Dlaczego jestem przeciwny ratyfikacji Traktatu Lizbońskiego?
W trakcie dyskusji między przeciwnikami a zwolennikami Traktatu Lizbońskiego często pada pytanie: a kto z Was w ogóle przeczytał ten cały Traktat? Po czym nierzadko następuje krępująca cisza. Poniżej zamieszczam wybrane fragmenty, które uważam za argumenty przeciwko ratyfikacji.
![Madras](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Madras_Nn0W086AuN,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 133
Komentarze (133)
najlepsze
3. Państwa Członkowskie popierają, aktywnie i bez zastrzeżeń, politykę zewnętrzną
i bezpieczeństwa Unii.
Czyli mniej liczące się kraje nie będą miały nic do powiedzenia w sprawach "bezpieczeństwa"
Państwa Członkowskie ułatwiają wypełnianie przez Unię jej zadań i powstrzymują się od
podejmowania wszelkich środków, które mogłyby zagrażać urzeczywistnieniu celów Unii.
Jednym słowem walka z unio-sceptykami, którzy są jawnym zagrożeniem dla urzeczywistnienia celów unii.
Polecam także osobiście przeczytać wersję traktatu przedstawioną w linku na stronie - z pewnością znajdziecie jeszcze wiele różnych smaczków.
W obliczu tych argumentów nie jestem w stanie zrozumieć jak inteligentna, nieskorumpowana, normalna osoba może popierać wprowadzenie traktatu w życie.
Do lat dziewiędzisiątych UE funkcjonowała jako strefa wolnego handlu i przepływu środków, bez biurokratycznej kontroli gospodarki, wspólnego rządu i ministra spraw zagranicznych, i miała się bardzo dobrze. I na takim poziomie integracji powinna pozostać.
"Artykuł 4
Państwa Członkowskie ułatwiają wypełnianie przez Unię jej zadań i powstrzymują się od podejmowania wszelkich środków, które mogłyby zagrażać urzeczywistnieniu celów Unii."
"Artykuł
No to zaraz… Państwa Członkowskie stanowią Unię i ich działania nie mogą być sprzeczne z interesami Unii… czyli z własnymi? Czy może się to po prostu powinno czytać jako „Pozostałe państwa członskowskie powstrzymują się od wszelkich działań, które byłby sprzeczne z interesami Francji lub Niemiec”?
„Prawo to obejmuje możliwość korzystania z bezpłatnej nauki obowiązkowej.”
Prawo
Jeżeli ten przebogaty, zgniły kapitalista będzie chciał "wyzyskiwać" członka tej biednej, pokrzywdzonej rodziny robotniczej to tym samym będzie wymagał od niego jakichś umiejętności, czyli wykształcenia, więc będzie musiał zainwestować w jego edukację.
Czyli postulujesz zniesienie obowiązkowej bezpłatnej edukacji na poziomie podstawowym i średnim prowadzonej przez państwo na korzyść przyfabrycznych szkółek prowadzonych przez zagraniczny zazwyczaj kapitał, których celem stałoby się nauczenie dziciaków czytać, pisać i dodawać oraz przykładowo stać przy taśmie
Dobra, żaby nie było:
Nie ma czegoś takiego jak "bezpłatna edukacja" to po pierwsze.
Lepiej poczytaj o komuniźmie. Nie, żebym popierał tą ideologię, ale generalnie fakt jest taki: nigdzie na świecie komunizm nigdy nie istniał, zawsze ten ideał wolnościowy (sic!) się zatracał i dochodziło do totalitaryzmu.
Tutaj raczej mamy ideały socjalizmu państwowego i totalitarnej władzy oligarchii.
Jestem przeciw Traktatowi.
Należy zapewnić równość kobiet i mężczyzn we wszystkich dziedzinach, w tym w zakresie zatrudnienia, pracy i wynagrodzenia.
Zasada równości nie stanowi przeszkody w utrzymywaniu lub przyjmowaniu środków zapewniających specyficzne korzyści dla osób płci niedostatecznie reprezentowanej.
To jest po prostu piękna definicja równości.
C 306/10 PL Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 17.12.2007
ZMIANY WPROWADZONE DO TRAKTATU O UNII EUROPEJSKIEJ I TRAKTATU
USTANAWIAJĄCEGO
DOKŁADNIE tak samo jak w Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich! :D (patrz konstytucja ZSRR).
Trudne słowo z terminologii prawniczej do zapoznania się w guglach: "notyfikacja" i jej zastosowanie. Sides, komu potrzebny jest w dobrze funkcjonującej piaskownicy rozwydrzony, płaczliwy bachor? Prościej go wykopać i bawić się dalej w spokoju. Sztuka polega na tym żeby bawić się nie przeszkadzając sobie nawzajem i zbudować również własny ładny zameczek.
A najlepiej razem zbudować jeden odpowiednio duży żeby sąsiednie podwórka czuły respekt.
Skoro już taka moda na proste, obrazowe
ale cóż, bez ryzyka nie ma zabawy ;)
2. Nikt nie może być skazany na karę śmierci ani poddany jej wykonaniu.
Warto dopisać, że przypis do przypisu umożliwia stosowanie kary śmierci w czasie wojny i za udział w zamieszkach.