Wpis z mikrobloga

@produkt: Tyle razy firma nie wykonała należycie opłaconej usługi, a gość nadal korzysta z jej usług. Nie ma już na rynku innych firm transportowych? Uświadamiający film, wiem już z usług której firmy kurierskiej nie korzystać. Z resztą sam miałem przeboje z DPD kilka lat temu, moja przesyłka również nie dotarła cała do odbiorcy.
  • Odpowiedz
Tak to jest jak się wchodzi w tyłek klientowi i zwraca kase, mimo że klient nie dochował staranności przy odbiorze. Przesyłka odebrana bez zastrzeżeń i w takim momencie ciężar udowodnienia, że szkoda powstała w trakcie przewozu spoczywa na adresacie.

Art. 76 (Prawo przewozowe):
Przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia,
chyba że:[...] udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem."

Prawo
  • Odpowiedz
@Setral:
Po pierwsze, DPD jest operatorem pocztowym i zastosowanie ma tu prawo pocztowe, a nie przewozowe.
Po drugie, sprzedający będący przedsiębiorcą, nie może uzależniać rozpatrzenia reklamacji towaru uszkodzonego w transporcie od spisania przez kupującego protokołu szkody.
  • Odpowiedz
@pcela: Racja. Ale jest odpowiednik w prawie pocztowym:

Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki pocztowej bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia przesyłki pocztowej niedające się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia przesyłki zgłosił operatorowi pocztowemu roszczenie z tego tytułu oraz udowodnił, że ubytki lub uszkodzenia przesyłki powstały w czasie między przyjęciem przesyłki
  • Odpowiedz