Jak Wyglądał Upadek Ursusa - Dlaczego Nie Kupuje Polskich Maszyn
Polska maszyna rolnicza po 10 sezonach pomimo garażowania przerdzewiała na wylot. Ursusa zabiła pazernosc związków zawodowych. Nowe maszyny są drogie w eksploatacji- rolnicy wolą stare
murison z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 196
Komentarze (196)
najlepsze
I kierownicza, i związki, i ogólny #!$%@? - nie wiem czy pamiętacie lata 90 ale wniosek z nich jest tylko i wyłącznie taki: ze wsyzstko trzymało się na słowo honoru, a okreslenie "dziki wschód" to się z powietrza nie wzięło. Sytuacja zaczęła się u nas poprawiać dopiero gdy niewydolne zakłady sprzedano w #!$%@? bez sentymentów, a tak administracja jak i biznes zaczęli wdrażać jakiekolwiek zachodnie normy (kto pamięta
Bo to właśnie socjalistyczna mentalność.
Prywatny właściciel myślałby w kategorii lat do przodu. Być może do końca swojego życia. A może i w kategorii swoich dzieci.
Myślałby, jak utrzymać firmę na powierzchni, jak konkurować.
A socjalistyczne związki i dyrektorzy? Jak nachapać się jak najwięcej i jak się uwłaszczyć na państwowym (czyli niczyim) majątku.
Zagraniczny inwestor kazałby pracować, a cwaniaków by zwolnił. Więc inwestora się pozbyto, fabryka zaorana, ale
FSO produkował takie auta, że na starcie było już przestarzałe, ale w Polsce nie było czego innego.
Potem VW chciał przejął FSO, ale pazerne związki chciały więcej bo przecież Polska to nie dykta.
VW wybrał więc Skodę i to czeska marka dziś świeci blaskiem, a FSO zdechło :)
Polska w pigułce.
Nawet jakby VW przejał FSO to obstawiam, że wchłonąłby wszystkie zakłady do siebie ( nie mowie ze byloby to złe a nawet dobre w porownaniu z tym co mamy) i nie byloby zadnej marki FSO.
Czesi motoryzacyjnie zawsze byli
Z czego on kurde chce robić pokrywy do maszyn z kwasiaka? Czy zdaje sobie sprawę z kosztów takiego materiału?
@WOparachAbsurdu: oj no
dla mnie to jest poziom dzisiejszego YTmałpi poziom do materiału ma zachęcać jego tytuł i osoby, które się szanuje i chce oglądać,
dla mnie może być czarny kwadrat, jak tytuł mówi o zawartości mnie interesującej i tak zobaczę
@PodlaskiRolnik: Chyba robić koniowi, domyśl się co.
Podobnie była przejęta cementownia w Wierzbicy (Cementownia Przyjaźń). Sprzedana obcemu kapitałowi a po roku likwidacja i zniszczenie wszystkiego. Tam od samego początku wiadome było że nabywca nie jest zainteresowany kontynuacją działania.
artykuł z 2011
https://www.farmer.pl/technika-rolnicza/testy-farmera/rozsiewacz-nawozow-pol-mot-warfama-n-072-poczatki-bywaja-trudne,30795.html
później
https://www.farmer.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/warfama-to-teraz-ursus,36870.html
A u mnie stoi c360 z 75 bez rdzy i przerobi następne 46 lat.
Przetrwało chyba 40 lat ciągłej pracy i wyglądało jak nowe.
Nie wytrzymałyby ciężaru nawozu?
@hoop: Podejrzewam też, że skala robi swoje. Do tworzywa potrzebna jest cała linia technologiczna i zmiana kształtu pociąga za sobą wymianę form, więc im więcej części powstanie tym będą tańsze. Jeśli siewniki powstają w jakimś większym garażu w niskim "nakładzie", to opłaca się pewnie spawanie ¯\_(ツ)_/¯
Nawet koncerny samochodowe nie inwestuja w technologie wiecznych samochodow bo po 20 latach taki samochod ma range wozu drabiniastego
:)
https://24horaspuebla.com/wp-content/uploads/2020/11/en-un-mes-mas-o-menos-tesla-tendra-actualizacion-de-la-cybertruck.jpg