Wpis z mikrobloga

Witam Mirko-bemkarze ;) planuję sobie sprawić x5 (nie nówkę bo mirek za biedny na takie ekscesy) ale 2020 g05 w benzynie. Moje obawy to silnik, bo należę do #teamdiesel i benzyna jest mi obca w każdej materii, a przy nabitych km powyżej 90k km to w sumie można się spodziewać pierwszych problemów.

Stąd pytanie, o wasze doświadczenia, z góry wielkie dzięki i piona!

#x5 #bmw #mechanikasamochodowa
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 1
@b_oski Uuu ;) to żeś mi pojechał. Dzięki za wyjaśnienie XD idź dalej kupować nieudane modele.

"Back to the studio", historia zna udane i nieudane silniki w bmkach.
Jednym z mankamentów w dieslach były plastikowe osłony przy rozrządach mimo użytego łańcucha i to powodowało spore problemy z eksploatacją. W innym łańcuch był trudno dostępny bo silnik miał rozrząd do kierowcy a nie na zewnątrz. Takie rzeczy mnie interesują, ludzi którzy nigdy
  • Odpowiedz
@godredbull: Udany silnik, ale źle traktowany, zalewany gównianym, złym olejem raz na 40k km też może sprawiać "problemy". Kupujesz dobrze utrzymaną sztukę, nie żałujesz na dobry serwis i śmigasz, a nie wypytujesz na wykopie o doświadczenia. Zapytaj ChatGPT o wady fabryczne interesującego cię modelu i będziesz wiedział wszystko.
  • Odpowiedz
  • 0
@b_oski, w sumie o chatgpt nie pomyślałem, nie jest to moja pierwsza opcja i mentalnie jednak jestem dziadersem ;)

A jak chcesz to nawet z sensem potrafisz coś napisać ;P 40k km to nawet serwisy nie zalecają, oficjalnie jest 20-25k km ale to potrafi dojechać silnik szczególnie przy nowo-zakupionym aucie. Ale mimo całego tego, że ASO będzie serwisować wszystko na cacy, to są bardziej udane i długowieczne silniki i obiektywnie
  • Odpowiedz
@godredbull: osobiście bym pomijał R4 2.0 (30i) bo IMHO za mały do takiego kloca, ale do spokojnego kulania się pewno wystaczy. V8 4.4 (50i, 60i) - drogie w utrzymaniu i jakieś wady miały -coś z wtryskiwaczami, podkładkami. Złoty środel to R6 3.0 (40i) i takiego bym szukał.
  • Odpowiedz
@godredbull jak będziesz brał to koniecznie z silnikiem b58 3 litrowa benzyna. I pamiętaj o wyposażeniu (keyless, kamery 360, adaptacyjny LED, tempomat aktywny) bo jak będziesz kiedyś sprzedawał, to dużo szybciej znajdziesz kupującego :-)
  • Odpowiedz
  • 0
Moje wymagania to hak, relingi i 7 miejsc, takich jest kapkę mniej na rynku ale znalazłem benzynę więc badam temat. Mniejszego jak 3L, 30i/d to strach brać i nawet bym nie rozważał na tak dużą budę, ten ma 340 kuca i wydaje się już w miarę. Mam g30 i już 190 koni i na moje jeżdżenie się miło jezdzi a tutaj byłoby prawie 2x więcej.
Keyless akurat mam mieszane uczucia, ale adaptacyjne
  • Odpowiedz
@godredbull te wielkie mocne suvy to są bez sensu, bo na autostradzie czy drodze szybkiego ruchu, w zupełności wystarczy taka 3 litrowa benzyna. Chyba, ze zamierzasz wyprzedzać konwoje tirów na krajowce i czym większa moc tym krótszy czas w ryzyku. Tylko pytanie, czy w ogóle warto to robić :-) jak chcesz poszaleć, to za zaoszczędzoną kasę kup sobie MX5 nd 180 konną ze szperą i baw się z groszowymi kosztami utrzymania
  • Odpowiedz