Wpis z mikrobloga

Pisze ktoś w Qt? Jestem amatorem programowania, wpadł mi do głowy pewien potencjalny projekt na apkę desktop + mobile + backend (z czego mobile to sprawa drugorzędna i mogłaby być dorobiona później nawet w innej technologii) z naciskiem na UX i wydajność. Poprzednie swoje projekty realizowałem głównie w js i pythonie i zawsze, pomimo niskiego poziomu wiedzy, szło gładziutko dodawanie krok po kroku kolejnych i kolejnych features z pomocą filmów z yt i kolegów, a później LLMów. Tutaj chciałem się chwilę pobawić i oszacować czy ten projekt będzie za bardzo skomplikowany dla jednej osoby + LLMa, ale to jak LLMy sobie radzą z tym frameworkiem woła o pomstę do nieba. Nigdy nie widziałem, żeby AI tak słabo ogarniało kodowanie, może nie licząc GPT3 mniej niż pół roku od jego wypuszczenia (pamiętam jak opisywałem mu problem, do którego powinien zasugerować użycie algorytmu CFR i byłoby z głowy, zamiast tego wymyślał coraz to dziwniejsze algorytmy działające w sumie trochę na podobnej zasadzie ale nie tak jak trzeba). Nie zauważa prostych błędów jak zadeklarowanie parametrów zbyt nisko przez co jakiś helper ich nie widzi, na prośby o doprecyzowanie pewnych kwestii wkleja 3 razy dokładnie ten sam kod i nie zauważa, że w UI nie zadeklarował żadnej zmiennej dla stanu, który ma potencjalnie odbierać z backendu itp. A to w dodatku płatna wersja GPT5...

Wygląda na to, że nie jest to technologia, przy której amator może sobie siąść w wolnym czasie i gładko krok po kroku rozwijać jakiś projekt bez tracenia godzin na wgłębianie się w tajniki technologii przy każdym nowym zagadnieniu? :thinking:

#qt #qt5 #qt6 #cpp #programowanie #naukaprogramowania #chatgpt
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Tutaj chciałem się chwilę pobawić i oszacować czy ten projekt będzie za bardzo skomplikowany dla jednej osoby + LLMa, ale to jak LLMy sobie radzą z tym frameworkiem woła o pomstę do nieba.