Wpis z mikrobloga

Tyle trąbi się o #bezpieczenstwo w #internet. Banki dwoją się i troją robiąc kampanie, wysyłając SMSy/powiadomienia i inne takie, by uważać na firmy wyłudzające dane i nie dać się podejść na "dzwonię w imieniu banku".

Tymczasem - od kilku dni, z różnych numerów, dzwoni do mnie firma X, która w imieniu #nestbank pyta mnie: a to o datę urodzenia, a to o 4 ostatnie cyfry numeru PESEL, a innym razem - o adres zamieszkania. Pani/Pan w słuchawce jest wielce zdziwion/y, że ja żadnych danych podać nie chce - "Przecież one nie są wrażliwe a bez tego nie powiem o co chodzi!!!111!" - stary, OK, ale to ty dzwonisz ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No to uderzam do banku i pytam #c-------y a przedstawiciel z rozbrająjącą szczerością oznajmia mi, że firma X działa na ich zlecenie* - łamiąc przy tym chyba cały zestaw dobrych praktyk dotyczących bezpieczeństwa, które od wielu lat próbuje się wypracować i wpoić użytkownikom bankowości internetowej. No gratulacje!

*) to zewn. firma windykacyjna - okazało się, że na jednej racie kredytu mam ~300 PLN niedopłaty i to po prostu przeoczyłem.

  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@arti040: w większości przypadków pracownik banku dzwoniący do ciebie to oferta kredytu lub ankieta zadowolenia. W obu przypadkach nie chce skorzystać.
A co do autoryzacji, w przypadkach innych niż nest autoryzacja pracownika banku przez aplikacja mobilna to odpowiedź na ten problem
  • Odpowiedz
@arti040: Dzisiaj przy okazji innej sprawy trafiłem na ten wpis. Do mnie też wydzwaniali twierdząc że sa w nestbanku i wypytywali o takie rzeczy że na 99% to jakiś scam. Zresztą dzwonili kiedyś inny raz, podałem im zupełnie inne informacje( pierwsze i drugie były zupełnie z d--y) i zupełnie nie zauważyli że coś nie gra.
  • Odpowiedz