Wpis z mikrobloga

5 miesiecy temu wymienialem tarcze bo była przegrzana i spękana, glupi jestem bo zalozylem stare klocki bo byly praktycznie nowe (wymienione z 2-3 miesiace wczesniej przez poprzedniego wlasciciela), jedyne co to jest wyrównałem na papierze sciernym xD troche to bylo podyktowane wyjazdem, klocki mialem tez zamowione ale tarcze przyszly w poniedzialek popoludniu, a ja niedziela wieczorem juz w trasie bylem, wiec uznalem ze skoro hamuje i jest git to jest git. jedyne co, to na poczatku, przez pierwsze kilka km widzialem, jak farba ochrona z tarczy nierowno schodzi xD ale potem sie wyrownalo

zrobilem od tamtego czasu z 6-7 tysiecy i od niedawna zaczela mi tarcza bic. na zimnej jest ok, wystarczy zeby sie lekko nagrzala i telepie kierownica, nawet jak przyhamuje mocniej z 50-60km/h. nie wiem, czy tarcza sie zwichrowala (nie wjechalem w kaluze, na myjni tez nie katowalem felg) czy po prostu tarcza sie nierowno zuzyla, powstaly małe "rowki" ktore powoduja, ze tarcza sie nierowno nagrzewa, przez co pozniej dzieja sie takie akcje. dodam, ze jak paluchem przejade po tarczy to czuc, ze nie jest idealnie równa (nie chodzi mi o mikrorysy, tylko po prostu czuc ze powierzchnia nie jest rowna, aczkolwiek po przylozeniu plaskiego elementu do tarczy, nie widac tego)

teraz mam dylemat w ktorym sie zastanawiam czy tarcza sie zwichrowala, czy po prostu nierowno zuzyta i dlatego mam z nia takie akcje. rozwiąznia w glowie mam dwa (obydwa zakladaja kupno nowych klockow, zeby nie bylo ( ͡° ͜ʖ ͡°))

1. oddac na przetoczenie (150 zl sobie licza za komplet), zalozyc nowe klocki i miec nadzieje, ze problem nie wroci za te 3-4 tysiace
2. kupic nowe tarcze (komplet jakies 600 zl)

roznica miedzy jednym i drugim rozwiazaniem to jakies 450 zl. myslac dlugodystansowo, jakby sie okazalo, ze jednak po przetoczeniu znowu jest problem i musze zakladac nowe tarcze, to jednak juz sie robi kwota blizej tysiaka (150 zl przetoczenie, 2x nowe klocki 400 zl no i nowe tarcze, czyli 600 zl)

mój główny problem i dylemat polega na tym, ze nie wiem jak bardzo prawdopodobne jest zeby tarcza sie zwichrowała sama z siebie, jedyna teoria jaka mi przychodzi do glowy to nierówno zużyta tarcza. tarcze mam 360mm, zimmermany (i pewnie takie same bym kupil jak juz, bo nie ma lepszego wyboru - jest tylko zimmerman, trw albo oem, 900 zl za tarcze xd)

co myslicie?

#samochody #mechanikasamochodowa #mechanika
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@lukasz3123: zawsze przy wymianie tarcz kupuje się nowe klocki, a zawsze przy klockach kupuje sie tarcze, bo potem są właśnie takie cyrki o jakich mówisz. Jedno do drugiego się musi dobrze dotrzeć, albo w trasie hamowałeś mocno i klocki za bardzo wydarły nową tarczę - która też sie musi dotrzeć etc.

Ja juz od XX lat jak wymieniam to komplet, nie chce mi sie bawic w dochodzenie czego tak, a
  • Odpowiedz
  • 0
@OscarGoldman: wiem ze sie powinno, ale co zrobic, malo czasu bylo ( ͡° ͜ʖ ͡°) problemu tez u mnie nie bylo zadnego, nie raz mialem mocne hamowanie z 200km/h i nic sie nie dzialo. bić zaczęło samo z siebie, od jakiegos czasu
  • Odpowiedz
@OscarGoldman: pierwszy raz w życiu słyszę, by ktoś przy wymianie klocków, wymieniał też tarcze. Jak wymieniasz tarcze, to klocki też, to oczywiste, ale jak masz dobrą tarczę, a zero klocka, to po co wymieniać tarcze? Sam ostatnio wymieniałem komplet klocków na obu osiach, ale tarcz nie ruszałem, bo rantu nie mają wcale, nie są popękane, nie są przegrzane i nie biją.

Chyba, że masz za dużo kasy, to luzik :)
  • Odpowiedz
  • 0
@jakis_login tylko podczas hamowania i to któregoś z rzędu, po nagrzaniu hamulców. To jest relatywnie nowe auto, bo 2021 rok. Jestem na 99% przekonany że to coś z hamulcami, bo przez chwilę nawet słyszałem w trakcie powolnej jazdy, że coś trze, a po wciśnięciu hamulca była cisza
  • Odpowiedz
@lukasz3123: okej, jeśli rzeczywiście tylko przy hamowaniu, to mogą to być tarcze. Raczej nie zakładałbym krzywej piasty w tym przypadku. Na Twoim miejscu wymieniłbym komplet, nie robiłbym toczenia tarcz. Kup porządny komplet na oś i wymień. Oczywiście warto sprawdzić, czy nie zatarły się prowadnice zacisku, bo może być tak, że nie odbijają do końca, klocek delikatnie trze o tarczę, tarcza się przegrzewa i po nagłej zmianie temperatury - wykrzywia.
  • Odpowiedz
  • 0
@jakis_login: podejrzewam, ze ten klocek tutaj dość dużo namieszał. To jest auto sportowe, ma prawie 300km, a jak kupilem auto od poprzedniego wlasciciela, to tarcza świeciła się na wszystkie kolory tęczy od przegrzania. Było wszystko git, klocek prawie cały (ale już oberwał od tego hamowania) więc kupiłem samą tarcze, bo stara już była lekko spękana od tego przegrzewania. Klocek wyrównałem żeby był równy ale jak widać, to nie był idealnie
  • Odpowiedz
  • 0
@kustosz_karuzeli_sperdolenia: da sie przetoczyc, ale gdzies czytalem, ze jak zwichrowana (tylko no wlasnie, tutaj ciezko stwierdzic, czy jest zwichrowana, czy po prostu jakiś osad z klocków sie miejscowo zebrał) to przetoczenie pomoże tylko na 2-3 tysiace kilometrow, potem problem wroci
  • Odpowiedz
5 miesiecy temu wymienialem tarcze bo była przegrzana i spękana

@lukasz3123: Ta tęcza nie schodziła po paru dniach jazdy? Nie wierze że była spękana.

jedyne co to jest wyrównałem na papierze sciernym xD

I zyebałeś klocki ¯\(ツ)/¯ Papier zostawia syf, który wnika w pory klocka i powoduje różne reakcje na jego
cwlmod - >5 miesiecy temu wymienialem tarcze bo była przegrzana i spękana
@lukasz3123...
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod: i30n, było widać pełno mikro-pęknięć. Na przeglądzie w ASO powiedzieli mi, że natychmiast do wymiany.

I zyebałeś klocki ¯\(ツ)/¯ Papier zostawia syf, który wnika w pory klocka i powoduje różne reakcje na jego powierzchni.


teraz juz wiem, ratowalem sie czym moglem. Czekal mnie wyjazd na wakacje, lacznie ponad 3 tysiace kilometrow, nie chcialem ryzykowac z tamtymi tarczami starymi, a wymienialem to przez
  • Odpowiedz
i30n, było widać pełno mikro-pęknięć. Na przeglądzie w ASO powiedzieli mi, że natychmiast do wymiany.


@lukasz3123: Tylko że aso nie ma pojęcia o użytkowaniu sportowego auta. W jednym aso mi powiedzieli, że jedno hamowanie z 200km/h może zwichrować tarcze 360mm w sportowym aucie, a w drugiem (gdzie akurat gość ogarniał temat eNek) mi powiedzieli, że tylne opony mam do wymiany, a tam było tylko mnóstwo gumy poprzyklejanej z toru ( to
cwlmod - >i30n, było widać pełno mikro-pęknięć. Na przeglądzie w ASO powiedzieli mi, ...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
@lukasz3123: Tak wyglądają te hotspoty. Jedne znikają drugie nie, cementite nie zawsze widać. Pojedź na tor i wyjdzie czy masz sprawne hamulce. Okazja już w ten weekend ;)

Co do wymiany tarcz z klockami - jak masz OEM tarcze i klocki to to badziewie leci razem. Jak masz porządne tarcze jak np DBA T4000 to one przyjmują dwa zestawy klocków. Polecam EBC blue, które nie piszczą, ale dają radę na
cwlmod - @lukasz3123: Tak wyglądają te hotspoty. Jedne znikają drugie nie, cementite ...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod: co do tarczy - moja miala wlasnie takie mikro "pęknięcia" jak na dole (mowa o pierwszym zdjeciu) - rozumiem, ze to nie bylo nic powaznego i moglem z tym jezdzic? xD bo jak tak, to w sumie wywalilem oemowe tarcze bez powodu, jedyne co to miala lekki rant. ale poza tym rantem (i tymi "pęknięciami"), to bylo wszystko git

obecnie to jestem w sytuacji gdzie boje sie na autostradzie
  • Odpowiedz
@lukasz3123: Tarcze możesz przetoczyć i będzie jak nowa (tylko wtedy dłużej się dociera klocki). Klocki zmień na ebc blue i nie będziesz miał problemów.

Napisałeś ci na priv procedurę sprawdzenia hamulców
  • Odpowiedz