Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko272
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

852

Prawo allegro

Prawo allegro

Wymyślili, że sprzedawca po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego od klienta, ma 3 dni na określenie czy produkt do rozpatrzenia reklamacji ma zostać zwrócony czy nie. W przepisach z tego co wiem nic się nie pozmieniało. Gdy zacząłem drążyć, konsultanci informują,

KolorowychSnow
KolorowychSnow
z
wykop.pl
dodany: 03.09.2025, 09:11:03
  • #
    allegro
  • #
    oszustwo
  • #
    afera
  • 180
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  Allegro wspina się na wyższy poziom :)

Wymyślili, że sprzedawca po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego od klienta, ma 3 dni na określenie czy produkt do rozpatrzenia reklamacji ma zostać zwrócony czy nie.  

W przepisach z tego co wiem nic się nie pozmieniało. Gdy zacząłem drążyć, konsultanci informują, że: 

"Jest to system który ma usprawniać rozwiązywanie reklamacji. tak jak mówię nie ma osobnego regulaminu do tej funkcji" oraz  "Prawo wymaga wydanie decyzji w ciągu 14 dni w przypadku reklamacji, nie jest określone jakie działania powinny zostać podjęte w konkretnym czasie. brak znaczenia opcji w ciągu 3 dnie nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami i nie jest wymogiem."

No i fajnie, temat zamknięty, nie? Nie ma o tym nic w regulaminie, konsultant potwierdził, że to tak dla ozdoby i można olać.

I tu szkopuł, dodaje maila z dzisiaj xD

Myślę sobie, kurdebele, przecież sprawa była jasno wyjaśniona przez konsultanta, o co im chodzi. Więc pytam ponownie, o ch*j wam chodzi.

Co konsultant na to?

Dalej będę cytował, ale dla zainteresowanych mogę podesłać zapis z czatu:

Allegro: "Udostępnione narzędzie tak jak pisałem, ma za zadanie ułatwić Państwu cały proces i zostało wprowadzone na podstawie naszych wewnętrznych procedur. Niewypełnienie terminowo zakładki, nie ma żadnego wpływu na jakość Państwa sprzedaży."

Ja: Super, gdzie informujecie o tym, że mogę olać to narzędzie?

Ja: Bo na razie dodaliście to w dyskusjach, gdzie narzucacie, nie prosicie, narzucacie termin 3 dni

Ja: teraz zaczęliście wysyłać też z tym maile

Allegro: Żeby wydać decyzję reklamacyjną należy wypełnić zakładkę, ponieważ jest to dopiero możliwe w drugim kroku, do którego nie można przejść bez ustalenia szczegółów odbioru produktu. Jeśli nie wydadzą Państwo decyzji, jest ona prawnie uznana, także to nie jest tak, że można zignorować to narzędzie. Informuję jedynie Państwa, że niedotrzymanie terminu 3 dni, na ten moment nie ma wpływu na Państwa konto.

Ja: Żeby wydać decyzję reklamacyjną, należy wypełniać jakieś zakładki w serwisie?

Allegro: Jeśli przejdą Państwo do poszczególnej reklamacji, powinien pojawić się taki widok: "Przebieg reklamacji:

Krok 1. Odesłanie reklamowanego towaru

Krok 2. Decyzja reklamacyjna".

Ja: Od nowa, bo ja o zupie, pan o grzybach

Ja: Wysłaliście mi maila z informacją, że mam 3 dni (pozostały 23h) na wydanie decyzji, czy kupujący ma odesłać reklamowany produkt czy nie. Dodaliście również taką informację w dyskusji. Nigdzie nie informujecie o tym, że nie muszę się do tego stosować. Na podstawie czego wysyłacie więc takie maile i podajecie takie informacje w dyskusji?

Ja: Podpowiem, że informacja, że to decyzja biznesowa allegro mająca na celu ułatwienie obsługi reklamacji, jest zła

Ja: Z prostego powodu - Jeżeli coś wymuszacie ( a jest to wymuszenie, bo to nie jest prośba - to informacja, że MAM tyle i tyle czasu na decyzje) to musicie to podpierać regulaminem, który co najgorsze, musi być również zgodny z prawem

Ja: Sam nagłowek maila "Masz już niewiele czasu na odpowiedź w reklamacji" wskazuje, że jest to działanie konieczne do wykonania przez sprzedającego

No i teraz allegro elegancko: Rozumiem, że może się Państwu to nie podobać. Wprowadziliśmy taką zmianę na podstawie wewnętrznych ustaleń i powinni się Państwo do niej stosować. Poinformowałem Państwa jedynie, że niedotrzymanie terminu, nie wpływa jakkolwiek na jakość sprzedaży. Podany termin na decyzję - 3 dni - jest terminem sugerowanym, który pozwoli na płynne procesowanie reklamacji w ustawowym terminie na obsługę.

Ja: Czyli coś tam sobie wewnętrznie ustaliliście, nikt o tym nie wie, jest to właściwie niezgodne z prawem i "powinienem się do tego stosować" ?

allegro: Nowy system obsługi reklamacji nie zmienia terminów ustalonych prawnie.

Ja: "powinni się Państwo do niej stosować. "
Ja:  Dobrze. Czyli podsumujmy: 1. Nie ma tego w regulaminie, to wasze wewnętrzne ustalenia. 2. Jest to niezgodne z prawem, ale nie wymuszamy stosowania się do tego, więc w sumie jest zgodne. 3. "powinni się Państwo do niej stosować. " 4. ???

Allegro: Co jeszcze mogę Państwu wyjaśnić?

Ja: Podsumowanie jest prawidłowe?

Allegro: Wypowiedziałem się już w tym temacie.

Ja: Nie, zapętlił się pan w innej kwestii, unikając odpowiedzi na pytanie. Następnie wskazał pan, że to działanie zgodne z prawem, bo nie zmieniacie ustawowych terminów. ale wisienką na torcie jest pana stwiedzenie "Wprowadziliśmy taką zmianę na podstawie wewnętrznych ustaleń i powinni się Państwo do niej stosować"

allegro: Nic takiego nie wskazałem. Jeśli nie mogę Panu pomóc w innym zakresie, będę musiał zakończyć rozmowę.

ja: przecież wystarczy przewinąć kilka wiadomości wyżej, przecież pana wiadomości kopiuje

allegro: Potwierdzę jeszcze raz, że nowy system obsługi reklamacji nie zmienia terminów ustalonych prawnie. Jeśli to wszystko, dziękuję bardzo za rozmowę.

No i cóż, na tym się kończy ta część przygody xD

Oczywiście napisałem do nich mailowo z prośbą o wyjaśnienie tej sytuacji. Oczywiście, nie wyjaśnią, jak zawsze zresztą. Urwą kontakt, albo zapętlą się z tekstem "Udostępnione narzędzie tak jak pisałem, ma za zadanie ułatwić Państwu cały proces i zostało wprowadzone na podstawie naszych wewnętrznych procedur. Niewypełnienie terminowo zakładki, nie ma żadnego wpływu na jakość Państwa sprzedaży."

TLDR: allegro wymyśla terminy niezgodne z prawem, ale zapytani o to informują, że w sumie nie trzeba się do nich stosować. W regulaminie nic na ten temat nie ma, to ich wewnętrze ustalenia.

*Sformułowanie na screenie "masz już niewiele czasu na odpowiedź w reklamacji" nie dotyczy wypowiedzi w dyskusji, tylko określenia czy kupujący ma odesłać produkt czy nie. I od razu też powiem, że nie, nie przedłużam niepotrzebnie dyskusji z klientem - po prostu zgłosił reklamacje, ale nie określił z czym ma problem, więc czekam na jego odpowiedź.

Cóź, czekam na kolejnego shadowbana od pomarańczowych i lecę dalej.

Pozdrawiam wykop i mame.

#allegro #afera #oszustwo

Treści powiązane (1)

Alternatywa dla allegro o której mało kto wie
MePix
z ERLI.pl
  • 18

Komentarze (180)

najlepsze

KolorowychSnow
KolorowychSnow
Autor
04.09.2025, 08:22:48 via Wykop
  • 2
Do wszystkich twierdzących, że ta informacja to tylko sugestia i przypomnienie od allegro, właśnie przysłali kolejnego maila (z klientem wymieniłem ostatnie wiadomości wczoraj):

"Przejdź do reklamacji i niezwłocznie określ zasady odbioru reklamowanego towaru." - Czy to brzmi jak przypomnienie lub sugestia? xD
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Ruchenstein-Boltzman
Ruchenstein-Boltzman
03.09.2025, 11:25:53 via Wykop
  • 2
Allegro pozdrawiać prądem i maczetami.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

combatcode
combatcode
03.09.2025, 19:35:04 via iOS
  • 1
Sprzedaje na allegro. Nawet nie wiecie ile przepłacacie przez to że jako sprzedający musze doliczyć do ceny 13% prowizji, prowizję od wysyłki, koszt smarta jaki pokrywa sprzedający za kupującego, allegro adsy itd. Łącznie wychodzi 20% fee za sprzedaż tam. Na stronie www ani innym marketplace taniej wystawić nie można, bo wtedy allegro ogranicza widoczność produktów. Natomiast kuponami w sklepie umożliwiamy zakup 10% taniej
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Zylet
Zylet
03.09.2025, 20:22:48 via Wykop
  • 0
@combatcode: Skąd się bierze takie kupony?
  • Odpowiedz
siap_tiruriruri
siap_tiruriruri
03.09.2025, 20:25:11 via Wykop
  • 1
@combatcode: To dajcie kupon na 20% lub na 10% i darmową wysyłkę - wyjdzie na to samo?
  • Odpowiedz
Wik366
Wik366
Wik366
03.09.2025, 16:36:04 via Wykop
  • 1
W czym masz problem? W 3 dni nie mozesz okreslic w ogole, czy produkt ma zostać odesłany? Nie ma to żadnego zwiazku z reklamacją i jej decyzją.
Bardzo dobrze, ze to wprowadzili. Janusze na allegro są ustawieni jak trzeba. Ja wole doplacic ale kupic przez allegro, bo ono bierze na siebie użeranie się z Januszami i trzyma ich krótko.
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Wik366
Wik366
Wik366
03.09.2025, 18:19:40 via Wykop
  • 2
@KolorowychSnow: masz 3 dni na określenie, czy produkt ma być odesłany. Taki to problem się określić? Bardzo dobrze ze was allegro trzyma za mordy. Kupuje tam bardzo dużo do firmy. Miesiecznie zostawiam z 3-4k zl- kilkanascie/dziesiat produktów miesiecznie. 60% zwracanych produktow to sie sprzedajacym "zapomina" pieniądze zwrócić. Reklamacje to też kpina. Dobrze, że jest allegro protect. Będę pisał do allegro, żeby was jeszcze krócej za mordy trzymali
  • Odpowiedz
Wik366
Wik366
Wik366
03.09.2025, 18:27:34 via Wykop
  • 1
@KolorowychSnow: zglaszam + czarna za obrażanie. Mam nadzieje ze cie allegro dociśnie jeszcze bardziej za ryj januszu
  • Odpowiedz
yorimo
yorimo
03.09.2025, 15:55:39 via Wykop
  • 1
Mam nadzieję, że wjedzie AI z zakupami, i będziemy robić zakupy przez apke, która np. sama wybiera sklep i robi za nas wszystko.
Taki model zniszczy allegro i tego im za swoją pazerność życzę.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

dobre_ziajty
dobre_ziajty
03.09.2025, 14:43:15 via iOS
  • 1
Nie widzę powodu by czekać dłużej. Skoro większość sprzedawców wysyła produkty tego samego dnia, to w 3 dni są w stanie rozpatrzyć czy produkt będzie do zwrotu.
Wiem, że fajnie odcinać kupony od sprzedaży ale jest jeszcze coś takiego jak obsługa posprzedażowa.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

KolorowychSnow
KolorowychSnow
Autor
03.09.2025, 16:47:43 via Wykop
  • -8
@dobre_ziajty: Proszę o doczytanie do końca. Albo chociaż punkt z gwiazdką, z wyjaśnieniem.
  • Odpowiedz
StaryPhilaCollinsa
StaryPhilaCollinsa
04.09.2025, 09:11:08 via Wykop
  • 0
Chwila afera o to że allegro daje licznik czasu na odpowiedź czy klient ma odesłać czy zostawić towar reklamowany w ciągu 3 dni lecz jest to licznik który nie wpływa na sposób rozpatrzenia reklamacji? To chyba dobrze bo jak skapniesz się w 14 dniu żeby klient odesłał Ci towar to jak chcesz sprawdzić i odpowiedzieć na reklamacje?
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

KolorowychSnow
KolorowychSnow
Autor
04.09.2025, 09:19:09 via Wykop
  • 1
@StaryPhilaCollinsa: cóż, zgodnie z przepisami przykładowo? A afera jest o to, że wprowadzili cos, czego nie ma w regulaminie. A wszystko co o tym wiemy, to ich wewnętrzne ustalenia. To, że dotyczy to tych śmiesznych 3 dni nie ma większego znaczenia. Natomiast to tak jakby policjant wymagał od ciebie określonej czynności, a pytając o podstawę powiedziałby ci, że to na komendzie rano wymyślili i w sumie nie musisz się stosować.
  • Odpowiedz
KolorowychSnow
KolorowychSnow
Autor
04.09.2025, 10:53:02 via Wykop
  • 1
@StaryPhilaCollinsa: Chciałbym, żeby wszystko co wprowadzają było zawarte w regulaminie oraz zgodne z prawem. Chciałbym, żeby sprzedawca mógł się opierać na ich regulaminie, a nie na ich wewnętrznych procedurach i ustaleniach, o których nikt nic nie wie i do których nikt nie ma dostepu. Chciałbym, żeby coś co jest opcjonalne, nie było przedstawiane słowami "masz", "musisz", "pozostało ci xx czasu".

Zaraz dojdzie do tego, że regulaminu mam się domyślać, bo
  • Odpowiedz
raseri
raseri
raseri
03.09.2025, 23:22:53 via Wykop
  • 0
Dodajecie często w powiązanych erli a to jest taki spambot że głowa mała, dwa razy więcej powiadomień i maili niż od allegro. Warunkiem otrzymania g---o kuponów były zgody na powiadomienia.

Dla mnie to taki sam wybór jak farmazon, raz na ruski rok można coś tam kupić, ale tak to allegro win.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

siap_tiruriruri
siap_tiruriruri
03.09.2025, 20:30:28 via Wykop
  • 0
Pytanie co będzie jeśli w te 3 dni się nie określisz, bo zgodnie z prawem nie musisz tak szybko. Konsultant powtórzył ci to 5 razy że nie wpłynie to na jakość sprzedaży, czyli nie wyrzucą cię po cichu na koniec listy w wyszukiwarce, ale wuj ich wie. Tzn pewnie wyrzucą na koniec i sprzedaż ci padnie. Ty zaś, zgodnie z przepisami będziesz mógł się określić co do reklamacji w ciągu 14 dni,
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

evolucja
evolucja
03.09.2025, 23:07:09 via Wykop
  • 1
@siap_tiruriruri: przecież mogłeś odstąpić od umowy po dostaniu wadliwego sprzętu
  • Odpowiedz
siap_tiruriruri
siap_tiruriruri
04.09.2025, 07:21:06 via Wykop
  • 0
@evolucja: Jakoś żadna z dostępnych opcji nie pasuje mi do przypadku, w którym sprzęt użyty okazał się wadliwy:
siap_tiruriruri - @evolucja: Jakoś żadna z dostępnych opcji nie pasuje mi do przypadk...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
ktjx
ktjx
ktjx
03.09.2025, 19:36:33 via Wykop
  • 0
Jedna uwaga, to nie jest "termin niezgodny z prawem". Niezgodne z prawem byłoby, gdyby kazali ci odpowiedzieć nie wcześniej niż po 14 dniach.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 2 z 4
  • >

Hity

tygodnia

Deweloper kupuje działkę, na której miał iść tramwaj. W tle "darowizna" na 3mln.
Deweloper kupuje działkę, na której miał iść tramwaj. W tle "darowizna" na 3mln.
2570
Piractwo wraca do łask. Polacy mają dość drogich subskrypcji
Piractwo wraca do łask. Polacy mają dość drogich subskrypcji
2503
Policja Trzebnica - Wstyd! Zawieszenie sprawy po ciężkim pobiciu i pocięciu nożem
Policja Trzebnica - Wstyd! Zawieszenie sprawy po ciężkim pobiciu i pocięciu nożem
2430

Pokaż 18+

Velvet szydzi z mężczyzn
Velvet szydzi z mężczyzn
2326
Ceny mieszkań nadal ukryte? Deweloperuch zmienia reguły gry. Wystarczyły dwa dni
Ceny mieszkań nadal ukryte? Deweloperuch zmienia reguły gry. Wystarczyły dwa dni
1916
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #pytanie
  • #zakupy
  • #januszebiznesu
  • #kiciochpyta
  • #olx
  • #heheszki
  • #inpost
  • #oszukujo
  • #aliexpress
  • #prawo
  • #allegrolokalnie
  • #visa
  • #payu
  • #ecommerce
  • #gorzkiezale

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking