcyjnych (CPI) był o 1,9% wyższy w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku – wynika z szybkiego szacunku Głównego Urzędu Statystycznego. To najniższy odczyt inflacji CPI od niemal 5 lat – czyli od marca 2019 roku.
maniek74 - #gielda

W marcu 2024 roku  indeks cen towarów i usług konsumpcyjnych (CPI...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thrandir
Thrandir
Thrandir 29.03.2024, 11:32:11 via Wykop
  • 0
@drylu09: jezeli tak sie utrzyma do konca roku to masz racje, jezeli jednak sie okaze ze pod koniec roku znowu wrocimy grubo ponad 3% - to nie masz racji. Szczerze mam nadzieje ze masz, ale jakos watpie, efekt bazy.
  • Odpowiedz
Thrandir
Thrandir
Thrandir 29.03.2024, 11:41:26 via Wykop
  • 0
@drylu09: jezeli bedzie 4% pod koniec roku srednioroczna, jest to znak ze stopy zostaly podniesione za nisko, bo nie zbilismy do celu. Czy gospodarczo byloby lepiej jakby byly wyzsze? Pewnie nie bo by to mocniej docisnelo gospodarke, ale patrzac czysto na inflacje - cel nie osiagniety, inflacja odbila powyzej celu wiec ci co mowili ze stopy podniesiono za nisko mieliby racje w takim scenariuszu.
  • Odpowiedz
Okcydent
Okcydent
29.03.2024, 10:42:38
  • 14
Te 3,5 miliona osób to i tak wymierny sukces wobec kryzysu zaufania do państwowych form oszczędzania jaki zaserwowano w 2014 roku. No i wbrew propagandzie anty-PPK.

#gielda #gpw
Okcydent - Te 3,5 miliona osób to i tak wymierny sukces wobec kryzysu zaufania do pań...

źródło: obraz_2024-03-29_113941353

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thrandir
Thrandir
Thrandir 29.03.2024, 11:37:54 via Wykop
  • 1
@Okcydent: U mnie na NN jeszcze sie to 240zl nie pojawilo, ale ogolnie teraz pod koniec Q1 byla i premia i wpadnie doplata od panstwa wiec duzy zastrzyk. A procenty sa ladne, w PPK jestem od stycznia 2020, dwie pozycje bo firma zmienila strukture gdzies w srodku i NN podzielilo to na dwa rekordy (dolny = starsze wplaty):
Thrandir - @Okcydent: U mnie na NN jeszcze sie to 240zl nie pojawilo, ale ogolnie ter...

źródło: 2024-03-29_12-37-30

Pobierz
  • Odpowiedz
Mysciak
Mysciak
28.03.2024, 10:52:14
  • 1
Jak mam zwrot 1k z Pit37 a do zapłaty 1,5k z pit38 to normalnie dopłacić 500zł a 1000 sobie przeksięgują?
#zwrotpodatku #pit37 #pit #pity #podatki #pit38 #gielda
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thrandir
Thrandir
Thrandir 28.03.2024, 11:00:14 via Wykop
  • 1
@Mysciak: ja zaplacilem to co bylo na 38 i dostalem zwrot z 37.
Pewnie da sie napisac do urzedu zeby to przeksiegowali, jezeli Ci to robi roznice co do Twojej plynnosci i sytuacji finansowej to sprobuj zadzwonic jak to dokladnie zrobic, jak nie - latwiej po prostu zaplacic i poczekac na zwrot (ja czekalem okolo 2-3 tyg ale roznie bywa).
  • Odpowiedz
Thrandir
Thrandir
Thrandir 28.03.2024, 11:33:13 via Wykop
  • 2
@Mysciak: you do you, kazdy robi jak chce, ale zauwaz ze nikt w temacie Ci nie napisal 'ta mozesz zaplacic roznice sprawdzone przeksieguja sami'. Ja bym radzil jednak zadzwonic zanim wyslesz tylko czesc kwoty, nawet przez bajzel w urzedzie mozesz sie potem z tym wozic jak np. doplacisz reszte za miesiac, beda wracali do Ciebie z pytaniami czy cos.
  • Odpowiedz
bart40404
bart40404
bart40404
11.03.2024, 13:20:31
  • 12
Jak można zepsuć nawet coś tak prostego jak podatek belki? Zamiast płacić po prostu 19% bez żadnych przywilejów czy ulg jak dotychczas to teraz trzeba będzie robić kalkulacje czy dochodzi dodatkowa papierologia przy lokatach. Mam wrażenie, że to ustawa pisana dla księgowych czy doradców podatkowych, żeby jeszcze bardziej zwiększyć popyt na ich usługi. Kwota wolna od podatku znikoma, więc zaoszczędzisz jakieś grosze, ale za to trzeba to zrobić tak skomplikowanie, żeby musieć
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thrandir
Thrandir
Thrandir 11.03.2024, 16:55:51 via Wykop
  • 0
@gryyyn: kazdy narzeka na wiecej roboty ale jakby nie bylo roboty to po co komu by byli ksiegowi. Moze by i narzekali, ale realnie wiecej komplikacji to dla ich biznesu tylko plus :D
  • Odpowiedz
CamelCase
CamelCase
09.03.2024, 00:32:01
  • 3
Czy ktoś kumaty mógłby mi wytłumaczyć jak pięciolatkowi jak to jest możliwe, że zewsząd napływają dane jak to niemiecka gospodarka sobie nie radzi (pęka bańka na nieruchomościach, przemysł się zwija, fabryki przenoszą do Polski), a DAX jest na ATH? Dopiero zaczynam interesować się giełdą i jest to dla mnie kompletnie niezrozumiałe. :/
#gielda
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thrandir
Thrandir
Thrandir 09.03.2024, 00:53:22 via Wykop
  • 9
@CamelCase: sprawdz sobie ile % zyskow firm z dax pochodzi z Niemiec a ile z innych krajow. A poza tym gielda nie jest tozsama z pkb, nawet z oczekiwaniami przyszlego wzrostu gospodarczego jest jedynie skorelowana.
  • Odpowiedz
gonzo91
gonzo91
07.03.2024, 15:20:04
  • 0
Google, Apple, Tesla (w szczególności) słabe w ostatnich dniach., a nawet tygodniach. Jak japko spadnie do 164$, to po tyle sprzedawałem je rok temu. A już witało się z 200$.
Cały nasrak trzyma się na nvidii.
Czy któraś z tych firm zmierza w kierunku bankructwa? No niekoniecznie. Zagranie na longterm? Jak najbardziej.


#gielda
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • Doceń
Thrandir
Thrandir
Thrandir 07.03.2024, 15:24:54 via Wykop
  • 0
@KurczakGangBango: zycie zazwyczaj nie jest zero-jedynkowe, nie mozesz np. sprzedac 1/3 albo polowy?
  • Odpowiedz
widmo82
widmo82
03.03.2024, 13:24:39
  • 13
Skąd wzrost zysków banków rok do roku o 20%?
A np. z takich nowych opłat jak przelew pomiędzy rachunkami w tym samym banku (z oszczędnościowego na rachunek główny)
Czekam na opłatę za zalogowanie się na konto, traktowana jak sprawdzenie salda przez bankomat i J3B 10zł :D

#biednebanki #pieniadze #gielda #afera
widmo82 - Skąd wzrost zysków banków rok do roku  o 20%? 
A np. z takich nowych opłat ...

źródło: WhatsApp Image 2024-03-03 at 14.21.04

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thrandir
Thrandir
Thrandir 03.03.2024, 14:12:33 via Wykop
  • 4
@widmo82: niestety oplaty za przelew z oszczednosciowego na zwykle to standard w wiekszosci bankow polskich od lat. Zazwyczaj pierwszy w miesiacu jest darmowy a kazdy kolejny platny.

Rekordowe zyski (nominalne) to raczej glownie zasluga stop procentowych i wysokiej splacalnosci ryzykownych kredytow bo jak rzad pokrywa wiekszosc oprocentowania przy kredycie 2% to jednak splacalnosc naturalnie bedzie wysoka.
  • Odpowiedz
Thrandir
Thrandir
Thrandir 24.02.2024, 15:01:46
  • 0
Czy wie ktos czy są jakieś przeciwwskazania przeciwko kupowaniu ETF na bossa IKE / IKZE na Euronext Amsterdam (w kwestii oplat, podatkow itd.)? Wiekszosc zazwyczaj kupuje na Xetra i staram sie unikac Londynu / USA bo tam sa oplaty skarbowe / wysokie oplaty za dywidendy z USA.

Pytam bo mam troche fundow na PKOBP TFI w funduszach Japonskich i Emerging Markets kupionych jak jeszcze nie rozumialem jak bardzo nieoptymalne podatkowo sa te instrumenty
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Thrandir
Thrandir
Thrandir
Autor
24.02.2024, 20:20:41 via Wykop
  • 0
@Asceus: O rzeczywiscie euronexty maja o 5 zlotych wyzsza prowizje, dzieki nie zauwazylem.

Chodzilo mi o oplate za zarzadzanie, to iShares notowane na euronexcie amsterdam ma pare promili nizsze koszta niz najtanszy analogiczny fund na xetrze (vanguardowy ma najnizsza wg tabelki na stronie bos)

Co do kwestii gieldy na ktorej i podatkow - nie wiem czy masz racje, po cos ludzie wypelniaja w8-ben albo preferuja kupowanie dywidendowych na gieldzie w
  • Odpowiedz
Thrandir
Thrandir
Thrandir
Autor
24.02.2024, 23:19:04 via Wykop
  • 0
@zaq22: ...czytales ze ja pisalem o IKE IKZE nie?
Ale nawet w przypadku zwykłego maklerskiego w wielu miejscach podatki od dywidend pobierane są u źródła. Jasne, że często musisz wtedy też zapłacić w Polsce - ale często nie bo np. na bazie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania składasz papier i płacisz tylko od różnicy. A przy IKE IKZE chyba zawsze bossa płaci przy zagranicznych u źródła - z wyjątkiem LSE
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
  • Strona 2 z 9
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 13.08.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking