Hej, robiłem zwrot do sklepu (ustawowy), paczka dotarła (mam potwierdzenie inpostu), natomiast prawdopodobnie na magazynie paczka zaginęła. Sklep do zgłoszenia ma ciagle status „oczekuje na paczkę”, a kurier „doręczone”. Dzwoniłem, gadałem - nikt nic nie wie. Mam czekać do poniedziałku, ale już czuje pismo nosem, że będą problemy, skoro od kilku dni jej nie zlokalizowali.
Jak to wyglada od strony prawnej? Pieniądze zostaną zwrócone przez sklep? Mam zgłoszenie u nich, mam dowód
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
@sowiryj: Ustawa jest w sejmie. Co prawda pozwolenia na budowę nie będziesz potrzebował, ale operator systemu dystrybucyjnego nie wyda zgody na przyłączenie.
Tak to jest jak się wchodzi w tyłek klientowi i zwraca kase, mimo że klient nie dochował staranności przy odbiorze. Przesyłka odebrana bez zastrzeżeń i w takim momencie ciężar udowodnienia, że szkoda powstała w trakcie przewozu spoczywa na adresacie.
Art. 76 (Prawo przewozowe): Przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:[...] udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej
@pcela: Racja. Ale jest odpowiednik w prawie pocztowym:
Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki pocztowej bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia przesyłki pocztowej niedające się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia przesyłki zgłosił operatorowi pocztowemu roszczenie z tego tytułu oraz udowodnił, że ubytki lub uszkodzenia przesyłki powstały w czasie między przyjęciem przesyłki przez
Miał ktoś podobną rozkminę i sobie poradził? Ali zaproponowało zrobienie z moich zamówień paczki zbiorczej do paczkomatu, niestety ktoś w Chinach albo w Holandii, bo tamtędy przechodziła paczka, zamiast wysłać ją do paczkomatu wysłał kurierem na adres paczkomatu. Oczywiście kurier nie dostarczył, przy okazji dodał paczce status "nieprawidłowy adres". Inpost odsyła do nadawcy, w Ali nie udało mi się skomunikować z nikim prócz botów, jest jakaś szansa na ogarnięcie
Aliexpress jako finał sporu zdecydował o zwrocie uszkodzonego produktu i następnie zwrocie pieniędzy. Wygenerowali zwrot w Inpost i wysłałem paczkę. Po dwóch dniach została dostarczona (odbiorca FRANQARS). Jednak w sporze widnieje inny tracking numer (AEPL....) i brak jest trackingu. Załączałem screeny z Inpost, ale mimo to Aliexpress nie przyznało zwrotu z racji braku informacji o zwrocie. Ktoś był w takiej sytuacji? Złożyłem odwołanie, ale nie dostałem odpowiedzi
@Shigan: A jest taka opcja oficjalnie? Dotychczas działało to tak, że zwracało się na własny koszt i Aliexpress jeśli było łaskawe, to zwracało koszt w formie kuponu. Albo był darmowy zwrot przez paczkomat, ale nie wiem czy to jeszcze działa.
@Shigan: Ja dzisiaj idę na pocztę i zwracam do chin wyświetlacz. Machnąłem ręką już na te 20 zł za wysyłkę. Aliexpress to ulep z gówna i błota, który ładnie wygląda. Technicznie ten portal to porażka i tak samo nie działają tam procedury. Spróbuj zapytać na czacie, jeśli uda ci się połączyć z agentem, jak ma wyglądać taki zwrot.
@Shigan: Dużo zależy od wymiarów i wagi. Jeśli przesyłka mieści się w wymiarach "suma długości, szerokości i wysokości – 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm" i wadze do 2 kg, to może iść jako zagraniczny list polecony priorytetowy https://cennik.poczta-polska.pl/usluga,zagraniczny_przesylka_listowa_polecona.html
@Shigan: Sprawdzając spór ws. mojego zwrotu, wyświetlił się taki komunikat:
"According to AliExpress guidelines, the return shipping fee is charged to the shopper based on the following:
-If the refund reason is a "Personal reason" such as "I no longer need the item". -If the shopper has not provided enough relevant supporting information for the issues they reported.
The return shipping fee is charged to the seller based on the following:
No i jak człowiek ma zacząć spokojnie nowy tydzień jak przychodzą nowe faktury z #pge i się okazuje, że pomimo tego, że zużyło się mniej prądu to rachunek i tak wzrósł o 40 zł do 311 zł. A idź pan w cholerę... #inflacja #prad #zalesie
Witam serdecznie Ostatnio zaczęły przychodzić mi drakońskie faktury za prąd w Gdyni. Zaznaczę że jest to mieszkanie w wielkiej płycie. Z około 300zl zrobiło się ostatnio 700zl. Są też płatności co dwa miesiące . Byłem z ostatnimi fakturami w punkcie stacjonarnym Energa ale powiedzieli że nic z tym nie mogą zrobić. I teraz pytanie : jest cos co potrafi zaradzić takim wysokim rachunkom ? Sam za bardzo nie odnajduje się w tych
@chickenpower: Wygląda na to, że masz podpisaną aktywną ofertę terminową na dostawę energii ze stawką przekraczającą cenę wg ustawy i wg taryfy URE. To jest dopuszczalne. Bardzo możliwe, że ty lub ktoś jako poprzednia strona umowy podpisał umowę terminową z jakąś ofertą typu "energia z usługami fachowców", gdzie ceny prądu mogą być wyższe niż w standardowej taryfie regulowanej bez usług dodatkowych. Świadczy o tym obecność opłaty handlowej i zawyżona cena energii
Ogrzewanie gazowe (wspólna kotłownia) w nowym bloku w Krakowie (mieszkanie pod najem). Warto czy nie warto? Jak aktualnie wygląda koszt takiego ogrzewania vs ogrzewanie miejskie MPEC?
Dla gazu na 2023 r. URE ustaliło cenę 200,17 zł netto/MWh.
W okresie od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r. w rozliczeniach z odbiorcami paliw gazowych stosuje się cenę netto Gazu wynoszącą 20,017 gr/kWh oraz stawkę abonamentową obowiązującą w dniu 1 stycznia
@Sherdo: Zależy jaki przewoźnik (da się stwierdzić po numerze). Jak dostałeś lub dostaniesz numer śledzenia inpostu, to raczej będzie dobrze (w numerze inpostu jest kod pocztowy adresu paczkomatu). Jeśli poczta i potraktują jako list, to zgłosić w urzędzie, gdzie przyjdzie dla listonosza, żeby zatrzymali i powiadomili o możliwości odbioru. Jeśli inna firma (DHL, DPD itp.(gdzie nie ma stacjonarnych punktów), to wcześniej interweniować na infolinii - próbować zgłaszać dyspozycję zmiany adresu (może
Jak to wyglada od strony prawnej? Pieniądze zostaną zwrócone przez sklep? Mam zgłoszenie u nich, mam dowód