Przeciętne auto dostawcze typu Ducato czy Master z zabudową kontenerową zarejestrowane na 3.5 tony ma max 700kg ładowności ,czyli tyle co nic. Te auta prawie zawsze są przeładowane a mandaty są wliczane w koszta prowadzenia działalności. Dzieje się tak dlatego że rejestrując taki pojazd wpada się w Viatole, tachografy ,limity czasu pracy co znacznie ogranicza możliwości zarobkowe. I dlatego taka patologia wciąż trwa.Krokodyle ustawiają się ciągle w tych samych miejscach więc ,
Przeciętne auto dostawcze typu Ducato czy Master z zabudową kontenerową zarejestrowane na 3.5 tony ma max 700kg ładowności
@bohors: A niektóre Craftery, czy Iveca, po 100-150 kg ( ͡°͜ʖ͡°) Czyli kontener, winda, pełny bak, cięższy kierowca i mamy maxa. I to przed załadunkiem ( ͡°͜ʖ͡°)
Jak taki samochód wystarczy, że jedzie kierowca, dwóch pasażerów i jest zatankowany do pełna i już może być przeciążony, a co dopiero ładunek. Dla mnie to jest śmieszne, że te samochody mają tak małą ładowność wbite w dowód.
@MojWlasciciel: ma racje, to absurd prawny, auto zaprojektowane powiedzmy na 7t, ale ma wbite w dowód 3,5t, bo właściciel obiecuje, że nie będzie więcej ładował i dzięki temu omija wiele obostrzeń dla większych samochodów (wyższa kategoria prawa jazdy, tachograf i monitorowany czas pracy kierowcy, dodatkowe opłaty).
@HetmanPolnyKoronny otóż są dobre różnice między typowym dostawczakiem do 3,5t dmc a np Iveco daily 5t. Przykładowo inne zawieszenie czy siniki. Taki sprinter potrafi mieć 110-120 koni i dwa litry pojemności, chcesz na to ładować 3 tony ładunku? To powodzenia.
To że Janusze robią iveca 12pal na bliźniakach nie oznacza że to normalne. Może jakimś rozwiązaniem byłoby jak u Niemca zwolnienie do 7,5t z opłat i np licencji, bo walenie mandatów po
@incydent_kakaowy: Najprostszym rozwiązaniem byłoby wystawianie kar na podstawie stanu faktycznego a nie tego co jest w papierach. Jeżeli dostawczak ma w dowodzie dmc 3,5t i kierowca tylko kat B a waży 5t to traktujemy go jak ciężarówkę i dowalamy po kolei kary za brak prawka, za brak tachografu, a za przeładowanie też jak dla ciężarówek.
@regiony Przeciążone busy? Hmmm, ich pasażerowie mieli znaczną nadwagę, czy było po prostu za dużo pasażerów? Czy może tacy z was rzetelni dziennikarze, że nie odróżniacie busa od dostawczaka?
@GeDox oczywiście że może być samochodem ciężarowym. Zwykle osobówki w Hiszpanii bywają samochodami ciężarowymi używanymi do przewozu np materiałów radioaktywnych.
Bo to są auta z homologacją na np. 7 ton, ale są rejestrowane na 3,5 tony, bo wtedy: 1. Można nim jeździć na prawku B 2. Nie trzeba tacho 3. Wszelkie opłaty są o wiele niższe 4. Kary za przekroczenie tonażu są śmiesznie niskie
Tak więc ze względu na obciążenie to z tymi autami wszystko zazwyczaj jest w porządku, a problem jest z niewłaściwą kategorią kierowcy i cała papierologią.
@waporyzer: tak, ogólnie jest to oszustwo, za które powinny być bardzo surowe kary, ale dopóki to będzie 500 zł zamiast 50.000 zł to będzie się to Janusztransom opłacać.
Skoro opłaca się wozić ładunki autami nieprzeznaczonymi do wożenia dużych ładunków i płacić mandaty
@Mario7400: żeby było śmieszniej często są nawet przygotowane technicznie, w większości przypadków pomiędzy autem zarejestrowanym na DMC 3,5t i cięższymi nie ma żadnych różnic technicznych. Tu chodzi tylko i wyłącznie o omijanie obostrzeń prawnych. Dlatego kary trzeba zaostrzyć, bo uczciwi są wygryzani z biznesu - przez wyższe koszty nie są w stanie konkurować z januszami biznesu, bo
Dla tych co źle życzą przedsiębiorcom, którzy optymalizują koszty przypominam, że dużo karetek w Polsce jeździ na podobnych zasadach. Wyobraźcie sobie, że do waszego bombelka czy matki pomoc nie dotrze na czas bo szpitala nie stać na utrzymanie ratownika który musiałby mieć kat. C, kwalifikację i kartę kierowcy.( ͡°͜ʖ͡°)
Niech mi ktoś odpowie, mając busa 2,8 tony masy własnej, mogę wrzucić jedynie 700 kg? Przecież to jedna paleta zimnioków, a miejsca na trzy-cztery palety na takim dostawczym i na full załadowany paletami i uciagnie i da radę jechać. A jak dostawczak będzie miał 3,4 tony własnej to jedynie 100 kg można wrzucić? Przecież to jeden kierowca i już limit przekroczony, ja #!$%@? to jest chore
@mroznykasztan: to wtedy będzie musiało być prawko na C? A w przypadku gdyby ktoś znajomy chciał pożyczyć auto i ma kat B I jedzie na pusto, to już nie pojedzie rozumiem?
@fruger: Jakie ulgi? Przecież transport tymi busami w 95% opłaca sie tylko dlatego ze są krętactwa, oszustwa i brak poszanowania jakichkolwiek przepisów. Gdyby tak kombinował transport 40 torowcami co nie znaczy ze nie kombinują) to już dawno pol 'Polski by krzyczało ze to mordercy na kolkach.
jako były spedytor drogowy powiem jedno: busy to patologia i rak transportu. Brak tacho = nielimitowany czas pracy brak wymagań co do licencji i niskie bariery wejscia na rynek dla przewozników skutkują masą Januszy hołdujących hasłu: bus musi latać. Klienci nie lepsi, byle taniej było, kantują na wadze i objętości, lewe dokumenty, wagi z powietrza brane. I tak to wygląda w całej europie...
Takie kontrole powinny być co 5 km i każdego busa powinni na wagę brać. Bo to co się dzieje w polskim busiarstwie to patologia, ładują po 2 tony na auto za nieco większy pieniądz i zadowoleni...sam sobie Polak Polakowi psuje rynek. O bezpieczenstwie juz nie wsponme
@Ciasto_z_Truskawkami: W Polsce są koleiny bo się drogi robi z gównolitu ;) U mnie jakoś rok temu przebudowali znaczny odcinek jednej z głównych dróg przez miasto. Nowy asfalt, nowe podłoże, ogólnie jak robili to nie było byle zerwanie asfaltu i położenie nowego tylko dziura w drodze na co najmniej metr. I co? Po pół roku głównie na prawych pasach przed światłami koleiny w uj i oczywiście "żeberka" w poprzek drogi.
Hmmm Bus zawsze mi się kojarzył z przewozem osób. Na zdjęciu widzę dostawczaki jakieś, a w tekście "Rekordzista ważył aż o ponad 4100 kg za dużo." Dla busa to ponad 41 osób ponad normę ;) Więc chyba raczej ciężarówki.
Tylko tak : Właściciel zadowolony, bo dużo mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej. A że przytrafi się mandat raz w miesiącu to co z tego, i tak jest niski do zysków. Dla ciężarówki /auta (jak kto woli) to bez znaczenia bo i tak jest przystosowany do takich ciężarów. Podobnie do drogi, dla której to i tak bez znaczenia. Kierowca też zadowolony, bo nie ogranicza tacho i może Hiszpania na strzała czy tam inne
Niech dalej janusze biorą frachty po cenie paliwa lub jednym autem po kraju rozwożą towar który powinien jechać na dwóch. Jesli się to nie zmieni dalej będą takie newsy. Ne międzynarodówce bus o ładowności tony wiozący na sobie 1700-2000kg to nic nowego.
REEEEE UE chce zabić polską branżę transportową bo jesteśmy lepsi i tańsi od zachodu. Wprowadzają jakieś ograniczenia i nie pozwalają nam uczciwie zarabiać. reeeeee
Komentarze (182)
najlepsze
@bohors: A niektóre Craftery, czy Iveca, po 100-150 kg ( ͡° ͜ʖ ͡°) Czyli kontener, winda, pełny bak, cięższy kierowca i mamy maxa. I to przed załadunkiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Taki sprinter potrafi mieć 110-120 koni i dwa litry pojemności, chcesz na to ładować 3 tony ładunku? To powodzenia.
To że Janusze robią iveca 12pal na bliźniakach nie oznacza że to normalne.
Może jakimś rozwiązaniem byłoby jak u Niemca zwolnienie do 7,5t z opłat i np licencji, bo walenie mandatów po
Przeciążone busy?
Hmmm, ich pasażerowie mieli znaczną nadwagę, czy było po prostu za dużo pasażerów?
Czy może tacy z was rzetelni dziennikarze, że nie odróżniacie busa od dostawczaka?
Tirem może być dacia dokker, a ciągnik z naczepą to środek transportu.
Popularna nazwa tir bierze się od tych nieszczęsnych tabliczek na naczepach, jeżdżą i krajówkę i międzynarodówkę.
1. Można nim jeździć na prawku B
2. Nie trzeba tacho
3. Wszelkie opłaty są o wiele niższe
4. Kary za przekroczenie tonażu są śmiesznie niskie
Tak więc ze względu na obciążenie to z tymi autami wszystko zazwyczaj jest w porządku, a problem jest z niewłaściwą kategorią kierowcy i cała papierologią.
@Kaczorra: polisą ocp możesz sobie zadek podetrzeć.
@Mario7400: żeby było śmieszniej często są nawet przygotowane technicznie, w większości przypadków pomiędzy autem zarejestrowanym na DMC 3,5t i cięższymi nie ma żadnych różnic technicznych. Tu chodzi tylko i wyłącznie o omijanie obostrzeń prawnych. Dlatego kary trzeba zaostrzyć, bo uczciwi są wygryzani z biznesu - przez wyższe koszty nie są w stanie konkurować z januszami biznesu, bo
Na zdjęciu widzę dostawczaki jakieś, a w tekście "Rekordzista ważył aż o ponad 4100 kg za dużo." Dla busa to ponad 41 osób ponad normę ;)
Więc chyba raczej ciężarówki.
Właściciel zadowolony, bo dużo mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej. A że przytrafi się mandat raz w miesiącu to co z tego, i tak jest niski do zysków. Dla ciężarówki /auta (jak kto woli) to bez znaczenia bo i tak jest przystosowany do takich ciężarów. Podobnie do drogi, dla której to i tak bez znaczenia. Kierowca też zadowolony, bo nie ogranicza tacho i może Hiszpania na strzała czy tam inne