Jak zwykle komentujące wykopki nie rozróżniają lotniska cargo od lotniska dla przewozów pasażerskich. Najbardziej rozwalają bezmózgie #!$%@? porównujące cpk do radomia xD
CPK jako lotnisko CARGO jest niesamowicie potrzebne — byle nie zajął się tym taki sasin lub inny nieudacznik z pisu to będzie dobrze.
@Niukron: Przecież CKP to w założeniu megalotnisko, a nie tylko cargo. Gdyby to było tylko cargo to miałoby sens, zakładając, że pozyskają klientów i będzie się to opłacało.
"Chcę podkreślić, że Centralny Port Komunikacyjny nie będzie lotniskiem opartym o przewozy cargo.[...] – w CPK będzie większe cargo, natomiast to nie znaczy, że to będzie lotnisko typu towarowego- Horała"
@Nano22: To co napisales, nie wyklucza tego co napisal @Niukron tylko uzupelnia. CPK jest potrzebny bo potrzebujemy lotnisko, które bedzie hubem z prawdziwego zdarzenia.
W tym momencie nie mamy takiego lotniska i wyciaganie argumentacji o Radomiu, Modlinie czy Katowicach to totalne niezrozumienie problemu.
To troche jakby mowic, ze nie potrzebujemy autostrad bo juz sa drogi dojazdowe laczace wszyskie miasta i jak wybudujemy autostrady to nikt nie bedzie jezdzil tamtymi
CPK jest potrzebny, bo lotnisko Warszawie jest już u kresu możliwości. Tylko sposób jego realizacji, tj. od dupy strony, nierealne terminy oraz rozmach samej inwestycji budził zastrzeżenia. Sama budowa lotniska to pikuś ale infrastruktura towarzysząca jakoś musi być zrobiona. Bo zamiast zacząć budować szprychy, to oni już zaczęli kopać pod lotnisko. A patrząc na to co się teraz dzieje, w jakim tempie powstają drogi a zwłaszcza nowe szlaki Kolejowe czy też modernizację
Dla mnie wydatnym dowodem na to czy CPK może mieć znaczenie i jak poważny to może być element stanowi to że tematem interesował się zarówno chiński jak i izraelski wywiad. Więcej mi nie trzeba.
Na potrzeby realizowanych prac projektowych, EY otrzymał szereg danych, analiz oraz informacji od Klienta, w tym m.in. prognozy przygotowane przez International Air Transport Association (dalej „IATA”), będące popytową analizą możliwego poziomu cargo wygenerowanego w związku z realizacją Programu CPK oraz dane z Izby Administracji Skarbowej dotyczące zrealizowanego
importu oraz eksportu drogą lotniczą w Polsce w latach 2014-2022. EY przyjął założenie, że wszystkie otrzymane dane, analizy oraz informacje są prawdziwe,
Najpierw trzeba się zając wykluczeniem komunikacyjnym w małych i biedniejszych gminach, bo sytuacja jest dramatyczna i miliardy PLNów powinny popłynąć na rozwój komunikacji lokalnie, przez to cierpi i lokalna gospodarka w mikroskali i rynek pracy. Po co komu CPK jak nie masz jak wydostać się z małej miejscowości.
@nefzz_21: znajomy cie podrzuci lub pks na lotnisko i wypiedalasz z tej rzeczywistosci. to nie jest tak ze mozemy zorbic tylko 1 rzecz i trzeba wybrac czy komunikacje z miastami powiatowymi czy lotnisko obie rzeczy sa potrzebne
Najpierw trzeba się zając wykluczeniem komunikacyjnym w małych i biedniejszych gminach
@nefzz_21: Jak to sobie wyobrażasz? Dotować autobusy/pociągi dla garstki starszych osób, które nie mają samochodu ani rodziny, która ich w razie potrzeby zawiezie do lekarza?
A teraz powiedz, czemu mam ufać komuś gadającemu z rosyjskim akcentem w tej sprawie ;)?
Ja sam jestem umiarkowanym zwolennikiem CPK, a na pewno bardzo mocno popieram projekt szprych kolejowych. Problem w tym, że PiS w życiu nie miałby możliwości tego zrealizować - szczytem ich możliwości logistyczno-planistycznych jest przekop przez Mierzeję, który też spieprzyli.
Mało kto pamięta, że pomysł CPK wywodzi się z PO i moim małym marzeniem byłoby, żęby PO do
@mossak: potrzeba i pomysl "cpk" zostala zidentyfikowana juz przez SLD. I dopiero PIS sobie odkurzyl i mianowal swoim ten projekt. Takiego portu nie da sie wybudowac w rok i polaczyc go z koleja i autostradami. Warszawa nie da rady jeszcze dlugo pociagnac przy takim wzroscie podrozujacych potrzebujemy tam nowego duzego lotniska miedzynarodowego jak w kazdym normlanym rozwinietym kraju.
@mossak: problem modlina jest taki ze tez nie mozna go rozbudowac i nigdy nie powstal jako duzy miedzynoarodowy port. Inaczej byl by pewnie juz w rozbudowie.
Definitywny brak wiedzy udziela się pośród wykopków, na szczęście pomysłodawcą i patronem projektu CPK są Amerykanie, dodatkowo siedzi już w tym Unia po uszy,
@Noc-Kruka: Czyli nic konkretnego, same frazesy i pierdoły. Wybacz, ale to ty wszystko bierzesz na chłopski rozum. Czy w relacji silnego partnera (USA) ze słabym (Polska) jakiekolwiek zobowiązania ze strony tego pierwszego są wiążące? Oczywiście że nie, bo prawem silnego jest robić to co się chce i we własnym interesie. Ładnie to pokazała nasza "współpraca" przy wojnie w Iraku, gdzie US&A pięknie nas wydymało i
Komentarze (400)
najlepsze
CPK jako lotnisko CARGO jest niesamowicie potrzebne — byle nie zajął się tym taki sasin lub inny nieudacznik z pisu to będzie dobrze.
"Chcę podkreślić, że Centralny Port Komunikacyjny nie będzie lotniskiem opartym o przewozy cargo.[...] – w CPK będzie większe cargo, natomiast to nie znaczy, że to będzie lotnisko typu towarowego- Horała"
W tym momencie nie mamy takiego lotniska i wyciaganie argumentacji o Radomiu, Modlinie czy Katowicach to totalne niezrozumienie problemu.
To troche jakby mowic, ze nie potrzebujemy autostrad bo juz sa drogi dojazdowe laczace wszyskie miasta i jak wybudujemy autostrady to nikt nie bedzie jezdzil tamtymi
Tylko sposób jego realizacji, tj. od dupy strony, nierealne terminy oraz rozmach samej inwestycji budził zastrzeżenia. Sama budowa lotniska to pikuś ale infrastruktura towarzysząca jakoś musi być zrobiona. Bo zamiast zacząć budować szprychy, to oni już zaczęli kopać pod lotnisko. A patrząc na to co się teraz dzieje, w jakim tempie powstają drogi a zwłaszcza nowe szlaki Kolejowe czy też modernizację
https://www.cpk.pl/wp-content/uploads/Efekt-cargo-CPK.-Raport-firmy-EY.pdf
EY to wiodąca na świecie firma audytowa i doradcza.
@nefzz_21: Jak to sobie wyobrażasz? Dotować autobusy/pociągi dla garstki starszych osób, które nie mają samochodu ani rodziny, która ich w razie potrzeby zawiezie do lekarza?
Ja sam jestem umiarkowanym zwolennikiem CPK, a na pewno bardzo mocno popieram projekt szprych kolejowych. Problem w tym, że PiS w życiu nie miałby możliwości tego zrealizować - szczytem ich możliwości logistyczno-planistycznych jest przekop przez Mierzeję, który też spieprzyli.
Mało kto pamięta, że pomysł CPK wywodzi się z PO i moim małym marzeniem byłoby, żęby PO do
Warszawa nie da rady jeszcze dlugo pociagnac przy takim wzroscie podrozujacych potrzebujemy tam nowego duzego lotniska miedzynarodowego jak w kazdym normlanym rozwinietym kraju.
@Noc-Kruka: Dopóki nie wyłożą na to własnej kasy, to mogą być nawet aniołami stróżami.
@Noc-Kruka: Czyli nic konkretnego, same frazesy i pierdoły. Wybacz, ale to ty wszystko bierzesz na chłopski rozum. Czy w relacji silnego partnera (USA) ze słabym (Polska) jakiekolwiek zobowiązania ze strony tego pierwszego są wiążące? Oczywiście że nie, bo prawem silnego jest robić to co się chce i we własnym interesie. Ładnie to pokazała nasza "współpraca" przy wojnie w Iraku, gdzie US&A pięknie nas wydymało i
Turlaj dropsa partyjniaczku..