40 853 - 4 = 40 849
Kino jest formą sztuki, a jednocześnie cyrkiem, lunaparkiem, podróżą na pokładzie „statku szaleńców”, przygodą, iluzją, mirażem.
~ Fellini
Bloc-notes di un regista (1969) – 4/10
Krótki film dokumentalny, będący autokomentarzem Felliniego do własnej twórczości. Opowiadał tu m.in. o poszukiwaniach aktorów i przygotowaniach do następnego filmu reżysera – Satyriconu. Wrócił też do przyczyn klęski filmu „Podróż Giuseppe Mastorny”, który miał zostać nakręcony po „Giulieccie i duchach”.
Kino jest formą sztuki, a jednocześnie cyrkiem, lunaparkiem, podróżą na pokładzie „statku szaleńców”, przygodą, iluzją, mirażem.
~ Fellini
Bloc-notes di un regista (1969) – 4/10
Krótki film dokumentalny, będący autokomentarzem Felliniego do własnej twórczości. Opowiadał tu m.in. o poszukiwaniach aktorów i przygotowaniach do następnego filmu reżysera – Satyriconu. Wrócił też do przyczyn klęski filmu „Podróż Giuseppe Mastorny”, który miał zostać nakręcony po „Giulieccie i duchach”.
Kino jest formą sztuki, a jednocześnie cyrkiem, lunaparkiem, podróżą na pokładzie „statku szaleńców”, przygodą, iluzją, mirażem.
~ Fellini
Amarcord (1973) – 7/10
Fellini powrócił tym filmem do gorzkich lat dzieciństwa i pokazał, że wieczna niedojrzałość psychiczna, intelektualna i emocjonalna (vitellonizm) jest charakterystyczną, trwałą cechą włoskiego narodu. W „Amarcordzie” wszyscy uciekają przed dorosłością, przed koniecznością odpowiedzialności. Gradisca zachowuje się jak mała dziewczynka, Pataca pozostaje wiecznym dzieckiem,