Rząd będzie walczył z wyciętymi DPF-ami. Kierowcy będą je znów montować
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_kMvCNC9VY3D9yojfJR9cpd26FfOZPKuN,w300h194.jpg)
Kupno używanego samochodu z silnikiem Diesla i zlecenie usunięcia filtra cząstek stałych jest dziś prostą receptą na tanie w eksploatacji auto. Niestety - to także prosta recepta na syf lecący z rury wydechowej. Dlatego wkrótce auto nie przejdzie przeglądu, jeśli będzie pozbawione DPF-u.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Autokult-Blog_MkmzymdBox,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 590
Komentarze (590)
najlepsze
Rocznik 2005.
Po 2000 roku - producenci wasze auta produkują za dużo g CO2/km - zmniejszcie.
Potem za dużo PM - producenci zakładajcie DPF, FAP i tak dalej.
Następnie - za wysokie NOx - dodajcie EGR, SCR i inne.
Sam jeżdzę Focusem mk2 1.6 TDCi z 2007 roku - kupiłem go z wyciętym FAPem na własną odpowiedzialność - nie kopci, nie
Komentarz usunięty przez moderatora
Też uważam że to przemyślane dla producentów części i #!$%@? dla użytkowników że DPF nie można po prostu rozkręcić i oczyścić.
Silniki VW - BKC/BXE oraz BLS:
BKC/BXE są fabrycznie bez DPF
BLS jest z wersją w/w z DPF
Po opróżnieniu puszki BLSa z filtra silnik zachowuje się identycznie jak BKC/BXE, wszystkie trzy spełniają wówczas te same normy emisji, lecz tylko BLS jest "nielegalny". Jak to wytłumaczyć?
Chyba tylko Polska się im nie postawiła...
cholerny socjalizm w imie chorej ideoligii narzuca mi co mam robic!!11ibe
A zarżnięty będzie kopcił jak piec opalany oponami przy delikatnym ruszaniu spod świateł.