Wpis z mikrobloga

szukam nastepcy dla mojego i30n dct, celuje w jakiegos hothatcha albo szybszego sedana. chce, zeby auto bylo maksymalnie napakowane pod katem jakichs bajerow, typu ambienty, virtuale, itp. dlaczego? bo mam taki kaprys ( ͡° ͜ʖ ͡°)

poki co najbardziej sie zastanawiam nad nowym golfem r 8.5 - glownie z powodu rabatu i tego, ze w pelni wyposazony samochod wychodzi mi okolo 225-229k (juz z kosztami leasingu). nie chcialem brac nowki bo utrata wartosci itp. ale moze jednak warto doplacic dla samego doswiadczenia odbeirania nowego auta z salonu. dodam, ze pewnie auto pojdzie dalej za rok (albo dwa lata, no chyba ze mi sie spodoba, to moze trzy).

modele nad ktorymi juz myslalem:

s3 8y - drozsze, ponoc 8.5r jest bardziej agresywny + s3 8y w pelnej opcji i tak jest gorzej wyposazony niz 8.5r xD no moze poza audio, gdzie w audi jest lepsze. na plus tez koszty przegladow, niby nic, ale sam sprzedawca mi powiedzial wprost, ze mimo tego, ze s3 i 8.5r to ta sama konstrukcja, to wjezdzjac audi na ich serwis, stawka za rbh jest 2x wieksza xD
m340i - chcialem szukac uzywki ale to juz 250k+ a i tak roznie z wyposazeniem tych aut
rs3 8y - to samo co wyzej
m240i - fajne ale odpada, musi byc 5d i nie ma od tego zadnych wyjatkow - mam duzego psa ktory czesto jezdzi z nami samochodem

nie chce juz fwd, tylko rwd albo awd. ostatni raz z haldexem mialem do czynienia w a3 8v i dzialalo to calkiem spoko, takze podejrzewam, ze torque splitter w 8.5r moze byc jeszcze ciekawszy

jest sens isc w tego golfa? czy szukalibyscie czegos innego? myslalem nad stingerem jeszcze, ale jak pisalem - chce auto maksymalnie "nowe" technologicznie, czyli jakies matrixy, virtuale i inne bajery. po prostu lubie jak samochod jest napakowany technologia, szczegolnie, ze chce auto na gwarancji, wiec nawet jak mi sie spierd$#@oli virtual czy cos innego, to serwis mi to (raczej) ogarnie

#samochody #motoryzacja
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@lukasz3123: jakbym chcial to i bym dal 45% wplaty i 1% wykupu, leczysz kompleksy i zagladasz ludziom do portfela, czy co? 30% i 45% zmienia mi cale 0,5% w koszcie leasingu, wiec wole te 15% przeznaczyc na inny cel i placic minimalnie wieksza rate. na auto mnie stac, mam juz inne auto za ktore place wieksza rate, takze o to sie misiu nie martw
  • Odpowiedz
@lukasz3123: czytałeś o problemach z elektroniką w golfach 8?

tak pytam, bo podobno golfy 7 są dużo bardziej niezawodne, więc może warto oszczędzić i kupić coś ciut starszego, co będzie sprawiało mniej problemów, chyba, że leasing to mus i masz dostępne tylko 8 w tej opcji
  • Odpowiedz
  • 0
@steppenwolf12: nie czytalem wlasnie, jedyne co, to gdzies widzialem ze ktos wspomnial o problemy z kierownica 8r

7 nie chce, mialem juz a3 8v i chcialbym cos nowszego technologicznie - chcialem cos relatywnie nowego, najlepiej z gwarancja i tutaj 8.5r wychodzi najkorzystniej finansowo. 8.5r na pelnym wypasie, z hakiem (tak, chce hothatcha z hakiem - to ma byc daily do wszystkiego, lacznei z ciagnieciem przyczepki jak bedzie trzeba) i finansowaniem
  • Odpowiedz
@lukasz3123: ok, sprawdziłem

do aut do 2022 była tragedia, a znacznie lepiej jest od liftu w 2024

w tych sprzed 2022 szaleją multimedia, układy wspomające i kilka innych

jak możesz wziąć wersję po lifcie powinno być już znośnie
  • Odpowiedz
  • 0
@steppenwolf12: to bedzie rok modelowy 2025 albo i 2026, takze juz na pewno po lifcie. wiem, ze z jednej strony glupota, bo 200k za golfa, ale skoro oferuje to samo co s3 8y ktore w tym samym wyposazeniu jest drozsze o ponad 60k, to nie widze sensu doplacac tylko dla "prestiżu" (xD). a serio ciezko znalezc cos innego i sensownego
  • Odpowiedz
@lukasz3123:

te audi dobrze zasuwają na prostej, ale podobno już na zakrętach mają tendencję do mocnej podsterowności

jeśli chodzi o golfa raz, że innego auta o takiej mocy nie dostaniesz w podobnej cenie to dwa jest podatny na tuning i można wyciągnąć z niego jeszcze więcej

golf dobry wybór, a prestiżem się nie przejmuj, auto jest dla Ciebie, ludzie zawsze będą gadać czego byś nie wziął
  • Odpowiedz
  • 1
@steppenwolf12: w golfie ponoc jest lepiej, o dziwo, golf 8.5r jest ponoc agresywniej zestrojone niz s3 i najbardziej to widac na torze (nie pamietam na jakim, ale gdzies byla roznica 3-4 sekund na korzysc golfa)

ale tak, prestiz to ostatnia rzecz na ktorej mi zalezy - chce auta ktore jest szybkie, dobrze wyposazone, relatywnie "proste" w obsludze (kazdego poprzedniego vaga serwisowalem sam, takze znam te auta bardzo dobrze) i jednoczesnie
  • Odpowiedz