Wpis z mikrobloga

Hej, chciałem nauczyć się gamedev i wybór padł na Raylib oraz C. Chciałem zrobić coś prostego, co pomoże wdrożyć mi się w podstawy Raylib i postanowiłem stworzyć Matching Pairs.

Co chciałem osiągnąć:
1. Zarządzanie pamięcią w języku C
2. Przejścia między scenami Raylib
3. Wyświetlanie podstawowych grafik oraz dzwięków
4. Stworzenie projektu z wykorzystaniem Docker - możliwość budowania pod różne platformy (Web, Android oraz Linux Desktop)
5. Połączenie z serwerem oraz obsługa Websocket - wysyłanie i odbieranie wiadomości json
6. Zapisywanie wyników graczy do bazy danych MongoDB

Grę testowałem na trzech platformach:
1. Desktop - Ubuntu 24.04.2 LTS
2. Android - Redmi Note 7, Android 10
3. Web - https://matching-pairs.czajka-mateusz.pl

Kod do repo https://github.com/mat89c/matching-pairs
Link do gry na platformie web: https://matching-pairs.czajka-mateusz.pl

#gamedev #programowanie
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 1
@armin-van-kutonger Tzn. w ts jest serwer websocketowy na Nest.js, a C jest kompilowanie do WebAssembly. Ogólnie w miarę dobrze to działa. Chyba to największy plus tego rozwiązania, że jest możliwość kompilowania na różne platformy
  • Odpowiedz
  • 0
@armin-van-kutonger: Hmm, ale to na takiej samej zasadzie, że jak odkryjesz kartę i widzisz jej wzór, to możesz zapisać, że np. na pozycji pierwszej jest karta z takim wzorem, na drugiej z takim, itd?
Czy masz na myśli jakiś inny sposób?
  • Odpowiedz