Pisiory zauważyły swój błąd - doprowadziły do takiego dobrobytu, że wkrótce co trzeci Polak będzie jeździć autem zabytkowym, więc zmieniają prawo ( ͡°͜ʖ͡°)
@PosiadaczKonta: Oczywiście, że jest. Ale oryginalne nie mószą być wszystkie oryginalnie z tego samochodu, tylko mogą być przełożone z innego. Czyli jeśli masz Passata i przełożysz silnik z innego Passata, to się kwalifikuje. Pytanie ilu osobom będzie się chciało przechodzić procedurę, choć przypuszczam, że przy odrobinę droższych autach to się może opłacać. Szczególnie w centrach miast, gdzie takie samochody będą dopuszczane do ruchu, a inne benzyniaki będą aut.
@SaperX: to nie tak ze kazdy trup sie lapie, musi przejsc ogledziny przez rzeczoznawce, musi byc w oryginale. wtedy jest szansa ze otrzyma się specjalne prawa w postaci niższego ubezpieczenia czy rzadszych badan technicznych. Jest tez 2 strona medalu: skarb państwa jest wspolwlasciciaelem, nie można sprzedać, a wyjechać za granice bez zgody konserwatora zabytków no i trzeba utrzymywać stan zgodny z oryginałem.
@rothejro: niższe oc było kiedyś w pzu przy 25-letnim samochodzie, zwanym u nich "weteran szos" i to bez zbędnych badań rzeczoznawcy - miało się to z automatu :)
@rothejro: jeśli chcesz samochód zabytkowy po to, żeby nie płacić podatku drogowego to: Wiek: 25-40 lat, tylko benzyna, płacisz 1/4 podatku na rok. Możesz jeździć nim 9 z 12 miesięcy w roku. Nie możesz w grudniu, styczniu i lutym.
Powyżej 40 lat ograniczenia znikają, możesz śmigać zarówno dieslem, jak i benzyną. Nie płacisz podatku drogowego.
Do tego dochodzą problemy z ubezpieczeniem, bo czasem jest tak, że musisz mieć drugie auto, "współczesne",
Zmieniają przepisy bo na wsiach w najbiedniejszych województwach polski całe wioski okazywało się że już jeżdżą klasykami. Ja dla przykładu w końcu uzbierałem kasę i dużą część pożyczyłem aby doznać tego magiczneho prestige o którym w broszurach audi A4 tyle mówią. Bo tam co piąte słowo to prestige serio. Więc kupiłem nowy samochód. Bo do tej pory jeździłem 22 letnim Matizem.
Wiem że im się to podoba bo zakrywają twarz patrzą się
Teraz na żółte tablice można zarejestrować nawet nowe auto. Ta zmiana eliminuje tę dziwną możliwość.
Dzisiaj wystarczy prowadzić działalność typu muzeum samochodowe i każdy posiadany samochód, który wpiszesz na listę eksponatów w tym muzeum możesz zarejestrować na żółtych blachach. Może to być jeden pojazd i wcale nie musi stać na ekspozycji.
Komentarze (131)
najlepsze
@bylem_bordo: jak mós to mós
wtedy jest szansa ze otrzyma się specjalne prawa w postaci niższego ubezpieczenia czy rzadszych badan technicznych.
Jest tez 2 strona medalu: skarb państwa jest wspolwlasciciaelem, nie można sprzedać, a wyjechać za granice bez zgody konserwatora zabytków no i trzeba utrzymywać stan zgodny z oryginałem.
Wiek: 25-40 lat, tylko benzyna, płacisz 1/4 podatku na rok. Możesz jeździć nim 9 z 12 miesięcy w roku. Nie możesz w grudniu, styczniu i lutym.
Powyżej 40 lat ograniczenia znikają, możesz śmigać zarówno dieslem, jak i benzyną. Nie płacisz podatku drogowego.
Do tego dochodzą problemy z ubezpieczeniem, bo czasem jest tak, że musisz mieć drugie auto, "współczesne",
Ja dla przykładu w końcu uzbierałem kasę i dużą część pożyczyłem aby doznać tego magiczneho prestige o którym w broszurach audi A4 tyle mówią. Bo tam co piąte słowo to prestige serio.
Więc kupiłem nowy samochód.
Bo do tej pory jeździłem 22 letnim Matizem.
Wiem że im się to podoba bo zakrywają twarz patrzą się
Komentarz usunięty przez moderatora
@paliwoda: brawo Panu. Bardzo dziękujemy za poprawkę. Wy nawet nie wiecie ile na Paliwody poprawkach nauczyłem się sam wielu rzeczy( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dzisiaj wystarczy prowadzić działalność typu muzeum samochodowe i każdy posiadany samochód, który wpiszesz na listę eksponatów w tym muzeum możesz zarejestrować na żółtych blachach. Może to być jeden pojazd i wcale nie musi stać na ekspozycji.