To koniec tanich napraw samochodów. Wszystko trzeba będzie naprawiać w ASO.

Przedstawiciele małych warsztatów grzmią, że pod przykrywką ochrony danych forsowane są zmiany, które uderzą nie tylko w małe warsztaty, ale też w kierowców, którzy będą musieli jeździć do ASO.

- #
- #
- #
- #
- 185
- Odpowiedz
Komentarze (185)
najlepsze
Obawy? To pewne, jak amen w pacierzu.
Korpo nie odpuszczą żadnej okazji do zysku.
To co Polacy, jeszcze jedna rundka POPiSu?
@editores: a ty co? Zapakowany po same kule w nieruchy, że takie bzdury wypisujesz? xD
od tamtej pory nie robię nic w ASO (powyższe w 3
Sa tez dostepy jednodniowe np do wgrania oprogramowania...
Wszystko bedzie mialo wplyw na cene
@wabak48: tu bardziej chodzi o koniec obchodzenia ekologii, chiptuningu, usuwania map błędów. Firma ktora zostanie złapana na modyfikowaniu dostaje bana i nic oficjalnie juz nie zrobi. SERMI ma kilka poziomów diagnostyki, od L1 - zwykła diagnostyka po L3 - kodowanie kluczy, wgrywanie map i programowanie sterownikow.
sroby i trytki beda
@od-bana-do-bana: I nie jest to obowiązkowe. Tylko jeżeli chcesz utrzymać gwarancję. Nikt cię nie zmusi, żeby naprawiać gdziekolwiek tylko narażasz się na utratę gwarancji.
Zresztą tak już było kiedyś. Potem ogranizacje konsumenckie wyobbowały żeby automoto uznawało gwarancje jeżeli naprawy są zrobione prawidłowo ale poza ASO i częściami innymi niż oryginalne - nawet w ASO proponowali/sugerowali zamienniki.
Teraz znowu próbują przeforsować
@kwanty: Ten zapis jest martwy o naprawach poza ASO w okresie gwarancji poniewaz w polskich realiach w polskich ASO a wiem o tym bardzo dobrze i przykładów moge podawać na pęczki..... jesli jest jakikolwiek powód do odmowy gwarancji, np, ASO wykryło że grzebałeś w tylnej lampie przez co odpadł przedni zderzak, to powiedzą, że odmawiają naprawy gwarancyjnej.
KONIEC.
Płacisz albo samochód wypchnięty na plac
No ale też jest dyrektywa z prawem do naprawy.
TO przygotowanie
Odczyt z każdego czujnika w samochodzie powinien być dostępny z poziomu panelu diagnostycznego odpalanego jak zwykła aplikacja
@eSUBA94: wyjaw magiczny sposób jak przestać opłacać producentów aut
Gdyby komuś zależało na ograniczeniu spalin to by zaczął od liczników na skrzyżowaniach i stałych zielonych strzałek aby upłynnić ruch.
No ale na tym nikt dużo nie zarobi.
Dodam tylko od siebie, że mechanik ma bardzo dobrą renomę i ludzie u niego serwisują nowe auta na gwarancji, auta typu BMW M3 Touring, nowiutkie Porsche czy S-classy.
A, no