Aktywne Wpisy
pieknylowca +76
Uwielbiam to romantyzowanie kuchni polskiej jako nadkuchni kiedy prawda jest taka że ona jest średnio dobra a na pewno niezdrowa - przeładowana słabej jakości tłuszczami w formie oleju rzepakowego i węglami - nam to może smakować bo to dla nas jest comfort food tak jak dla innych hakarl. Tak, Amerykanin mający dostęp do każdej kuchni świata w jednym mieście będzie się rozplywal nad kawałkiem wieprzowiny podłej jakosci, suchymi ziemniakami i kapustą bo
źródło: 1000005976
Pobierz
nowszyja +267
Przerażają mnie wpisu kukoldów na twitterze odnośnie afery z tablicami alimentacyjnymi. Argumenty w stylu "wystarczy nie odchodzić od dzieci", albo "wystarczy być dobrym mężem", tak jakby kobiety nigdy nie były odpowiedzialne za rozpad małżeństw. Nawet widziałem argument, że to pomoże dzietności, bo wpływa na zabezpieczanie kobiet xD Z pewnością facecie będą się decydowali na robienie dzieci, gdy w razie rozwodu po opłaceniu alimentów zostanie im 500 pln na życie.
Zresztą już teraz
Zresztą już teraz





Wpuszczanie na ulice systemu, który jest czarną skrzynką nawet dla inżynierów-projektantów, bo opiera się na e2e neural network, to jak granie w ruletkę z autopilotem. Raz skręci, raz przywali w krawężnik
https://www.youtube.com/playlist?list=PLpJW3nBrmDt2PLPazUsZ_OIR8l4bZf4P2
#gielda
źródło: VUQN5WT0GOUWblfhRX02A-N6ZLo1kW2rTF4lt6yWwEo
Pobierz@SmiecGnoj: Dwójki nigdy nie wbije bo Tesla ma tylko jeden bieg (jak zdecydowana większość EV). A filmik pokazuje... no cóż jakiś wypadek. Z jakiego samochodu nie wiadomo, nawet jeżeli była to Tesla to nie wiadomo czy włączony FSD - ot taki fake news że Tesla upada xD
Takie dobre udokumentowane filmy
@Atreyu: Wygląda na to, że jednak nie.... W czerwcu 2025 pierwsza licencja na ograniczonym terenie w USA: https://www.youtube.com/watch?v=-jyaBfFxh38
Uberowców będą duby piekły tak jak piekły taksówkowców jak uberowcy wchodzili ;-)
zobaczymy czy jakos się to rozwinie, ale nie wygląda to dobrze
źródło: 13-2-8-fsd-accident-v0-6x8eoqpsc92f1
PobierzNatomiast wiem że prędzej czy później (z popularyzacją FSD prędzej) zdarzy się jakiś głośny wypadek. Nie wiem jaki - może jakaś rozpędzona Tesla wjedzie
Jakbyś jeździł kiedykolwiek tym, o czym ciągle piszesz to nie było by zdziwienia xD
Sytuacja jest znana, i to manewr wykonany przez samochód.
1.Obecne FSD jest supervised, jak autopilot, czyli zawsze musisz miec rece na kierownicy. Gdyby kierowca miał to by nie wjechał w drzewo
2.Obecna sieć neuronowa jest za mała aby byla zauważalnie lepsza od człowieka. Potrafi zarówno zadziwić tym jak świetnie sobie radzi a takze tym jak głupio czasem sie zachowuje (dużo głupiej niz człowiek )
3. Na obecnym sprzęcie można dotrenować ta sieć pod teren an którym ma działać robotaxi,
Człowiek nie ma lidaru a jedynie 2 kiepskiej jakości kamery (oczy) i jakoś jeździ. Dlatego LIDAR nie jest potrzebny i absolutnie nie gwarantuje bezpieczeństwa. LIDAR to jest wyłącznie sensor 3D a co potem z tego zrobi automatyka i czy wjedzie w drzewo czy nie to już od tego nie zależy. Dwie kamery
@SmiecGnoj: Dlatego wdrażanie FSD jest tak powolne. Każdy taki wpadek jest/będzie dokładnie analizowany. Tesla ma dokładną telemetrię i zapis każdego takiego zdarzenia - czarna skrzynka jak w samolocie.
Słyszałem, że w EU proponowali dość podobny sposób: obowiązek montowania czarnej skrzynki, wszystkie wypadki z FSD dokładnie sprawdzane, progresja w dopuszczaniu FSD do użytku (najpierw level 3, potem level 4, później
To nie rozmiar sieci jest problemem, tylko podejście end-to-end, które zamienia FSD w czarną skrzynkę. Inżynierowie Tesli nie wiedzą, dlaczego auto czasem hamuje na środku drogi albo ignoruje pieszych, bo sieć „sama się uczy”. Brzmi fajnie, dopóki nie wjedzie w
Niestety to uproszczenie godne broszury marketingowej Tesli, a nie
Z drugiej strony główna sieć cały czas jest zwiększana i po każdym zwiększeniu ilości parametrów wydać duży skok w jakości. Dlatego raczej wychodzi na to że ta metoda jest łatwiejsza tylko wymaga dużej mocy obliczeniowej
Nawet jeśli FSD składa się z wielu sieci neuronowych to według ich prezentacji to wciąż jest to podejście e2e. Dane z kamer są przetwarzane bezpośrednio na decyzje kierowania, bez modułowych etapów, takich jak detekcja obiektów czy
przyganiał kocioł garnkowi
@SmiecGnoj: A człowiek ma dwojga oczu, z "minusami/plusami", cylindrami, jedzie bez okularów i odległości estymuje do... metrów a
Obejrzyj ze zrozumieniem nagranie z AI Day 2022 w którym mówią, że dane z kamer idą prosto na sterowanie.
Każda sieć to czarna skrzynka, wizualizacja wyjść nie tłumaczy, dlaczego FSD np. ignoruje pieszego.
Analiza wag to zgadywanka, nie rozwiązanie, w e2e z miliardami parametrów nie wiesz, co psujesz zmieniając dane.
dodanie danych może poprawić jeden przypadek, ale wywołać regresję w
Tak, skoro czlowiek z parą oczu potrafi jezdzić samochodem to wsadźmy Optimusa z jedną kamerą za kółko, niech się wychyla do martwej strefy jak kierowca. Są przecież sieci rozwiazujące problem "monocular depth estimation".
Bezpieczeństwo to redundancja, nie statystyczne bajki i poważne firmy to rozumieją.
Waymo pomimo tego, że jak sam VP oprogramowania AI Tesli powiedział kilka dni temu - jest kilka lat do przodu to nie podaje ciągle nierealistycznych prognoz tylko
@SmiecGnoj: Tak samo jak każdy mózg jest czarną skrzynką. Też masz miliardy wag/synaps i nie są "wytłumaczalne" a jednak pozwalamy ludziom jeździć.
Jesteś sceptycznie nastawiony - trochę na zasadzie (100 lat temu) motoryzacja spalinowa jest abominacją i jest niemożliwa bo przecież samochody nie jedzą owsa i nie rodzą się z kobyły a przecież do tej pory tylko taki napęd
https://x.com/DevinOlsenn/status/1927567865735200838?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1927567865735200838%7Ctwgr%5Eb0adf1a8750c8c03db452635145d39bb39fb6585%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fforum.elektrowoz.pl%2Fthreads%2Ftesla-kamery-vs-lidar-test.8587%2Fpage-17
@Atreyu @kwanty @PiotrFr
Można sobie samemu zinterpretować dane, ale mi to wygląda na błąd kierowcy. Zaśnięcie
@zibizz1: Dzięki za dane :-) Zestawiłem dwa wykresy (dopasowałem skalę czasu). Z tego niższego (Steering Torque (Nm) - Positive indicates clockwise steering input) wynika, że 2 sekundy przed odpaleniem poduszek kierownica została przekręcona w lewo. Zwróćcie uwagę że tam jest "steering input" czy to oznacza "input" z FSD czy raczej "input"
źródło: obraz
Pobierz