Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko230
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

853

Prawo allegro

Prawo allegro

Wymyślili, że sprzedawca po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego od klienta, ma 3 dni na określenie czy produkt do rozpatrzenia reklamacji ma zostać zwrócony czy nie. W przepisach z tego co wiem nic się nie pozmieniało. Gdy zacząłem drążyć, konsultanci informują,

KolorowychSnow
KolorowychSnow
z
wykop.pl
dodany: 03.09.2025, 09:11:03
  • #
    allegro
  • #
    oszustwo
  • #
    afera
  • 180
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  Allegro wspina się na wyższy poziom :)

Wymyślili, że sprzedawca po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego od klienta, ma 3 dni na określenie czy produkt do rozpatrzenia reklamacji ma zostać zwrócony czy nie.  

W przepisach z tego co wiem nic się nie pozmieniało. Gdy zacząłem drążyć, konsultanci informują, że: 

"Jest to system który ma usprawniać rozwiązywanie reklamacji. tak jak mówię nie ma osobnego regulaminu do tej funkcji" oraz  "Prawo wymaga wydanie decyzji w ciągu 14 dni w przypadku reklamacji, nie jest określone jakie działania powinny zostać podjęte w konkretnym czasie. brak znaczenia opcji w ciągu 3 dnie nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami i nie jest wymogiem."

No i fajnie, temat zamknięty, nie? Nie ma o tym nic w regulaminie, konsultant potwierdził, że to tak dla ozdoby i można olać.

I tu szkopuł, dodaje maila z dzisiaj xD

Myślę sobie, kurdebele, przecież sprawa była jasno wyjaśniona przez konsultanta, o co im chodzi. Więc pytam ponownie, o ch*j wam chodzi.

Co konsultant na to?

Dalej będę cytował, ale dla zainteresowanych mogę podesłać zapis z czatu:

Allegro: "Udostępnione narzędzie tak jak pisałem, ma za zadanie ułatwić Państwu cały proces i zostało wprowadzone na podstawie naszych wewnętrznych procedur. Niewypełnienie terminowo zakładki, nie ma żadnego wpływu na jakość Państwa sprzedaży."

Ja: Super, gdzie informujecie o tym, że mogę olać to narzędzie?

Ja: Bo na razie dodaliście to w dyskusjach, gdzie narzucacie, nie prosicie, narzucacie termin 3 dni

Ja: teraz zaczęliście wysyłać też z tym maile

Allegro: Żeby wydać decyzję reklamacyjną należy wypełnić zakładkę, ponieważ jest to dopiero możliwe w drugim kroku, do którego nie można przejść bez ustalenia szczegółów odbioru produktu. Jeśli nie wydadzą Państwo decyzji, jest ona prawnie uznana, także to nie jest tak, że można zignorować to narzędzie. Informuję jedynie Państwa, że niedotrzymanie terminu 3 dni, na ten moment nie ma wpływu na Państwa konto.

Ja: Żeby wydać decyzję reklamacyjną, należy wypełniać jakieś zakładki w serwisie?

Allegro: Jeśli przejdą Państwo do poszczególnej reklamacji, powinien pojawić się taki widok: "Przebieg reklamacji:

Krok 1. Odesłanie reklamowanego towaru

Krok 2. Decyzja reklamacyjna".

Ja: Od nowa, bo ja o zupie, pan o grzybach

Ja: Wysłaliście mi maila z informacją, że mam 3 dni (pozostały 23h) na wydanie decyzji, czy kupujący ma odesłać reklamowany produkt czy nie. Dodaliście również taką informację w dyskusji. Nigdzie nie informujecie o tym, że nie muszę się do tego stosować. Na podstawie czego wysyłacie więc takie maile i podajecie takie informacje w dyskusji?

Ja: Podpowiem, że informacja, że to decyzja biznesowa allegro mająca na celu ułatwienie obsługi reklamacji, jest zła

Ja: Z prostego powodu - Jeżeli coś wymuszacie ( a jest to wymuszenie, bo to nie jest prośba - to informacja, że MAM tyle i tyle czasu na decyzje) to musicie to podpierać regulaminem, który co najgorsze, musi być również zgodny z prawem

Ja: Sam nagłowek maila "Masz już niewiele czasu na odpowiedź w reklamacji" wskazuje, że jest to działanie konieczne do wykonania przez sprzedającego

No i teraz allegro elegancko: Rozumiem, że może się Państwu to nie podobać. Wprowadziliśmy taką zmianę na podstawie wewnętrznych ustaleń i powinni się Państwo do niej stosować. Poinformowałem Państwa jedynie, że niedotrzymanie terminu, nie wpływa jakkolwiek na jakość sprzedaży. Podany termin na decyzję - 3 dni - jest terminem sugerowanym, który pozwoli na płynne procesowanie reklamacji w ustawowym terminie na obsługę.

Ja: Czyli coś tam sobie wewnętrznie ustaliliście, nikt o tym nie wie, jest to właściwie niezgodne z prawem i "powinienem się do tego stosować" ?

allegro: Nowy system obsługi reklamacji nie zmienia terminów ustalonych prawnie.

Ja: "powinni się Państwo do niej stosować. "
Ja:  Dobrze. Czyli podsumujmy: 1. Nie ma tego w regulaminie, to wasze wewnętrzne ustalenia. 2. Jest to niezgodne z prawem, ale nie wymuszamy stosowania się do tego, więc w sumie jest zgodne. 3. "powinni się Państwo do niej stosować. " 4. ???

Allegro: Co jeszcze mogę Państwu wyjaśnić?

Ja: Podsumowanie jest prawidłowe?

Allegro: Wypowiedziałem się już w tym temacie.

Ja: Nie, zapętlił się pan w innej kwestii, unikając odpowiedzi na pytanie. Następnie wskazał pan, że to działanie zgodne z prawem, bo nie zmieniacie ustawowych terminów. ale wisienką na torcie jest pana stwiedzenie "Wprowadziliśmy taką zmianę na podstawie wewnętrznych ustaleń i powinni się Państwo do niej stosować"

allegro: Nic takiego nie wskazałem. Jeśli nie mogę Panu pomóc w innym zakresie, będę musiał zakończyć rozmowę.

ja: przecież wystarczy przewinąć kilka wiadomości wyżej, przecież pana wiadomości kopiuje

allegro: Potwierdzę jeszcze raz, że nowy system obsługi reklamacji nie zmienia terminów ustalonych prawnie. Jeśli to wszystko, dziękuję bardzo za rozmowę.

No i cóż, na tym się kończy ta część przygody xD

Oczywiście napisałem do nich mailowo z prośbą o wyjaśnienie tej sytuacji. Oczywiście, nie wyjaśnią, jak zawsze zresztą. Urwą kontakt, albo zapętlą się z tekstem "Udostępnione narzędzie tak jak pisałem, ma za zadanie ułatwić Państwu cały proces i zostało wprowadzone na podstawie naszych wewnętrznych procedur. Niewypełnienie terminowo zakładki, nie ma żadnego wpływu na jakość Państwa sprzedaży."

TLDR: allegro wymyśla terminy niezgodne z prawem, ale zapytani o to informują, że w sumie nie trzeba się do nich stosować. W regulaminie nic na ten temat nie ma, to ich wewnętrze ustalenia.

*Sformułowanie na screenie "masz już niewiele czasu na odpowiedź w reklamacji" nie dotyczy wypowiedzi w dyskusji, tylko określenia czy kupujący ma odesłać produkt czy nie. I od razu też powiem, że nie, nie przedłużam niepotrzebnie dyskusji z klientem - po prostu zgłosił reklamacje, ale nie określił z czym ma problem, więc czekam na jego odpowiedź.

Cóź, czekam na kolejnego shadowbana od pomarańczowych i lecę dalej.

Pozdrawiam wykop i mame.

#allegro #afera #oszustwo

Treści powiązane (1)

Alternatywa dla allegro o której mało kto wie
MePix
z ERLI.pl
  • 18

Komentarze (180)

najlepsze

NieoznaczonaReklama
NieoznaczonaReklama
03.09.2025, 09:31:55 via Wykop
  • 212
Allegro od roku nie umie mi wyjaśnić dlaczego wymagają autoryzacji sprzedaży w pewnej kategorii, mimo że nie ma żadnego prawa w Polsce ograniczającego obrót i czemu udzielają autoryzacji według własnego widzimisię. No przez rok nie udało im się ustalić dlaczego tak robią, a że zmieniłem branżę i zamykam konto to mam ich bardzo głęboko. Ale widzę, że kolejne głupoty są wdrażane. Oby AI ich wszystkich tam zaorało.
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

4mja
4mja
4mja
03.09.2025, 10:42:05 via Wykop
  • 53
@NieoznaczonaReklama: A dlaczego by mieli nie wymagać autoryzacji? Ich strona WWW, to mogą sobie wymagać od Ciebie czego chcą, choćby zdjęcia z królową angielską.
  • Odpowiedz
Miszczu_wszystkiego
Miszczu_wszystkiego
03.09.2025, 10:53:16 via Wykop
  • 49
@NieoznaczonaReklama:

Bezprawne utrudnianie dostępu do rynku

lmao
  • Odpowiedz
eSUBA94
eSUBA94
03.09.2025, 11:12:39 via Wykop
  • 152
przecież uokik od dawna powinien mieć obok siedziby allegro filie i codziennie trzepanko
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wielkilen
wielkilen
03.09.2025, 14:58:41 via Wykop
  • 19
@eSUBA94: gdyba tak zrobić ze wszystkimi korpo np w każdym pokój z pracownikiem uokik to by dziurę budżetową załatali
  • Odpowiedz
Dolan
Dolan
03.09.2025, 10:45:23 via Wykop
  • 79
niedotrzymanie terminu 3 dni, na ten moment nie ma wpływu na Państwa konto

XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

dawid110d
dawid110d
03.09.2025, 11:13:12 via Wykop
  • 52
@Dolan: Słowo klucz:

na ten moment


XD
  • Odpowiedz
KolorowychSnow
KolorowychSnow
Autor
03.09.2025, 11:17:53 via Wykop
  • 22
@Dolan: motają się, bo nie ma tego nigdzie w ich regulaminach. Warto dodać, że zanim ktokolwiek od nich potrafił cokolwiek powiedzieć na ten temat, to minęła z godzina i z 15 przełączeń pomiędzy konsultantami do "właściwego działu" xD
  • Odpowiedz
AQQry
AQQry
03.09.2025, 10:59:50 via Android
  • 62
Sami karmicie to Allegro.

Z drugiej strony wchodzicie komuś do domu i mówi że trzeba ściągnąć buty, to mu nie odpowiadacie, że nie ma tego w prawie.

Tu trochę jest to samo, to prywatna firma z własnymi zasadami.
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Jelen_Szlachetny
Jelen_Szlachetny
03.09.2025, 11:02:12 via Wykop
  • 42
@AQQry: Dokładnie tak. Chcąc sprzedawać na Temu sprzedawca musi zgodzić się bezpłatne zwroty 90-dniowe, mimo że przepisy zobowiązują do 14-dniowego prawa do odstąpienia od umowy.
  • Odpowiedz
NaChMiNick
NaChMiNick
NaChMiNick
03.09.2025, 11:21:51 via Wykop
  • 18
Tu trochę jest to samo, to prywatna firma z własnymi zasadami.


@AQQry: Tylko nikt nie zna tych zasad ( ͡° ͜ʖ ͡°) najmniej znają je pracownicy allegro.
  • Odpowiedz
radiopiotrkow
radiopiotrkow
radiopiotrkow
03.09.2025, 09:44:31 via Wykop
  • 24
A ten spam w sprawie przewału na PayPala nadal przepuszczają w DM tak jak rozmowy o zakupach poza platformą Allegro?
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

KolorowychSnow
KolorowychSnow
Autor
03.09.2025, 09:49:10 via Wykop
  • 60
@radiopiotrkow: Spokojnie, jeżeli chodzi o oszustwa, to bez zmian - popierają i chronią. Oszustów oczywiście.
  • Odpowiedz
radiopiotrkow
radiopiotrkow
radiopiotrkow
03.09.2025, 13:03:59 via Wykop
  • -4
@KolorowychSnow: lata mnie tam nie było ale że jeszcze nie zginęli? niech giną
  • Odpowiedz
jerzy-sznurek
jerzy-sznurek
03.09.2025, 12:25:50 via Wykop
  • 23
Wszędzie EBILE. Masz 3 dni na decyzję czy ma odesłać towar do zbadania - a nie na rozpatrzenie reklamacji : "ma 3 dni na określenie czy produkt do rozpatrzenia reklamacji ma zostać zwrócony czy nie" moje ostatnie dwie pozytywne reklamacje odbyły się na podstawie przesłanych zdjęć produktów. Po co iść w koszty przesyłek jak nie zawsze trzeba?
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

W.....6
W.....6
konto usunięte 03.09.2025, 16:38:23 via Wykop
  • 13
@KolorowychSnow: termin 3 dni nie dotyczy rozpatrzenia reklamacji. Masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem? Przedmówca ma rację
  • Odpowiedz
wujek_zla_rada
wujek_zla_rada
wujek_zla_rada
03.09.2025, 19:13:10 via Wykop
  • 1
@KolorowychSnow: ano jak moge to unikam. Wolę dac zarobić Bezosowi ktory z gory nie traktuje mnie jak cwaniaka, złodzieja i próbuje oszwabić. Jednak nie martw sie, prędzej czy później allegro pójdzie drogą amazona i będziesz mógł zrezygnować z aleassystenta ;)

Kupuje prawie wszystko przez internet, nie pamiętam kiedy byłem w jakimś sklepie czy galerii handlowej. Kupuje bardzo dużo (praktycznie codziennie odwiedzam po pracy pwczkomat). Mógłbym książkę napisać o tym jacy
  • Odpowiedz
PogromcaPatusow
PogromcaPatusow
03.09.2025, 13:38:19 via Wykop
  • 20
Mi konto zablokowali ponieważ 'według ich informacji' miałem powiązanie z innym kontem. To nic, że okazało się, że to kompletnie inna firma z innym nipem itd. Gdy spytałem się na jakiej podstawie to zrobili to mi napisali, że nie mogą powiedzieć, bo nie jestem właścicielem tego drugiego konta xD

PS: Zgadza się mieliśmy podobne nicki na allegro
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

KolorowychSnow
KolorowychSnow
Autor
03.09.2025, 13:44:09 via Wykop
  • 17
@PogromcaPatusow: Znam przypadek, gdzie gościowi zablokowali konta, bo miał nierozwiązaną dyskusje. Dyskusja była nierozwiązana, bo reklamację sprzedawca odrzucił (ewidentnie używana...bielizna). Oczywiście klient oznaczył dyskusje jako nierozwiązaną, allegro klientowi zwróciło gotówkę, od sprzedawcy nie wymagało spłaty. No, tylko konto zablokowali jakiś czas później z powodu.. nierozwiązanej dyskusji xD Żeby blokadę zdjąć, gość ma załatwić sprawę z klientem xD Klientem który zwrócił używane gacie i dostał za to zwrot xDDD.
  • Odpowiedz
PogromcaPatusow
PogromcaPatusow
03.09.2025, 14:26:27 via Wykop
  • 9
@3majmipiwo: Ogólnie kto tam handlował ten się z cyrku już nie śmieje. Jak trafisz na to, że twoją sprawą zajmuje się ciężki kretyn to klękajcie narody kiedyś dostaliśmy negatywa, w którym gość wprost napisał, że nie dostał towaru przez 3 miesiące, ani zwrotu środków i allegro zasugerowało by zgłosił sprawę na policję i do ukoik. Napisałem do pracownika allegro, że to jest insynuacja no chyba, że faktycznie ktoś mu takie
  • Odpowiedz
Galvay
Galvay
03.09.2025, 11:24:52 via Android
  • 18
Znaczy jakby rozumiem i hejtuję allegro, ale po co właściwie czekać Ci więcej niż 3 dni na decyzję, czy sprzedający ma ci odesłać produkt? Albo chcesz rozpatrywać reklamację w ciemno albo chcesz dostać produkt żeby dokonać oględzin/analizy. Więc no działanie jest dość logiczne
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Templar
Templar
03.09.2025, 13:45:52 via iOS
  • 6
@KolorowychSnow nie, reklamacja nie jest uznana po 3 dniach, masz cały czas 14 dni na to. I po tych 3 dniach tak samo możesz podjąć decyzję, że towar musi zostać odesłany, tylko jeśli z jakichś powodów przedłuży się dostarczenie paczki do Ciebie to i tak nie masz prawa zwlekać z decyzją i właśnie dlatego Allegro wprowadziło przypomnienie.
Templar - @KolorowychSnow nie, reklamacja nie jest uznana po 3 dniach, masz cały czas...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • Odpowiedz
W.....6
W.....6
konto usunięte 03.09.2025, 16:40:17 via Wykop
  • 3
@KolorowychSnow: rownie dobrze mozesz trafic do szpitala na 14 dni. Co za pier**lenie. Nie pasuje ci to idz handlować na bazar
  • Odpowiedz
Arv_
Arv_
03.09.2025, 11:25:28 via Wykop
  • 14
Mnie, jako kupującemu podoba się taka zmiana.
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

KolorowychSnow
KolorowychSnow
Autor
03.09.2025, 11:26:37 via Wykop
  • 9
@Arv_: elegancko, chińczyki na pewno będą się do tego stosować - niedługo tylko oni tam zostaną, ze swoimi podrobkami :)
  • Odpowiedz
Arv_
Arv_
03.09.2025, 11:42:13 via Wykop
  • 5
Ale wiesz, że te wszystkie zasady wpływają potem na wysokość cen? Najbardziej obrywają ci, którzy kupują regularnie w zaufanych sklepach, bez zwrotów, obustronnych kombinacji i zmartwień.


@BigCo: Jeżeli sprzedawcy podniosą ceny na allegro, to pójdę kupować gdzie indziej. Oczywiście o ile będę akceptował ryzyko.
Często wybieram allegro zamiast chińskich sklepów, licząc na wyższe bezpieczeństwo zakupu. Może naiwnie?
  • Odpowiedz
wojciech_s
wojciech_s
03.09.2025, 11:01:45 via Wykop
  • 8
Allegro jest dziwne, koleżanka ostatnio coś tam sprzedawała, klientka stwierdziła że rozmiar jest jednak za duży i chce zwrócić. Ona powiedziała ze nie przyjmie, to ta uszkodziła produkt i napisała do allegro że produkt uszkodzony. Finał sprawy taki, że uznali reklamację, ale i moja koleżanka dostała kasę i klientka dostała zwrot kasy, a zakupiony przedmiot może sobie zatrzymać xDDDD
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Templar
Templar
03.09.2025, 14:10:04 via iOS
  • 3
@KolorowychSnow ale to Ty mówisz o Allegro Lokalnie? Na zwykłym Allegro mogą sprzedawać tylko firmy, a na Lokalnie mogą sprzedawać tylko osoby prywatne, tam też zablokowali konta firmowe w zeszłym roku.
  • Odpowiedz
ordynarny_cham
ordynarny_cham
03.09.2025, 18:53:29 via Wykop
  • 2
@Palisraka: Jak trafisz na zawodowego cwela to się nie wybronisz, ja raz miałem tak, że wypłacono mu kasę z ubezpieczenia ale jednocześnie ja nie dostałem karniaka ani żadnych konsekwencji bo miałem solidną dokumentację przed wysyłką, do tego opis był naprawdę dokładny. Tak czy inaczej dwa tygodnie trucia buły, zastraszania, wyzwisk itp obliczone na to, że dla świętego spokoju zgodzisz się przyjąć zwrot. Ja mam podejrzenie graniczące z pewnością, że cwel
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

Hity

tygodnia

Prezes Naczelnej Izby Lekarskiej odmawia ujawnienia zarobków.
Prezes Naczelnej Izby Lekarskiej odmawia ujawnienia zarobków.
3680

Pokaż 18+

Patologiczni policjanci zmyślili prawo i brutalnie je na mnie egzekwowali!
Patologiczni policjanci zmyślili prawo i brutalnie je na mnie egzekwowali!
3396
Międzynarodowy dzień awarii sprężarki
Międzynarodowy dzień awarii sprężarki
3116
Policja Bieruń wytacza Audytorowi postępowanie i blokuje komentarze
Policja Bieruń wytacza Audytorowi postępowanie i blokuje komentarze
3113
Bezdzietne kobiety powinny później przechodzić na emeryturę - petycja.
2947
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #pytanie
  • #zakupy
  • #januszebiznesu
  • #kiciochpyta
  • #olx
  • #heheszki
  • #inpost
  • #oszukujo
  • #allegrolokalnie
  • #aliexpress
  • #prawo
  • #visa
  • #payu
  • #ecommerce
  • #cebuladeals

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking