Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko164
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

419

Osiedla grodzone. Płot nasz powszedni, czyli daleka jest droga do sąsiada...

Osiedla grodzone. Płot nasz powszedni, czyli daleka jest droga do sąsiada...

Odwiedzenie sąsiada z naprzeciwka w nowych inwestycjach deweloperskich nierzadko wiąże się z długą wyprawą. Słowo o płotach, które dzielą - niezależnie od podziałów społeczeństwa

CzasNaPoznan
CzasNaPoznan
z
czasnapoznan.pl
dodany: 08.10.2019, 10:08:10
  • #
    poznan
  • #
    budownictwo
  • #
    urbanistyka
  • #
    skyscrapercity
  • #
    polska
  • #
    skyscrapercitycontent
  • 315
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Komentarze (315)

najlepsze

the_good_guy
the_good_guy
08.10.2019, 11:40:03
  • 491
Mam mieszkanie w spółdzielni. Spółdzielnia, więc standardy zabudowy dużo bardziej cywilizowane niż sąsiadująca deweloperka - jest sporo miejsca dookoła, parkingi, porządny plac zabaw, piesze ciągi komunikacyjne w każdym kierunku. Przylegające inwestycje deweloperskie oczywiście ogrodzone. Ci,którym brakuje tam miejsca parkingowego, parkują u nas, na krzywy ryj. Zdarza się, że matki przychodzą z dziećmi na plac zabaw. Ostatnio w ogrodzeniu jednego z sąsiednich apartbunkrów pojawiła się dodatkowa furtka, od naszej strony, żeby ludzie stamtąd
  • 59
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

derylio1
derylio1
08.10.2019, 12:06:56
  • 209
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
the_good_guy
the_good_guy
08.10.2019, 12:09:17
  • 100
@derylio1: Nie, to osiedle budowane po 2000 roku. Spółdzielnie nie umarły w 1990 :) Fakt, że obecnie mocno wyhamowały, ale nadal maja trochę fajnych gruntów, więc jeszcze pewnie pobudują tu i tam.
  • Odpowiedz
lawyerish
lawyerish
08.10.2019, 11:35:46
  • 162
Temat oczywiście warty dyskusji. Ja osobiście niegdyś byłem zażartym przeciwnikiem grodzenia osiedli i z biegiem lat zmieniłem zdanie o prawie 180 stopni. Samemu mieszkając na osiedlu "otwartym" muszę stwierdzić, że osiedla znajomych, które są ogrodzone, są bezpieczniejsze, cichsze, ale przede wszystkim czystsze. Oczywiście na grodzonym osiedlu także spotyka się patolę (choć lepiej sytuowaną finansowo), a jego układ najczęściej rozrywa tkankę miejską, ale jestem w stanie zrozumieć osoby, które w naszym cudownym kraju
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Norton__PL
Norton__PL
Norton__PL
08.10.2019, 12:22:39
  • 143
@lawyerish: Nie warty. Patola i syf na osiedlu to wynik obojętności mieszkańców. Kiedy ostatnio podniosłeś papierek rzucony przez kogoś innego?
Zawsze tylko "Niech ktoś coś z tym zrobi". Sami będą narzekali ale na straż czy policję nie zadzwonią. Lepiej - Jeśli ktoś zadzwoni to od razu kapuś i donosiciel. Nie ważne czy ogrodzone czy nie. Zresztą mieszkałem na osiedli z wielkiej płyty. Zgadnij gdzie się bawiły dzieci ludzi zza nowych
  • Odpowiedz
kubakw
kubakw
kubakw
08.10.2019, 13:39:32
  • 43
@Norton__PL: Syfiarstwo mieszkańców to kwestia wychowania i braku odpowiedzialności. Z tego co obserwuję to raczej niezależne od tego, czy ktoś mieszka na nowym zamkniętym osiedlu, czy w blokowisku z wielkiej płyty. To jest podejście typu "wspólne to niczyje". Zamknięte osiedle daje tyle, że mieszkańcy żyją w syfie wyprodukowanym tylko przez siebie i mają poczucie, że po ich terenie nie kręcą się żadni obcy, albo menele.
To o czym piszesz dalej
  • Odpowiedz
MarekW
MarekW
MarekW
08.10.2019, 13:23:33
  • 89
Za czasów PRL udały się dwie rzeczy które procentują na plus do dziś. Centralne ogrzewanie z ciepłowni/elektrociepłowni oraz planowanie przestrzenne (pomińmy architekturę wielkiej płyty).
Pierwsze - szkoda, że nie rozwijane nadal, może w mniejszej, bardziej lokalnej skali. Drugie natomiast jest praktycznie nieznane w współczesnej prywatnej deweloperce.
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

FrasierCrane
FrasierCrane
09.10.2019, 04:12:40
  • 80
@Murasame: dzięki temu planowaniu masz cywilizowaną odległość między blokami, zieleń, szkoły, przedszkola, sklepy - dużo przestrzeni. Do tego wiatr je przewiewa.
nowa developerka to hektary niczego poza mieszkaniami, które są jedno na drugim
  • Odpowiedz
jeloo
jeloo
09.10.2019, 06:07:47 via Android
  • 10
@FrasierCrane Dlatego, jak będę kupował mieszkanie, to podjąłem z żoną decyzję, że mieszkanie to będzie wielka płyta lub okolice budowane w latach 90. Wynajmuję mieszkanie w nowym bloku i się zastanawiam jak można w pełni świadomie kupić coś takiego? Nie ma żadnej zieleni, do najbliższego drzewa muszę przejść kilkaset metrów. Każdy skrawek zabudowany lub zabetonowany, z sąsiadami z bloku na przeciwko można rozmawiać bez żadnych problemów i widać co robią na
  • Odpowiedz
AmaDix
AmaDix
08.10.2019, 20:31:41 via Android
  • 70
Wprowadzilem sie kiedys do nowego miasta. Uznalem, ze jak mam wolne bede spacerowal i je poznawal,to najszybciej poznam okolice i miasto. Co chwile musialem zawracac i nadrabiac drogi bo na kazdym kroku nie bylo przejscia. Jak szukalem jakiegos, to jeszcze patrzyli sie na mnie jak na zlodzieja. Jesli juz sie odgradzac, to dac mozliwosc innym osobom przejsc prosta droge, a nie blokowac setki metrow, by ludzie musieli omijac osiedla, blakac sie i
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

janeeyrie
janeeyrie
09.10.2019, 00:25:37
  • 22
@AmaDix: Też tak mam, a szkoda, bo bardzo fajna okolica, jeszcze parę lat temu można było spacerować do woli. Teraz są miejsca, gdzie po prostu nie przejdziesz.
  • Odpowiedz
AmaDix
AmaDix
09.10.2019, 05:24:37 via Android
  • 7
@janeeyrie wiesz tutaj nawet zdarzalo sie, ze zwykle bloki mialy ogrodzenia. Tracilem nawet 10min zeby uswiadomic sobie, ze nie przejde dochodząc do rogu dwoch ogrodzen, gdzie nagle sie konczyl chodnik, a zaczynal splyw do kanalu xD no jaja straszne.
  • Odpowiedz
hu-nows
hu-nows
09.10.2019, 04:19:17
  • 27
Jakis geniusz marketingu idealnie wstrzelił się z tym grodzeniem w moment gdy tabuny wieśniaków przyzwyczajonych do płotów aspiruje do miejskiej klasy średniej więc po absurdalnym ogrodzeniu (i crossoverze) poznacie plebejską dusze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Zlotyuchwyt
Zlotyuchwyt
Zlotyuchwyt
09.10.2019, 05:36:46 via Android
  • 5
@hu-nows a do czego tutaj aspirować? Do mieszkania w bloku... Litości... Klasa średnia bo w bloku mieszka :D
  • Odpowiedz
hu-nows
hu-nows
09.10.2019, 06:04:50
  • 8
@Zlotyuchwyt: no wiesz, nie po to deweloper mianował swoją inwestycje "golden exclusive green pallace residence appartments" żebyś to teraz nazywał blokami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
tomaszs
tomaszs
09.10.2019, 00:35:19
  • 24
Jak widzę ogłoszenia mieszkań w blokach ogrodzonych to moja pierwsza myśl to jak bardzo musi to byc niebezpieczne miejsce ze sie tak odgradzaja.

Swoją drogą ile w tym potrzeby klientów a ile dziwactwa dewelopera? Niegrodzone osiedle blokow. Obok powstaje ladne ogrodzone nowe osiedle. Ale pojawia sie problem jak wyzej. Nowi maja bardzo daleko do wszystkiego. Sklepy, kościół sa "z tylu" nowego osiedla. To co zrobil developer? Z przodu osiedla brama, domofony i
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Mintaa
Mintaa
09.10.2019, 07:10:47 via Android
  • 8
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ErroL
ErroL
09.10.2019, 07:16:28 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Mintaa: odnośnie miejsc parkingowych to wystarczy szlaban.
  • Odpowiedz
Kmil92
Kmil92
09.10.2019, 12:39:21
  • 1
@yourij: Ale i tak łatwiej będzie tam, gdzie nie ma ogrodzenia, ochrony i kamer. Osoba która miała by coś zwandalizować pójdzie sobie gdzie indziej i tyle, nie ma nigdy w 100% ochrony, twierdzy nie do zdobycia, ale takie zabezpieczenia powodują, że wandale, żule i złodzieje pójdą gdzieś indziej.
  • Odpowiedz
Tapirro
Tapirro
09.10.2019, 04:24:37
  • 8
Narzekają Ci, którzy nigdy na grodzonym osiedlu nie mieszkali, nie maja dzieci itp. Ogrodzone osiedla zawsze są czystsze, cichsze i bezpieczniejsze.
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

trololo55
trololo55
trololo55
09.10.2019, 06:28:53
  • 4
@Tapirro: dokładnie, nie spotkałem się z mieszkańcem takiego osiedla, który by się żalił że jest ogrodzone.
  • Odpowiedz
ms93
ms93
09.10.2019, 08:29:58
  • 2
@trololo55: Niestety przez takich ludzi jak ty w tym kraju nigdy nie będzie normalnie, bo tu nie można się dzielić przestrzenią, tu trzeba psami szczuć, bo ktoś chce przejść chodnikiem koło bloku...
  • Odpowiedz
Kmil92
Kmil92
09.10.2019, 00:41:00
  • 8
Od niedawna i ja mieszkam na zamkniętym osiedlu i jest zajebiście. Osiedle czyste, codzienne sprzątane, szlaban na wjazd i wyjazd, furtki na kod, ochrona, nowe budynki, wszystko zadbane, każdy ma miejsce parkingowe w garażach podziemnych, siłownia i basen dla mieszkańców. Nie chcę już nigdy wracać do wielkiej płyty której mieszkałem kilka lat.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

s.....r
s.....r
konto usunięte 09.10.2019, 05:24:14
  • 6
@Kmil92: Ja mam to samo na nowym, ale niegrodzonym :) i wcale nie czuję się bardziej zagrożony niż na zamkniętym osiedlu na, którym mieszkałem, grodzenie to bardziej "iluzja" większego bezpieczeństwa.
  • Odpowiedz
vitek6
vitek6
09.10.2019, 07:26:21
  • 3
@sztandar: a mi tam pasuje ogrodzenie bo miejsca parkingowe ogólnodostępne nie są wiecznie zastawione więc jak ktoś przyjedzie do mnie to ma gdzie zaparkować.
  • Odpowiedz
Instynkt
Instynkt
09.10.2019, 00:09:52
  • 7
Po co odwiedzać sąsiada którego się nie zna?
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >

Hity

tygodnia

Wyrzucał śmieci, a po zwróceniu uwagi staranował auto
Wyrzucał śmieci, a po zwróceniu uwagi staranował auto
3784
Dość tej chorej zmiany czasu, tylko czas letni!
Dość tej chorej zmiany czasu, tylko czas letni!
2502
Amstaff rzucił się na dziecko. Prokuratura umorzyła śledztwo
Amstaff rzucił się na dziecko. Prokuratura umorzyła śledztwo
2311
11-latka złamała kręgosłup na sali zabaw podczas przyjęcia urodzinowego
11-latka złamała kręgosłup na sali zabaw podczas przyjęcia urodzinowego
1981
Afera: Jak lekarze organizują lobbing na zamkniętych grupach
Afera: Jak lekarze organizują lobbing na zamkniętych grupach
1804
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #poznanmiastodoznan
  • #wroclaw
  • #pytanie
  • #polska
  • #warszawa
  • #heheszki
  • #wielkopolska
  • #krakow
  • #gdansk
  • #kiciochpyta
  • #burza
  • #lodz
  • #policja
  • #praca
  • #szczecin

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking