Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko210
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Robokosmit
Robokosmit

Robokosmit

Dołączył 7 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 38
  • Znaleziska 37
  • Mikroblog 1
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

461

Koniec z plastikowymi sztućcami. Jest decyzja Parlamentu Europejskiego

Koniec z plastikowymi sztućcami. Jest decyzja Parlamentu Europejskiego

Parlament Europejski poparł wprowadzenie w UE zakazu sprzedaży przedmiotów jednorazowego użytku, takich jak plastikowe sztućce, talerze, polistyrenowe pojemniki fast food czy patyczki do uszu. Teraz przepisy będą uzgadniane między PE a państwami członkowskimi.

Cziken1986
z
rmf24.pl
dodany: 24.10.2018, 13:03:22
  • 268
  • #
    europa
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    4konserwy
  • #
    prawo
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 24.10.2018, 20:45:53
  • -19
Nie wiem skąd głównie biorą się te sztućce w morzach, ale nie łatwiej było by zakazać debilom wyrzucania śmieci do zbiorników wodnych?
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 25.10.2018, 15:03:44
  • 1
@Baron_Samedi: Nie wiem, ale rozumiem, że logika jest taka, że jak banda debili nadużywa jakiejś wygody, to trzeba ją zlikwidować? Ja bym zamiast tego wprowadził rozwiązania, które zniechęcają owych debili do robienia tego, np. monitoring, albo zachęcają do nie robienia tego (np. spoty w TV).
Możemy przy okazji zakazać np. pinezek, bo dzieci kładą sobie na krzesła albo noży kuchennych z wiadomych względów, albo pistoletów na wodę, et cetera.
@
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 25.10.2018, 17:29:07
  • 0
@thalotor: Zgadza się, stąd uważam, że takie akcje to idiotyzm. Jak chcesz zmniejszyć zanieczyszczenie środowiska o tonę, to przestań importować z tych 2 krajów (Chiny i USA), które mają najgłębiej w d środowisko.

400

Rowerzysta zapatrzony w komórkę

Rowerzysta zapatrzony w komórkę

Na końcu mina, tęskniąca za mózgiem.

Altru
z
img.sadistic.pl
dodany: 23.10.2018, 20:38:41
  • 46
  • #
    swiat
  • #
    heheszki
  • #
    motoryzacja
  • #
    rowerzysci
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 24.10.2018, 20:38:08
  • 4
@mrocznypiwosz: Niestety, kask nie chroni przed głupotą.

510

Pracownicy Castoramy żądają podwyżki 900 zł

Pracownicy Castoramy żądają podwyżki 900 zł

Związek zawodowy w Castoramie wszczął spór zbiorowy z pracodawcą. Żądają zwiększenia wynagrodzenia o 900 zł dla każdego pracownika tak, aby każdy otrzymywał 3500 zł brutto.

murarz13
z
bankier.pl
dodany: 17.10.2018, 15:39:26
  • 343
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    castorama
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 18.10.2018, 16:03:29
  • 7
@sildenafil: Nie było by może tak źle, gdyby socjalistyczne państwo nie zabierało prawie 1/3 tych pieniędzy.
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 18.10.2018, 16:07:41
  • 4
@Megazord3000: Jaki dokładnie fach poznajesz w markecie budowlanym?
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 18.10.2018, 16:11:40
  • 4
@Megazord3000: Rozumiem. Ale w artykule jest mowa o pracownikach marketu budowlanego, a więc co twoja uwaga wnosi do tego?
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 18.10.2018, 17:03:50
  • -4
@sildenafil: Ale dlaczego akurat pracodawca powinien podwyższyć pensję? Kapitalizm nie jest systemem idealnym, wiele ludzi w nim będzie się źle powodziło i można się spierać o idee sprawiedliwości itd. Ale, w przeciwieństwie do alternatyw, kapitalizm działa i generalnie prowadzi do dobrobytu. Podobnie jak cenami produktów, wynagrodzeniami w kapitalizmie kieruje równowaga rynkowa pomiędzy popytem i podażą. Po prostu, jeżeli pracodawca może łatwo zastąpić pracownika innym o takich samych kwalifikacjach, to jest
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 18.10.2018, 17:11:43
  • 0
@mikka22: Możliwe, ale tamte kraje mają zapewne znacznie silniejsze gospodarki i nawet z wysokimi podatkami, ludzie zarabiają dobrze. W Polsce gospodarka dopiero raczkuje w porównaniu i w takim państwie powinno się wspierać kapitalizm, innowacyjność i minimalizować obciążenia, jeżeli chce się dogonić kraje, które nie zostały prawie zniszczone przez komunizm. Zresztą, podatek to tylko jedno. Gorzej, że pieniądze lądują w nieudolnym systemie ubezpieczenia społecznego.
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 18.10.2018, 17:14:00
  • -2
@sildenafil: OK, zgaduje, że należysz do beneficjentów 500+. Miłego wydawania pieniędzy ciężko zarobionych przez innych ludzi (w tym mnie) i ciebie z resztą też. Szkoda słów na socjalistów.
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 18.10.2018, 18:26:55
  • -2
@mikka22: Moje rozwiązanie to na początek dobrowolność takiego ubezpieczenia.
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 19.10.2018, 16:40:03
  • -1
@mikka22: a co miało by się stać? Twoje pytanie zawiera ukrytą tezę, ale nie wiem jaką.
Istnieje coś takiego jak prywatni ubezpieczyciele, można się ubezpieczyć u takiego. Rożnica między przymusowym ubezpieczeniem państwa a ubezpieczeniem prywatnym jest taka, że dzięki wolnemu rynkowi i konkurencji, ubezpieczyciel musi oferować korzystne ceny i wysoką jakość usług.

Co do emerytury, ja nie rozumiem, dlaczego większość krajów stosuje paygo (płacenie na emerytów zamiast zbierania na własna
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 19.10.2018, 16:52:15
  • 0
@Willy666: No dobrze, czy to oznacza, że to dobry przykład dla nas? A przynajmniej, w naszej sytuacji socjoekonomicznej? Po drugie, mogłeś mnie źle zrozumieć. Ja jako o podatkach myślę o wszelkich pieniądzach, jakie przymusowo zabiera nam państwo, a więc także daniny na rzez zakładu utylizacji szmalu. Czy obciążenia sumaryczne są tak duże w innych krajach? Czy uwzględniasz wszystkie rodzaje podatków/danin/czegokolwiek? Np. VAT, akcyzy, podatki od spadku, itd.? Ostatecznie, jak już
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 19.10.2018, 17:15:30
  • 0
@mikka22:

Można. A prywatny ubezpieczyciel może zwinąć interes i co wtedy?

Państwo też może się stać niewypłacalne. Pamiętasz książeczki mieszkaniowe? Mój ojciec nie zdążył z tej piramidy dostać mieszkania. Podobnie milion innych polaków. A z ZUSem są na przykład takie historie, że jak nie osiągniesz określonego wieku to nie dostaniesz żadnej kasy, chociaż wpłacałeś np. 20 lat (sąd najwyższy dosłownie określił pieniądze przekazywane do ZUS jako dobrowolna danina na rzecz
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 19.10.2018, 17:53:12
  • 0
@Willy666: Dobrze wiedzieć, dzięki. Muszę obadać temat.
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 19.10.2018, 17:55:43
  • 0
@Willy666: Nadal nie wiem co do ma do PKSów, ale poza tym, niech będzie pomoc od państwa z podatków dla ludzi poszkodowanych przez los, do tego nie trzeba ZUSu. Wydaje mi się, że takie coś już instytucje są, np. MOPR albo urząd pracy. I co ma śmierć osób z rodziny do twojego ubezpieczenia?
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 19.10.2018, 19:00:13
  • 0
@mikka22:

nie może. Jest to nie możliwe.

Um, przecież przed chwilą podałem przykład z książeczkami mieszkaniowymi. Nie bardzo rozumiem, nie przeczytałeś ze zrozumieniem mojej wypowiedzi, celowo ją ignorujesz, próbujesz zaklinać rzeczywistość?

nie do końca prawda. Rząd ma się tym
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 19.10.2018, 19:09:40
  • 0
@Willy666: Nie żartuję. Ok, dam przykład. Mam sobie mamę. Powiedzmy, że mamę przejedzie autobus. W jaki sposób to wpływa na moje ubezpieczenie?
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 19.10.2018, 19:45:52
  • 0
@mikka22:

bo książeczki mieszkaniowe to nie jest dobry przykład

To jest bardzo dobry przykład, że nie można ufać państwu i wierzyć w jego obietnice. Pamiętaj, że emerytury w ZUS to też jest obietnica. Jeżeli państwo sobie tak w przyszłości zachce, to ci zabierze prawo do emerytury choćbyś nie wiem ile kasy włożył w ZUS.

o czymś co
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 24.10.2018, 15:22:02
  • 0
@mikka22: Wybacz za drive-by bez konkretów i zaległych odpowiedzi, ale co do emerytur z ZUS, zob. np. https://finanse.wp.pl/pieniadze-ktore-odkladasz-w-zus-nie-sa-twoje-6114740910246017a https://zus.pox.pl/zus/sad-najwyzszy-skladki-zus-nie-sa-nasza-wlasnoscia.htm

1240

Familiada - Język programowania

Familiada - Język programowania

HTML, Java Script, C++

nightmaar
z
youtube.com
dodany: 13.10.2018, 16:28:20
  • 357
  • #
    programowanie
  • #
    familiada
  • #
    programista15k
  • #
    informatyka
  • #
    it
  • #
    komputery
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 19.10.2018, 19:02:36
  • 0
Mnie to najbardziej zaszokowało, że Java została zaliczona jako JavaScript. Już prędzej powinni zaliczyć C jako C++ tej rodzinie po prawej.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 19.10.2018, 19:05:40
  • 0
@blend: Brak PHP mnie akurat cieszy, dobrze by było, jakby wszyscy po prostu o tym już zapomnieli.
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 19.10.2018, 19:20:01
  • 0
@Puszy133: Nie jest jednak tak, że programiści PHP zarabiają stosunkowo mało w porównaniu do innych backendowców (np. Python parowany typowo z Django)?
W ogóle, jesteś w stanie wyjaśnić, jaka jest zaleta PHP gdy oddzielasz szablony od logiki (albo nawet nie masz szablonów tylko REST i front typu SPA)? Bo ja myślałem, że selling point PHP (poza tym, że działa na darmowych hostingach i możesz deployować PHP by przemo wrzucając pliki
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 19.10.2018, 19:29:35
  • 0
@Pabick:

- Java to obiektowy język programowania, a JavaScript to obiektowy język skryptowy.

Oba są językami programowania. Skryptowe języki to rodzaj dynamicznych języków programowania wysokiego poziomu (często interpretowanych albo kompilowanych JIT).

- Aplikacje w języku Java działają w maszynie wirtualnej lub w przeglądarce, a kod JavaScript jest uruchamiany wyłącznie w przeglądarkach.

Masz trochę przestarzałe informacje. Oba języki są obecnie uruchamiane w maszynach wirtualnych (kompilatorach JIT), z tym, że Java jest
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 19.10.2018, 19:40:54
  • 0
@menelaosPL:

Java jest object-oriented, a JS object-based, ten drugi nie wspiera np. obiektowego dziedziczenia, ale można to zasymulować prototypowaniem

Oba języki są obiektowe, tylko Java, podobnie jak większość języków obiektowych obecnie stosowanych, jest class-based, to znaczy obiekty są instancjami określonego typu (klasy), który definiuje zachowanie obiektu i dziedziczenie odbywa się w ramach klas. Lookup pól obiektu odbywa się na klasach, sprawdzając kolejne klasy w hierarchii. JavaScript, podobnie jak self, lua
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 19.10.2018, 20:06:58
  • 0
@Puszy133: Nie jestem pewien co miałeś na myśli, że więcej o kilka % maja Pythonowcy czy PHPowcy? Oczywiście, zależy to od firmy, od rozmiaru, czy to firma polska czy zagraniczna i od doświadczenia i rodzaju obowiązków.

Nie wiem jakie masz doświadczenie z PHP ale z tego co widzę nie za duże

Zgadza się, nie mam dużego, mogłem się pobawić chwilę w podstawówce. Od kiedy na poważnie interesuję się komputerami, nie wyobrażam sobie

334

Drożej niż w galeriach handlowych. Szpitale biorą krocie za parkowanie.

Drożej niż w galeriach handlowych. Szpitale biorą krocie za parkowanie.

Wizyta w szpitalu może słono kosztować, i to nie tylko ze względu na opłaty za leczenie. Już niemal każdy duży szpital wymaga płacenia za parking. Opłaty są niemałe, zazwyczaj większe niż w modnych galeriach

konto usunięte
z
finanse.wp.pl
dodany: 17.10.2018, 18:02:33
  • 120
  • #
    polska
  • #
    szpital
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 18.10.2018, 16:09:42
  • 0
Ale za parkowanie roweru pewnie nie biorą nic ^_^.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

2174

Najkrótsza wizyta na strzelnicy

Pokaż treści 18+

Najkrótsza wizyta na strzelnicy

Czy ludzie się kiedyś nauczą, że broń to nie zabawka?

sorek
z
gfycat.com
dodany: 08.10.2018, 03:24:39
  • 228
  • #
    bron
  • #
    militaria
  • #
    strzelnica
  • #
    ciekawostki
  • #
    gif
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 08.10.2018, 20:24:01
  • -1
@Verbatov: Jesteś świadom, że upowszechnienie dostępu do broni właśnie takim akcjom przeciwdziała? Jak gość by miał własną b--ń, był przeszkolony, to by nie robił takich rzeczy, ale jak nie ma własnej (bo np. p------e państwo mu nie pozwala), to z jego punktu widzenia to jest jakaś abstrakcyjna zabawka.
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 09.10.2018, 16:41:30
  • -1
@Verbatov:
1. Nie wszystkie kraje anglojęzyczne mają upowszechniony dostęp do broni.
2. To co napisałeś teraz jest właśnie powszechnym dostępem do broni. Powszechny dostęp nie oznacza, że nie jest wymagane odpowiednie przeszkolenie i np. badania psychiatryczne, a właśnie, że każdy obywatel ma prawo do posiadania broni w celu np. obrony przed napaścią pod warunkiem spełnienia tych (obiektywnych) wymogów, ale bez zdawania się na (subiektywne) widzimisię jakiegoś urzędnika.
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 14.10.2018, 19:45:15
  • -1
@Verbatov: Ja rozumiem powszechny dostęp inaczej jednak, I wydaje mi się, że mam rację. W Polsce jest na przykład, powiedziałbym, powszechny dostęp do samochodów, a jednak, aby jeździć samochodem, trzeba nabyć uprawnienia. Tylko, że te uprawnienia może zdobyć każdy zdrowy w ciele i umyśle człowiek, a z bronią (do obrony osobistej) tak nie jest.

Dostęp zgodnego z twoją definicją nie ma nawet w liberalnych stanach USA, gdyż istnieje czarna lista
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 15.10.2018, 17:15:05
  • 0
@Verbatov: Spoko, nie widzę sensu dalszej rozmowy. Widzę, że cię trochę zabolał móje komentarze, bo je wszystkie konsekwentnie downvotujesz. Żal mi tylko, że m. in. dzięki ludziom podobnym tobie, o tym, czy ktoś dostanie pozwolenie aby bronić się przed bandytą, decyduje widzimi-się policjanta. Pozdrawiam i :X
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 15.10.2018, 18:54:37
  • 1
@Verbatov: Nie, to nie ja. Dałem ci "+" dla równości. /EOT

707

Cejrowski: W kategorii "pedofili" największym zagrożeniem są homoseksualiści

Pokaż treści 18+

Cejrowski: W kategorii "pedofili" największym zagrożeniem są homoseksualiści

Wojciech Cejrowski w bardzo mocnych słowach pisze o debacie na temat pedofilii w Kościele. Na swoim profilu na Facebook'u opublikował kolejny kontrowersyjny wpis.

Cziken1986
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 09.10.2018, 08:43:48
  • 264
  • #
    polska
  • #
    cejrowski
  • #
    4konserwy
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 09.10.2018, 18:01:40
  • 8
Mówi się, że podróże poszerzają horyzonty i pewnie wiele w tym prawdy, ale jednak ten znany podróżnik ma bardzo ograniczone horyzonty myślowe.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 14.10.2018, 19:39:49
  • 0
@Rhados: Ale Wojciech Cejrowski to chyba jednak nie jest zwykły turysta, on zna i studiuje obce kultury, stąd zaskakujące jest dla mnie, że poznał ludzi rożnej maści, o każdym możliwym odcieniu skóry, o różnym spojrzeniu na świat, włącznie z ludźmi, którzy jedzą innych ludzi.

926

[Nie] Legalny soft. Winnych i pieniędzy brak.

[Nie] Legalny soft. Winnych i pieniędzy brak.

Wyobraź sobie. Kupujesz samochód za gotówkę. Po 4 latach przyjeżdża laweta i zawija auto. Dostajesz list że zmienił się system weryfikacji sprzedaży i auto nie powinno trafić do klienta, ponieważ jest złożone z nieoryginalnych części. Proponują Ci inne auto ale musisz płacić za nie miesięczne raty.

konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 08.10.2018, 11:12:42
  • 336
  • #
    software
  • #
    prawo
  • #
    pomocy
  • #
    adobe
  • #
    oszukujo
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 08.10.2018, 18:05:35
  • 1
@lastof: Mówisz o open source / free software, czy o czymś innym?
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 14.10.2018, 19:34:58
  • 1
@lastof: Rozumiem. Richard Stallman mawia (tłumacząc): "albo użytkownicy kontrolują oprogramowanie, albo oprogramowanie kontroluje ich". Ja się z nim zgadzam i z pewnymi pragmatycznymi wyjątkami (np. sterowniki od nvidii), wybieram zawsze pierwszą opcję.

25

Akcja Katolicka masakruje "Kler": pseudosztuka, opluwanie kościoła

Akcja Katolicka masakruje "Kler": pseudosztuka, opluwanie kościoła

- Nie godzimy się na przedkładane nam kolejny raz w pseudo sztuce zło i opluwanie, nie wyrażamy zgody na poniewieranie naszymi świętościami. Brak moralnej odpowiedzialności za tworzoną kulturę przez ludzi, którzy wciąż chcą by ich nazywać artystami i krzewicielami sztuki to przejaw ich...

adrianna1992
z
wirtualnemedia.pl
dodany: 08.10.2018, 10:21:47
  • 17
  • #
    polska
  • #
    kler
  • #
    kosciol
  • #
    smarzowski
  • #
    film
Robokosmit
Robokosmit
Robokosmit 08.10.2018, 18:43:47
  • 7
Nie bronie filmu, bo nie widziadłem (chciałem, ale na razie trudno dostać się na seans i siedzieć w innym rzędzie niż pierwszy). Możliwe, że jest to słaby film, który celowo atakuje określoną organizację w celu wzbudzenia kontrowersji i zyskania na tej kontrowersji (nie żeby tej organizacji się nie należało).

Ale ja się zastanawiam, jak wiele osób wypowiadających się krytycznie o filmie nie widziało go (jak np. Wojciech Cejrowski, który szczerze przyznał, że
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 08.10.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking