Do wszystkich piszących .że nie hamował : Wyraźnie widać jeszcze przed uderzeniem w motocyklistkę hamowanie . Maska auta wyraźnie nurkuje a kierowca odbija w prawo . 99 % kierowców odbija w prawo w podobnej sytuacji .
@harryrama: W takich sytuacjach się nie hamuje. Jedynie co możemy zrobić to ruch kierownicą i zmiana kierunku jazdy. Na zadziałanie układu hamulcowego i nogi potrzeba zbyt długiego czasu. Impuls nerwowy w człowieku porusza się około 1m/s, czyli na reakcję nogi potrzeba około 1sekundy. A jeszcze dodając że działanie układu hamulcowego też potrzeba czasu, więc w takich sytuacjach nie ma sensu naciskać na hamulec, zwłaszcza, że tracimy sterowność auta w kierunku prawo,
@harryrama: dokładnie, widać hamowanie ok. 0,4 s po wypadku. To jest niesamowity czas reakcji biorąc pod uwagę czas przeniesienia nogi na hamulec, czas reakcji układu hamulcowego wynoszący podobno ok 0,3 s, więc decyzja o hamowaniu nastąpiła najprawdopodobniej jeszcze na ułamek sekundy przed wypadkiem motocyklistki, czyli uważnie obserwował drogę. Całkowita droga hamowania ok. 25m patrząc na mijane pasy i odległości z Google Maps. Prędkość wyliczyłem ok. 65 km/h więc to było zdecydowane
Kierowca w białym oczywiście winny, ale też mocno pechowa sytuacja. Podejrzewam, że spojrzał w lewo, zobaczył tylko TIRa, następnie zobaczył nagrywającego z prawej i stwierdził, że przed tirem spokojnie się wyrobi, więc skupił całą uwagę na nagrywającym (widać, że chciał wjechać na styk, bo i tak by wymusił nagrywającemu). No a w międzyczasie laska wyprzedziła tira i nawet jeśli kierowca w białym szybko rzucił tam okiem, to mogła znaleźć się na linii
@bezbekpol: światło motocykla widać przed tirem już wcześniej, dużo przed skrzyżowaniem, co więcej wydaje się, że motocyklistka nie jechała jakoś bardzo szybko. Niestety jest to chyba najczęstszy typ wypadków z udziałem motocyklistów, czyli niezauważenie ich na skrzyżowaniu. Jeszcze jak w przypadku znacznego przekroczenia prędkości przez motocyklistę kierowca mógłby się powołać na zasadę ograniczonego zaufania, bo nie musiałby się spodziewać pojazdu łamiącego przepisy, tak w tym przypadku według mnie wina jest wyłącznie
@voot: Dlatego w trosce o własne życie motocykliści nie powinni wyprzedzać na skrzyżowaniu gdzie oni to nagminnie to robią. Nie rozgrzeszam kierowcy w białym samochodzie tylko co komu po winie skoro życie i tak stracone i tak.
Naprawdę rzadko widzę motocyklistę co grzecznie jedzie za samochodem w sznureczku i dopiero daje w palnik za skrzyżowaniem. W większości włączają tryb god mode ale zapominają że ich kody są lewe i czasami nie
Takie drogi są tragiczne. Nie dość, że masz kilka pasów, które musisz obserwować zanim wjedziesz nad drogę, to jeszcze trzeba brać pod uwagę, że ktoś na motocyklu zrobi sobie rajd.
I proszę mnie poprawić ale jeśli dobrze przeczytałem informacje na temat tego wypadku:
-jechali za szybko -wyprzedzali pasem do skrętu w prawo? tutaj widzę zdania są podzielone i ja sam nie jestem w stanie na nagraniu wypatrzyć jak to dokładnie wyglądało
@Murasame: Wypadki się zdarzają, każdy popełnia błędy ty czy ja, takie wyjechanie moze zdarzyć się kazdemu nawet doskonałemu internaucie z wykopu,
motcykliste było widać z daleka jak wół na malowanych wrotach, nie ma specjalnego znaczenia do przyczyn wypadku to ile jechał, ma co do skutku śmiertnego, nawet gdyby to było przepisowe 50 biały nie miał prawa wyjechać, bo wymusił by pierwszeństwo.
NR1 w Polsce śmiertelnych wypadków to jest właśnie NIE ustąpienie
Takie wymuszenie to jedna z najczęstszych przyczyn wypadków motocyklowych. https://youtu.be/doSDfIo61r0 bardzo ładnie bo wyjaśnione dlaczego tak się dzieje.
I takie filmiki mnie mocno odstraszaja, zeby kupic sobie motocykl, chociaz bardzo bym chcial, bo daje to kupe frajdy i poczucie niesamowitej wolnosci. Biedna dziewczyna nie miala szans cokolwiek zrobic grrr.
@LaaN: Takie filmiki niech Cię uczą, a nie odstraszają. Każde skrzyżowanie to potencjalny zabójca, noga z gazu, jeździj jak inne samochody, nie wymijaj na wariata. Ja jeżdżę na niedrogim czoperku już 7-8 lat i nie miałem ani jednej stłuczki, chociaż zdarzył mi się parę razy jakiś głupek na drodze, którego spokojnie przepuściłem, albo elegancko wyhamowałem. Musisz jeździć tak, jakbyś był duchem i tle w temacie :-)
@LaaN: Najważniejsza zasada w jeździe na moto. Nigdy nie masz pierwszeństwa. Musisz myśleć za wszystkich i przewidywać co się może wydarzyć sekundy w przód.
Myślę, że nawet widząc ten motocykl w ten ułamek sekundy większość wykopków zachowałaby się tak samo bo leciał na pasie do skrętu i wyskoczył zza ciężarówki z dużą prędkością. Bardzo mi żal ofiary ale do wuja pana gość był bez szans na inną reakcję. Poza tym takie skrzyżowania to raczysko w czystej postaci. Projektant płakał jak rysował.
ostatnio mi mignal na tagu motocykle na mirko wysryw jakiegos typa o tym, ze ludzie jezdzacy jaskrawych kaskach i ciuchach na moto to debile wygladajacy jak robotnicy drogowi. odkad zdalem prawko na moto, a bylem wtedy chwile przed 30tka, tak chyba nie zdarzylo mi sie jezdzic bez oczojebnej kamizelki (oprocz doslownie kilku sytuacji, gdzie po prostu jej zapomnialem), a kask zawsze wybieram tez oczojebny. mozna sobie myslec co sie chce, ale naprawde
@Steven_Hyde: Jak jeżdzisz na motocyklu to uważaj, bo jest coś takiego jak ślepota kierowców na motocykle. Po prostu kierowcy nie widzą motocykli, bo to jest stosunkowo rzadko spotykany pojazd w porównaniu z samochodami. A reagujemy automatycznie i ten automatyzm na motocykle się nie wyrobił.
@repoo: Prawda? A nie danie tam świateł to najlepiej zaoszczędzone pieniądze w historii :p Jak ludziska z roboty wracają z Wago i firem w Środzie, to się tam sajgon robi.
Komentarze (831)
najlepsze
Wyraźnie widać jeszcze przed uderzeniem w motocyklistkę hamowanie .
Maska auta wyraźnie nurkuje a kierowca odbija w prawo .
99 % kierowców odbija w prawo w podobnej sytuacji .
Całkowita droga hamowania ok. 25m patrząc na mijane pasy i odległości z Google Maps. Prędkość wyliczyłem ok. 65 km/h więc to było zdecydowane
Naprawdę rzadko widzę motocyklistę co grzecznie jedzie za samochodem w sznureczku i dopiero daje w palnik za skrzyżowaniem. W większości włączają tryb god mode ale zapominają że ich kody są lewe i czasami nie
I proszę mnie poprawić ale jeśli dobrze przeczytałem informacje na temat tego wypadku:
-jechali za szybko
-wyprzedzali pasem do skrętu w prawo? tutaj widzę zdania są podzielone i ja sam nie jestem w stanie na nagraniu wypatrzyć jak to dokładnie wyglądało
Ps.
motcykliste było widać z daleka jak wół na malowanych wrotach, nie ma specjalnego znaczenia do przyczyn wypadku to ile jechał, ma co do skutku śmiertnego, nawet gdyby to było przepisowe 50 biały nie miał prawa wyjechać, bo wymusił by pierwszeństwo.
NR1 w Polsce śmiertelnych wypadków to jest właśnie NIE ustąpienie
https://youtu.be/doSDfIo61r0
bardzo ładnie bo wyjaśnione dlaczego tak się dzieje.
odkad zdalem prawko na moto, a bylem wtedy chwile przed 30tka, tak chyba nie zdarzylo mi sie jezdzic bez oczojebnej kamizelki (oprocz doslownie kilku sytuacji, gdzie po prostu jej zapomnialem), a kask zawsze wybieram tez oczojebny. mozna sobie myslec co sie chce, ale naprawde