Silnik 1.2 PureTech – tak złą konstrukcję mogli zrobić tylko Francuzi
Jeszcze do niedawna, kiedy padało hasło "najgorszy współczesny silnik", pierwszym skojarzeniem był nieszczęsny 1.6 THP … Tym się różni pesymista od optymisty, że pesymista twierdzi, że już gorzej być nie może, a optymista, że i owszem...
konkarne z- #
- #
- #
- #
- #
- 274
Komentarze (274)
najlepsze
Autokult to wyznawcy grupy VAG.
W EU handlujemy jakimiś emisjami CO2 a Hindusi i Kitajce śmieją
Wymianę co 25k zalecali oleju? Jesus
@Vinizius: silnik spalinowy zawsze spala olej, pierścienie nie zapewniają 100% szczelności. W zależności od suwu albo mikroskopijne ilości paliwa dostają się do oleju albo olej do komory spalania. Na pewno słyszałeś, że "komuś" po montażu lpg silnik zaczął brać olej - właśnie dlatego, że gaziutek już się z olejem nie miesza i zaczęło to działać w jedną stronę
"Silnik benzynowy Turbo PureTech Grupy PSA zostal wybrany Miedzynarodowym Silnikiem Roku po raz czwarty z rzedu"
https://www.media.stellantis.com/pl-pl/opel/press/silnik-benzynowy-turbo-puretech-grupy-psa-zostal-wybrany-miedzynarodowym-silnikiem-roku-po-raz-czwarty-z-rzedu
Jakoś ford i vw sobie z tym poradziły.
A że lubi się rozpadać, przez co zdycha cały silnik? To już się liczy do innej tabelki w Excelu, czyli wszystko git.
Ford to w ogóle takie cudowanie opanował do perfekcji. Np. nowe Fordy mają tak napisany soft do zarządzania energią, że pozwala oszczędzić w
Pasek wymieniony przy 85kkm. Nie mogę złego słowa powiedzieć o tym silniku. Na szczęście mam we krwi przeglądy i serwis. Olej wymieniam co 15kkm albo raz na rok. Absolutnie nic mi się nie dzieje z tym silnikiem.
@arturek98c:
Dowolny Fiat, Alfa Romeo, Suzuki i chyba też honda (chyba, bo nie kojarzę #!$%@? z definicji współczesnego silnika Hondy, ale może coś przeoczyłem).
@arturek98c: Tak. Coyote 5.0 jest dopracowanym i naprawdę pancernym silnikiem. Jedynie olej co 10-15k i świece co jakiś czas. Ma wtrysk pośredni i bezpośredni. Suchy GPF i EGR zrobiony na zaworach więc nie ma problemu z sadzą. Do tego fabryka bez modyfikacji wytrzymuje 800 HP a bez turbo ma 460 HP więc silnik się nie męczy nawet przy upalaniu.