Dość przerażająca dla mnie jest postawa całkiem sporej ilości kierowców z którymi mam okazję rozmawiać.
Tak w największym skrócie ich tezy: - nie ma fizycznej możliwości żeby przepuszczać pieszych na przejściach bo kierowca nie może się za nimi rozglądać, kierowca patrzy tylko na jezdnię - nie ma możliwości żeby nie wyprzedzać na przejściach, bo kierowca nie ma czasu na wypatrywanie jakiś znaków, a zebr nie widać - jak już się zaczęło wyprzedzanie
Ogólnie to mam taką uwagę że gdyby w terenie zabudowanym zamiast 99km/h (żeby prawka nie zabrali) jeździli chociaż 70km/h (o dozwolonych 50 nie wspominając) to by było znacznie łatwiej wszystko ogarnąć, a i hamulce by miały lżej to jest oczywiście koronny argument:
@hellfirehe: Szczerze? Gdzie jeździsz, i gdzie widzisz takie zachowanie? Wczoraj trochę po Krakowie pojeździłem (pierwszy raz dłużej od nowych przepisów), i generalnie mało kto nawet 65 na ograniczeniu 50
Przy 2 przejściach blisko siebie i 2 kierunkach ruchu trzeba naraz analizować drogę 4 osób, a jak idzie grupa to każdej osoby z osobna.
@rzookol: Nie no straszna sprawa, 4 osoby! A jak się włączasz do ruchu z podporządkowanej i jedzie więcej niż 3 auta to już nie ogarniasz i się wjebujesz na skrzyżowanie?
Ale oczywiście nie można zwolnić przed przejściem lub się nawet się zatrzymać, bo przecież hamulce się zużyją!
Na filmie widać miejscowość Cieszyn, ulica Zamkowa. Na górze jest między innymi przedszkole i szkoła muzyczna. Codziennie prowadzę tam syna do tegóż przedszkola. Samochód wyjeżdza z najbardziej reprezentatywnej i zabytkowej ulicy Cieszyna - tego ruchu tam w ogóle nie powinno być, ale nikt nie ma jaj, żeby #!$%@?ć auta z rynku i rzeczonej ulicy.
@rezoner: Faktycznie, dojazd do teatru i okolicznych restauracji (np. odbierania sushi) wtedy będzie genialną opcją :) Dwukierunkowy ruch też odpada, bo piękny był przykład paraliżu przy remoncie Głębokiej.
Mistrz z Audi, miał wyjątkowo pechowy dzień: "Stróże prawa ustalili tożsamość kierowcy. Jak informują, jest to 20-letni mieszkaniec Cieszyna. Za popełnione wykroczenia - nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu i spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym - został ukarany mandatem karnym w wysokości 2,5 tysięcy złotych. Nałożono na niego również 10 punktów karnych.
Na tym się nie skończyło. - Kilka godzin po wyjściu z policyjnej jednostki mężczyzna został wylegitymowany przez innych mundurowych, którzy ujawnili przy nim
Od dziesięciu lat, chodzę do pracy pieszo. Gdy w czerwcu zmieniły się przepisy dotyczące ustępowania pieszym mającym zamiar wejść na przejście generalnie tylko niewielu kierujących nie stosowało się do tego przepisu. Teraz, gdy już wszyscy się przyzwyczaili, że nikt tego nie egzekwuje, sytuacja wróciła do stanu sprzed lat. Jeden na dziesięciu zatrzyma się i przepuści, mimo iż stoję czubkami butów na krawężniku i trudno nie odgadnąć jaki mam zamiar. Przypadki nieprzepuszczania przez
A czego ty oczekujesz od ameb umysłowych? Ostatnio mi trzy razy przed twarzą samochód przejeżdżał. Kierowcą za każdym razem była jakaś blondi tęgo wpatrzona w jezdnię przed sobą. Gdyby mnie uderzyła to pewnie jeszcze wyskoczyłaby ze sprutą że ona jest MADKĄ i jej się NALEŻY pierwszeństwo.
Inny temat to sebixy co zapiedalają w tych swoich 20-letnich złomach po osiedlu 80 km/h. Samochodoza w pełnej krasie.
Takich debili, jak z pierwszej akcji czy debil z kaudi z 0:20 to do dołu z wapnem.
Natomiast rakiem infrastruktury w Polsce są przejścia bez sygnalizacji świetlnej, na drogach o 2 i więcej pasach ruchu. W teorii można uważać, rozglądać się po znakach i profilaktycznie zwalniać przy przejściach, ale w praktyce jest to zbyt wymagające dla przeciętnego kierowcy. Nie sprzyja temu słabe zabezpieczenie takich przejść, np. lepszym oświetleniem albo migającymi znakami, jak
@Krupier: Tak, nie zawsze da się postawić światła, ale zawsze da się inaczej zorganizować ruch pieszych. A skoro to rozwiązanie jest takie popularne, to proszę, znajdź mi przykład takiego przejścia na google maps z dowolnego kraju w Europie.
Rakowe jest to, że ktoś za biurkiem sobie wymyślił zakaz wyprzedzania na przejściach dla pieszych i myśli, że to załatwia problem potencjalnych potrąceń. No nie, statystyki wypadków, w tym śmiertelnych pokazują że to
@Krupier: dokładnie. #!$%@? głupoty, bo nie jesteś w stanie ogarnąć tego, że kierowcy (czynnik ludzki) są integralną częścią systemu, do momentu powszechnego wprowadzenia AI które będzie za nas prowadziło pojazd, przejścia dla pieszych na drogach dwu i więcej pasmowych generują niepotrzebne zagrożenie, pokazują to wszystkie statystyki.
A to, że takie rozwiązania są w Europie - są, ale ograniczają się to dróg w centrum miasta, w których pasy są na
Tępota i brak przewidywania sytuacji u kierowców na tym wideo jest bezdyskusyjna, ale robienie przejść bez sygnalizacji czy choćby azylu na trzypasmowych czy czteropasmowych drogach jest równie idiotyczne.
@Babaloo: Tu sie zgodzę, ale czy mając świadomość, że w Polsce jest sporo tak gównianych przejść nie powinno sie przy nich bardziej uważać a nie #!$%@?ć na pałę?
No #!$%@? kazda z tych sytuacji to powinno byc odebrane prawko na 2mc oraz badania lekarskie na koszt pajaca. 2 auta na 4 pasmowej drodze nagle sie zatrzymuja a ten #!$%@? jedzie jak gdyby nic? Ten z Cieszyna tez slepy czy pijany? Z jednej strony mandaty spoko a z drugiej kolizja lusterkami i kwoty tez w tysiace, gdzie tu adekwatna kara to przewinienia?
@czaplaxd-xd jak jest współwina to owszem ale jak ktoś koniecznie chce mieć dowody w postaci zeznań policji to kurde co zrobisz. Doczytałem o tym pajacu z Cieszyna, w podlinkowanym artykule z powiązanych. Wg mnie pewniebył nafurany, na haju.
Ogolnie to razic pradem takich bydlakow, ktorzy celowo przyspieszaja "bo zdaza" na pasach. Natomiast co do pieszych... Ci z nagrania obserwowali sytuacje I nic sie nie stalo bo nie wychodzili bez glowy. Ja wczoraj w ciezkich warunkach mialem cwaniaka, ktory wyszedl mi w nocy z buta na pasy, nawet sie nie spojrzal w moja strone, co prawda zwolnilem do 30 przed przejsciem bo bylo slisko I na absie bez problemu wyhamowalem ale
@Fatalbazooka: Ależ jak to? Jesteś na wykopie, tutaj większość twierdzi że powinieneś go widzieć już z daleka, zwolnić, zatrzymać się. A jeśli nie ogarniasz - to jesteś starym dziadem albo z innych przyczyn nie powinieneś mieć prawka. Cwaniak na pasach może wszystko, tobie nie należy się nic..
"mężczyzna został ukarany mandatem karnym w wysokości 2,5 tys. złotych, nałożono na niego również 10 punktów karnych.
Jednak to nie koniec „przygód” 20-latka z cieszyńską policją. - Kilka godzin po wyjściu z policyjnej jednostki, gdzie został nałożony na niego mandat karny, mężczyzna został wylegitymowany przez innych mundurowych, którzy ujawnili przy nim susz rośliny. Badanie narkotesterem wykazało, że jest to marihuana (...)"
Mandaty mandatami, ale gdyby ktos naprawde chcial poprawic bezpieczenstwo pieszych to nalezy zaczac od infrastruktury. Jezeli mamy przejscie dla pieszych na drodze z 2+ pasami w jednym kierunku to to musi byc sterowane sygnalizacja swietlna. A jak widac na filmie najczesciej w takich miejscach dochodzi do omijania i wyprzedzania na i przed przejsciem.
Takie zachowania tępić bez litości. Ze trzy lata temu wysłałem policji podobny filmik i jedyne co mnie spotkało to dwa telefony od policji. Nic wiecej, żadnego ciągania po komisariatach. Jest to jedyny typ zdarzeń na drodze co tak na mnie działa. Jak ktoś jest tak tępy, że nie rozumie po co zatrzymują się inne auta przed pasami to jest za glupi na prawo prowadzenia auta po drogach publicznych.
O ile przy przejściach dla pieszych zawsze staram się być maksymalnie uważny, to średnio raz na dwa lata odwalę taką akcję jak w 0:33. Przy każdej takiej sytuacji był jeden wspólny mianownik - kierowca na sąsiednim pasie zamiast się normalnie zatrzymać przed przejściem, to się zatrzymuje/toczy kilka/kilkanaście metrów wcześniej tak jak na filmie i zanim do mózgu dotrze, że on przepuszcza pieszych to już jest za późno. Oczywiście to mnie nie usprawiedliwia,
Komentarze (157)
najlepsze
Tak w największym skrócie ich tezy:
- nie ma fizycznej możliwości żeby przepuszczać pieszych na przejściach bo kierowca nie może się za nimi rozglądać, kierowca patrzy tylko na jezdnię
- nie ma możliwości żeby nie wyprzedzać na przejściach, bo kierowca nie ma czasu na wypatrywanie jakiś znaków, a zebr nie widać
- jak już się zaczęło wyprzedzanie
@hellfirehe: Szczerze? Gdzie jeździsz, i gdzie widzisz takie zachowanie? Wczoraj trochę po Krakowie pojeździłem (pierwszy raz dłużej od nowych przepisów), i generalnie mało kto nawet 65 na ograniczeniu 50
@rzookol: Nie no straszna sprawa, 4 osoby! A jak się włączasz do ruchu z podporządkowanej i jedzie więcej niż 3 auta to już nie ogarniasz i się wjebujesz na skrzyżowanie?
Ale oczywiście nie można zwolnić przed przejściem lub się nawet się zatrzymać, bo przecież hamulce się zużyją!
Dwukierunkowy ruch też odpada, bo piękny był przykład paraliżu przy remoncie Głębokiej.
Myslenie nie boli.
"Stróże prawa ustalili tożsamość kierowcy. Jak informują, jest to 20-letni mieszkaniec Cieszyna. Za popełnione wykroczenia - nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu i spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym - został ukarany mandatem karnym w wysokości 2,5 tysięcy złotych. Nałożono na niego również 10 punktów karnych.
Na tym się nie skończyło. - Kilka godzin po wyjściu z policyjnej jednostki mężczyzna został wylegitymowany przez innych mundurowych, którzy ujawnili przy nim
Komentarz usunięty przez moderatora
Inny temat to sebixy co zapiedalają w tych swoich 20-letnich złomach po osiedlu 80 km/h. Samochodoza w pełnej krasie.
Natomiast rakiem infrastruktury w Polsce są przejścia bez sygnalizacji świetlnej, na drogach o 2 i więcej pasach ruchu. W teorii można uważać, rozglądać się po znakach i profilaktycznie zwalniać przy przejściach, ale w praktyce jest to zbyt wymagające dla przeciętnego kierowcy. Nie sprzyja temu słabe zabezpieczenie takich przejść, np. lepszym oświetleniem albo migającymi znakami, jak
Rakowe jest to, że ktoś za biurkiem sobie wymyślił zakaz wyprzedzania na przejściach dla pieszych i myśli, że to załatwia problem potencjalnych potrąceń. No nie, statystyki wypadków, w tym śmiertelnych pokazują że to
@Krupier: dokładnie. #!$%@? głupoty, bo nie jesteś w stanie ogarnąć tego, że kierowcy (czynnik ludzki) są integralną częścią systemu, do momentu powszechnego wprowadzenia AI które będzie za nas prowadziło pojazd, przejścia dla pieszych na drogach dwu i więcej pasmowych generują niepotrzebne zagrożenie, pokazują to wszystkie statystyki.
A to, że takie rozwiązania są w Europie - są, ale ograniczają się to dróg w centrum miasta, w których pasy są na
@marsjanin2012: Ludzie nauczą się żeby do byle stłuczki nie wzywać niebieskich.
Jednak to nie koniec „przygód” 20-latka z cieszyńską policją. - Kilka godzin po wyjściu z policyjnej jednostki, gdzie został nałożony na niego mandat karny, mężczyzna został wylegitymowany przez innych mundurowych, którzy ujawnili przy nim susz rośliny. Badanie narkotesterem wykazało, że jest to marihuana (...)"
Pozdrawiam.
Jest to jedyny typ zdarzeń na drodze co tak na mnie działa. Jak ktoś jest tak tępy, że nie rozumie po co zatrzymują się inne auta przed pasami to jest za glupi na prawo prowadzenia auta po drogach publicznych.
Oczywiście to mnie nie usprawiedliwia,