Rząd będzie walczył z wyciętymi DPF-ami. Kierowcy będą je znów montować
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_kMvCNC9VY3D9yojfJR9cpd26FfOZPKuN,w300h194.jpg)
Kupno używanego samochodu z silnikiem Diesla i zlecenie usunięcia filtra cząstek stałych jest dziś prostą receptą na tanie w eksploatacji auto. Niestety - to także prosta recepta na syf lecący z rury wydechowej. Dlatego wkrótce auto nie przejdzie przeglądu, jeśli będzie pozbawione DPF-u.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Autokult-Blog_MkmzymdBox,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 590
Komentarze (590)
najlepsze
Słowo klucz, o którym wspomniałem. Diesle nie są do miast.
@xanieeee: do pierwszej naprawy, jak to dizel.
Znam osobiście 3 przypadki aut gdzie dpf jest usunięty (została sama puszka) i co najlepsze auta przechodzą normalnie badanie spalin w stacji kontroli pojazdów bez żadnych kombinacji ¯\_(ツ)_/¯
@Piechotek: to kup sobie benzynę o normalnej pojemności. Benzynę V6 trudniej zdusić niż diesla...
ALE jest to problem, który należy rozwiązać bez wciągania zbędnych słów.
1. DPF jest filtrem o określonej wielkości porów, które zatrzymują cząstki stałe i spalają je podczas długich tras, kiedy spaliny są mocno rozgrzane.
2. Zapchany filtr ma ograniczoną przepustowość i muli silnik, dodatkowo często sypiąc błędami wynikłymi z różnicy ciśnień przed i
Gdy auto wypala jak nawet nie wiesz kiedy, to na 100% w środku takiego wypalania w końcu wyłączysz silnik, silnik zaleje się paliwem, a dpf dostanie w dupsko. Kilka pieczeni na jednym ogniu, silnik dostanie w dupe przez #!$%@? olej, rozrząd też,
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
1. A który niestatystyczny Polak, albo przedstawiciel innego narodu lubi przepłacać za paliwo?
2. No nikt nie zakłada LPG żeby tobie zrobić dobrze, tylko żeby samemu przez X lat na gazie jeździć. Co nie znaczy że samochodów w dobrym stanie i z dobrą, zadbaną instalacją nie znajdziesz.
3. To kup zadbaną benzynę i załóż LPG.
4. Diesle nie są alternatywą, bo tutaj przede wszystkim wziąłbym pod uwagę to jak samochodu
1.8T - 150KM, którego mapami robisz na 180KM VAG
2.0T - 175KM Opla montowany też w Saabie
2.0T - 165\175\225KM od Renault
Więc nie wypisuj mi tu głupot.... Do każdego z tych silników masz LPG za 3300zl i to jest instalacja z górnej półki.
Wszystko to lepiej idzie, niż 2.0
Widze zes jest niezwykle elokwentnym ogladaczem dnia swira, takze odmien byc jak potrafisz i czuwaj! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Janusz nic sie nie martw na ciebie tez przyjdzie kolej i kiedys za twojego tedeika tez sie wezma a na razie korzystaj z zycia! Czuwaj!
1. regeneracja FAP (miałem 2.2 HDI) to razem z płynem Eolys 700 zł raz na 10 lat
2. wycięcie - firmy w Warszawie zaczynają cenniki od okolic 1000 zł. Ale ludzie wycinają bo
A. mają kompletnie w d... że smrodzą innym
B. chcą podnieść moc i zmniejszyć spalanie, bo są mądrzejsi od inżynierów w fabryce
Ze względu na 2 B niestety,
Płyn Eolys dolewa się co około 90-150 tysięcy (zależy od filtra, w mojej 307 przed liftem było co 90 a po lifcie co 120, albo na odwrót).
Ludzie wycinają, bo nie da się dostać filtrów do 15, 17, 20 letnich samochodów.
Powinni się najpierw wziąć za szmelcwageny, które ewidentnie kopcą (1.9 tdi hyhyhyhy).
@galas771: jedno przeczy drugiemu. Skoro jest ok to po co wypalasz?