Hahaha, a złotówa i tak go od razu wyprzedził wjeżdżając pod prąd przez podwójną ciągłą :)))
Ale tak na poważnie to średni przykład na pokaznie działania śluzy w tym miejscu. Tam chwilę wcześniej jest rondko i bardzo małe prędkości. Jechałem tamtędy niedawno rowerem i od razu jak była możliwość to ustawiłem się na jedynym pasie tak, by się nikt nie wpychał a potem zjechałem na pas do skrętu w lewo i za
@Marmite: Appka wzywa, a do Tarnopola czy Winnicy taki wynalazek jak śluzy jeszcze nie dotarł, więc cierp myśli, że ten czerwony pasek to ułatwienie dla taksówek
Człowiek jest w szoku, że coś takiego istnieje w ogóle w polskich miastach (niestety tylko Poznań, Wrocław, Kraków, Warszawa). Cała reszta polski nawet nie doświadczyła pasów rowerowych na jezdni...
@ATAT-2: Ale to czekanie po prawej skręcającego w lewo i omijanie po lewej skręcającego w lewo przez skręcającego w prawo to jednak manewry wyższego poziomu.
Proponuję zapoznać się ze "skrętem w lewo na dwa" proponowanym przez Rowerowy Gdańsk. Sprawdza się znacznie lepiej niż zaproponowana w filmie wersja, gdyż nie trzeba czekać na dwie zmiany świateł.
W Gdańsku tego typu śluzy są rozrysowane m.in. na ulicach Wita Stwosza i Jana Pawła II.
Fajne rozwiązanie, pod warunkiem, że oznakowanie jest na tyle wcześnie, że rowerzysta wie, że na skrzyżowaniu taka śluza jest, zanim rozpocznie tradycyjny manewr skrętu w lewo.
I jak zwykle taxi, 'zawodowy kierowca' musiał coś odwalić. Dlatego bardzo obawiam się każdej jazdy po drogach publicznych jako rowerzysta. Zero szacunku do mnie na drodze, jakbym nagle przestawał być człowiekiem.
W Berlinie są na ścieżkach takie miejsca po prawej stronie ścieżki ze strzałką do lewoskrętu. Trzeba poczekać aż wszyscy jadący prosto przejadą, wtedy można przeciąć ich pas i skręcić w lewo. Trochę mi się to mieszało na początku, miałem tendencję do ustawiania się po lewej.
Wygląda mi to na strasznie głupie rozwiązanie. Fajnie wygląda jeśli jest tam jedna osoba, ale co jeśli na tym skrzyżowaniu będzie więcej niż jeden rowerzysta?
Jeśli ustawi się tam kilku chętnych na skręt w lewo i będą czekali na czerwone do jazdy prosto żeby sobie zmienić pas śluzą - to zablokują pas do jazdy prosto.
Jeśli jakiś rowerzysta chcący jechać prosto wjedzie tam w momencie zapalenia się czerwonego światła i zatrzyma, po
jak na światłach albo śluzie rowerzyści się ustawiają jeden koło drugiego to po ruszeniu kto kogo gdzie ma wpuścić, przodem jadą ci z lewej czy prawej?
@TzK_: przodem jadą taksówkarze i czasem białe dostawczaki ( ͡°͜ʖ͡°)
a na serio... trzeba się rozejrzeć, rozpoznać kto jest jakiego typu rowerzystą. Babki z koszyczkami zwykle przy ruszaniu strasznie na boki rzuca i jadą wolniej. Jak komu się spieszy, lepiej do lewej niech się ustawia
Sam jezdze po miescie rowerem ale takie sluzy to RAK infrastruktury - mialyby sens gdyby w centrum mozna bylo jezdzic 30km/h. Po co mam wcinac sie i stac pierwszy na swiatlach jesli zanim sie napedze auta za mna czekaja? Dlatego zazwyczaj czekam za 5 tym samochodem aby po prostu zdazyc na turze swietlnej, i tak pozniej mozna te auta wyprzedzic w korku...
Moze jestem odosobnionym przypadkiem bo robie 40 tys rocznie autem
@m4kb0l: możesz przecież z dowolnej strony w takiej sytuacji wyprzedzić przykorkowane auta. Nawet jest wskazane, żeby się z przodu (po prawej) ustawić - wtedy jesteś widoczny.
No zajebiste, samochody zamiast szybko ruszyć, żeby przejechało ich jak najwięcej na jednym cyklu zielonym, to czekają aż się pedalarz napędzi. Chyba tylko w Holandii jest tyle rowerów że to może mieć sens.
@bbr555: Na filmiku jest jeden, przy założeniu że muszą czekać na zielonym żeby zapaliło się czerwone może ich się tam zebrać z 6, przy szybkiej zmianie świateł przejedzie 1/2 samochodów
Za rzeczowe wyjaśnianie jak powinni się zachowywać rowerzyści na ulicy zawsze wykop. Natomiast budowanie takiej infrastruktury bez konkretnej kampanii jak jej używać, to wywalanie kasy w błoto. Ilu rowerzystów umie korzystać ze sluzy? 5/100? I dalej: czy nasze kochane stowarzyszenia, aktywiści na rzecz rowerów, zrównoważonego transportu itp maja jakiekolwiek kampanie uczące swoich członków i sympatyków jak się zachowywać? Bo krzyczeć ze samochody mordują to wiem, ze umieją, ale zadbać o bezpieczeństwo to
W konsekwencji, jadąc przez Warszawę nie ma ani jednego rowerzysty który jedzie zgodnie z przepisami (pomijam kwiatki gdzie niejako „wymusza” to infrastruktura”).
Powiedziałbym że jest mniej więcej odwrotnie, problem bardzo często polega na tym że to infrastruktura wymusza nieprawidłowe i niebezpieczne zachowania.
Przecież większość rowerzystów w takiej sytuacji leci razem z pieszymi przez pasy, a za skrzyżowaniem cyk dalej na ulicę. Inna wersja to ewentualnie leci na czerwonym
@haosek: Kuźwa, dostajesz minusy a ja w zasadzie tylko takich rowerzystów widzę.
@mailtalk: Szczerze mówiąc to nie mam za dużo doświadczenia w jeździe samochodem po dużych miastach, ale to dorośli ludzie? Mi się takie zachowanie kojarzy z dzieciarnią jakąś.
@tdobe: @pss8888: mówicie dokładnie jak ci amerykanie, którzy nazywają ronda lewackim niebezpiecznym wymysłem. Tak, w USA ronda praktycznie nie występują, i przeciętny amerykański kierowca nie wie jak się na nich zachować.
Co za debile wymyślają kolejne śmiercionośne przepisy... Już widzę tych kierowców ciężkich krówek spoglądających przed maskę ;) Filmiki z dróg w Indiach mi się przypominają...
@amicuscuriae: To jakie jest lepsze? Ciągi pieszo-rowerowe, po których jeżdżą dzieci na rolkach, madki łażą z wózkami a jak jest ciemno, to nawet nie widać z której strony jest część dla rowerów, a z której dla pieszych?
Holandia, Dania – tam takie coś jak pas dla rowerów i śluzy funkcjonuje od dawna i się sprawdza dużo lepiej niż nasze CPRy.
@polski_cygan: Nie rozumiem. No oczywiście, że taka Holandia to jest de facto jedna wielka aglomeracja. Nie neguję, że jeśli mieszkasz na wsi pod Nowym Sączem to nie chce ci się pedałować 20 km codziennie do pracy. Jak mieszkasz w mieście to jest inaczej. Gęstsza zabudowa, wszystko dużo bliżej.
Ale tu generalnie nie chodzi o to, czy u nas da się żyć bez samochodu, czy nie. Wiele osób jest posiadaczem rowerów i
Komentarze (187)
najlepsze
Ale tak na poważnie to średni przykład na pokaznie działania śluzy w tym miejscu. Tam chwilę wcześniej jest rondko i bardzo małe prędkości. Jechałem tamtędy niedawno rowerem i od razu jak była możliwość to ustawiłem się na jedynym pasie tak, by się nikt nie wpychał a potem zjechałem na pas do skrętu w lewo i za
@nikifor: Tak średnio bym powiedział. Kierunki dojazdu do skrzyżowania pomyliłeś ( ͡º ͜ʖ͡º)
@RezuNN: w powiatowej Zielonej Górze mam toto przez część drogi rowerem z pracy do domu. Choć ścieżki rowerowe robią u nas - jak już - to z chodników, a nie z ulic
https://www.google.pl/maps/@51.9313084,15.5064605,3a,75y,101.06h,85.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH-ItBlIwxgp9B0PRkki4-A!2e0!7i13312!8i6656
@21chromosommoderatora:
pokaz rachunek :)
W Gdańsku tego typu śluzy są rozrysowane m.in. na ulicach Wita Stwosza i Jana Pawła II.
Dlatego bardzo obawiam się każdej jazdy po drogach publicznych jako rowerzysta. Zero szacunku do mnie na drodze, jakbym nagle przestawał być człowiekiem.
Jeśli ustawi się tam kilku chętnych na skręt w lewo i będą czekali na czerwone do jazdy prosto żeby sobie zmienić pas śluzą - to zablokują pas do jazdy prosto.
Jeśli jakiś rowerzysta chcący jechać prosto wjedzie tam w momencie zapalenia się czerwonego światła i zatrzyma, po
a na serio... trzeba się rozejrzeć, rozpoznać kto jest jakiego typu rowerzystą. Babki z koszyczkami zwykle przy ruszaniu strasznie na boki rzuca i jadą wolniej. Jak komu się spieszy, lepiej do lewej niech się ustawia
@TzK_: no jak to co... Art 24 Prawa o Ruchu Drogowym
z uwzględnieniem również punktu 12
Po co mam wcinac sie i stac pierwszy na swiatlach jesli zanim sie napedze auta za mna czekaja?
Dlatego zazwyczaj czekam za 5 tym samochodem aby po prostu zdazyc na turze swietlnej, i tak pozniej mozna te auta wyprzedzic w korku...
Moze jestem odosobnionym przypadkiem bo robie 40 tys rocznie autem
Natomiast budowanie takiej infrastruktury bez konkretnej kampanii jak jej używać, to wywalanie kasy w błoto. Ilu rowerzystów umie korzystać ze sluzy? 5/100?
I dalej: czy nasze kochane stowarzyszenia, aktywiści na rzecz rowerów, zrównoważonego transportu itp maja jakiekolwiek kampanie uczące swoich członków i sympatyków jak się zachowywać? Bo krzyczeć ze samochody mordują to wiem, ze umieją, ale zadbać o bezpieczeństwo to
Powiedziałbym że jest mniej więcej odwrotnie, problem bardzo często polega na tym że to infrastruktura wymusza nieprawidłowe i niebezpieczne zachowania.
W tym taka śluza rowerowa, patrz mój komentarz powyżej: https://www.wykop.pl/link/5710281/#comment-82145995
I niezliczone przypadki ścieżek rowerowych które na różne sposoby skłaniają do łamania przepisów, przede wszystkim takie które wyprowadzają
czemu w 39s rowerzysta nie może skręcić w prawo z pasa dla rowerów?
W 1:18 to marzenie żeby rowerzysta tak się zachowywał
@haosek: Kuźwa, dostajesz minusy a ja w zasadzie tylko takich rowerzystów widzę.
Dojeżdża do świateł, cyk na pasy, chodnik itd
@darck: Pogarsza odbiór, a nie jakość.
Nie wiem co to za pogańskie rytuały ale wygląda to niebezpiecznie ( ̄෴ ̄)
I co dalej?
Ja mam sam sie tego nauczyc czy sluchac telewizora?
Czy od nowa egzamin zdawac?
#reddin
Mam pytanie.
Jak ktos przekracza ciezarowka linie ciagle to moze to zrobic czy nie?
Holandia, Dania – tam takie coś jak pas dla rowerów i śluzy funkcjonuje od dawna i się sprawdza dużo lepiej niż nasze CPRy.
Ale tu generalnie nie chodzi o to, czy u nas da się żyć bez samochodu, czy nie. Wiele osób jest posiadaczem rowerów i