Gdyby CPK, Izera i te inne rozdmuchane projekty faktycznie by powstawały, to można by to nawet poprzeć. Niestety rzeczywistość jest taka, że to zwykłe przechowalnie dla PISowskich funkcjonariuszy, pompy ssąco tłoczące pieniądze od podatnika do partyjnej kasy. Przez 8 lat nie zdołali nawet załatwić kwestii gruntów, nie mówiąc nawet o wybudowaniu choćby budki dla portiera.
@readme: W Polsce nie mamy doświadczenia w tak dużych projektach infrastrukturalnych/rozwojowych. Ja tam wolę, żeby próbowali. Co mamy do stracenia? Bycie nisko-marżową montownią?
@b4994: Ostrołękę zburzyli bo nie potrafią liczyć. Elektrociepłownia w tym miejscu nie ma uzasadnienia ekonomicznego co doskonale wiedział rząd po. Nikt nie obiecywał żadnej kasy na Ostrołękę.
2000 milionów w piach bo do władzy dorwali sie absolutni partacze z PiS.
Przekop miał się sam sfinansować (Lol) a zrobili przekop za kilkaset milionów dla 2-3 statkow tygodniowo zeby Janusz miał wycieczkę.
Żeby pisiory i ich przydupasy mieli na czym robić wały. Spadaj pisia zarazo.
@powsinogaszszlaja: W każdym projekcie ludzie krzyczą na wały, opóźnienia. Czy to HRS w UK czy Shinkansen w Japonii. PiS odejdzie od władzy, sama modernizacja kolei jest nam potrzebna na wczoraj, ten projekt jest ważny.
Z CPK to jedynie kolej by się przydała, nie koniecznie w tej formie co teraz jest w planie, ale taka szybka co by połączyła większość dużych miast i miejscowości turystycznych.
@i-marszi: Obecne pomysły kolejowe to kretynizm. Skrócenie przejazdu pociągu na trasie Warszawa - Olsztyn za kilka miliardów złotych zapewne (w planach tunel pod Legionowem, torowisko na wielkim rozlewisku Narwi czy przecięcie całych miejscowości) o 8 minut to czyste szaleństwo.
@mirekwirek: Nie jestem specjalistą od kolei, ale mam marzenie. Wsiąść w Toruniu do pociągu i wysiąść w Krakowie, Zakopanem, Wrocławiu, czy gdzieś blisko Bieszczad w 3-4 h. Wygodnie, o normalnych godzinach. Myślę, że jest to do zrealizowania. To przecież maks 500 km. Mam prawko, mam samochód, jednak uważam, że to kolej jest wygodniejsza (da się tak zrobić!) i bezpieczniejsza. No chyba że się mylę i nie da się tak zrobić.
Co z pozostałymi lotniskami? Mamy funkcjonującą infrastrukturę, więc stawianie kolejnego wynalazka, który zaora wszystkie pozostałe to czysta głupota. Na przykład dopiero co wypakowano kasę na Radom, a lada chwila trzeba by go zamknąć.
@robert-sad: Nie wyobrażam sobie nie zamknąć regionalnych gdyby powstał ten potworek. Niby skąd miałyby się wziąć te wszystkie loty dla każdego z lotnisk? Nie da się wyczarować ludzi, którzy raptem będą latać z każdego lotniska. Już teraz niektóre lotniska nie wykorzystują swojego potencjału, czego wspomniany już Radom jest najlepszym przykładem.
Pis miało osiem lat i wybudowało schody donikąd i przekop przez mierzeje bez współpracy z miastem, bo tam była opozycja xD Reszta to były same wały Izera, CPK, pałace suskie, atomy, drony, smigłowce, dworki obajków remontowane z funduszy jakiś państwowych, hotele dla pisowców w warszawie, i remony głównie kościołów xD No a dla ludzi było "oczko wodne", kaczyńska miała nawet podkop do jeziora xD A czy wy macie już swoje oczko wodne?
@maciekalien: Partnerem do CPK jest lotnisko budowane w Ankarze i będzie to największe lotnisko na świecie, oba te huby logistyczne powstają z inicjatywy USA :)
Latam dużo pomiędzy lotniskami w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Okęcie przy nich to taki skansen. Wygląda na lotnisko regionalne, a nie lotnisko niemal 40 milionowego kraju. Lotniska w Zurichu, Frankfurcie i Monachium są tak wielkie, że mają własną wewnętrzną szybką kolej pomiędzy terminalami. We Frankfurcie ostatnio jechałem niemal 7 minut autobusem z Gate do samolotu. CPK to konieczność, jeśli chcemy się rozwijać - Dlatego Tusk z ekipą będą tak ten projekt torpedować.
Przebijam, byłem na paru lotniskach w stanach (Atlanta, Newark, Chicago) , azji, europy (paryż, wenecja, padwa, amsterdam, monachium, berin schonefeld i brandenburg) i polskich (goleniow, warszawa, poznan, wroclaw, gdansk). Na jednym lotnisku w azji w tym autobusiku zdążyłem zasnąć, obudzić się i jeszcze się wynudzić, miałem 2 godziny na przesiadke a ledwo zdążyłem biegnąc mimo że lądowanie o czasie (smieszna historia bo obsluga lotniska stala co ileśtamset metrów i poganiała żebyśmy biegli
wszyscy pasażerowie samolotów w PL przenieśliby się do CPK
@Mmkaa: przyznam się, że wielokrotnie z powodu przaśności Okęcia wybierałem przesiadki w Monachium lub Frankfurcie (i jednocześnie rezygnowałem z LOT-u na rzecz Lufthansy), więc jakość lotniska MA ZNACZENIE dla ilości ruchu zarówno na lotniskach jak i dla linii lotniczych w danym rejonie.
Komentarze (400)
najlepsze
Mateusz nie śpi i rysuje nocami projekt w wordzie 97
@Wielki_Szu: Przecież jest nowe lotnisko Warszawa Radom. PiS zbudował.
Mało wam?
2000 milionów w piach bo do władzy dorwali sie absolutni partacze z PiS.
Przekop miał się sam sfinansować (Lol) a zrobili przekop za kilkaset milionów dla 2-3 statkow tygodniowo zeby Janusz miał wycieczkę.
Żeby pisiory i ich przydupasy mieli na czym robić wały. Spadaj pisia zarazo.
@powsinogaszszlaja: W każdym projekcie ludzie krzyczą na wały, opóźnienia. Czy to HRS w UK czy Shinkansen w Japonii.
PiS odejdzie od władzy, sama modernizacja kolei jest nam potrzebna na wczoraj, ten projekt jest ważny.
@powsinogaszszlaja: Chętnie poczytam więcej.
Ale do dziś mamy opóźnienia we wdrożeniu ECTS na istniejących liniach:
- https://www.wnp.pl/logistyka/duzy-poslizg-w-cyfryzacji-linii-kolejowych-pkp-plk-nie-zgadzaja-sie-z-nik,740382.html
- https://wyborcza.biz/biznes/7,177150,30130922,radiostop-zarzad-pkp-przyznal-sobie-premie-za-wdrozenie-nowej.html
Nie jestem specjalistą od kolei, ale mam marzenie. Wsiąść w Toruniu do pociągu i wysiąść w Krakowie, Zakopanem, Wrocławiu, czy gdzieś blisko Bieszczad w 3-4 h. Wygodnie, o normalnych godzinach. Myślę, że jest to do zrealizowania. To przecież maks 500 km. Mam prawko, mam samochód, jednak uważam, że to kolej jest wygodniejsza (da się tak zrobić!) i bezpieczniejsza.
No chyba że się mylę i nie da się tak zrobić.
Po prostu w SSP zabrakło miejsca dla pociotków i trzeba było nowe miejsca pracy stworzyć
Lotniska w Zurichu, Frankfurcie i Monachium są tak wielkie, że mają własną wewnętrzną szybką kolej pomiędzy terminalami.
We Frankfurcie ostatnio jechałem niemal 7 minut autobusem z Gate do samolotu.
CPK to konieczność, jeśli chcemy się rozwijać - Dlatego Tusk z ekipą będą tak ten projekt torpedować.
@Mmkaa: przyznam się, że wielokrotnie z powodu przaśności Okęcia wybierałem przesiadki w Monachium lub Frankfurcie (i jednocześnie rezygnowałem z LOT-u na rzecz Lufthansy), więc jakość lotniska MA ZNACZENIE dla ilości ruchu zarówno na lotniskach jak i dla linii lotniczych w danym rejonie.