Kraków chce 10 proc. ludzi wsadzić na rowery
Kraków zapowiada 3 tys. rowerów miejskich w przyszłym roku i w ciągu kilku lat ponad 10-procentowy ruch rowerowy.
Alamakota2017 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 299
Kraków zapowiada 3 tys. rowerów miejskich w przyszłym roku i w ciągu kilku lat ponad 10-procentowy ruch rowerowy.
Alamakota2017 z
Komentarze (299)
najlepsze
I tak jak większość użytkowników miejskich rowerów: tylko jak jest względnie ciepło i nie pada.
Jeśli dodamy do tego drogie ceny biletów MPK to w przypadku deszczu czy zimy zostaje jedno rozwiązanie: SAMOCHÓD
A to oznacza paraliż komunikacyjny przez kilka miesięcy w roku ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Ale to się szybko zmieni.
Podnoszenie opłat za parking gdy nie ma innych alternatyw to zwykle równanie w
#gravel #szosa #mtb
Komentarz usunięty przez moderatora
@sildenafil: Zakompleksienie. Dużo ludzi postrzega rower jako pojazd dla biedaków. Przed dekady auto to był symbol statusu społecznego i wielu nie miało szansy na auto. I taka postawa ciągle pokutuje, że trzeba się pokazać, a jakikolwiek rzęch za tysiaka i tak jest lepszy od dobrego roweru ¯\_(ツ)_/¯
@reddin w tych krajach rower jest powszechnym środkiem komunikacji od przedwojnia. Jak myślicie, że trafionym argumentem jest "oni przecież tak jeżdżą" to moim zdaniem się mylicie. To są przyzwyczajenia ludności i polityki miejskiej kształtowane na przestrzeni kilku pokoleń i oczekiwanie, że gładko to wejdzie w Polsce, gdzie jeździ się samochodami a rower jest do rekreacji, wygląda nieco naiwnie. Choć osobiście uważam, że nie ma obecnie innego, rozsądnego kierunku rozwoju infrastruktury w
tak samo z tymi pseudo hamulcami tarczowymi których ceny są kompletnie absurdalne
Niestety przy rowerach tak jak wszędzie albo znasz się i wiesz co kupujesz albo dajesz się ruchać sprzedawcy.
Komentarz usunięty przez moderatora
@secretservice666: Gówno, nikt się nie zachłysnął samochodami, tylko zwyczajnie naród stał się trochę bogatszy i samochód przestał być dobrem luksusowym, a znaczną wygodną w codziennym życiu.
Kiedyś na wsi był jeden telefon stacjonarny w sołtysa, teraz każdy ma smartphone.
Zimy, deszczowe dni, to minimalna przeszkoda, dobre ubranie i niewielkie inwestycje (zadaszone parkingi dla rowerów) rozwiązują ten nie-problem.
Infrastruktura? Już jest, wystarczy oznakowanie poprawić. Dwa pasy? Jeden zrobić DDR. Jeden pas? Tylko DDR.
Nie wiem skąd u ludzi ten kult zmian przez wielopokoleniowe ewolucje, zmiany małymi krokami. Ciepełko status quo to luksus dostępny tylko najbogatszym -
@wykopyrek: no a autobusy niech chodnikiem #!$%@?ą. brawo ty
@wykopyrek: bo nie ma. Nie można tak po prostu wyłączyć pasa ruchu i przeznaczyć go na rowery, bo to zakorkuje w #!$%@? całe miasto. Komunikacja stanie a służby będą miały problem z dojazdem.
Ciepło luksusem? - może w XVIII wieku, teraz to dobro podstawowe.
Zimy i deszczowe dni to może i minimalna przeszkoda, dla samotnego zdrowego 20-40 latka, który podróżuje bez bagażu.
A co do rowerów miejskich to niech nie #!$%@?ą, że to wina tylko operatora wavelo.
@momo99:
Podatek z benzyny jest na drogi krajowe, autostrady, ekspresówki i dopłaty do PKP.
Drogi gminne są budowane z podatków mieszkańców gmin.
Jeśli mieszkasz w gminie podmiejskiej to wjeżdżając do miasta jeździsz na krzywy ryj po drogach za które płacą mieszkańcy miasta w tym rowerzyści.
@momo99: Napisz proszę, kto ci takich bzdur naopowiadał? (✌ ゚ ∀ ゚)☞