Wpis z mikrobloga

@PodlasianinNaEmigracji: żeby oni z taka sama uporczywością komunikowali włączanie 2FA, nieprzekazywanie kodów SMS, dbanie o dane poufne w przeglądarce, zmienianiu hasła co min. kilka miesiecy... nie używanie tego samego hasła w różnych serwisach....
  • Odpowiedz
@widmo82: A tak odwrócony midas ( ͡ ͜ʖ ͡)

A wystarczy na tym śmiesznym banerku na stale napisać dla użytkowników którzy nie mają 2FA, ŻEBY JE K---A WŁĄCZYLI.
No a potem co jakiś interwał "Te kody to nie blik, nie wysyłaj znajomym" i takie podobne.
  • Odpowiedz
@widmo82: No tak, ale chyba każdy wie żeby nie przekazywać kodów blik, analogicznie może skojarzą ludzie żeby nie przekazywać kodów SMS / 2FA. Poza tym BLIKI też są kojarzone z oszustwami gdzie jest skradzione konto na Facebook i do każdego znajomego wysyłana jest prośba o blik na 100 czy tam 50 złotych, więc jakimś cudem ludzie są z tym bardziej ostrożni niż z kodami zabezpieczającymi do brokera, u którego mają
  • Odpowiedz
zmienianiu hasła co min. kilka miesiecy


@widmo82: właściwie rotacyjna zmiana hasła w systemach IT co 3 miesiące to błąd i prowadzi do utrwalania wzorców, które ludzie robią wokół wymagań hasła. Dlatego jeśli pracujesz na helpdesku, widzisz jak ludzie zmieniają hasła co sezon (np. z Wiosna2025! np Lato2025!, ewentualnie zmieniając znak specjalny na inny). To dosyć niebezpieczne. Hasła powinny być zmieniane tylko i wyłącznie w przypadku podejrzenia albo wydarzenia się incydentu
  • Odpowiedz
Dlatego jeśli pracujesz na helpdesku, widzisz jak ludzie zmieniają hasła co sezon (np. z Wiosna2025! np Lato2025!, ewentualnie zmieniając znak specjalny na inny).


@TraumatyczneCiastoPrawdy: ale to jest też błąd administracji, że nie uczy użytkowników jakich haseł nie tworzyć a jak wymyslac trudne i łatwe do zapamietania

Hasła powinny być zmieniane tylko i wyłącznie w przypadku podejrzenia albo wydarzenia się incydentu wycieku tych haseł.


Bzdura, wielu nie wie, że ich hasło
  • Odpowiedz