Jak zwykle komentujące wykopki nie rozróżniają lotniska cargo od lotniska dla przewozów pasażerskich. Najbardziej rozwalają bezmózgie p--------y porównujące cpk do radomia xD
CPK jako lotnisko CARGO jest niesamowicie potrzebne — byle nie zajął się tym taki sasin lub inny nieudacznik z pisu to będzie dobrze.
@Niukron: Przecież CKP to w założeniu megalotnisko, a nie tylko cargo. Gdyby to było tylko cargo to miałoby sens, zakładając, że pozyskają klientów i będzie się to opłacało.
"Chcę podkreślić, że Centralny Port Komunikacyjny nie będzie lotniskiem opartym o przewozy cargo.[...] – w CPK będzie większe cargo, natomiast to nie znaczy, że to będzie lotnisko typu towarowego- Horała"
@Nano22: To co napisales, nie wyklucza tego co napisal @Niukron tylko uzupelnia. CPK jest potrzebny bo potrzebujemy lotnisko, które bedzie hubem z prawdziwego zdarzenia.
W tym momencie nie mamy takiego lotniska i wyciaganie argumentacji o Radomiu, Modlinie czy Katowicach to totalne niezrozumienie problemu.
To troche jakby mowic, ze nie potrzebujemy autostrad bo juz sa drogi dojazdowe laczace wszyskie miasta i jak wybudujemy autostrady to nikt nie bedzie jezdzil tamtymi
Dla mnie wydatnym dowodem na to czy CPK może mieć znaczenie i jak poważny to może być element stanowi to że tematem interesował się zarówno chiński jak i izraelski wywiad. Więcej mi nie trzeba.
Na potrzeby realizowanych prac projektowych, EY otrzymał szereg danych, analiz oraz informacji od Klienta, w tym m.in. prognozy przygotowane przez International Air Transport Association (dalej „IATA”), będące popytową analizą możliwego poziomu cargo wygenerowanego w związku z realizacją Programu CPK oraz dane z Izby Administracji Skarbowej dotyczące zrealizowanego
importu oraz eksportu drogą lotniczą w Polsce w latach 2014-2022. EY przyjął założenie, że wszystkie otrzymane dane, analizy oraz informacje są prawdziwe,
Najpierw trzeba się zając wykluczeniem komunikacyjnym w małych i biedniejszych gminach, bo sytuacja jest dramatyczna i miliardy PLNów powinny popłynąć na rozwój komunikacji lokalnie, przez to cierpi i lokalna gospodarka w mikroskali i rynek pracy. Po co komu CPK jak nie masz jak wydostać się z małej miejscowości.
@nefzz_21: znajomy cie podrzuci lub pks na lotnisko i wypiedalasz z tej rzeczywistosci. to nie jest tak ze mozemy zorbic tylko 1 rzecz i trzeba wybrac czy komunikacje z miastami powiatowymi czy lotnisko obie rzeczy sa potrzebne
Najpierw trzeba się zając wykluczeniem komunikacyjnym w małych i biedniejszych gminach
@nefzz_21: Jak to sobie wyobrażasz? Dotować autobusy/pociągi dla garstki starszych osób, które nie mają samochodu ani rodziny, która ich w razie potrzeby zawiezie do lekarza?
@mossak: potrzeba i pomysl "cpk" zostala zidentyfikowana juz przez SLD. I dopiero PIS sobie odkurzyl i mianowal swoim ten projekt. Takiego portu nie da sie wybudowac w rok i polaczyc go z koleja i autostradami. Warszawa nie da rady jeszcze dlugo pociagnac przy takim wzroscie podrozujacych potrzebujemy tam nowego duzego lotniska miedzynarodowego jak w kazdym normlanym rozwinietym kraju.
@mossak: problem modlina jest taki ze tez nie mozna go rozbudowac i nigdy nie powstal jako duzy miedzynoarodowy port. Inaczej byl by pewnie juz w rozbudowie.
Definitywny brak wiedzy udziela się pośród wykopków, na szczęście pomysłodawcą i patronem projektu CPK są Amerykanie, dodatkowo siedzi już w tym Unia po uszy,
@Noc-Kruka: Czyli nic konkretnego, same frazesy i pierdoły. Wybacz, ale to ty wszystko bierzesz na chłopski rozum. Czy w relacji silnego partnera (USA) ze słabym (Polska) jakiekolwiek zobowiązania ze strony tego pierwszego są wiążące? Oczywiście że nie, bo prawem silnego jest robić to co się chce i we własnym interesie. Ładnie to pokazała nasza "współpraca" przy wojnie w Iraku, gdzie US&A pięknie nas wydymało i
Komentarze (400)
najlepsze
CPK jako lotnisko CARGO jest niesamowicie potrzebne — byle nie zajął się tym taki sasin lub inny nieudacznik z pisu to będzie dobrze.
"Chcę podkreślić, że Centralny Port Komunikacyjny nie będzie lotniskiem opartym o przewozy cargo.[...] – w CPK będzie większe cargo, natomiast to nie znaczy, że to będzie lotnisko typu towarowego- Horała"
W tym momencie nie mamy takiego lotniska i wyciaganie argumentacji o Radomiu, Modlinie czy Katowicach to totalne niezrozumienie problemu.
To troche jakby mowic, ze nie potrzebujemy autostrad bo juz sa drogi dojazdowe laczace wszyskie miasta i jak wybudujemy autostrady to nikt nie bedzie jezdzil tamtymi
https://www.cpk.pl/wp-content/uploads/Efekt-cargo-CPK.-Raport-firmy-EY.pdf
EY to wiodąca na świecie firma audytowa i doradcza.
@nefzz_21: Jak to sobie wyobrażasz? Dotować autobusy/pociągi dla garstki starszych osób, które nie mają samochodu ani rodziny, która ich w razie potrzeby zawiezie do lekarza?
Warszawa nie da rady jeszcze dlugo pociagnac przy takim wzroscie podrozujacych potrzebujemy tam nowego duzego lotniska miedzynarodowego jak w kazdym normlanym rozwinietym kraju.
@Noc-Kruka: Dopóki nie wyłożą na to własnej kasy, to mogą być nawet aniołami stróżami.
@Noc-Kruka: Czyli nic konkretnego, same frazesy i pierdoły. Wybacz, ale to ty wszystko bierzesz na chłopski rozum. Czy w relacji silnego partnera (USA) ze słabym (Polska) jakiekolwiek zobowiązania ze strony tego pierwszego są wiążące? Oczywiście że nie, bo prawem silnego jest robić to co się chce i we własnym interesie. Ładnie to pokazała nasza "współpraca" przy wojnie w Iraku, gdzie US&A pięknie nas wydymało i
Turlaj dropsa partyjniaczku..