@Catmmando: że co niby robi? Ma takie samo prawo tam być jak motocykl, ciągnik, samochód, furmanka z koniem, dyliżans czy pielgrzymka i g---o frustrat ma do powiedzenia. Jeśli jest obok DDR to mógłby się sapać a tak? Morda w kubeł.
@Catmmando: przecież OP nawet napisał że miał stopę na krawężniku, nie da się bliżej. Dla roweru możliwie najbliżej to i tak jest minimum 30 cm, ślad prawego koła samochodu jak sobie na jakąkolwiek drogę spojrzysz jest 0,5 metra od skraju. Nikt nikomu nie każe w tym przepisie jeździć po dziurach czy studzienkach, dlatego jest "możliwie". Są dziury - omijasz, nieważne czy rowerem czy samochodem czy dyliżansem.
@wezsepigulke: niepotrzebna generalizacja ale rzeczywiście, niezły as xD @Gigamesh tak tak, a podaj może przykład gdzie jest takie rozwiązanie i jak się sprawdza bo jestem ciekaw.
Coś mi się stało z rowerem, a jako że jestem słaby w takich naprawach to może pomożecie? Niby zidentyfikowałem że "zepsułem" luz którego nie było fabrycznie na mostku kierownicy odkręcając tą białą śrubę imbusem. Rower teraz od widelca, do tej strzałki zaznaczonej ma luz i lata lekko góra dół, co prawda nie da się wyciągnąć kierownicy ale lata. Odkręciłem to bo chciałem przestawić kierownicę żeby była prościej względem koła i jazdy, a
@HoroLive: w środku tej rury masz wbitą gwiazdkę z gniazdem gwintowanym w które wchodzi ta śruba na górze. Dokręcając ją "wciągasz" widelec w rurę sterową. Tak jak ci wyżej napisali dokręcasz tyle żeby nie było luzu. Później dokręcasz te czarne śruby które powodują że mostek zaciska się na rurze widelca. Jak te śruby są dokręcone to ta górna tak naprawdę już nic nie robi ponieważ wszystko w miejscu trzyma skręcony
@HoroLive: nie ma sprawy. Luz do niczego nie służy - ma go nie być. Tam na dole i u góry masz łożyska i skręcając tę śrubę po prostu je dociskasz, ale też nie możesz za mocno docisnąć bo nie będą się dobrze kręcić i szybciej po prostu padną. A zbyt długa jazda z luzem powoduje że wyrabiają się gniazda w których te łożyska są osadzone. Na pierwszy rzut oka u
@HoroLive: kierownica nie ma tu nic do rzeczy, mostek też nie. Pierwsze co obrywa to stery, później rama (chyba że masz miski sterowe na zewnątrz ale to nie jest twój przypadek).
Miałem dużo szczęścia bo drugi dzień z rzędu trafiłem na pysznego #grzyby siedzunia sosnowego. Wczoraj zrobiłem w sosie śmietanowym a dzisiaj będzie suszone ponad kilogram owocnika.
Siemano rowerowe świry ( ͡°͜ʖ͡°) Mam pytanko do Was i uprzedzam, że to nie bait xD W swoim ponad 35 letnim życiu niestety nie miałem nigdy okazji nauczyć się jazdy na rowerze. Powodów było wiele ale to nie istotne. Teraz zacząłem wychodzić na prostą i przymierzam się do kupna i nauki. Nie wiem czy
@path0g3nix: jak nie umiesz jeździć to weź coś z prostą kierownicą, sugestie o używce bardzo na plus. W MTB czy crossie będziesz mieć rurę pod takim kątem że jak będziesz tyłek z siodełka zrzucać to nie trafisz kroczem w rurę a pewnie się przy nauce parę razy zdarzy. Nie wiem ile masz wzrostu ale możesz też pomyśleć o damskiej ramie, ma niski przekrok. Kupić coś za parę stów, poćwiczyć i
@frutson: jasssne, nich kupi karbonowego gravela na hydraulice za 10k żeby potem się na nim 10 razy wypierdzielić. Doczytałeś że to dorosły chłop co dopiero zaczyna w ogóle, w sensie nigdy nie jeździł nawet jako dziecko?
Rowerowe Mirki, proszę o poradę. Przymierzam się do nowego roweru, wpadł mi w oko Unibike Xenon co myślicie o tym modelu za ok 5,5k brutto? Jaki rozmiar ramy wybrać, waham się pomiędzy 19" a 21", mam 182 wzrostu i 82 przekrok.
@cyconiusz większość jeździ w zapiętych pasach, ja też gdy wybieram się pojeździć samochodem to zawsze zapinam. Ale obowiązek uważam za niepotrzebny, bo jednak trudno mi sobie wyobrazić zapinanie pasów przy okazjonalnym użytkowaniu samochodu lub w sytuacji gdy trzeba podjechać kilometr do sklepu gdzieś na wsi bo zabrakło śmietany do obiadu.
Mireczki z tagów #rower #rowery #serwisrowerowy #szosa #gravel prośba o pomoc w doborze nowej kasety do korby jednorzędowej 46 z. Aktualnie mam kasetę 11-34 8S i chciałbym zmienić kasetę na coś lżejszego, tzn. by na najmniejszej zębatce z tyłu jechało się trochę lżej niż teraz. Jaką kasetę wybrać? Z tego co widzę to różne są typu: 11-40T, 11-28T, 12-25T, 11-23, 11-45T, itd.
@bb-8: miras, najniższy bieg (1) to 34 zęby, najwyższy (8) to 11. Jeśli jest Ci za twardo na najwyższym biegu (8) to używaj tak jak Ci wyżej ktoś pisał jednego niżej (7). Albo wymień przednią koronkę z 46 na przykład na 40, też to wyżej sugerowaliśmy.
@Catmmando: że co niby robi? Ma takie samo prawo tam być jak motocykl, ciągnik, samochód, furmanka z koniem, dyliżans czy pielgrzymka i g---o frustrat ma do powiedzenia. Jeśli jest obok DDR to mógłby się sapać a tak? Morda w kubeł.