Wpis z mikrobloga

Mirki z #gamedev mam pytanie. Po ile macie lat?

Otóż ja jestem pracującym programistą #webdev , 7 lat już w zawodzie, cały czas się rozwijam itd. Ale wszystko w ramach mojej dziedziny. Zrobiłem parę prostych gierek na canvasie, no ale nic poważnego.

Jestem ciekaw po prostu czy uczycie się tego w wolnym czasie poza pracą, czy nadal jesteście w szkole/na studiach (na utrzymaniu rodziców).

Jestem ciekaw czy jest szansa dla mnie, już w miarę ustawionego webdeva, na wejście w temat gamedevu xD

Tak naprawdę jest to pytanie do wszystkich programistów: co sądzicie o przebranżowieniu w obrębie programowania.

#pytanie #programowanie
  • 19
  • Odpowiedz
@elbanan: Akurat gimbaza/liceum/studia to najlepszy czas na rozwój we własnym zakresie, bo jesteś na utrzymaniu rodziców. Później praca, rodzina inne zobowiązania. Już nie ma tak różowo.
  • Odpowiedz
@elbanan: lvl 20.5, w gamedevie zawodowo od ~1.5 roku, w programowaniu ~2.5

Równolegle studia dzienne i coś pomiędzy 2/5 a 1/2 etatu, w wakacje 5/5 (albo ciut więcej...).

Wg mnie próg wejścia do mobilnych jest dość niski. Posiedzisz w tym parę lat (może i rok, jak się postarasz) robiąc równolegle własne projekty i możesz iść jako junior na coś poważniejszego.
  • Odpowiedz
@elbanan: 24 wiosny here, więcej niż 8 lat tworzenia gier, 4 lata zawodowo - na gry nigdy nie jest za późno, pytanie czy chcesz być indykiem po godzinach, czy chcesz pracować w jakiejś firmie (lub nawet i corpo, bo i to się w gamedevie pojawiło!)?
  • Odpowiedz
@elbanan: 30 lat, programowanie zawodowo od ~5 lat, gamedev obecnie jako hobby, odskocznia od pracy (rozwijanie platformy androida i różnych usług na słuchawkach) i trochę rozwijanie siebie w nowym kierunku. Obecnie przebranżowienie odpada, bo powiększyła mi się rodzina i zależy mi na stabilnej robocie. Gamedev z tego co wiem nie jest zbyt stabilny. Na stare lata chciałbym mieć jakieś małe, własne studyjko. Droga daleka, ale pierwszy krok zrobiony.
  • Odpowiedz