Tak się bawię trochę w #pixelart do mojej nowej platformówki ale zupełnie mi nie idzie rysowanie postaci. Nie jest tragicznie ale brakuje mi lekkości, a jednocześnie takiego swoistego p-----------a, chciałbym rysować bez tych czarnych obwódek, wtedy wyglądałoby o wiele lepiej, ale wszystko się zlewa ze sobą :/
@TadeuszSynZygmunta: Klasyczna animacja zakłada rysowanie postaci w ruchu klatka po klatce. Jeżeli chodzi o kreskówki to ma sens. Jest to bardzo czasochłonne, ale i efekt jest lepszy. Animacja wtedy wymaga bardzo wysokich umiejętności. @DoubleD rysuje klatka po klatce.
Jeżeli chodzi o przemysł gier... tu się sytuacja komplikuje. Schematyczność bardziej przykuwa uwagę.
Niby zastosowałeś to w swojej grze ReVoid, ale nie do
@fantomasas: Szaranowicz zarąbiście buduje/budował emocje i to mi wystarczy. Nie musi być jak dla mnie merytoryczny na każdym kroku. Znam na pamięć jego najlepsze komentarze i może to śmieszne, ale od czasu do czasu do nich wracam i nie mówię tylko od Predazzo. Choć tak jak ktoś napisał chodzi mi o dawnego Szaranowicza. Mam wrażenie, że odkąd zaczęli się pojawiać w studiu współkomentujący, ala Tajner czy Rudziński, zwłaszcza ten pierwszy
Dobra, tłumaczenia na polski i niemiecki (thx @mentosh ! :) porobione. Na razie nie zmieniam czcionki, w jakichś 5 wyrazach będzie brakować ogonków ale nikt od tego chyba nie umrze więc na razie zostanie tak jak jest, bo żadnego fajnego fonta nie znalazłem :P Dodałem także przycisk wyłączenia automatycznego logowania do google play przy starcie gry.
Druga sprawa to statystyki, pamiętacie jak chwaliłem się że po publikacji posta na reddicie podskoczyła ilość
Zaskoczony może nie jestem, byłbym gdyby to było z 50k czy coś xD Ale fajnie że chociaż tyle i cały czas sobie powoli rośnie, dopóki ludzie będą grali, zawsze się nabije jeszcze trochę grosza :)
@TadeuszSynZygmunta: ponad tydzień w sklepie, wg. mnie jak na tylko polski rynek to fajnie - praca zostaje nagrodzona :) Gratulacje i do przodu - podbijaj HAMERYKE!
Taki głupi problem mam, otóż nie wiem jak to przetłumaczyć (developed by), stworzony przez? Trochę głupio to będzie brzmieć po polsku. W ogóle developer po polsku to jest programista? Bo google translate mówi że "wywoływacz" xD
Robię tłumaczenie na polski, ale chyba zrobię od razu na inne języki (niemiecki, chiński, rosyjski i nie wiem może hiszpański?) co ciekawe czcionka użyta w grze nie posiada polskich znaków i nie byłby to problem bo mógłbym sobie ją edytować i dorobić ogonki, tylko że w licencji jest że nie można jej modyfikować :/ Także muszę szukać innej czcionki.
Btw. widzę że tag stał się popularny i część osób wrzuca pod nim
Przebudowałem te menu pauzy i gameover i już tak nie laguje, później wrzucę aktualizację do gPlay, może jeszcze coś mi się przypomni to dorzucę. Tak więc wygląda na to że gra jest ukończona w 100% wg początkowych założeń, teraz przyjrzę się sugestiom, które mi wysyłacie, a jest ich mnóstwo, każdy ma masę pomysłów co dodać do gry, część z nich zrealizuję bo są bardzo ciekawe i nie wymagają rozjebywania
@JURCZ91: Nie o to chodzi. To tak jak byś jeździł tydzień samochodem rajdowym i już snuł plany o karierze w WRC, na wszystko potrzeba czasu, ja sam jeszcze nie wiem w jakim kierunku chcę iść, na razie zostaję przy systemie ucz się i twórz. :s
Dobra, pierwsze koty za płoty, giereczka opublikowana, mięciutko wylądowała w google play. Ale jak mówiłem to nie koniec naszej relacji. Właśnie wypuściłem szybką aktualizację, (powinna być widoczna w ciągu kilku godzin, google play musi ją przemielić) która poprawia najczęstsze błędy jakie mi wczoraj zgłaszaliście m.in.:
- logowanie do play games tylko przy starcie gry lub po wciśnięciu, któregoś z przycisków play games, a nie tak jak wcześniej przy każdym odpaleniu głównego menu.
@TadeuszSynZygmunta: Myślałeś może nad tym, aby tło było ruchome i przesuwało się powolutku wraz z pokonywanym dystansem? :>
Myślę, że fajnie by to wyglądało, gdyby na etapie np. 2 000 mijało się Księżyc, dokładnie tak jak przy starcie mijamy Ziemię. Później przy 5 000 Marsa, 10 000 Jowisz... i tak dalej :D
Byłby to fajny punkt zaczepienia i zwiększyłoby się poczucie celu w samej grze, czyli np. dolecieć do Plutona
@TadeuszSynZygmunta Może ze mną chcesz porozmawiać, posłuchaj, wystarczy, że zaprosisz dwie osoby do swojej struktury, a oni kolejne dwie i już masz dochód pasywny.
@TadeuszSynZygmunta: Mam świetny pomysł tylko potrzebuję pomocy do realizacji. Dopóki nie odpalimy to niestety praca za darmo a potem 10% procentów od zysku!
@TadeuszSynZygmunta: WYKOP! W---------z sie na główną z płomieniem! :D :D Ciesze sie że Ci się udało to wypuścić tylko co za s---------a społeczna umieszcza takie komentarze i psuje Ci ocene :/
Czy wiesz że: Moja gra, reVoid jest już dostępna od ponad 12h w sklepie play dla wszystkich?
Wiąże się z tym ciekawy fakt, a mianowicie taki, że... to chyba oficjalna premiera jest ^_^ Wszystkie najpoważniejsze bugi zostały wyeliminowane, menusy jeszcze trochę lagują ale nie jest to uciążliwe na tyle aby nie dało się grać, w tygodniu nad tym popracuję i wrzucę aktualizację.
Za chwilę także dodam małe podsumowanie, naskrobałem troszkę tekstu, w
Robić fanpejdża na FB i wrzucić linka do gry żeby lajkowali, czy nie zawracać sobie tym głowy? W sumie to nic na nim by nie było oprócz odnośnika do play store. W ogóle lajkujecie czasami strony gier, które się Wam podobają? Bo ja z fb nie korzystam więc nie wiem.
@TadeuszSynZygmunta: Do gry nie. Do swojej "twórczości" tak. Zrób sobie profil "TadeuszSynZygmunta Games" i na nim wrzucaj gry, które zamierzasz opublikować, making of, co zmieniasz etc.
Każda forma reklamy w internecie jest dobra :)
Do tego Twitter (Game Developerzy to kochają!)
I aktywne udzielanie się na angielskich forach dotyczących tworzenia gier :)
Nie wiedziałem jak naprawić te nóżki więc zrobiłem że można wychodzić trochę poza ekran ale jeśli nie wrócimy to po 3 sekundach giniemy. Dzięki temu nie widać bugujących się nóżek xD
Powinienem dostać jakiś order janusza gamedevu czy coś ( ͡°͜ʖ͡
Betatesterzy zgłosili mi ponad 20 błędów, z którymi teraz walczę, idzie mi dosyć szybko bo w gruncie rzeczy wszystkie to małe pierdoły. Męczę się teraz z kończynami astronauty, które mają się obracać podczas lotu, wszystko jest ok, tylko gdy wlatuję w ścianę to zaczynają wariować. Podłączone są do ciała za pomocą "Hinge Joint 2D". Nie wiem jak to naprawić ( ͡°ʖ̯͡°
Dobra, szybki raport, zrobiłem reklamy, było to banalnie proste, całość trwała może godzinę, wszystko przy użyciu gotowych pluginów i prostego skryptu. Reklama pełnoekranowa wyświetla się co 5 zginięć, myślę że to dość rozsądna liczba, każda gra trwa po kilka minut, załóżmy że minimum dwie, więc reklamę zobaczymy co 10 minut grania, to chyba nie tak często choć jeszcze będę się temu przyglądał i testował cierpliwie, w razie czego zmniejszę częstotliwość.
#gamedev #grafika
źródło: comment_eCwOaN7HYNwFIpbf56Y9PJXUrfJEQNyo.jpg
PobierzJeżeli chodzi o przemysł gier... tu się sytuacja komplikuje. Schematyczność bardziej przykuwa uwagę.
Niby zastosowałeś to w swojej grze ReVoid, ale nie do
źródło: comment_fd23yAbO5TnPk7owdvdnBMyVWv2yH5sr.jpg
Pobierz