Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko595
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

626

Gaz ziemny jest paliwem kopalnym. Dlaczego UE zalicza go do zielonej energii?

Komisja Europejska zdecydowała, że elektrownie, dla których podstawowym paliwem jest gaz ziemny, mogą być uznawane za wytwórców zielonej energii. Oznacza to, że można je zaliczyć do zrównoważonych inwestycji wraz z energią jądrową.

miteue
miteue
z
forsal.pl
dodany: 14.02.2022, 14:49:48
  • #
    europa
  • #
    ekonomia
  • #
    technologia
  • #
    energetyka
  • #
    ekologia
  • #
    nauka
  • 145
    • Facebook
    • Twitter

Komentarze (145)

najlepsze

bylem_simpem
bylem_simpem
14.02.2022, 14:51:22
  • 397
Bo Niemcy jako reseller rosyjskiego gazu mają w tym interes, tak samo jak w powstrzymaniu rozwoju energetyki nuklearnej.
  • 4
szopa123
szopa123
14.02.2022, 16:33:34
  • 83
@bylem_simpem: dokładnie... bo mają NS1 i NS2.
fiir
fiir
15.02.2022, 03:18:31 via iOS
  • 8
@bylem_simpem: dokładnie... bo mają NS1 i NS2.


@szopa123: NSDAP..
konkarne
konkarne
14.02.2022, 15:00:48
  • 78
Gaz ziemny jest paliwem kopalnym. Dlaczego UE zalicza go do zielonej energii?


Bo UE tak się zapędziła w kozi róg z regulacjami, że KAŻDY standardowy sposób produkcji energii uznała za szkodliwy i dlatego musiała wreszcie poluzować... A przede wszystkim dlatego, że w elektrownie gazowe zainwestowały Niemcy... ¯\_(ツ)_/¯
xaliemorph
xaliemorph
14.02.2022, 17:26:51
  • 18
Bo UE to DE, DE to UE.

Dlatego powinniśmy się poważnie zastanowić nad aliansem atomowym z Francją się poprzepraszać wzmacniając wymianę gospodarczą (choć z francuzami łatwo nie jest, oni lubią kolonialnie traktować innych).
  • 12
woj_st
woj_st
14.02.2022, 20:15:48
  • 4
@xaliemorph: a politycy DE są kupieni przez ruski Gazprom.
W.....m
konto usunięte 14.02.2022, 21:28:07
  • 5
Te pozostałe XX krajów ciągle daje sobą pogrywać


@xaliemorph: lub przywództwo Niemiec im się opłaca
kretu
kretu
14.02.2022, 15:31:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 11
Ponieważ świetnie się sprawdza jako pokrycie szczytowych zapotrzebowań na moc jako uzupełnienie do faktycznych zielonych źródeł. Dzięki czemu OZE zapewnia nam duży % energii a gaz zapewnia zapas mocy w krótkich momentach dużego zapotrzebowania. Niestety technologie przechowywania energii ciągle są niewydolne a na szczytowo pompowe nie ma miejsca i warunków.
  • 6
shaki24
shaki24
14.02.2022, 20:12:20
  • 4
@kretu: a jak juz ten gaz spalimy to wrocimy do modlow do boga wiatru i boga slonca? A wydobycie gazu oczywiscie jest neutralne dla ziemi?

Niezle weszla niemiecka propaganda…
kretu
kretu
14.02.2022, 20:41:41 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@shaki24: o kurde nie wiedziałem że na studiach 15 lat temu miałem propagandę niemiecka serwowaną. Nie jest to rozwiązanie idealne. Oczywiście że lepiej by mieć OZE na zapewnienie pełnej mocy na 100% przez cały rok. Problem jest tylko że przy dzisiejszej technologii OZE jest to nierealne. Gazowe ze swoją zdolnością do modulowania zwyczajnie pełnią inną rolę w cały miksie od pozostałych elektrowni i po części zastępują baterie. Jak uda nam się
SmacznyPies
SmacznyPies
14.02.2022, 15:02:30
  • 9
bo jak jest czysty gaz to się pali na zielono
noHuman
noHuman
14.02.2022, 15:51:47
  • 6
Gaz ziemny jest paliwem kopalnym. Dlaczego UE zalicza go do zielonej energii?

Co jest paliwem/energią kopalną można dość łatwo zdefiniować: węgiel, uran, gaz ziemny i geotermia.
Co jest "zieloną" energią...... kwestia bardzo umowna ;) zresztą tak samo jak z energią niebieską, czerwoną i przeźroczystą :P :P
  • 3
noHuman
noHuman
15.02.2022, 07:29:17
  • 0
gazy kopalniane to węglowodory wydobywane spod powierzchni ziemi.


@sireplama: ok, więc hel odpada, bo nie jest węglowodorem ;] paliwo kopalne/gaz kopalniany
sireplama
sireplama
15.02.2022, 09:12:36
  • 1
gazy kopalniane


@sireplama: paliwa kopalniane... dżizys, co ja tam napisałem...
mkarweta
mkarweta
14.02.2022, 22:06:19 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
Prawda jest taka, że gdyby Niemcom było to na rękę, to węgiel kamienny byłby zaliczany w UE do zielonej energii.
  • 2
sireplama
sireplama
14.02.2022, 23:23:47
  • 0
Prawda jest taka, że gdyby Niemcom było to na rękę, to węgiel kamienny byłby zaliczany w UE do zielonej energii.


@mkarweta: maja masę węgla, kopalni i elektrowni a jednak...
mkarweta
mkarweta
15.02.2022, 05:59:29 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sireplama: jednak nie umieją wyjaśnić, że rasa Panów powinna kopać i używać węgiel, a podludzie nie.
marcin-weremczuk-9
marcin-weremczuk-9
14.02.2022, 21:09:31
  • 4
źródło: comment_1644872968Vf767nxKUEWrPLCZF9ym8C.jpg
Korowiov
Korowiov
14.02.2022, 20:19:27
  • 4
Gaz ziemny jest paliwem kopalnym. Dlaczego UE zalicza go do zielonej energii?


Bo nie chcą mieć ciemno i zimno w chałupie?
beconase
beconase
14.02.2022, 20:16:33
  • 4
Bo ślimak to ryba, czego nie rozumiecie?
  • 2
zmij666
zmij666
14.02.2022, 20:44:13
  • -7
@beconase: w zwiazku z tym hejtuj UE i pedz w objecia Putina. Powinni zrobic tobie pushback, wracaj skad przybyles.
Niukron
Niukron
14.02.2022, 20:50:06
  • 5
@zmij666: jak na razie to Niemcy pędzą w objęcia Putina. PKB rosji to tylko 2x polska, trudno byłoby im utrzymać nas w ich strefie wplywow z takim potencjałem gospodarczym. W dodatku możemy lawirowac pomiędzy Chinami, eu i USA co prawdopodobnie dałoby nam najwięcej korzyści niż trzymanie się tylko jednej strony.
panropuch
panropuch
14.02.2022, 15:03:07
  • 4
Gaz to jest nic. Najśmieszniejsze, że "biomasa", czyli palenie czym popadnie co wyrosło to też zielona energia, w Polsce są całe plantacje kukurydzy, które służą do tego, żeby je wyciąć i wywieźć do Niemiec na biomasę.
  • 16
Kotwworku
Kotwworku
14.02.2022, 20:15:09
  • 120
Gaz to jest nic. Najśmieszniejsze, że "biomasa",


@panropuch: to nie jest śmieszne, to jest sensowne. Biomasa aby wyrosnąć ciągnie węgiel z atmosfery, po spaleniu uwalnia go z powrotem. Jest więc neutralna jeśli chodzi o bilans CO2.

Gaz ziemny dokłada się do bilansu i powoduje zwiększenie efektu cieplarnianego. Nie wspominając iż metan sam w sobie jest wielokrotnie gorszy na klimat niż CO2, a zawsze go trochę ulatuje.

Biomasa jest zdecydowanie mniej szkodliwa
m.....2
konto usunięte 14.02.2022, 20:17:05
  • 30

Komentarz usunięty przez moderatora

barteck
barteck
14.02.2022, 20:46:02 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
a co z samochodami? na LPG czy na CNG?
  • 1
Ranger
Ranger
14.02.2022, 22:22:01
  • 1
@barteck: na węgiel
t_e_o_m_o
t_e_o_m_o
14.02.2022, 20:37:30
  • 2
Bo szwaby mają dwie rury gazowe na spółkę z kacapami. Jak by mieli taśmociąg z węglem to ten też był by zielony.
fraciu
fraciu
14.02.2022, 19:31:55 via Android
  • 2
Bo wytwarza najmniej CO2 z dodatkiem biogazu. Atom też jest w eu zatwierdzony jako "zielony"
  • 3
fraciu
fraciu
15.02.2022, 05:24:40 via Android
  • 0
@sireplama no masz rację, ale są też dobre właśnie dla wiatraków i paneli bo idzie je włączyć szybko i wyłączyc
dziedzicpruski
dziedzicpruski
15.02.2022, 09:08:00
  • 0
najmniej z paliw kopalnianych. Bo do paneli, wiatraków, atomu czy nawet wodnych to nie ma porównania.


@sireplama: Jeśli w bilansie pominiemy zupełnie CO2 wyemitowany w trakcie produkcji i utylizacji paneli i wiatraków. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wśród urządzeń wytwarzających energię, akurat te dwa rodzaje mają najniższą żywotność, więc zasadne jest o tym pamiętać. Wiatraki i panele trzeba często "odnawiać".
Czytelnik30
Czytelnik30
14.02.2022, 17:42:57 via Android
  • 2
Bo tak chciała froilain Markel, co podobno już nie rządzi
  • 1
sireplama
sireplama
14.02.2022, 23:54:52
  • 2
Bo tak chciała froilain Markel, co podobno już nie rządzi


@Czytelnik30: Pomysł z gazem odziedziczyła od Schroedera, a ten ewidentnie coś kręcił z ruskimi. Ogólnie to nie jest zły pomysł. Tylko opieranie się na ruskich i zabijanie atomu jest zwyczajnie głupie.
wiencejfakingcaptcha
wiencejfakingcaptcha
14.02.2022, 15:42:54
  • 2
UE to komuchy a komuchy wiadomo to debile
msc2
msc2
15.02.2022, 11:42:07
  • 1
To wszystko tematy zastępcze i kołowanie ludzi. Odgrywa się walka na naszych oczach między światem jednobiegunowym z hegemonem jako USA i światem wielobiegunowym gdzie USA tracą wpływy, a wchodzą Chiny jako jeden z biegunów, i Euroazja z Ruskimi i Niemcami, a Polska między nimi pod butem Niemców. Wystarczy trochę poczytać bloga Wolczala, aby się otworzyły oczy https://www.krzysztofwojczal.pl/geopolityka/europa-wschodnia/rosja-europa-wschodnia/usa-vs-rosja-drabina-eskalacyjna-konfliktu-analiza/ i o co w tym wszystkim chodzi. To jest walka gigantów.
rluk
rluk
15.02.2022, 07:06:22 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Byl deal. Niemcy nie beda sabotowac atomu(Francja) w zamian gaz(Niemcy) bedzie traktowany jako zielona energia i stad obydwa sa zaliczane do zielonej energii.
szybkijakpoybany
szybkijakpoybany
15.02.2022, 00:10:58
  • 1
Bo zawsze jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Zawsze!
m.....2
konto usunięte 14.02.2022, 20:15:51
  • 1

Komentarz usunięty przez moderatora

sireplama
sireplama
14.02.2022, 23:37:07
  • 1
Gaz to kopaliny. 450kg CO2 /MWh


@markus-92: poniżej 300 bo spalają go z biogazem.
dziedzicpruski
dziedzicpruski
15.02.2022, 09:02:38
  • 0
poniżej 300 bo spalają go z biogazem.


@sireplama: Tak mówią.
muminek77
muminek77
14.02.2022, 20:13:15
  • 1
skoro wg nich slimak to ryba to i gaz zielony, teczowi zdrowi, rdzenni slowianie czarni na netfliksie. kogos to jeszcze dziwi?
  • 1
zmij666
zmij666
14.02.2022, 20:45:37
  • -3
@muminek77: powinni zrobic tobie pushback, wracaj skad przybyles.
MichaelKind
MichaelKind
14.02.2022, 19:55:36
  • 1
Bo jest wydobywany jako produkt uboczny ropy naftowej i albo zostanie spalony od razu przy wydobyciu albo można go puścić w rurociąg i sprzedać tzn. ogrzać nim coś innego (twój dom) niż powietrze nad rafinerią.
nowoczesny_jawnogrzesznik
nowoczesny_jawnogrzesznik
14.02.2022, 19:25:48
  • 1
Bo jest ruski.
tr0llk0nt0
tr0llk0nt0
14.02.2022, 19:21:11
  • 1
Gaz ziemny jest paliwem kopalnym. Dlaczego UE zalicza go do zielonej energii?

Spoko. Nie takie fikołki już były. Jak wiadomo biomasa jest paliwem ekologicznym. Oczywiście dzieje się tak wyłącznie dlatego, że przyjęto, że emisja CO2 z biomasy jest równa 0 dla celów bilansowych. I już naprawdę nieważne, że ze spalania biomasy (tak tak, nawet tzw. "pelletu") może się emitować 2 razy więcej pyłu drobnego (PM2.5, podlinkowałem, gdyby ktoś był zainteresowany
  • 6
sireplama
sireplama
14.02.2022, 23:47:11
  • 2
prze co wychodzi na zero


@wojciech-wwww: No nie wychodzi. Trochę się czepiam - jasne, ale skoro liczy się emisję CO2 przy produkcji, transporcie i montażu paneli to czemu nie liczy się CO2 związanego z uprawą, transportem i przerobieniem biomasy i biogazu?
tr0llk0nt0
tr0llk0nt0
15.02.2022, 07:18:31
  • 0
to czemu nie liczy się CO2 związanego z uprawą, transportem i przerobieniem biomasy i biogazu

@sireplama: Są statystyki, które to ujmują – chodzi o zużycie energii finalnej, o ile czegoś nie pokręciłem.
artekF
artekF
15.02.2022, 11:19:21 via iOS
  • 0
No szwaby tak chca ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (626)
  • Zakopujący (5)

Hity

tygodnia

Orlen może spodziewać się pozwów za zawyżanie cen. Niech temat zapłonie!
4271
Może i nowy wykop nie jest czytelny, ale za to zawiera 2 razy mniej treści.
2493
Prowadzenie dyskusji na portalu Wykop.pl stało się niewykonalne
2070
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
1766
200 mld zł na poprawę demografii w PL w ramach 500+, a mimo to jest tragicznie
1622
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #swiat
  • #rosja
  • #polityka
  • #ukraina
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #polska
  • #ciekawostki
  • #kultura
  • #niemcy

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki