Przekroczyliśmy już barierę 300 obserwujących. To już spory tłum, pewnie będzie dużo chętnych do beta testów (⌐͡■͜ʖ͡■)
Ale zanim do tego dojdzie, trochę jeszcze muszę nad tym moim dziełem posiedzieć.
Dzisiaj oprócz kilku niewartych wspomnienia pierdół, zrobiłem ufo. Ładnie obraca działkiem w stronę gracza oraz strzela śmiercionośnym laserem, który po trafieniu w statek odwraca nam sterowanie na dokładnie 3 sekundy, na gifie oczywiście tego nie zobaczycie ale musicie wierzyć
Dobra bo widzę że wszyscy coś kodzą, robią helikoptery, czołgi, wrzucają dema, a u mnie? Bieda ;_; Coś mi ostatnio nie idzie, wszystko się psuje, nic nie działa, ale ja się nie poddaję ^^
Ale do rzeczy, przez weekend skończyłem sklep, wywaliłem na razie wszystkie animacje i cały design sklepu i głównego menu poszedł w cholerę. Przy testowaniu gdzie co chwilę trzeba to było włączać, przełączać tylko przeszkadzało.
Dzisiejszy dzień był bardzo pracowity, otóż zacząłem prace nad sklepem. W tym celu najpierw obejrzałem tutorial na stronie unity, jak zapisywać dane do plików i je odczytywać aby po wyłączeniu gry lub wczytaniu innej sceny nie przepadały. Wyobraźcie sobie sytuację kiedy za ciężko zarobione pieniądze kupujecie pancerz +5 do czegośtam, wyłączacie grę, a po ponownym włączeniu pancerza nie ma. Tego chcemy uniknąć, dlatego trzeba takie dane zapisywać do pliku. Nie do końca
Zły jestem bo mało dzisiaj udało mi się zrobić, przez większość czasu porządkowałem kod, poprawiałem skrypty, które miały być tymczasowo, a zostały na stałe i takie tam.
Zrobiłem jednak menu pauzy, całkiem spoko wyszło choć wydaje mi się trochę zbyt "suche" tzn. brakuje mu czegoś, niby proste, ładne ale jednak za proste. Ale ważne że działa, wyglądem będę się zajmował później :)
Drogi pamiętniczku, dzisiaj pracowałem nad systemem bonusów, zrobiłem menu wyboru, które ukazuje się po kliknięciu na nasz statek. Docelowo jak już będę to przenosił na androida, to będzie tak, że przytrzymując palec na statku, czas spowalnia, pojawia się menu i przesuwając palec nad którąś z ikon, będzie można wybrać dany bonus.
Zrobiłem też, że zarówno pole siłowe jak i spowolnienie działają określony czas (aktualnie 3 sekundy), który będziemy mogli wydłużać kupując odpowiednie ulepszenia,
Dzisiejszy odcinek sponsoruje... opór powietrza... którego nie ma w kosmosie, więc statek po odbiciu od ściany nabiera za dużo prędkości i robi się troszkę r--------l. Ale wystarczy jedno kliknięcie myszką i naprawione ^_^
Dokończę dzisiaj lądownik i jutro biorę się za powerupy, bonusy i inne pierdołki :)
Zrobiłem wahadłowiec, choć nie wiem czy nie jest zbyt hardkorowy jak na taką grę, tzn. nie chcę żeby sobie ktoś pomyślał że to jakaś wierna symulacja, bo to będzie zwykła zręcznościówka. No i tak się zastanawiam, czy nie zrobić czegoś prostszego.
Z drugiej strony mógłbym jeszcze dorobić, że na jakiejś wysokości rakiety odpadają i leci sam wahadłowiec i też byłoby fajnie ale mam wątpliwości. Co sądzicie? Tutaj w większej rozdziałce ---> KLIK
@TadeuszSynZygmunta: Spójrz na najczęściej ściągane gry w markecie. W większości właśnie opierają się na zbieraniu monet na upgrade'y (kapelusze i galaretki w Happy Jump, jakieś bonusy w Jetpack Joyride), pojazdy i mapy (Hill Climb Racing). Dodatkowo pomysł z łapaniem paliwa po drodze też nie jest taki zły.
Adrian Zarzycki
Młody Janusz Gamedevu. Sprawdź moje gry:
https://play.google.com/store/apps/dev?id=8651613073428201644
---------------------------------------------------------------------------
Do końca roku pozostało 103 dni.
Jeżeli
źródło: comment_fBR8fMAZGRogDzAe9V7k3jEJK4rTaHv5.jpg
Pobierz