Hahaha, a złotówa i tak go od razu wyprzedził wjeżdżając pod prąd przez podwójną ciągłą :)))
Ale tak na poważnie to średni przykład na pokaznie działania śluzy w tym miejscu. Tam chwilę wcześniej jest rondko i bardzo małe prędkości. Jechałem tamtędy niedawno rowerem i od razu jak była możliwość to ustawiłem się na jedynym pasie tak, by się nikt nie wpychał a potem zjechałem na pas do skrętu w lewo i za
@Marmite: Appka wzywa, a do Tarnopola czy Winnicy taki wynalazek jak śluzy jeszcze nie dotarł, więc cierp myśli, że ten czerwony pasek to ułatwienie dla taksówek
Człowiek jest w szoku, że coś takiego istnieje w ogóle w polskich miastach (niestety tylko Poznań, Wrocław, Kraków, Warszawa). Cała reszta polski nawet nie doświadczyła pasów rowerowych na jezdni...
@ATAT-2: Ale to czekanie po prawej skręcającego w lewo i omijanie po lewej skręcającego w lewo przez skręcającego w prawo to jednak manewry wyższego poziomu.
Proponuję zapoznać się ze "skrętem w lewo na dwa" proponowanym przez Rowerowy Gdańsk. Sprawdza się znacznie lepiej niż zaproponowana w filmie wersja, gdyż nie trzeba czekać na dwie zmiany świateł.
W Gdańsku tego typu śluzy są rozrysowane m.in. na ulicach Wita Stwosza i Jana Pawła II.
Fajne rozwiązanie, pod warunkiem, że oznakowanie jest na tyle wcześnie, że rowerzysta wie, że na skrzyżowaniu taka śluza jest, zanim rozpocznie tradycyjny manewr skrętu w lewo.
I jak zwykle taxi, 'zawodowy kierowca' musiał coś odwalić. Dlatego bardzo obawiam się każdej jazdy po drogach publicznych jako rowerzysta. Zero szacunku do mnie na drodze, jakbym nagle przestawał być człowiekiem.
W Berlinie są na ścieżkach takie miejsca po prawej stronie ścieżki ze strzałką do lewoskrętu. Trzeba poczekać aż wszyscy jadący prosto przejadą, wtedy można przeciąć ich pas i skręcić w lewo. Trochę mi się to mieszało na początku, miałem tendencję do ustawiania się po lewej.
Wygląda mi to na strasznie głupie rozwiązanie. Fajnie wygląda jeśli jest tam jedna osoba, ale co jeśli na tym skrzyżowaniu będzie więcej niż jeden rowerzysta?
Jeśli ustawi się tam kilku chętnych na skręt w lewo i będą czekali na czerwone do jazdy prosto żeby sobie zmienić pas śluzą - to zablokują pas do jazdy prosto.
Jeśli jakiś rowerzysta chcący jechać prosto wjedzie tam w momencie zapalenia się czerwonego światła i zatrzyma, po
Komentarze (187)
najlepsze
Ale tak na poważnie to średni przykład na pokaznie działania śluzy w tym miejscu. Tam chwilę wcześniej jest rondko i bardzo małe prędkości. Jechałem tamtędy niedawno rowerem i od razu jak była możliwość to ustawiłem się na jedynym pasie tak, by się nikt nie wpychał a potem zjechałem na pas do skrętu w lewo i za
źródło: comment_1600873233827Pfvujk2bn8p4ZVuyLwj.jpg
Pobierz@nikifor: Tak średnio bym powiedział. Kierunki dojazdu do skrzyżowania pomyliłeś ( ͡º ͜ʖ͡º)
źródło: comment_1600898025GrN4X4uhoibc1auahjk33Z.jpg
Pobierz@RezuNN: w powiatowej Zielonej Górze mam toto przez część drogi rowerem z pracy do domu. Choć ścieżki rowerowe robią u nas - jak już - to z chodników, a nie z ulic
https://www.google.pl/maps/@51.9313084,15.5064605,3a,75y,101.06h,85.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH-ItBlIwxgp9B0PRkki4-A!2e0!7i13312!8i6656
@21chromosommoderatora:
pokaz rachunek :)
W Gdańsku tego typu śluzy są rozrysowane m.in. na ulicach Wita Stwosza i Jana Pawła II.
źródło: comment_1600902740N8Ra83nS7Kx0Qcsm3EeVVa.jpg
PobierzDlatego bardzo obawiam się każdej jazdy po drogach publicznych jako rowerzysta. Zero szacunku do mnie na drodze, jakbym nagle przestawał być człowiekiem.
Jeśli ustawi się tam kilku chętnych na skręt w lewo i będą czekali na czerwone do jazdy prosto żeby sobie zmienić pas śluzą - to zablokują pas do jazdy prosto.
Jeśli jakiś rowerzysta chcący jechać prosto wjedzie tam w momencie zapalenia się czerwonego światła i zatrzyma, po