Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko434
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

1128

90 proc. aut z Niemiec ma cofnięty licznik przed wjazdem do Polski

W Niemczech nie cofają liczników? Tamtejsza policja obaliła ten mit - z danych ujawnionych przez mundurowych wynika, że fałszywy przebieg ma co trzeci używany samochód. Automobilklub ADAC obliczył, iż szkody z powodu oszustw związanych ze stanem licznika sięgają 6 miliardów euro.

Bolxx454
Bolxx454
z
auto.dziennik.pl
dodany: 16.01.2023, 15:52:04
  • #
    polska
  • #
    niemcy
  • #
    oszukujo
  • #
    motoryzacja
  • #
    oszustwo
  • #
    auta
  • 305
    • Facebook
    • Twitter

Komentarze (305)

najlepsze

Sebek_Bonk
Sebek_Bonk
16.01.2023, 15:59:13 via Wykop Mobilny (Android)
  • 255
W Polsce to jest jakiś #!$%@? kult przebiegu xd bo mój złom z 2004 ma mniej niż 300 tys naruchane - ta jasne xd jak szukałem auta to nawet na to nie patrzyłem bo nie jestem debilem spodziewającym się że dwudziestoletnie passerati w dizelku od Niemca co tylko do kościoła jeździł mbedzie miał 150 tysięcy km przebiegu xd
  • 54
open_or_die
open_or_die
16.01.2023, 16:19:20 via Android
  • 163
@Sebek_Bonk jest kult przebiegu ale część osób dokłada niezłą sumie do tego niższego przebiegu.
Jednak w aucie z przebiegiem 100 tys km jets mniej rzeczy do naprawienia niż w takim co ma 200 tys km i zaczyna stukać coś w zawieszeniu.
elemenTH
elemenTH
16.01.2023, 16:51:51
  • 83
@MaKaTa: no ma ale jak byś miał ją teraz sprzedać to Ci będą ciumkać, że ooooo Panie inne mają 150-180 max i weźmie ktoś za 30% mniej od rynkowej, cofnie i sprzeda dalej.
Zmuszonydorejestracji
Zmuszonydorejestracji
16.01.2023, 15:56:49
  • 103
Znam pojazd ktory od 30.lat ma ten sam stan licznika na orzegladach( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 8
lampart-marcin
lampart-marcin
16.01.2023, 16:49:12
  • 128
@Zmuszonydorejestracji: a ja znam handlarzy, ktorzy cofają nawet 5k km, bo by sobą nie byli.
ostatni_lantianin
ostatni_lantianin
16.01.2023, 17:22:16
  • 9
@Zmuszonydorejestracji: no to sprawdź bo skoro nie nabiło jeszcze kilometra to musi być bardzo bliziutko stacji :)
tazoo8
tazoo8
16.01.2023, 17:03:01
  • 49
To jeszcze zdradzę wam kolejną tajemnice o użytkowaniu aut flotowych/leasingowych na zachodzie europy...
Jak bierze taki niemiaszek auto na 2 lata, ma limit 20k km lub obowiązkowy przegląd po 30k km to jeździ np 40 czy 60k km, skręca na właściwy i jedzie na przegląd. Kosztów dużo mniej, przebieg w systemach się zgadza, wszyscy są zadowoleni. Oczywiście mówimy głównie o autach użytkowych - do których zalicza się np. skoda superb...

Później te
  • 20
CodeRedCart
CodeRedCart
16.01.2023, 17:58:02
  • 34
@tazoo8: Na zachodzie Europy sprawdzają przebieg bardziej skrupulatnie niż ci się wydaje. Dla twojej wiadomości, przebieg jest zapisywany w kilku różnych podzespołach naraz i dzięki temu producent/aso bardzo łatwo zweryfikuje jego autentyczność. W skręcanie liczników w tanich wozidłach w leasingu od firmy pośredniczącej duduś może przechodzić. Nikt we flotach nie będzie kręcić liczników bo zwyczajnie mają w to #!$%@? i co 2-3 lata dostają nowe fury, których koszty w całości są
feyd_pl
feyd_pl
16.01.2023, 18:03:09
  • 48
@tazoo8: piekna bajka, bo jak moze nie wiesz ale przebieg dzis pisany jest w wielu elementach auta. juz widze jak niemiec majacy w leasingu auto bawi sie kodowanie kilku elementow dla parunastu euro ( ͡° ͜ʖ ͡°)

moze my polacy nie mamy godnosci ale nie odbierajmy jej komus

druga kwestia ingerencja w auto to zlamanie umowy leasingu. wiec ryzykujesz pelnia kosztow w razie wypadku
Buckethead
Buckethead
16.01.2023, 16:46:44
  • 44
Jezu przejeżdżasz przez granice i stoi pierdyliard stacji z wielkimi neonami KOREKTA LICZNIKOW.
rybkins1
rybkins1
16.01.2023, 17:43:31
  • 29
Może komuś otworze oczy.
Samochody na handel na zachodzie są albo:
- rozbite albo
- mają wysoki przebieg

Niektóre są rozbite z wysokim przebiegiem. Życzę udanych zakupów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 8
RoyKeane
RoyKeane
16.01.2023, 18:38:44
  • 5
@rybkins1: Jedynie te "nur fur export", reszta używek jest często w dobrym lub bardzo dobrym stanie, ale cena jest już jednak sporo wyższa niż w polin.
bor123
bor123
17.01.2023, 09:05:43 via Wykop
  • 1
@rybkins1: A tu cie zaskocze, sprowadzałem sobie kilka razy auto z zachodu. Nie kręcony normalny przebieg, bezwypadkowy ale: uszkodzony dół silnika, uszkodzona uszczelka głowicy, zerwany rozrząd, uszkodzona skrzynia biegów itd. Samochód po naprawie śmiga i nie mogę sobie zarzucić żadnych oszustw kiedy auto sprzedałem dalej.
Afrobiker
Afrobiker
16.01.2023, 16:48:53 via Android
  • 29
"W ocenie specjalistów z sieci komisów AAA Auto niemal wszystkie samochody sprowadzone do Polski z Niemiec jeszcze przed przekroczeniem granicy mają przekręcone liczniki.

- Często słyszymy, że z obawy przed manipulacją stanem licznika na rynku krajowym, kierowcy chcą importować auto z Niemiec. Uważają, że skoro cofanie liczników jest tam karalne, to do niego nie dochodzi - powiedział dziennik.pl Petr Vanecek, dyrektor operacyjny Grupy AAA Auto. - Nasze doświadczenie mówi jednak coś zupełnie
  • 4
niebordowy
niebordowy
16.01.2023, 17:38:43
  • 71
@Afrobiker: jak kupuje za 30k euro i sprzedaje za 100k PLN to długo tak nie utrzyma biznesu :P
Qiller
Qiller
16.01.2023, 17:40:46
  • 35
@Afrobiker:

kupuje furę za 30k€, sprowadza do Polski i sprzedaje za 100k zł

dobry deal ( ͡° ͜ʖ ͡°)
S.....i
konto usunięte 16.01.2023, 16:56:06
  • 27
czyli kreca dwa razy, raz przed opuszczeniem niemiec a drugi raz w polsce? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 1
tazoo8
tazoo8
16.01.2023, 17:26:40
  • 1
@Szubrawski: kręcą na granicy i jeszcze tuv zrobią żeby się wydruk zgadzał z nowym przebiegiem.
marcinlucyfer
marcinlucyfer
16.01.2023, 17:34:46
  • 24
Gdy mieszkałem w Niemczech swoje auto serwisowałem w tureckim warsztacie (w sumie nic złego nie powiem na nich bo nigdy mnie nie zawiedli). Mechanik mi opowiadał jak mój rodak kupował u niego samochód i poprosił o skręcenie licznika. Tak się dogadali, że licznik miał być skorygowany do 140 tysięcy a zdolności lingwistyczne Polaka powiedziały 14 tysięcy. Zmienili, auto pojechało. Gdy przyjechał znów zapytali się czy te auto się sprzedało? Janusz ucieszony bo
  • 1
tomilipin
tomilipin
16.01.2023, 19:01:10
  • 2
te auto


@marcinlucyfer: to auto. "Te" używa się do liczby mnogiej.
masz_fajne_donice
masz_fajne_donice
16.01.2023, 17:43:41
  • 22
A najlepsze że ceny poleasingowych z PL z super dokładną historią i małymi przebiegami w przypadku benzyny są może 10% większe.
Ale uparli się na droższego diesla z przebiegiem 300k niż benzynkę z przebiegiem 80k.
  • 11
Opryskus69
Opryskus69
16.01.2023, 18:02:20
  • 5
@masz_fajne_donice: ale tam masz premium, a tu nie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
L4RU55O
L4RU55O
16.01.2023, 18:16:32
  • 6
@masz_fajne_donice: Bo ciągle żyje kult 1.9 TDI, ludzie myślą że jak już masz diesla to nic tylko jeździć bo benzyny to mają 1 litr pojemności i dwie turbiny co to się sypie po 100 tysiącach.
A ja się nasłuchałem mechanika mojego na ten temat. Jak się trafi diesel do 100 000 to brać i jeździć do 200 000 km ale potem to tylko benzyna bo jak się zacznie zużywanie to diesla
ameliniummm
ameliniummm
16.01.2023, 17:29:16
  • 20
Bolscy janusze mają jakis fetysz auta wypierdzianego po Niemcu. Jakim cudem auta sprowadzane są tansze o tych polsko salonowych? A jak pan wejdziesz na niemiecki serwis aut uzywanych to wszystkie są drozsze( ͡° ͜ʖ ͡°)

  • 3
Afrobiker
Afrobiker
16.01.2023, 17:34:31 via Android
  • 6
@ameliniummm auto sprowadzone z Niemiec traci na wartości wraz z kwadratem odległości jaką pokona na lawecie bo o własnych siłach te perełki nawet z parkingu turasa nie są w stanie wyjechać ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
ameliniummm
ameliniummm
16.01.2023, 17:43:03
  • 3
@Afrobiker: a potem gdzies w szopie są lepione z kradzionych czesci

dzieju41
dzieju41
16.01.2023, 16:04:30
  • 20
Czyli mogę pozwać Niemca, który płakał gdy sprzedawał?
  • 4
ameliniummm
ameliniummm
16.01.2023, 17:23:23
  • 10
Czyli mogę pozwać Niemca, który płakał gdy sprzedawał?


@dzieju41: nie, bo płakał
posso
posso
16.01.2023, 17:32:13
  • 2
@dzieju41: Nie możesz, bo cuda zaczynają się dziać dopiero w Świecku.
Nie wiem jak teraz, ale kilka lat temu można było tam kupić już gotowe książeczki serwisowe pod dany przebieg ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ametystowy
Ametystowy
16.01.2023, 16:46:53 via Android
  • 14
W 2008 kupowałem półtoraroczne Renault z przebiegiem 170.000 km. Wiedziałem, że jest to przebieg autentyk, bo mało prawdopodobne by ktoś przejechał więcej.
Do dziś mam to auto. Dopiero tym roku wskoczyło 300.000. Od kupna jedynie wymiana płynów, filtów, rozrządu, hamulce i jakieś elementy zawieszenia. Nic się nie psuje. Auto do dziś w oryginalnym lakierze.
Duży przebieg to nie problem, pod warunkiem, że się dba o auto.
  • 4
elemenTH
elemenTH
16.01.2023, 16:58:09
  • 19
@Ametystowy: ja w 2013 kupiłem peżota z 2010 od handlarza w zajebistej cenie, auto było używane 2 lata w urzędzie jako firmówka i nastukało 192tys ale handlarz musiał cofnąć na słynne 179tys ( ͡º ͜ʖ͡º) Wóz dobił do 300tys licznikowych czyli trochę ponad, w zasadzie 2 razy się popsuł przez te ponad 100tys, raz przez debila mechanika co udawał, że się zna na dieslach i zapchaliśmy
elemenTH
elemenTH
16.01.2023, 20:21:41 via Android
  • 0
@WUJICO a jaka jest szansa, że ktoś w pl kupił auto prywatnie i sprzedaje po 3-4 latach? Żadna, same firmówki z serwisem long life ¯_(ツ)_/¯
rewter
rewter
16.01.2023, 17:26:19
  • 11
Przecież Pan Minister Ziobro wprowadził przepisy, że za cofanie liczników idzie się do więzienia i w telewizorze powiedział, że teraz juz nikt nie cofa liczników?
  • 3
Bad_Wolf
Bad_Wolf
16.01.2023, 17:29:20
  • 17
Przecież Pan Minister Ziobro wprowadził przepisy, że za cofanie liczników idzie się do więzienia i w telewizorze powiedział, że teraz juz nikt nie cofa liczników?


@rewter: no i nikt nie cofa w Polsce licznika.
Robi to 0,5km przed granicą¯\_(ツ)_/¯
rewter
rewter
16.01.2023, 17:46:44
  • 2
@Bad_Wolf: Aha, to równie sprytne jak z aborcją.
UniversalHater
UniversalHater
16.01.2023, 17:28:36
  • 9
A więc jest 10% szansa, że stan licznika nie był manipulowany (。◕‿‿◕。). To optymistyczna wiadomość.
  • 1
jdef90
jdef90
16.01.2023, 17:58:37
  • 0
@UniversalHater: nie... one są poprawiane poza Niemcami :)
Pitagolas
Pitagolas
16.01.2023, 17:34:51
  • 8
Myślę, że wszyscy oszuści kręcący liczniki w autach powinni zgnić w lochach.
  • 3
Afrobiker
Afrobiker
16.01.2023, 17:39:30 via Android
  • 13
@Pitagolas w piekle.jest specjalne miejsce dla takich. Mają ustawiony licznik przy kotle i jak licznik dobije do 100 tys to są wolni ale za każdym razem gdy licznik wskazuje 99 tys to przychodzi diabeł i skręca go o połowę ( ͡º ͜ʖ͡º)
Pitagolas
Pitagolas
16.01.2023, 17:47:57
  • 7
@Kalosz667: tak sobie to tłumacz, to zwykłe #!$%@? i oszustwo.
sredni_szu
sredni_szu
16.01.2023, 17:27:49
  • 8
To dlaczego Niemcy nie potrafią stworzyć ogólnokrajowej bazy przebiegów aktualizowanej przy przeglądach? Chyba cała Europa poza nimi ma coś takiego. Tu aż same nasuwają się teorie spiskowe.
  • 3
vegetassj1
vegetassj1
16.01.2023, 17:44:08 via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
@sredni_szu:
Niency w wielu miejscach sa po prostu uposledzeni technologicznie
Inna sprawa,ze moze im sie to oplacac- sa najwiekszym rynkiem moto w Europie,a pewnie z 90% aut uzywanych na rynki nowych krajow UE trafia wlasnie z Niemiec.
szefol13
szefol13
16.01.2023, 17:49:05
  • 4
@sredni_szu: A jadąc do ASO VW chcąc sprawdzić auto po numerze VIN twierdzą że VIN to dane osobowe i nie można ich udostępniać.
Jaupiorecispodnie
Jaupiorecispodnie
16.01.2023, 19:08:55
  • 7
I dalej rośnie aktualnie 417k. W tym roku będę zmieniał na coś świeższego i jestem ciekaw ile się nasłucha. Od kupujących.
źródło: comment_1673896078iR2D1mQNUSUMBhBngGTR2L.jpg
  • 3
Jaupiorecispodnie
Jaupiorecispodnie
16.01.2023, 20:44:24
  • 0
@mamFAJNYnick: 2.0 LPG scenic 2 2004 r.
mamFAJNYnick
mamFAJNYnick
16.01.2023, 20:47:22
  • 0
@Jaupiorecispodnie: nice
muminek77
muminek77
16.01.2023, 18:32:38
  • 7
90% czyli co 3 samochod - to by sie zgadzalo
feyd_pl
feyd_pl
16.01.2023, 17:31:24
  • 7
Naiwnosc polakow jest kosmiczna. Majac auto 3 msc nabilem 10k wcale duzo nie podrozujac. utrzymujac to tempo 40k w rok. Po 10 latach 400k. I teraz jakim cudem auta maja 180k w wieku 10lat. Im bardziej fura na wypasie tym czesciej sluzy za wygodny srodek do nabijania kilometrow. Szczegolnie w niemczech gdzie jezdzenie miedzy miastami jest powszechnym elementem. 60-100k przebiegu jest czyms normalnym i auto sie sprzedaje po 3-4 latach.

Polacy niestety
  • 22
pankalmar
pankalmar
16.01.2023, 17:35:22
  • 44
@feyd_pl: 10k w trzy miesiące to jest potwornie dużo jeżdżenia.
Radkovich
Radkovich
16.01.2023, 17:36:54
  • 14
@feyd_pl: Zdarzają się niskie przebiegi. Mam opla po rodzicach, 15 letnie auto z przebiegiem 80 tys. km, teraz mają i30, 5 letnie auto dopiero dobija do 40 tys.
maciejpawlak
maciejpawlak
16.01.2023, 18:28:58
  • 6
Mam auto z przebiegiem 270 tysięcy km, rocznik 1998. I co? Kto uwierzy? Mam dane z CEPIKU, kartki w segregatorze z kolejnych przeglądów, a i tak większość osób mówi że kręcony. Auto stało w garażu 14 lat, teraz przez ostatnie 2 lata przejeździłem 20 tysięcy km. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 1
Krzemol
Krzemol
16.01.2023, 18:39:48
  • 0
@maciejpawlak: w Polsce to każdy uwierzy. Niby każdy wie że liczniki są kręcone, a jednocześnie każdy żyje nadzieją, że to jednak on znalazł tą perełkę z 178tys przebiegu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
tombeczka
tombeczka
16.01.2023, 19:06:54
  • 5
W momencie, gdy niemieckie auto zostaje wyrejestrowane z ich ewidencji i zanim trafi na ewidencję do Polski - występuje dziura prawno-administracyjna pozwalająca "zrobić korektę" zasadniczo bez żadnych konsekwencji i ryzyka.
  • 3
typ53B
typ53B
18.01.2023, 07:05:52 via Android
  • 0
@RabinTakRabinNie ford ma aplikację gdzie na podstawie winu i pierwszej rejestracji podglądasz całą historię serwisową ot tak bez żadnej weryfikacji. Jedyny minus, że dane są gdzieś tak od 201-12 r.
SKG_GrOUP
SKG_GrOUP
18.01.2023, 20:10:05 via Wykop
  • 0
@typ53B: tak bo fordy jeżdżą do serwisów po gwarancji :D Przebieg w seriwise do 100tkm a potem niezależne warsztaty
intri
intri
16.01.2023, 18:46:56
  • 5
Cena i przebieg do uzgodnienia.
lucky_luck_
lucky_luck_
16.01.2023, 18:46:12
  • 5
Nie przesadzaj opie (づ•﹏•)づ wiadomo, ze polscy handlarze to pasjonaci i wyszukują dla swoich klientów tylko perełki (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) jak ktoś wierzy ze w dziesięcioletnim dieslu dostanie poniżej 150-200k km sam sobie winien (tym bardziej z Niemiec, gdzie potrafią dojeżdżać po 100km w jedna stronę dziennie do pracy)
WaldemarBatura
WaldemarBatura
16.01.2023, 18:12:05
  • 5
Przebieg to słaby wskaźnik czegokolwiek. Co innego jest 100 000 km po mieście a co innego 100 000 km w trasie.
Powinien być montowany licznik motogodzin :)
Pebejg
Pebejg
16.01.2023, 16:01:32 via iOS
  • 5
Przecież Niemcy sami tego chcą
  • 1
podjad3k
podjad3k
16.01.2023, 17:29:06 via Android
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >
  • Wykopujący (1128)
  • Zakopujący (3)

Hity

tygodnia

Polska Fundacja Narodowa wydała 1,2 mln zł na wizytę youtubera
2651
Będzie obywatelski projekt ustawy likwidujący zakaz handlu w niedziele
1837
Ukraina Pierwsza doba wojny
1525
Więcej młodych ludzi uważa, że to mężczyźni są dyskryminowani
1471
Feministki skarżą się na nagłaśnianie sprawy fałszywego oskarżenia o gwałt
1364
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #ukraina
  • #historia
  • #prawo
  • #sport

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl