Jak mówić, żeby nas słuchano - Prof. Jerzy Bralczyk
"Wielkie pytania w nauce" – Profesor Jerzy Bralczyk gościem WSIiZ https://wsiz.rzeszow.pl/pl/Uczelnia/Wydarzenia/Strony/wielkie-pytania-w-nauce-profesor-jerz...
jakubkrym z- #
- #
- #
- 76
"Wielkie pytania w nauce" – Profesor Jerzy Bralczyk gościem WSIiZ https://wsiz.rzeszow.pl/pl/Uczelnia/Wydarzenia/Strony/wielkie-pytania-w-nauce-profesor-jerz...
jakubkrym z
Komentarze (76)
najlepsze
To wydaje mi się widoczne jest mocno w kontraście między naszymi elitami, szczególnie naukowcami, a anglojęzycznymi myślicielami. Skomplikowane zagadnienia przedstawiane są przez tych drugich częściej w klarowny i zrozumiały sposób. Zdają się też być bardziej przemyślane, jakby były wcześniej poddane procesowi dyskusji i krytyki, nawet z udziałem osób bez wiedzy tematycznej.
@djgrs: stawiasz przecinki jak popadnie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jeśli chcesz, żeby się słuchali - mów rzeczowo.
Jeśli chcesz, żeby się rozumieli - mów prosto.
Jeśli chcesz, żeby się szanowali - mów szczerze.
Jeśli chcesz, żeby cię pamiętali - mów mądrze.
Jeśli chcesz tego wszystkiego naraz - mów śmiesznie!
https://m.youtube.com/watch?v=6PnZHFaWce4
@Andurio: Już pomijając wszystkie błędy, które narobiłeś - po co uczyć kaligrafii w szkole? To za kilka lat będzie martwa umiejętność. Już teraz większość piszemy na komputerze. Odkąd skończyłem szkołę, ręcznie podpisuję jedynie dokumenty.
Zadziwię cię - nie uczymy się takich rzeczy jak sztuki dyskutowania, stawiania kontrargumentów i weryfikowania informacji, bo mamy program zapchany takimi niepotrzebnymi pierdołami jak kaligrafia.
@kendo: Obejrzyj koniecznie, bo mi się kojarzy z kabaretem "Potem", tyle że to jeszcze wykład.
Furczy, wzdycha, prycha do tego mikrofonu; w najlepszym wypadku - nienaturalny.
To jest dla mnie miarą ciekawego mówienia, ze mówił tak, ze chciało się słuchać i człowiek zapomniał o upływającym czasie