Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko169
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

698

Wpuszczony w Morele (.net): Tablet już 8 miesięcy w naprawie (i końca nie widać)

Wpuszczony w Morele (.net): Tablet już 8 miesięcy w naprawie (i końca nie widać)

Chciałbym się z Wami podzielić przygodą jaka spotkała mnie, kiedy przed wakacyjnym wyjazdem w 2015 roku kupiłem sobie tablet. Niestety kupiłem go w sklepie Morele.net. Dlaczego niestety? O tym czytajcie dalej.

ApageZ
ApageZ
z
wykop.pl
dodany: 10.02.2016, 17:31:54
  • #
    reklamacja
  • #
    morele
  • #
    prawo
  • #
    tablet
  • #
    wakacje
  • #
    krakow
  • 305
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach



Chciałbym się z Wami podzielić przygodą jaka spotkała mnie, kiedy przed wakacyjnym wyjazdem w 2015 roku kupiłem sobie tablet. Niestety kupiłem go w sklepie Morele.net. Dlaczego niestety? O tym czytajcie poniżej.

-
Zbliżały się wakacje, więc postanowiłem kupić tablet. Taki z ekranem 7 cali, nawigacją GPS i modemem 3G. Sprzęt, który pomoże trafić do celu w nieznanej okolicy a jednocześnie będzie się dało za jego pomocą sprawdzić pogodę na najbliższe dni i przy okazji ściągnąć pocztę. W razie deszczu posłużyłby jako rozrywka dla dziecka. Ot, takie normalne, niewygórowane założenia. Aparat 40 MPix, 64-rdzeniowy procesor, wyświetlacz 4k oraz fontannę uznałem za zbędne i nie brałem ich pod uwagę podczas poszukiwań.

Wybór padł na sprzęt mniej znanego producenta ale o przyzwoitych parametrach. Dwurdzeniowy procesor, GPS, 3G, niezły ekran IPS, 1GB RAM itp. W sumie całkiem fajne urządzenie.

Krótki przegląd ofert pokazał, że można kupić go na znanym portalu aukcyjnym. Sprzedawała go tam firma Morele.net. Sprzedawca znany, o dobrej opinii, wydawałoby się godny zaufania.
Towar był wprawdzie opisany jako "używany" ale niewiele - bodajże po zwrocie od klienta w ustawowym 14-dniowym terminie albo po naprawie. Niestety nie pamiętam szczegółów - to było już dawno a ja na początku nie widziałem potrzeby archiwizowania treści opisu aukcji. W każdym razie sprzęt miał być sprawdzony, w pełni sprawny, z gwarancją. Zdjęcia pokazywały sprzęt w niemal idealnym stanie, prawie bez śladów używania. W opisie aukcji był chyba nawet dopisek o wymianie towaru na nowy w razie awarii, w ciągu trzech dni.

Zakup miał miejsce 24 czerwca 2015 roku. Dwa dni później odebrałem tablet w punkcie Moreli, przy ul. Mogilskiej w Krakowie. Sprzęt miał rozładowaną baterię, więc po ogólnych oględzinach (ładny jest!) zabrałem go do domu. Po naładowaniu baterii włączyłem sprzęt i... coś tu jest nie tak! Niby widać ikonki, dotyk działa, programy się ładują ale obraz jest "jakiś taki dziwny". Dalsze testy wykazały, że na jasnym tle widać migoczące prążki a wszystkie łagodne przejścia tonalne wyświetlane są nieprawidłowo: tak jakby paleta barw była ograniczona do 8 bitów (256 kolorów). Ci, którzy pamiętają jeszcze systemy starsze niż Windows XP będą wiedzieli o co chodzi. Młodszym proponuję dowolnym programem graficznym przekonwertować jakieś zdjęcie do palety 256 kolorów - to jest właśnie taki efekt. Może ładny ale używać się tego nie da.
Przykląłem trochę pod nosem, a następnego dnia odwiozłem tablet z powrotem. Opisałem sytuację, pokazałem o co chodzi - zgłoszenie zostało bez problemu przyjęte.

Minął dzień, dwa, trzy i nic. Później tydzień, drugi, trzeci... i nadal nic. Zdążyłem pojechać na urlop, wrócić z niego, a sprzętu nadal nie było. Informacji kiedy będzie też nie. W końcu napisałem do Moreli maila, potem drugiego, trzeciego...
Za każdym razem kulturalnie odpisywano mi, że sprawdzą co się dzieje i zapadała cisza - aż do mojego kolejnego maila. Po kilku miesiącach pytań co z moim sprzętem, zaproponowałem, że może w ramach rekompensaty za stracony czas i kłopoty (m.in. pożyczony GPS wyprowadził mnie kilka razy na manowce) dadzą mi po prostu lepszy tablet. Niestety firma nie poczuwała się do odpowiedzialności: "nie ma możliwości wymiany na inny model".

Mijały miesiące. W końcu, zrezygnowany, postanowiłem poprosić o pomoc Federację Konsumentów. Po jej interwencji otrzymałem z Moreli informację, że sprzęt jest naprawiony i gotowy do odbioru. Pojechałem go odebrać. Był już grudzień 2015 roku. Tym razem bateria w tablecie była naładowana, więc od razu go włączyłem... i zgadnijcie co pojawiło się na ekranie? Otóż zobaczyłem dokładnie ten sam efekt, który zgłosiłem jako wadę oddając sprzęt do naprawy. Tablet nie został naprawiony tylko zwrócony z tą samą usterką! Naprawdę, nie wierzyłem własnym oczom. Nie chciałem robić awantury na miejscu bo w sumie sprzedawca nie był niczemu winien. Widziałem, że i bez tego głupio się czuje. Sprzętu oczywiście nie odebrałem. Jako nie naprawiony został na tym samym numerze RMA.

Po powrocie do domu napisałem do Moreli kolejną wiadomość i tym razem już zażądałem wymiany sprzętu na lepszy lub rekompensaty w formie bonu towarowego na towar w Morele.net. Ale również tym razem zostałem "spuszczony po brzytwie".

Na zakończenie dodam tylko, że miałem w rękach różne tablety. Zarówno te za 50 jak i za 1500 zł. Piszę to na wypadek, gdyby ktoś upierał się, że w tytekst pochylonym modelu tak ma być :-)
Bo nie, nie ma tak być. Nawet najtańsze tablety potrafią (w miarę) normalnie wyświetlać obraz. Ten mój niestety tego nie potrafi i jest to ewidentna wada.

Nie wiem czy to ja mam tak wygórowane oczekiwania, czy firma Morele.net zeszła na psy, a może tylko trafiłem na niekompetentnego pracownika. Oceńcie sami. Pomóżcie też wykopać tą sprawę - bo podobna sytuacja może przydarzyć się każdemu. Jeżeli nie będziemy przymykać oczu na takie praktyki to firmy będą traktowały klientów poważniej - i to od razu a nie po kilku miesiącach oczekiwania.

Macie jakieś pomysły co z tym zrobić dalej? Zapraszam do komentowania. A może nawet Morele się odezwą? Jak myślicie?

Poniżej linki do mojej korespondencji z Morele.net:

Pozdrawiam,
Tomek z Krakowa




Treści powiązane (3)

Ciąg dalszy i zakończenie historii.
ApageZ
z wykop.pl
  • 1
Historia korespondencji 1
ApageZ
z images.tinypic.pl
  • 0

Komentarze (305)

najlepsze

znikam5
znikam5
10.02.2016, 18:54:25
  • 82
Skoro zamawiałeś przez internet to miałeś 14 dni na odstąpienie od umowy. Niepotrzebnie godziłeś się na zabawę w serwisowanie, trzeba było żądać zwrotu kasy. Nawet, jak zależało Ci akurat na tym konkretnym modelu to trzeba było kupić kolejną sztukę i odebrałbyś szybciej, niż ten by wrócił z serwisu, bo nawet normalne serwisowanie może potrwać 2-3 tygodnie.
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

sopel87
sopel87
10.02.2016, 19:47:50
  • 41
@ApageZ: gdzieś czytałem, że jak zakup robisz przez internet, a towar odbierasz osobiście to też masz 14 dni na odstąpienie, gdyż de facto zawarłeś umowę przez internet. Ale nie jestem pewien czy dotyczy to także gdy towar sprzedawany przez przedsiębiorce jest sprzedawany jako używany (nie umiałem znaleźć w internecie informacji na ten temat). BTW Czy płaciłeś może kartą? Może chargeback by zadziałał?
  • Odpowiedz
umiarkowany_ekstremista
umiarkowany_ekstremista
10.02.2016, 19:53:03
  • 23
@sopel87: To zależy bo już kilka razy pojawiała praktyka sprzęt zarezerwowany przez internet zakupiony w siedzibie zależy czy @ApageZ płacił przy odbiorze czy przez internet. Mam nadzieję że nie powtarzam plotek.
  • Odpowiedz
ApageZ
ApageZ
Autor
10.02.2016, 17:54:45
  • 47
@DooWoo tak sądziłem, że ktoś mi to wypomni ale nie myślałem, że tak szybko ;-) Zwracam uwagę na to kiedy zażądałem czegoś w ramach rekompensaty: Po MIESIĄCACH oczekiwania na naprawę, która miała być wykonana w max. kilka tygodni. A według zapewnień Moreli - nawet w 3 dni. Firma zawaliła - firma ma klienta przeprosić i dać mu coś w zamian za kłopoty. Tak powinno być w cywilizowanym kraju.
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ApageZ
ApageZ
Autor
10.02.2016, 18:09:40
  • 22
@DooWo: Sami nie zaproponowali, więc ja to zrobiłem. A to że po numerze, który mi próbowali wykręcić po prostu jej zażądałem? Sam widzisz, że grzecznie i miło mógłbym do nich pisać jeszcze przez kilka lat - z takim samym skutkiem jak do tej pory. Moim zdaniem to była bardziej asertywność niż agresja.
  • Odpowiedz
33trzeci
33trzeci
10.02.2016, 19:24:05
  • 7
@DooWo: skoro firma nie jest w stanie tego wydusić z siebie aby zachowac dobre imię firmy to sugeruje to klient
  • Odpowiedz
tomaszektomaszek
tomaszektomaszek
tomaszektomaszek
10.02.2016, 19:07:30 via Android
  • 39
Nie gwarancja, a rekojmia.
To że odbierasz osobiście w morele nie pozbawia cie 14 dni na odstąpienie od umowy (UOKIK ukarał ich za to).
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

antykler
antykler
antykler
10.02.2016, 19:09:52
  • -11
@tomaszektomaszek:
Nie rękojmia, lecz niezgodność towaru z umową.
  • Odpowiedz
Vitt_Stwosz
Vitt_Stwosz
Vitt_Stwosz
10.02.2016, 20:01:11
  • 42
Nie rękojmia, lecz niezgodność towaru z umową.


@antykler: Niezgodność towaru z umowa tylko dla towarów kupionych do 24 grudnia 2014r. włącznie
Od 25 grudnia 2014r ustawa przestała obowiązywać i teraz obowiązuje rekojmia, którą znajdziesz w KC.
  • Odpowiedz
dzieju41
dzieju41
10.02.2016, 20:41:13
  • 21
Kupiłem w morele czajnik elektryczny, nalałem wody, czajnik przecieka, odesłałem z opisem usterki, myślałem, że może ktoś ogarnięty naleje wody, zobaczy że cieknie, zapakuje inny i wyśle, he he tak tylko myślałem, odesłali do serwisu a serwis zwodził mnie przez 4 miesiące, postraszyłem że oddam do sądu tą sprawę, odesłali mi pieniądze i to jeszcze z poślizgiem, w zamian zaproponowali przy następnym zakupie rabat 10% to się wyrejestrowałem z tego badziewnego sklepu.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jastrzabnakonarze
jastrzabnakonarze
10.02.2016, 22:35:19
  • 8
@dzieju41: ogarniety w serwisie morele? Dalem swoja karte graficzna bo wentylator halasowal jak traktor. Opisalem kiedy i w jakich warunkach usterka wystepuje. Byly to 2 konkretne gry, zadne inne. A ci zrobili 3 benchmarki i odeslali. Zero kontaktu w trakcie. Serwis producenta poprosil w mailu o wideo i od razu zakwalifikowal karte do naprawy/wymiany. Morele tylko przytulilo kase a teraz martw sie sam.
  • Odpowiedz
jastrzabnakonarze
jastrzabnakonarze
11.02.2016, 18:37:14
  • 0
@itakzrobieposwojemu: dodam ze w UK testowanie i diagnozowanie trwalo 1 dzien i od razu mail ze wymiana sprzetu. Ceny mamy zachodnie ale otoczka typowo "polaczkowa".
  • Odpowiedz
DejwiD
DejwiD
DejwiD
10.02.2016, 21:25:40 via iOS
  • 20
Nie wiem dlaczego nie podajesz producenta tego taba? Jeżeli oddałeś na gwarancję, to może wina leży po stronie autoryzowanego serwisu..
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

fureya07
fureya07
10.02.2016, 21:50:28
  • 15
@ApageZ: Twoje zdanie w takim razie jest błędne. To tak jakbyś panią na ladzie w Biedronce sądził o robaka w czekoladzie. Morele jest tylko pośrednikiem sprzedaży a gwarantem jest producent.

Inna sytuacja by była gdybyś skorzystał z rękojmi, ale zgaduję, że wybrałeś gwarancję.

Co nie zmienia faktu, że moja generalna opinia o tym sklepie ostatnio spadła do tak niskiego poziomu , że wszystkie zakupy przeniosłem do x-koma
  • Odpowiedz
fureya07
fureya07
10.02.2016, 22:31:14
  • 8
@ApageZ: Nie do końca. Bo ty czekoladę wziąłeś do domu. Biedronka dawała ci opcję zwrotu ale z niej nie skorzystałeś. Twoja czekolada została wysłana do czekoladowni i tam sobie posiedziała miesiące. A teraz oczekujesz od biedronki, żeby ci dali bombonierke bo ich wina.

W cywilizowanych krajach w takiej sytuacji sklep jeszcze dorzuca coś w ramach przeprosin za zaistniałą sytuację. I czegoś takiego oczekiwałbym od Moreli.

W cywilizowanych czasach to winny
  • Odpowiedz
OjciecMalwersant
OjciecMalwersant
10.02.2016, 20:30:10
  • 18
Po wielu artykułach o morelach dałem sobie spokój z zakupami u nich.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

f.....r
f.....r
konto usunięte 10.02.2016, 22:08:22
  • 2
@OjciecMalwersant: ja na własnej skórze przekonałem się jak wygląda reklamacja u nich. po straconym czasie, pieniądzach i nerwach obiecałem sobie już nic u nich nie kupować.
  • Odpowiedz
burns
burns
burns
10.02.2016, 23:03:31
  • 2
@OjciecMalwersant: Ja natomiast kilkukrotnie u nich kupowałem i zawsze byłem zadowolony. Przesyłka zawsze była do odebrania po ~48 h w ich punkcie. Raz tylko dostałem (najprawdopodobniej) uszkodzony switch, który bez najmniejszego problemu został wymieniony na nowy. Co prawda już od roku nic u nich nie kupowałem, może się coś pozmieniało... ale jak do tej pory złego słowa nie mogę o nich powiedzieć.
  • Odpowiedz
pmoo
pmoo
10.02.2016, 21:29:29
  • 13
Konsultant zaproponował "korektę". Czy nie chodzi przypadkiem o zwrot kasy? Jeśli tak to czemu z tego nie skorzystałeś? Skoro sprawa ciągnie się prawie rok, to za te same pieniądze kupiłbyś dziś lepszy sprzęt. Tak sobie myślę.
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pmoo
pmoo
10.02.2016, 23:02:42
  • 32
@ApageZ: Ja rozumiem, zostałeś pokrzywdzony, chciałbyś teraz złotego ipada przyniesionego osobiście przez właściciela Morele, na jedwabnej poduszce i najlepiej żeby tego właściciela można było jeszcze wychłostać. Bo morele.net raczyło Cię nie obsłużyć z należytą Ci czcią i szacunkiem. Patrzę na allegro i mają ponad 10000 zadowolonych klientów, i tylko setkę niezadowolonych.

Miałeś szansę załatwić sprawę we wrześniu! po karygodnym 3 miesięcznym okresie oczekiwania wybrałeś przepychać się dalej. Zamiast odzyskać pieniądze
pmoo - @ApageZ: Ja rozumiem, zostałeś pokrzywdzony, chciałbyś teraz złotego ipada prz...

źródło: comment_3HzewkmHLVOqOiJ8QQ29zCBjlqAL1YP4.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
pmoo
pmoo
10.02.2016, 23:36:10
  • 15
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
ntdc
ntdc
10.02.2016, 22:14:53 via Android
  • 10
Zostawcie morele. Żryjcie mirabelki
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

crazy4volvo
crazy4volvo
crazy4volvo
10.02.2016, 20:34:09
  • 7
@ApageZ: 2 rdzenie, 7 cali, GPS, 3G, IPS... czyżby Plug Impact 2? Jeśli tak, to nie czekaj na powrót sprzętu z serwisu, tylko wyciśnij sok z Moreli.
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ApageZ
ApageZ
Autor
10.02.2016, 21:27:24
  • 1
@crazy4volvo: Dokładnie tak. Nawet podobał mi się kiedy miałem go przez te kilka godzin w rękach. Dla moich potrzeb byłby wystarczający.
  • Odpowiedz
crazy4volvo
crazy4volvo
crazy4volvo
11.02.2016, 00:04:47
  • 6
@ApageZ: No to Morele powinny Ci napisać, że "producent", a właściwie importer (czyli Systrade z Krakowa) pomimo radosnego szumu, jaki początkowo tworzył w kwestii swoich tabletów dawno zwinął interes - przynajmniej tabletowy - i raczej nie ma najmniejszej szansy na jakąkolwiek naprawę. Strona tabletyplug.pl od dawna nie istnieje. Moja sztuka kupiona gdzieś w maju 2013 padła bardzo szybko (występujące sporadycznie jasne artefakty na obrzeżach ekranu, narastające trudności z włączeniem) i
  • Odpowiedz
DooWo
DooWo
10.02.2016, 17:40:49
  • 7
Najlepszy ten konsultant co nie chciał ci podać maksymalnego czasu realizacji ( ͡º ͜ʖ͡º) Kogo oni tam zatrudniają.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 9
  • Strona 1 z 9
  • >

Hity

tygodnia

Najładniejszy MOP w Polsce, doceńmy pracę Pań!
Najładniejszy MOP w Polsce, doceńmy pracę Pań!
3701
I znowu psy: Cztery psy zagryzły 80-latka
I znowu psy: Cztery psy zagryzły 80-latka
3642
Słynne Prince Polo XXL zmniejszyło gramaturę
Słynne Prince Polo XXL zmniejszyło gramaturę
2707
Facet opracował kamerę rejestrującą 2 miliardy FPS i nagrał ruch wiązki lasera
Facet opracował kamerę rejestrującą 2 miliardy FPS i nagrał ruch wiązki lasera
2397
UWAGA TVN: Ojciec mężczyzny zagryzionego przez psy: Syn telefonował po ratunek
UWAGA TVN: Ojciec mężczyzny zagryzionego przez psy: Syn telefonował po ratunek
2395
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #gwarancja
  • #prawo
  • #rekojmia
  • #pytanie
  • #zakupy
  • #oszukujo
  • #kiciochpyta
  • #reklamacje
  • #prawakonsumenta
  • #mediaexpert
  • #pytaniedoeksperta
  • #laptopy
  • #pomocy
  • #sklepyinternetowe
  • #prawokonsumenckie

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking