Fiat się zorientował, jak się oszukuje zimę w aucie elektrycznym.
Czyli kombinowane z ogrzewaniem w autach elektrycznych. A tak na prawdę piękne pokazanie jak powszechna elektryfikacja motoryzacji wyjdzie nam bokiem.
woland666 z- #
- #
- #
- #
- 119
- Odpowiedz
Komentarze (119)
najlepsze
Auto elektryczne nadaje się jako pojazd, dla ludzi, którzy nie jeżdżą często, mogą ładować na prywatnym miejscu parkingowym i mają nadmiar gotówki. No i lubią zabawki.
Do miesiąca już lepiej mieć zapas paliwa - łatwe w przechowywaniu.
Powodzenia w tych elektrykach.
Co to za kody, o co tu chodzi?
@Morf:
Jest ich i tak stosunkowo niewiele i jednak ogromna większość to wciąż hybrydy, które z ogrzewaniem czy ogólnie zasilaniem problemu nie mają. Jak ktoś ma "czystego" elektryka i mu padnie bateria to też żaden problem - wezwie lawetę, przebieduje chwilę na poboczu i tyle. Teraz wyobraź sobie cała zakopiankę unieruchomionych przez ogrzewanie
Przy -18 stopniach i niżej sprawność pompy ciepła to już okolice 1:1 z grzejnikiem elektrycznym, i tak masz więc dodatkowe 3 kW poboru mocy. O ile podczas jazdy autostradowej nawet w elektryku znajdzie się dość niepożądanego ciepła, które można wykorzystać do ogrzewania to na postoju nie dość, że musisz ogrzać kabinę, to jeszcze trzeba będzie dogrzać akumulator. Faktycznie taki trzygodzinny postój zrobił by problem tylko tym, którzy dojeżdżają na