@wycz: tylko kociol parowy, nic tak nie laczy mnie z maszyna jak lopata i piec, co to #!$%@? za herezja ze cos mi steruje iloscia paliwa zamiast mojej lopaty
podnieść pantograf i pedał w podłogę bzium do przodu. gdzie tutaj miejsce na technikę jazdy jak np heel-and-toe? lipa. to sie oczywiście nadaje do e klasy i tym podobnych nastawionych na jak największy komfort pojazdów.
@Melodykop: Kojarzysz jak działa dyferencjał, masz podobną mechanikę w automacie/przekładni planetarnej. Tylko zamiast przekazywania napędu na koło prawe/lewe, masz zewnętrzny i wewnętrzny pierścień zębaty które przekazują napęd dalej. I teraz jeżeli chodzi o płynność, w przypadku skrzyni manualnej by zmienić bieg musisz najpierw odłączyć napęd od przekładni, a po zamianie ponownie połączyć (szarpnięcie, straty mocy). W przypadku automatu by zmienić bieg blokujesz pierścień zewnętrzny przekładni planetarnej, a ta tak jak w
Eh i te polaczkowate #!$%@?, że manual lepszy bo lepiej sie panuje i czuje te 1.6 pod maską.
Prawda jest nieco inna. Wymiana oleju w skrzyni współczesnej (prawilny atf) to koszt około 250zł. Każda awaria to koszt około 1000zł za wyjęcie i rozebranie skrzyni a potem dalsze koszta. Spalanie o około litr większe. Brak funduszy na podstawowe naprawy jak zawieszenie czy podobne ekspoatacyjne a tu jeszcze automat dochodzi xd. I te herezje,
@Stulejusz_Wielki: A ja uważam, że podniecanie się automatami jest tak samo głupie, jak podniecanie się manualami. Ja na przykład lubię toporne konstrukcje, bo przyjemność sprawia mi ich obsługa i dlatego z przyjemnością jeździłem sobie 3 lata na chińskim 50cc, w którym biegi wchodziły tylko w trakcie koniunkcji Wenus i Plutona ( ͡°͜ʖ͡°)
Klasyczne automaty mulą bo to wynika z ich konstrukcji (co zresztą potwierdzasz, wspominając
@Stulejusz_Wielki: 420 :) ja rozumiem, że lepsze czucie auta przy 90 koniach może brzmieć dziwnie, ale to może być subiektywne wrażenie. Jak ktoś twierdzi że tak czuje, to może tak czuje :)
Pokazują zalety oraz wady ale nie wspominają że akurat ten typ skrzyni automatycznych ma duże straty mocy w porównaniu do manualnej. Ilość sprzęgieł, kół zębatych, łożysk sprawia że tracimy tu naprawdę dużo mocy. Jeśli chodzi o skrzynie automatyczne to moim zdaniem najlepsze to skrzynie cvt oraz dsg.
@Liberator19: Raz jechalem skoda rapid z dsg. Bylem w szoku jak to szybko zmienia biegi normalnie z predkoscia swiatla. Do tego wszystko bylo tak zestrojone ze mimo tylko 122 koni jechalo sie naprawde zwawo i mialo wrazenie dostatku mocy nawet na trasie. Slyszalem tylko ze sa awaryjne.
@Liberator19: cvt w praktyce są do bani, teoria sobie a wykonanie sobie. Mam dsg i klasyczny automat, każda ma swoje zalety. Dsg w teorii ma mieć sprawność manuala a nawet niektórzy mówią że samochód w mieście powinien palić mniej bo kierowcy nie chciałoby się tak często biegi dobierać. W praktyce w mieście dsg podnosi spalanie. Wadą dsg dzisiaj to mała ilość biegów, szczególnie z modelach gdzie jest ich 6. Czuć że
samochód do jazdy na co dzień, rodzinny albo mega luksusowy sportowy (lambo, S8, klasa S itp) - automat samochód do zabawy, szaleństw na torze (jakaś starsza beta, subaru impreza, EVO itp.) - manual
@Jowanka: No, świetnie ci się będzie zmieniać biegi łopatkami podczas dynamicznych zakrętów pokonywanych bokiem, kiedy dłonie masz nie tam, gdzie łopatki.
@panna-Wanda auto ze wspomaganiem też jest bardziej awaryjne, tak samo jak elektryczne szyby. Auto z ABS i ESP też będzie droższe od tego bez. Z automatem jeździ się po prostu wygodniej.
W jednym aucie mam automat, w drugim manual. Jednym i drugim jeździ mi się przyjemnie. Automat jest fajniejszy w korkach, ale przy manualu lepiej czuję samochód i nie obawiam się niespodziewanej redukcji w śliskim zakręcie. Wybór manualnej skrzyni był świadomy, tak jak i automatycznej. Gdybym miał jeszcze raz wybierać, wybrałbym tak samo, ale już w innym samochodzie nie wiem. Może byłby automat, może manual. Lubię mieszać biegami, lubię zredukować przy wyprzedzaniu, lubię
nie obawiam się niespodziewanej redukcji w śliskim zakręcie.
@piotrow: to już ogarnięcie auta i jego charakterystki. Jeździłem i w sumie jeżdżę paroma automatami i nigdy mi przez myśl nie przeszło, że może mi w zakręcie zredukować. Automatem steruje się gazem, jak walniesz kickdowna na zakręcie to posłusznie zredukuje.
Uważam się za petrolheda, mam manuala, ale następne auto mam zamiar brać w automacie. fajnie "czuć" samochód, ale codziennie robię po 80km w terenie mieszanym, tzn trochę zabudowanego trochę poza, do tego górki i pagórki, droga lubi się przykorkować, to mieszanie drążkiem jest po prostu nudne jak chcę dojechać.
@Qullion: Ale on tam mówi "before you press the brake pedal, the clutch pedal must be pressed completely". Na amerykańskich filmach zawsze jak pokazują hamowanie to wciskają sprzęgło razem z hamulcem ( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (212)
najlepsze
a po co ci miejsce na technike
źródło: comment_I3jYaCoXtRMOWFGNH00DDvDWOrDU1gSO.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez moderatora
Prawda jest nieco inna. Wymiana oleju w skrzyni współczesnej (prawilny atf) to koszt około 250zł. Każda awaria to koszt około 1000zł za wyjęcie i rozebranie skrzyni a potem dalsze koszta.
Spalanie o około litr większe.
Brak funduszy na podstawowe naprawy jak zawieszenie czy podobne ekspoatacyjne a tu jeszcze automat dochodzi xd.
I te herezje,
A ja uważam, że podniecanie się automatami jest tak samo głupie, jak podniecanie się manualami. Ja na przykład lubię toporne konstrukcje, bo przyjemność sprawia mi ich obsługa i dlatego z przyjemnością jeździłem sobie 3 lata na chińskim 50cc, w którym biegi wchodziły tylko w trakcie koniunkcji Wenus i Plutona ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Klasyczne automaty mulą bo to wynika z ich konstrukcji (co zresztą potwierdzasz, wspominając
Wadą dsg dzisiaj to mała ilość biegów, szczególnie z modelach gdzie jest ich 6. Czuć że
samochód do zabawy, szaleństw na torze (jakaś starsza beta, subaru impreza, EVO itp.) - manual
Z automatem jeździ się po prostu wygodniej.
@piotrow: to już ogarnięcie auta i jego charakterystki. Jeździłem i w sumie jeżdżę paroma automatami i nigdy mi przez myśl nie przeszło, że może mi w zakręcie zredukować. Automatem steruje się gazem, jak walniesz kickdowna na zakręcie to posłusznie zredukuje.