@podkan: Powiem ci, że wydaje mi się to zaskakująco nowoczesne. Babeczka, dowcipkujący ale ciekawie opowiadający prowadzący. Wystarczy wymienić muzykę i dekorację i masz program, który mówi konkretami i nie traktuje widza jak idioty.
Program ciekawy, ale według mnie skupianie się na systemie binarnym przy próbie zrozumienia działania komputera jest typowym błędem, gdyż sprowadza to komputer do roli "super szybkiego kalkulatora". Dużo lepszym podejściem byłoby potraktowanie jednostki arytmetyczno-logicznej jako "czarnej skrzynki", której zadajemy rozkaz oraz dane wejściowe, a na wyjściu otrzymujemy wynik. Zamiast systemu binarnego pokazać pamięć danych, pamięć instrukcji i licznik programu. Wiedząc o tym, można wtedy już pokazać, w jaki sposób procesor wykonuje kolejne
@TJ_Laser: Śmiem się kłócić. Załóż, że odbiorcą tego przekazu jest osoba kompletnie nietechniczna. Koncepcja "czarnej skrzynki" w dokumencie który ma umożliwić zrozumienie, nie robi roboty. Łopatologiczne pokazanie na dzieciach jakimi zasadami rządzi się algebra Boole'a daje pewien wstęp, który możnaby rozwinąć o proponowane przez Ciebie treści, tworząc spójny materiał. Ucząc dzieci dodawać też masz z tyłu czaszki że kiedyś to dziecko będzie liczyć potęgi, jednak nie zaczynasz od słów że potęgowanie
@TJ_Laser: jak nie zobaczysz jak działa czarna skrzynka to wciąż będzie to czarna magia. Ten film mega prosto pokazuje operacje jakie przeprowadza procesor.
@Enzo_Molinari: niekoniecznie syntezatorowa, znając fakt że pierwsze komercyjnie modulary wchodziły na rynek mniej więcej w tym samym czasie. Najprawdopodobniej muzykę tutaj poskładano w podobny sposób jak w innych studiach radiowo-telewizyjnych jak BBC Radiophonic Workshop - poprzez cięcie i sklejanie taśmy z nagranymi wcześniej śladami z oscylatorów i filtrów (które były osobnymi modułami, zanim je dla wygody poskładano do kupy w formie pierwszych syntezatorów tranzystorowych).
Przypomina mi to stare czasy, gdy mając 13 lat budując multiwibratory astabilne/przerzutniki na układach TTL 7400 składających się z bramek NAND jarałem się jak dziecko widziawszy jak się przerzutnik załączał zapalając bądź przemieniając święcącą już diodę na drugą.
Kurde program fajny, tylko na miniaturze to nie jest schemat dla logicznego "lub" ("or") tylko zanegowanego XOR ("not ex-or"). "Lub" byłoby, gdyby połączenia dochodziły od góry i od dołu:
@jacqbus: Właśnie miałem również wspominieć w komentarzu o tym, iż bramka przedstawiona jako albo to tak naprawdę bramka XNOR (negacja alternatywy równoznaczności), . Wyprzedziłeś mnie, aczkolwiek załączam swoją wersję bramki OR, gdyż już ją narysowałem i wydaję się troszkę bardziej czytelniejsza.
@crooner11: @elektryk91: @denysonique: W porządku - przyznaję rację i muszę sobie utrwalić, że w przypadku logiki "albo" =/= "lub". Rzeczywiście w j. polskim słowa "albo" i "lub" są synonimami aczkolwiek synonim niekoniecznie jest wyrazem równoważnym :)
Zmylił mnie mój własny mózg, ponieważ przyjąłem, że najbardziej podstawowymi bramkami są bramki AND i OR, oraz fakt o którym wspomniałem wyżej, że "albo" i "lub" w przypadku logiki nie są używane naprzemiennie.
pojawi ktoś najlepszy film o informatyce/ IT / Strikte technologi ? Dokument czy film fabularny, cokolwiek w tą tematykę. Każdą propozycje plusuje ( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (58)
najlepsze
Załóż, że odbiorcą tego przekazu jest osoba kompletnie nietechniczna.
Koncepcja "czarnej skrzynki" w dokumencie który ma umożliwić zrozumienie, nie robi roboty.
Łopatologiczne pokazanie na dzieciach jakimi zasadami rządzi się algebra Boole'a daje pewien wstęp, który możnaby rozwinąć o proponowane przez Ciebie treści, tworząc spójny materiał.
Ucząc dzieci dodawać też masz z tyłu czaszki że kiedyś to dziecko będzie liczyć potęgi, jednak nie zaczynasz od słów że potęgowanie
raczej w kieszeni zawsze ze sobą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zmylił mnie mój własny mózg, ponieważ przyjąłem, że najbardziej podstawowymi bramkami są bramki AND i OR, oraz fakt o którym wspomniałem wyżej, że "albo" i "lub" w przypadku logiki nie są używane naprzemiennie.
Polecam:
1. SAGE - pierwsza sieć komputerowa (1958)
2. Prestel - brytyjski poprzednik Internetu (1979)
3. Sensorama - analogowa rzeczywistość wirtualna (1962)
4. Pierwsza domena internetowa (1985)
5. Internet na kasetach wideo (lata 90. XX wieku)