Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko314
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

698

Wpuszczony w Morele (.net): Tablet już 8 miesięcy w naprawie (i końca nie widać)

Wpuszczony w Morele (.net): Tablet już 8 miesięcy w naprawie (i końca nie widać)

Chciałbym się z Wami podzielić przygodą jaka spotkała mnie, kiedy przed wakacyjnym wyjazdem w 2015 roku kupiłem sobie tablet. Niestety kupiłem go w sklepie Morele.net. Dlaczego niestety? O tym czytajcie dalej.

ApageZ
ApageZ
z
wykop.pl
dodany: 10.02.2016, 17:31:54
  • #
    reklamacja
  • #
    morele
  • #
    prawo
  • #
    tablet
  • #
    wakacje
  • #
    krakow
  • 305
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach



Chciałbym się z Wami podzielić przygodą jaka spotkała mnie, kiedy przed wakacyjnym wyjazdem w 2015 roku kupiłem sobie tablet. Niestety kupiłem go w sklepie Morele.net. Dlaczego niestety? O tym czytajcie poniżej.

-
Zbliżały się wakacje, więc postanowiłem kupić tablet. Taki z ekranem 7 cali, nawigacją GPS i modemem 3G. Sprzęt, który pomoże trafić do celu w nieznanej okolicy a jednocześnie będzie się dało za jego pomocą sprawdzić pogodę na najbliższe dni i przy okazji ściągnąć pocztę. W razie deszczu posłużyłby jako rozrywka dla dziecka. Ot, takie normalne, niewygórowane założenia. Aparat 40 MPix, 64-rdzeniowy procesor, wyświetlacz 4k oraz fontannę uznałem za zbędne i nie brałem ich pod uwagę podczas poszukiwań.

Wybór padł na sprzęt mniej znanego producenta ale o przyzwoitych parametrach. Dwurdzeniowy procesor, GPS, 3G, niezły ekran IPS, 1GB RAM itp. W sumie całkiem fajne urządzenie.

Krótki przegląd ofert pokazał, że można kupić go na znanym portalu aukcyjnym. Sprzedawała go tam firma Morele.net. Sprzedawca znany, o dobrej opinii, wydawałoby się godny zaufania.
Towar był wprawdzie opisany jako "używany" ale niewiele - bodajże po zwrocie od klienta w ustawowym 14-dniowym terminie albo po naprawie. Niestety nie pamiętam szczegółów - to było już dawno a ja na początku nie widziałem potrzeby archiwizowania treści opisu aukcji. W każdym razie sprzęt miał być sprawdzony, w pełni sprawny, z gwarancją. Zdjęcia pokazywały sprzęt w niemal idealnym stanie, prawie bez śladów używania. W opisie aukcji był chyba nawet dopisek o wymianie towaru na nowy w razie awarii, w ciągu trzech dni.

Zakup miał miejsce 24 czerwca 2015 roku. Dwa dni później odebrałem tablet w punkcie Moreli, przy ul. Mogilskiej w Krakowie. Sprzęt miał rozładowaną baterię, więc po ogólnych oględzinach (ładny jest!) zabrałem go do domu. Po naładowaniu baterii włączyłem sprzęt i... coś tu jest nie tak! Niby widać ikonki, dotyk działa, programy się ładują ale obraz jest "jakiś taki dziwny". Dalsze testy wykazały, że na jasnym tle widać migoczące prążki a wszystkie łagodne przejścia tonalne wyświetlane są nieprawidłowo: tak jakby paleta barw była ograniczona do 8 bitów (256 kolorów). Ci, którzy pamiętają jeszcze systemy starsze niż Windows XP będą wiedzieli o co chodzi. Młodszym proponuję dowolnym programem graficznym przekonwertować jakieś zdjęcie do palety 256 kolorów - to jest właśnie taki efekt. Może ładny ale używać się tego nie da.
Przykląłem trochę pod nosem, a następnego dnia odwiozłem tablet z powrotem. Opisałem sytuację, pokazałem o co chodzi - zgłoszenie zostało bez problemu przyjęte.

Minął dzień, dwa, trzy i nic. Później tydzień, drugi, trzeci... i nadal nic. Zdążyłem pojechać na urlop, wrócić z niego, a sprzętu nadal nie było. Informacji kiedy będzie też nie. W końcu napisałem do Moreli maila, potem drugiego, trzeciego...
Za każdym razem kulturalnie odpisywano mi, że sprawdzą co się dzieje i zapadała cisza - aż do mojego kolejnego maila. Po kilku miesiącach pytań co z moim sprzętem, zaproponowałem, że może w ramach rekompensaty za stracony czas i kłopoty (m.in. pożyczony GPS wyprowadził mnie kilka razy na manowce) dadzą mi po prostu lepszy tablet. Niestety firma nie poczuwała się do odpowiedzialności: "nie ma możliwości wymiany na inny model".

Mijały miesiące. W końcu, zrezygnowany, postanowiłem poprosić o pomoc Federację Konsumentów. Po jej interwencji otrzymałem z Moreli informację, że sprzęt jest naprawiony i gotowy do odbioru. Pojechałem go odebrać. Był już grudzień 2015 roku. Tym razem bateria w tablecie była naładowana, więc od razu go włączyłem... i zgadnijcie co pojawiło się na ekranie? Otóż zobaczyłem dokładnie ten sam efekt, który zgłosiłem jako wadę oddając sprzęt do naprawy. Tablet nie został naprawiony tylko zwrócony z tą samą usterką! Naprawdę, nie wierzyłem własnym oczom. Nie chciałem robić awantury na miejscu bo w sumie sprzedawca nie był niczemu winien. Widziałem, że i bez tego głupio się czuje. Sprzętu oczywiście nie odebrałem. Jako nie naprawiony został na tym samym numerze RMA.

Po powrocie do domu napisałem do Moreli kolejną wiadomość i tym razem już zażądałem wymiany sprzętu na lepszy lub rekompensaty w formie bonu towarowego na towar w Morele.net. Ale również tym razem zostałem "spuszczony po brzytwie".

Na zakończenie dodam tylko, że miałem w rękach różne tablety. Zarówno te za 50 jak i za 1500 zł. Piszę to na wypadek, gdyby ktoś upierał się, że w tytekst pochylonym modelu tak ma być :-)
Bo nie, nie ma tak być. Nawet najtańsze tablety potrafią (w miarę) normalnie wyświetlać obraz. Ten mój niestety tego nie potrafi i jest to ewidentna wada.

Nie wiem czy to ja mam tak wygórowane oczekiwania, czy firma Morele.net zeszła na psy, a może tylko trafiłem na niekompetentnego pracownika. Oceńcie sami. Pomóżcie też wykopać tą sprawę - bo podobna sytuacja może przydarzyć się każdemu. Jeżeli nie będziemy przymykać oczu na takie praktyki to firmy będą traktowały klientów poważniej - i to od razu a nie po kilku miesiącach oczekiwania.

Macie jakieś pomysły co z tym zrobić dalej? Zapraszam do komentowania. A może nawet Morele się odezwą? Jak myślicie?

Poniżej linki do mojej korespondencji z Morele.net:

Pozdrawiam,
Tomek z Krakowa




Treści powiązane (3)

Ciąg dalszy i zakończenie historii.
ApageZ
z wykop.pl
  • 1
Historia korespondencji 1
ApageZ
z images.tinypic.pl
  • 0

Komentarze (305)

najlepsze

franekfm
franekfm
10.02.2016, 21:42:07 via Android
  • 6
co ma pośrednik do producenta?
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

n.....u
n.....u
konto usunięte 11.02.2016, 05:57:03
  • 2
@franekfm: jeden jednyn kompetentny i myślący. przywracasz mi wiarę. :)
  • Odpowiedz
franekfm
franekfm
11.02.2016, 13:28:36
  • 0
@ApageZ: a co to ma do rzeczy czy pośrednik detaliczny czy hurtowy? Takie udawanie głupiego albo analfabety co nie umie przeczytać kto jest producentem. Sprzedawca detaliczny nie ma w ogóle obowiązku prowadzić serwisu ani też nie ma obowiązku dawać gwarancji. Gwarancję daje producent i to jego możesz sobie rozliczać.
  • Odpowiedz
c.....p
c.....p
konto usunięte 10.02.2016, 20:42:05
  • 6
@ApageZ Współczuję użerania się z morele.net Na twoim miejscu walczyłbym dalej.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ApageZ
ApageZ
Autor
10.02.2016, 21:31:08
  • 6
@cr4p: Nie zamierzam się poddawać. Nawet nie chodzi o pieniądze bo to nie był drogi sprzęt, tylko o zasadę. Dlatego też popełniłem ten wpis zamiast machnąć ręką i spuścić uszy po sobie. Dzięki za słowa poparcia.
  • Odpowiedz
C.....x
C.....x
konto usunięte 11.02.2016, 07:41:32
  • 5
Huehue.

Ja generalnie nie rozumiem problemu autora wykopu. Przecież to nie Morele naprawia jego sprzęt tylko firma Plug (Plug Impact 2 to model autora). Jeżeli Morele nie jest w stanie dogadać się z serwisem producenta i zaproponowało zwrot kosztów klientowi to brałbym hajs i koniec tematu.

Ale autor oczywiście chce przycebulić i w cenie używanego gówna chce dostać nowy super tablet. Dlatego też zwleka z zabraniem hajsu i kupieniem używanego g---o-tableta w innym miejscu.

Z
C.....x - Huehue.

Ja generalnie nie rozumiem problemu autora wykopu. Przecież to n...

źródło: comment_p1ZqO9O3oZMsKmjhmwfJYmq76bE847Ms.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ApageZ
ApageZ
Autor
11.02.2016, 08:02:59
  • 0
@Cripex: Polecam prześledzenie komentarzy, bo kilka razy wyjaśniałem już różnym osobom co chciałem osiągnąć pisząc ten tekst. Pozdrawiam.
  • Odpowiedz
elvis20000
elvis20000
11.02.2016, 09:30:12
  • -1
@Cripex: Zgadzam się w 100% Lepiej bym tego nie napisał.
  • Odpowiedz
banczi
banczi
10.02.2016, 21:46:26
  • 5
Korekta, to rozumiem, że zwrot kasy? Bierz kasę i kup sobie za te same pieniądze inny, na bank będzie lepszy.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

dexter1987
dexter1987
dexter1987
10.02.2016, 20:16:23
  • 5
@ApageZ:
Trochę mnie przestraszyłeś, bo u nich trochę sprzętu nakupiłem. Mam nadzieję, że się nie zepsuje. Powodzenia w nierównej walce. Polecam z rzecznikiem praw konsumenta więcej współpracować - pomagają za nasze podatki, może wywrą jakieś sensowne działania.

BTW. Od Morele, raczej nic nie dostaniesz. Pewnie nawet "przepraszam" nie usłyszysz. Mają kiepską renomę, jeżeli chodzi o kontakt z klientem.
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ApageZ
ApageZ
Autor
10.02.2016, 21:35:02
  • 1
@dexter1987: Nie sądzę, aby wszystkie reklamacje były traktowane w ten sposób. W każdym razie masz chyba większą szansę, że będzie dobrze lub przynajmniej w miarę dobrze niż źle. Czytając komentarze widzę, że są też zadowoleni klienci.
Nie wiem niestety wg. jakiego klucza jest to realizowane. Pewnie chodzi - w jakiś sposób - o pieniądze.
  • Odpowiedz
ApageZ
ApageZ
Autor
11.02.2016, 12:17:35
  • 1
@dexter1987: OK, daj znać - też jestem ciekaw jak to się skończy. Nie brakuje głosów, że Morele stanęły na wysokości zadania, więc oby i w Twoim wypadku dali radę. Pozdrawiam.
  • Odpowiedz
pyakuz
pyakuz
11.02.2016, 08:00:51
  • 4
Zakop. Kasę już dawno chcieli oddać, a rozchodzi się tylko o "zadoscuczynienie".
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

elvis20000
elvis20000
11.02.2016, 09:28:31
  • 1
@ApageZ: Za co niby ci się należy bo nie rozumiem :P Następny wyłudzacz i ból d--y o jakiś nonname sprzęt. Jak masz problem zgaszaj do sądu i po sprawie a nie zaśmiecaj wykop... Oczywiste jest to że jeśli wszystko było by w porządku nic by tu nic dobrego o firmie nie napisał ale jak są już problemy to hejt wszędzie. Podejrzewam że wiele winy było też z twojej strony. Na
  • Odpowiedz
ApageZ
ApageZ
Autor
11.02.2016, 10:41:48
  • 0
@elvis20000: Chyba nie czytałeś treści wykopu. Ba, na pewno nie czytałeś. Ale tak czy inaczej - pozdrawiam.
  • Odpowiedz
Jurigag
Jurigag
10.02.2016, 23:08:26
  • 4
Trza było oddać go na rękojmie i tyle
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ApageZ
ApageZ
Autor
10.02.2016, 23:31:43
  • -1
@Jurigag: Masz rację. Trzeba było.
  • Odpowiedz
goly84
goly84
goly84
10.02.2016, 21:47:42
  • 4
Jakiś rok temu padł mi switch cisco. Odesłałem do Morele i po kilku tygodniach bez problemu dostałem nowy. Myślę, że oni opierają się na serwisach autoryzowanych, a że tablet który kupiłeś to gowno w złotym papierku ściągane przez jakiegoś polskiego pseudo dystrybutora z Chin to i taka obsługa. Z drugiej strony oni jako dystrybutor tego sprzętu i to pewnie nie mały mają większe możliwości nacisku w sprawie naprawy wiec pewnie u nich
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ApageZ
ApageZ
Autor
10.02.2016, 22:55:45
  • -2
@goly84: Zawalił studenciak, albo tak jak ktoś wcześniej pisał - brak procedur. Albo ogólny bałagan - jak to w niejednej dużej firmie. Co do serwisu - to pewnie masz rację, że był jakiś "pseudo". No nic - zobaczymy co będzie dalej.
  • Odpowiedz
x.....s
x.....s
konto usunięte 10.02.2016, 23:55:07
  • 3
Jaki sklep komp polecacie skoro morele jest aż taki zły?

#pc #pcmasterrace
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

fureya07
fureya07
11.02.2016, 07:24:02 via Android
  • 1
@xavkas: Ja teraz tylko x-kom. moze i maja drozej ale juz wiele razy mi pokazali ze klient u nich jest na 1 miejscu
  • Odpowiedz
besiege
besiege
11.02.2016, 18:26:41
  • 0
@xavkas: jak wrocław to tylko proline, arest ale wysyłaja na całą polskę
  • Odpowiedz
H.....o
H.....o
konto usunięte 10.02.2016, 23:52:35
  • 3
Kupilem tam telewizor. Po kilku miesiacach dostalem wiadomosc , ze wisze im 50 zl bo blednie wpisali kwote pobrania.

To tyle jesli chodzi o moje doswiadczenie z morele
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
  • Strona 2 z 9
  • >

Hity

tygodnia

Ułatwił życie wielu Polakom i... ujawnił ceny deweloperów.
Ułatwił życie wielu Polakom i... ujawnił ceny deweloperów.
3457
BIK obniża zdolność kredytową za same zapytania? UOKiK wszczyna postępowanie
BIK obniża zdolność kredytową za same zapytania? UOKiK wszczyna postępowanie
3025
Państwowy PARP przeznaczy 60 mln zł z publicznych pieniędzy na kobiece biznesy
Państwowy PARP przeznaczy 60 mln zł z publicznych pieniędzy na kobiece biznesy
2585
Doceńmy - burmistrz Miechowa organizuje bezpłatne badania też dla mężczyzn
Doceńmy - burmistrz Miechowa organizuje bezpłatne badania też dla mężczyzn
2477
Wójt Gminy Sztutowo zarabia więcej niż Minister Spraw Zagranicznych
Wójt Gminy Sztutowo zarabia więcej niż Minister Spraw Zagranicznych
2348
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #gwarancja
  • #prawo
  • #rekojmia
  • #pytanie
  • #zakupy
  • #reklamacje
  • #oszukujo
  • #pytaniedoeksperta
  • #kiciochpyta
  • #pomocy
  • #prawakonsumenta
  • #sklepyinternetowe
  • #mediaexpert
  • #allegro
  • #prawokonsumenckie

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl